Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

브랜드-소비자 간 관여의 기회 : COVID-19 소비자 조사 인사이트 - 1-10주

Opportunities for Brand-Consumer Engagement - COVID-19 Consumer Survey Insights - Weeks 1-10

리서치사 GlobalData
발행일 2020년 06월 상품 코드 950853
페이지 정보 영문 18 Pages
가격
US $ 1,450 ₩ 1,709,000 PDF (Single User License)
US $ 2,900 ₩ 3,418,000 PDF (Site License)
US $ 4,350 ₩ 5,127,000 PDF (Global License)


브랜드-소비자 간 관여의 기회 : COVID-19 소비자 조사 인사이트 - 1-10주 Opportunities for Brand-Consumer Engagement - COVID-19 Consumer Survey Insights - Weeks 1-10
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 18 Pages

신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 감염 확대에 수반하는 소비자의 감정·생활습관·인식·행동 변화에 관한 조사의 일환으로서 소비자와 브랜드 기업 간 관여의 구축 방법에 대해 분석했으며, 소비자측의 정보 취사 선택 방법, 실제 소비 구조와의 관련성, 제품/서비스별 및 미디어별 동향, 업계 관계자가 향후 해결해야 할 과제 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

범위

COVID-19 팬데믹중 소비자는 소셜미디어에 더 많은 시간을 소비하고 있습니다. 또한 온라인 리뷰를 활용하여 제품 정보를 수용하고, 식품 배송 및 무료 온라인 요리 레슨을 이용하고 있습니다.

목차

제1장 브랜드-소비자 간 관여의 기회 - 1-10주

  • 서론
  • 브랜드 관여 : 개요
  • 카테고리별 상세 분석
  • 결론

제2장 본 보고서 소개

KSA 20.08.19

This report is part of the GlobalData COVID-19 Consumer Insight series, which tracks changes in consumer sentiment, lifestyles, attitudes, and behaviors stemming from the global coronavirus outbreak. The consumer insight offered throughout the report is drawn from GlobalData's Coronavirus (COVID-19) Tracker Consumer Survey, a weekly survey that was carried out in 11 countries starting from March 25 2020.

This report focuses on consumers' attitudes towards screen time during the COVID-19 pandemic, and how this is reflecting in their lifestyle choices in the wake of lockdown measures being implemented by the governments.

Scope

  • Consumers are spending more time on social media during the pandemic.
  • Consumers turn to online reviews to receive product information.
  • Ordering food deliveries is popular during the pandemic.
  • People are taking advantage of free online cooking lessons during the outbreak.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that can drive and support innovation, brand activity, or emerging services throughout the COVID-19 outbreak.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct decision-making and inform new product development.

Table of Contents

Table of Contents

1. Opportunities for Brand-Consumer Engagement - Weeks 1-10

  • Introduction
  • Brand Engagement Overview
  • Category Breakdown
  • Take-Outs

2. About the Survey

Back to Top
전화 문의
F A Q