시장보고서
상품코드
1268741

증강현실(AR) 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별(하드웨어, 소프트웨어), 디스플레이별(헤드마운트 디스플레이, 스마트 글래스, 헤드업 디스플레이, 핸드헬드 디바이스), 용도별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)

Augmented Reality Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software), By Display (Head-Mounted Display, Smart Glass, Head-Up Display, Handheld Devices), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 170 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

증강현실(AR) 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 새로운 보고서에 따르면, 전 세계 증강현실(AR) 시장 규모는 2023년부터 2030년까지 39.8%의 CAGR을 기록하며 2030년까지 5,975억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

이 시장의 성장은 자동차, 의료, 교육, 건설, 물류 등 다양한 산업에서 증강현실(AR) 기술을 채택하고 있는 데 기인합니다. 증강현실(AR) 인터페이스는 작업 환경을 개선할 뿐만 아니라 효율성, 생산성, 안전 측면에서 큰 이점을 제공하면서 업무 효율성을 최적화합니다.

AR 기술은 지속적으로 발전하고 있으며, 기술의 발전과 함께 더욱 친숙하고 신뢰할 수 있는 기술로 발전하고 있습니다. 일부 시장 기업들은 고객을 유치하고 업계에서 경쟁력을 확보하기 위해 새롭고 혁신적인 제품을 도입하는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 구글(Google LLC)은 구글 클라우드(Google Cloud) 고객을 위한 최신 몰입형 스트림(Immersive Stream for XR) 서비스 출시를 발표했습니다. 이 새로운 서비스는 증강현실(AR) 및 3D 세계에 몰입하기 위해 강력한 하드웨어나 특별한 애플리케이션이 필요하지 않다고 합니다. 사용자는 QR코드를 스캔하거나 링크를 클릭하기만 하면 증강현실(AR)(XR)에 들어갈 수 있습니다.

증강현실(AR) 산업의 성장은 특히 COVID-19 사태를 계기로 다양한 산업 분야의 기존 기업들이 AR 기술 솔루션을 적극적으로 도입하는 데 영향을 받고 있습니다. 예를 들어, AR 기술은 학생들의 학습 경험을 향상시키기 위해 교육 기관에서 광범위하게 채택되고 있습니다.

AR은 쇼핑객에게 몰입감 있는 경험을 제공하여 정보에 입각한 구매 결정을 내릴 수 있도록 도와주며, 2022년 11월, Snap, Inc.는 Amazon.com, Inc.와 협력하여 브랜드와 고객을 위한 온라인 AR 지원 디지털 시착 스타일을 출시하였습니다. 온라인 AR 지원 디지털 스타일 체험을 시작했습니다. 이 패션 파트너십은 AR 쇼핑 경험을 더욱 원활하게 만들 것으로 기대됩니다.

AR 기술은 틈새 시장에서 큰 호응을 얻고 있습니다. 여러 모바일 기기 업체들이 AR 지원 모바일 기기를 출시하고 있습니다. 이처럼 증강현실(AR) 기술이 계속 발전하고 더 많은 현실적인 사용 사례가 도입됨에 따라 증강현실(AR) 시장은 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 보입니다.

증강현실 시장 보고서 하이라이트

  • 컴포넌트별로는 제조, 헬스케어, 교육, 소매 및 E-Commerce 등 다양한 분야에서 AR 기기 도입이 활발히 진행되면서 소프트웨어 분야가 예측 기간 동안 약 41.0%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
  • 디스플레이 분야에서는 스마트 글래스의 채택이 확대되고, 엔터테인먼트의 개인용뿐만 아니라 건축 계획, 제조 공정, 헬스케어 등 산업용으로의 채택이 확대되면서 2030년까지 49.1%의 괄목할 만한 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다.
  • 용도별로는 산업 및 제조 분야가 2022년 약 24.0%의 매출 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 AR이 기업에서 모든 공정을 가동하고, 이상 징후를 발견하고, 생산 중단 시간을 줄여 효율적인 운영을 보장하는 데 중요한 애플리케이션으로 인식되고 있기 때문입니다.
  • 아시아태평양의 증강현실(AR) 산업은 특히 일본과 중국의 제조업, 물류 및 운송, 자동차, 게임 및 엔터테인먼트 산업의 급속한 확대로 인해 2023년부터 2030년까지 큰 CAGR을 기록할 것으로 추정됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

  • 시장 세분화와 범위
  • 시장 정의
  • 정보 조달
    • 구입한 데이터베이스
    • GVR의 내부 데이터베이스
    • 2차 정보와 제3자 관점
    • 1차 조사
  • 정보 분석
    • 데이터 분석 모델
  • 시장 형성과 데이터 시각화
  • 데이터 검증과 공개

제2장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 부문 현황(1/2)
  • 부문 현황(2/2)
  • 경쟁 상황 현황

제3장 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
  • 업계의 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • 업계 분석 툴
    • Porters 분석
    • 거시경제 분석
  • 주요 기업 분석, 2022년
  • 주요 기업 포지셔닝 매트릭스, 2022년
  • 증강현실(AR) - COVID-19의 영향 분석

제4장 컴포넌트 추정·동향 분석

  • 컴포넌트 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 컴포넌트별
    • 하드웨어
    • 소프트웨어

제5장 디스플레이 추정·동향 분석

  • 디스플레이 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 디스플레이별
    • 헤드마운트 디스플레이
    • 스마트 글래스
      • 시네마 디스플레이 글래스
      • XR 안경
    • 헤드업 디스플레이
    • 핸드헬드 디바이스

제6장 용도 추정·동향 분석

  • 용도 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 용도별
    • 항공우주와 방위
    • 자동차
    • 교육
    • E-Commerce와 소매
    • 게임과 엔터테인먼트
    • 헬스케어
    • 산업 및 제조업
    • 기타

제7장 지역 추정·동향 분석

  • 증강현실(AR) 시장 : 지역별 전망
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 한국
  • 남미
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카(MEA)

제8장 경쟁 상황

  • 주요 참여자
      • 증강현실(AR) 하드웨어 시장 기업
    • Vuzix
    • Meta
    • RealWear, Inc.
    • Alphabet Inc.(Google LLC)
    • Nreal Technology Limited
    • Magic Leap, Inc.
    • Lenovo Group
    • Tilt Five, Inc.
    • Snap, Inc.
    • Apple, Inc.
    • Seiko Epson Corporation(Epson America Inc.)
    • Rokid, Inc.
    • Shenzhen INMO Technology Co., Ltd.
    • Xiaomi Corporation
    • MAD Gaze
    • OPPO Private Limited(Parent company-BBK Electronics Corporation)
    • Viture, Inc.
    • DreamWorld, Inc.
    • Goertek, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Qualcomm Technologies, Inc.
    • Sony Group Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
      • 증강현실(AR) 소프트웨어 시장 기업
    • TeamViewer AG
    • PTC Inc.
    • Librestream Technologies
    • OverIT SpA
    • AMA Corporation Plc
    • CareAR Holdings(Parent Company-Xerox Holding Corporation)
    • RE'FLEKT GmbH
    • Help Lightning, Inc.
    • Taqtile, Inc.
    • Atheer, Inc.
    • Scope Technologies US Inc.
    • Blippar Group Limited
    • Wikitude GmbH(Parent Company-Qualcomm Technologies, Inc.)
    • Zappar Ltd.
  • 주요 시장 진출 기업별 최근의 전개와 영향
  • 회사 분류
  • 참여자 개요
  • 재무 실적
  • 제품 벤치마크
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 시장 점유율 분석, 2022년
  • 전략 매핑
    • 확장
    • 인수합병
    • 협업
    • 신제품 발매
ksm 23.05.31

Augmented Reality Market Growth & Trends:

The global augmented reality market size is expected to reach USD 597.54 billion by 2030, registering a CAGR of 39.8% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth can be credited to the increasing adoption of augmented reality (AR) technology across several industry verticals, such as automotive, healthcare, education, construction, and logistics among others. The augmented reality interfaces enhance the work environment as well as optimize operational efficiency while offering significant benefits in terms of efficiency, productivity, and safety.

AR technology has been evolving continuously and getting more accessible and reliable in line with the advances in technology. Several market players are focused on introducing new and more innovative offerings to attract customers and gain a competitive edge in the industry. For instance, in 2023, Google LLC announced the launch of its latest Immersive Stream for XR service for its Google Cloud customers. This new offering is said to eliminate the need for any powerful hardware or a special application to immerse oneself in the augmented reality or 3D world. The users can simply scan a QR code or click a link to get into extended reality (XR).

The growth of augmented reality industry is being influenced by the aggressive adoption of AR technology solutions by various industry incumbents, especially in the wake of the COVID-19 outbreak. For instance, AR technology is being widely adopted across educational institutions to enhance the learning experience for students.

The market is also benefiting from the retail domain as AR provides an immersive experience to shoppers and helps them make informed buying decisions. In November 2022, Snap, Inc. partnered with Amazon.com, Inc. to initiate AR-enabled digital try-on styles for the brands and customers online. This fashion partnership is anticipated to create an AR shopping experience seamless.

AR technology is gaining massive traction in niche markets. Several mobile device vendors are introducing AR-compatible mobile devices. As such, the market for augmented reality is poised for significant growth during the forecast period as AR technology continues to evolve and more real-life use cases are introduced.

Augmented Reality Market Report Highlights:

  • In terms of component, software segment is expected to register a CAGR of around 41.0% during the forecast period owing to the rising adoption of AR devices across various applications, including manufacturing, healthcare, education, retail & e-commerce, among others
  • In terms of display, smart glass segment is expected to register a notable growth rate of 49.1% by 2030 with the increasing adoption of smart glasses beyond personal uses of entertainment to industrial applications such as architectural planning, manufacturing processes, healthcare, and more
  • In terms of application, industrial & manufacturing segment accounted for the revenue share of around 24.0% in 2022 as AR finds important application in businesses to ensure efficient operations by keeping all processes operational, spotting anomalies, and reducing production downtime
  • Asia Pacific augmented reality industry is estimated to witness a significant CAGR from 2023 to 2030 with the rapid expansion of manufacturing, logistic & transportation, automotive, and gaming & entertainment industries, especially in Japan and China

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3. Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market driver analysis
    • 3.3.2. Market restraint analysis
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
    • 3.4.2. Macroeconomic Analysis
  • 3.5. Key Company Analysis, 2022
  • 3.6. Key Player Positioning Matrix, 2022
  • 3.7. Augmented Reality- Covid-19 Impact Analysis

Chapter 4. Component Estimates and Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Augmented Reality Market Estimates & Forecast, By Component (USD Billion)
    • 4.2.1. Hardware
    • 4.2.2. Software

Chapter 5. Display Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Display Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Augmented Reality Market Estimates & Forecast, By Display (USD Billion)
    • 5.2.1. Head Mounted Display
    • 5.2.2. Smart Glasses
      • 5.2.2.1 Cinema Display Glasses
      • 5.2.2.2 XR Glasses
    • 5.2.3. Head-Up Display
    • 5.2.4. Handheld Devices

Chapter 6. Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Augmented Reality Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
    • 6.2.1. Aerospace & Defense
    • 6.2.2. Automotive
    • 6.2.3. Education
    • 6.2.4. E-Commerce & Retail
    • 6.2.5. Gaming & Entertainment
    • 6.2.6. Healthcare
    • 6.2.7. Industrial & Manufacturing
    • 6.2.8. Others

Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Augmented Reality Market: Regional Outlook
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 North America augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.2 U.S.
      • 7.2.2.1 U.S. augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.3 Canada
      • 7.2.3.1 Canada augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.4 Mexico
      • 7.2.4.1 Mexico augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Europe augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.2 UK.
      • 7.3.2.1 UK augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.3 Germany
      • 7.3.4.1 Germany augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.5 France
      • 7.3.5.1 France augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Asia Pacific augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.2 India
      • 7.4.2.1 India augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.3 China
      • 7.4.3.1 China augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.4 Japan
      • 7.4.4.1 Japan augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.5 South Korea
      • 7.4.5.1 South Korea augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 South America augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.5.2 Brazil
      • 7.5.2.1 Brazil augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6 Middle East and Africa (MEA)
    • 7.6.1 MEA augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1 Key Participants
      • Augmented Reality Hardware Market Players
    • 8.1.1 Vuzix
    • 8.1.2 Meta
    • 8.1.3 RealWear, Inc.
    • 8.1.4 Alphabet Inc. (Google LLC)
    • 8.1.5 Nreal Technology Limited
    • 8.1.6 Magic Leap, Inc.
    • 8.1.7 Lenovo Group
    • 8.1.8 Tilt Five, Inc.
    • 8.1.9 Snap, Inc.
    • 8.1.10 Apple, Inc.
    • 8.1.11 Seiko Epson Corporation (Epson America Inc.)
    • 8.1.12 Rokid, Inc.
    • 8.1.13 Shenzhen INMO Technology Co., Ltd.
    • 8.1.14 Xiaomi Corporation
    • 8.1.15 MAD Gaze
    • 8.1.16 OPPO Private Limited (Parent company - BBK Electronics Corporation)
    • 8.1.17 Viture, Inc.
    • 8.1.18 DreamWorld, Inc.
    • 8.1.19 Goertek, Inc.
    • 8.1.20 Microsoft Corporation
    • 8.1.21 Qualcomm Technologies, Inc.
    • 8.1.22 Sony Group Corporation
    • 8.1.23 Samsung Electronics Co., Ltd.
      • Augmented Reality Software Market Players
    • 8.1.24 TeamViewer AG
    • 8.1.25 PTC Inc.
    • 8.1.26 Librestream Technologies
    • 8.1.27 OverIT S.p.A.
    • 8.1.28 AMA Corporation Plc
    • 8.1.29 CareAR Holdings (Parent Company - Xerox Holding Corporation)
    • 8.1.30 RE'FLEKT GmbH
    • 8.1.31 Help Lightning, Inc.
    • 8.1.32 Taqtile, Inc.
    • 8.1.33 Atheer, Inc.
    • 8.1.34 Scope Technologies US Inc.
    • 8.1.35 Blippar Group Limited
    • 8.1.36 Wikitude GmbH (Parent Company - Qualcomm Technologies, Inc.)
    • 8.1.37 Zappar Ltd.
  • 8.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
  • 8.3 Company Categorization
  • 8.4 Participant's Overview
  • 8.5 Financial Performance
  • 8.6 Product Benchmarking
  • 8.7 Company Heat Map Analysis
  • 8.8 Company Market Share Analysis, 2022
  • 8.9 Strategy Mapping
    • 8.9.1 Expansion
    • 8.9.2 Mergers & acquisition
    • 8.9.3 Collaborations
    • 8.9.4 New product launches
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제