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여행 및 관광 업계의 인공지능(AI) : 테마별 조사(2020년)

Artificial Intelligence (AI) in Travel and Tourism, 2020 Update - Thematic Research

리서치사 GlobalData
발행일 2020년 10월 상품 코드 969157
페이지 정보 영문 82 Pages
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여행 및 관광 업계의 인공지능(AI) : 테마별 조사(2020년) Artificial Intelligence (AI) in Travel and Tourism, 2020 Update - Thematic Research
발행일 : 2020년 10월 페이지 정보 : 영문 82 Pages

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인공지능(AI)은 도처에 도입되어 생활의 모든 측면에 영향을 미치고 있고, 수년 후에는 모든 부문의 기업에 있어서 존속에 필수적인 것이 됩니다. 여행·관광 업계에서도 공급망 전체에서 AI 기반 솔루션의 도입이 진행되고 있으며, 디지털 어시스턴트나 셀프 체크인, 안면인식 기술 등을 통해 스마트하고 효율적인 고객 참여를 실현하고 있습니다.

또한 AI는 고객에 대한 서비스 제공 뿐만 아니라 적절한 정보에 기반한 긴급사태 대응에도 이용 가능하고, 기업이 효과적인 의사결정을 실시할 때에도 유효합니다.

여행·관광 업계의 AI 시장을 조사했으며, 기술 개요, 기술과 규제 동향, 업계의 분석, 시장 규모와 성장 예측, 사례 연구, 업계에 대한 AI의 영향, 밸류체인 등의 정보를 제공합니다.

보고서 하이라이트

  • AI는 효율적인 고객 참여를 실현하고 있으며, 고객에 대한 서비스 제공 뿐만 아니라 적절한 정보에 기반한 긴급사태 대응과 기업에서의 효과적인 의사결정에도 도움이 됩니다.
  • 수요 변화에 시기적절하게 대응할 수 있는 챗봇이나 가상 어시스턴트에 대한 투자는 AI를 통합하기 위한 효과적인 스텝이지만, AI가 가져오는 기회를 최대한 활용하려면 다른 대처도 필요합니다.
  • 지속가능성이 기업 전략의 중요한 토대가 되는 가운데 AI는 기업이 자원을 효율적으로 관리하는 방법에 혁명을 가져오고 있으며, 지속가능한 비지니스 모델 구축에 기여하고 있습니다.
  • 기업 대부분이 디지털 기술에 의한 파괴적인 변화에 대비하고 있으며, AI는 최종사용자, 수익성, 전체적인 효율 개선에 도움이 되는 중요한 기술의 하나로 인식되고 있습니다.
  • 여행·관광 업계의 프로바이더 대부분은 AI를 이용할 때 테크놀러지 기업과 제휴하는 경우가 많으며, 새로운 기술을 개발하기 위한 가장 일반적인 전략은 테크놀러지 프로바이더와의 제휴라는 것이 명확해지고 있습니다.

목차

주요 요약

  • 관련 기업
  • 기술 개요
  • 동향
  • 여행과 관광 동향
  • 기술 동향
  • 거시경제 동향
  • 규제 동향
  • 업계 분석
  • 시장 규모와 성장 예측
  • 합병과 인수
  • 타임라인
  • 사례 연구
  • 업계에 대한 AI의 영향
  • 밸류체인
  • 머신러닝
  • 데이터 사이언스
  • 대화형 플랫폼
  • 컴퓨터 비전
  • AI 칩
  • 스마트 로봇
  • 상황인식 컴퓨팅
  • 기업
  • 여행·관광업 기업
  • 상장 기업
  • 비상장 기업
  • 부문 스코어카드
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  • 용어집
KSM 20.11.27

Artificial intelligence (AI) is everywhere and it has an impact on all our lives. Over the next few years, AI will be essential to the survival of companies across all sectors. Within travel and tourism there is steady adoption of AI-based solutions recognizable across the whole supply chain. From digital-assistants, to human-less check-in and facial recognition, AI is facilitating smarter and more efficient customer engagement. Beyond servicing the customer, AI can also be utilized for better and more informed contingency management, helping companies make effective decisions.

This thematic research report takes an in-depth look at the role of AI within the travel and tourism sector. The report looks at trends within tourism that are related to AI offering an array of case studies offering a deep dive into how company are utilizing this theme and the outcome. This is followed by an analysis on the impacts of AI, then offering recommendations for companies that are looking to utilize this technology.

The tourism sector is a service based field as ultimately, the end goal for all companies, stakeholders and suppliers is to provide a satisfactory experience. The use cases of AI demonstrate the multitude of ways that AI has helped industries across travel and tourism generally improve the traveler experience. The term 'personalization' has long been circulating the travel sector as companies, operators and tourism boards aim to offer the ultimate experience for individuals. Any technology that can help achieve this goal will prove beneficial and heighten the guest experience and AI can be considered critical in reaching this goal

Key Highlights

  • From digital-assistants, to human-less check-in and facial recognition, AI is facilitating smarter and more efficient customer engagement. Beyond servicing the customer, AI can also be utilized for better and more informed contingency management, helping companies make effective decisions.
  • Simply investing in chatbots and virtual assistants that can service demand in a timely manner is an effective step to integrating AI but does not make the most of the opportunity that AI can bring to an organization.
  • Sustainability is now a critical pillar in corporate strategies as companies decipher how they will tackle climate change. AI has revolutionized the way businesses can efficiently manage resources, vastly contributing to creating a more sustainable business model.
  • 77% of respondents in GlobalData's emerging technology travel trends survey 2020, declared that they were prepared for a 'digital disruption'. AI is identified as one of the major technologies that has multiple use cases where it will benefit the end-user, company profitability and overall efficiency.
  • Trusting experts seems to be the path to take as the majority of travel and tourism providers commonly partner with a technology company when utilizing AI. GlobalData's emerging technology travel trends survey in 2019 found that the most common strategy for developing emerging technologies was through partnering with a technology provider (54%).

Scope

  • This thematic report provides an overview of how AI is driving change across the travel and tourism sector today.
  • The key trends within this theme reflect how different companies are benefitting from AI driven solutions and the opportunities it can provide.
  • Several case studies are included looking across the travel and tourism supply chain to identify when, where and who major players have partnered with to incorporate AI into their organization.
  • The impacts of AI are then discussed to identify how this pivotal theme has changed and will continue to change the travel sector today.
  • A series of recommendations are then laid out to inform companies on areas that should be considered when adopting this critical theme.

Reasons to Buy

  • Understand what AI is and how this has and will continue to affect the travel and tourism sector in the future.
  • Access how businesses are utilizing AI to improve customer engagement, drive operational efficiency and how this can aid in contingency management.
  • GlobalData's thematic research ecosystem is a single, integrated global research platform that provides an easy-to-use framework for tracking all themes across all companies in all sectors. It has a proven track record of identifying the important themes early, enabling companies to make the right investments ahead of the competition, and secure that all-important competitive advantage.
  • There are notable examples of how companies across the travel and tourism supply chain are utilizing AI to drive changes within the travel space and therefore all (airlines, intermediaries, lodging providers, cruise operators, airports, etc). should buy this report to fully understand how AI is a key theme for future development.
  • Understand the impacts of AI and how this will drive organizational change.
  • Discover recommendations that will help your company integrate AI-driven solutions contributing to a more efficient and adept business model.

Table of Contents

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Executive summary

  • Players
  • Technology briefing
  • Trends
  • Trends within Travel and Tourism
  • Technology trends
  • Macroeconomic trends
  • Regulatory trends
  • Industry analysis
  • Market size and growth forecasts
  • Mergers and acquisitions
  • Timeline
  • Case studies within Travel and Tourism
  • Impact of AI on Travel and Tourism
  • Value chain
  • Machine learning
  • Data science
  • Conversational platforms
  • Computer vision
  • AI chips
  • Smart robots
  • Context-aware computing
  • Companies
  • Companies within travel and tourism
  • Public companies
  • Private companies
  • Sector scorecards
  • Application software sector scorecard
  • Semiconductor sector scorecard
  • Glossary
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