Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

액티브 러닝 : 지능형 및 감정적 고객 관여를 위한 확립 - 고객과 소비자의 미래

Future of Customers and Consumers: Establish Active Learning for Intelligent and Emotional Customer Engagement

리서치사 IDC
발행일 2021년 12월 상품코드 1043700
페이지 정보 영문 17 Pages 배송안내
가격
US $ 4,500 ₩ 5,792,000 PDF (Single User License)


액티브 러닝 : 지능형 및 감정적 고객 관여를 위한 확립 - 고객과 소비자의 미래 Future of Customers and Consumers: Establish Active Learning for Intelligent and Emotional Customer Engagement
발행일 : 2021년 12월 페이지 정보 : 영문 17 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

액티브 러닝에 대해 조사했으며, 기업이 액티브 러닝 기능을 개발·채택하는 것으로 감정적인 고객 인텔리전스를 구축하고, 고객과의 공감적 관계를 강화하는 방법에 대해 설명하고 있습니다.

이그제큐티브 스냅숏

상황 개요

  • 액티브 러닝이란 무엇인가?
  • 왜 기업은 액티브 러닝을 개발/추구할 필요가 있는가?
    • 실시간 하이퍼 퍼스널라이즈 관여에 대한 고객의 기대 증가
    • 운영 효율
    • 마케팅 퍼포먼스의 향상
    • 안전
  • 액티브 러닝 기능의 개발시 기업이 직면하는 과제는 무엇인가?
    • 조직 데이터 사일로
    • 데이터 소스
    • 디지털 트러스트와 스튜어드십
    • 고객으로서 봇/엣지 컴퓨팅의 이용 확대
  • 액티브 러닝 : 코어 요소와 대응하는 테크놀러지
    • 고객 데이터 소스
    • 통일된 고객 개요
    • 고객 데이터 프라이버시와 보안
    • 액티브 러닝 코어 스테이지
      • 리스닝/쿼리
      • 인사이트 생성과 분석
      • 관여와 평가
    • 액티브 러닝의 테크놀러지 기능
  • 액티브 러닝 : 업계의 사례 연구
    • 지능형 어드바이저리 서비스
    • AI 기반 부정 방지
    • 예상 구입 경험

테크놀러지 바이어에 대한 제안

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
KSA 22.01.27

This IDC Perspective describes how enterprises can develop and employ active learning capabilities to build emotional customer intelligence and strengthen empathetic relationships with their customers. This can be achieved by employing customer data and AI-based technologies in an ethical and secure manner, executed through a continuous cycle of listening/querying, synthesis and analysis, and engagement and evaluation."Winning and sustaining the future customer will require enterprises to scale empathetic customer relationships by developing emotional customer intelligence," said Sudhir Rajagopal, research director, Future of Customers and Consumers at IDC. "By establishing unified customer data as an enterprise service and through active learning technology capabilities, enterprises can deliver anticipatory whole journey experiences, so customers achieve their desired outcome in every journey."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • What Is Active Learning?
  • Why Should Enterprises Develop/Pursue Active Learning?
    • Increased Customer Expectations for Real-Time Hyper-Personalized Engagement
    • Operational Efficiency
    • Enhancing Marketing Performance
    • Security
  • What Challenges Do Enterprises Face in Developing Active Learning Capabilities?
    • Organizational Data Silos
    • Source of Data
    • Digital Trust and Stewardship
    • Bots as Customers/Expansion of Use of Edge Computing
  • Active Learning: Core Elements and Corresponding Technologies
    • Customer Data Sources
    • Unified Customer Profile
    • Customer Data Privacy and Security
    • Active Learning Core Stages
      • Listening/Querying
      • Insights Generation and Analysis
      • Engagement and Evaluation
    • Technology Capabilities for Active Learning
  • Active Learning: Industry Case Studies
    • Intelligent Advisory Services
    • AI-Based Fraud Prevention
    • Anticipatory Purchase Experience

Advice for the Technology Buyer

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top
전화 문의
F A Q