Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

COVID-19 락다운 1-10주간 포장 선호도 : 소비자 조사 인사이트

Packaging Preferences during COVID-19 Lockdown for weeks 1-10 (Consumer Survey Insights)

리서치사 GlobalData
발행일 2020년 06월 상품 코드 949846
페이지 정보 영문 18 Pages
가격
US $ 1,450 ₩ 1,709,000 PDF (Single User License)
US $ 2,900 ₩ 3,418,000 PDF (Site License)
US $ 4,350 ₩ 5,127,000 PDF (Global License)


COVID-19 락다운 1-10주간 포장 선호도 : 소비자 조사 인사이트 Packaging Preferences during COVID-19 Lockdown for weeks 1-10 (Consumer Survey Insights)
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 18 Pages

신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19) 팬데믹에 기인하는 소비자의 감정, 라이프스타일, 태도, 행동 변화를 추적한 것으로 세계 11개국에서 2020년 3월 25일부터 매주 실시하고 있는 소비자 동향 조사에서 얻은 데이터에 근거해 소비재 제품 선택이 어떻게 변화했는지 분석했으며, 포장 종류와 사이즈에 대한 소비자의 태도와 선호도에 초점을 맞추고 있습니다.

조사 범위

  • COVID-19는 팬데믹 이전의 다양한 동향에 변화를 가져왔습니다.
  • 이전보다 많은 식품을 비축 또는 구입하고 있는 소비자는 보통 비신선식품 비축을 늘리고 있습니다.
  • 소비자는 보존 기간이 긴 제품을 구입하고 있습니다.

구입을 추천하는 이유

  • COVID-19 팬데믹 동안 일어나고 있는 혁신적인 활동, 브랜드 활동, 새로운 서비스 보급을 촉진하는 소비자의 동향과 태도에 대해 이해가 깊어집니다.
  • 부문 내외에서 인사이트를 얻을 수 있어 빠르게 변화하는 소비재 업계를 폭넓은 시야에서 이해할 수 있습니다.
  • 향후 전략 전개에 도움이 되는 조사 결과의 액세스를 통해 의사결정에 직접 도움이 될 수 있으며, 신제품 개발에 도움이 되는 정보를 얻을 수 있습니다.

목차

목차

제1장 포장 선호도 : 1-10주간

  • 서론
  • 팩 사이즈
  • 비축
  • 신뢰
  • 팩 종류
  • 온라인 쇼핑
  • 안전성
  • 주요 조사 결과

제2장 조사에 대해

KSM 20.08.06

This report is part of the GlobalData COVID-19 Consumer Insight series, which tracks changes in consumer sentiment, lifestyles, attitudes, and behaviors stemming from the global coronavirus outbreak. The consumer insight offered throughout the report is drawn from GlobalData's Coronavirus (COVID-19) Tracker Consumer Survey, a weekly survey that was carried out in 11 countries starting from March 25 2020.

This report focuses on consumers' attitudes and preferences towards packaging types and sizes during COVID-19.

Scope

  • COVID-19 has changed many previous trends.
  • Consumers who are stockpiling or buying more than before are normally doing so with non-perishables.
  • Consumers are buying products with longer shelf lives.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that can drive and support innovation, brand activity, or emerging services throughout the COVID-19 outbreak.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct decision-making and inform new product development.

Table of Contents

Table of Contents

1. Packaging Preferences- Weeks 1-10

  • Introduction
  • Pack size
  • Stockpiling
  • Trust
  • Pack Type
  • Online Shopping
  • Safety
  • Take-outs

2. About the Survey

Back to Top
전화 문의
F A Q