Global Information
회사소개 | 문의

세계의 고객관계관리(CRM) 애플리케이션 소프트웨어 시장 예측

Worldwide CRM Applications Software Forecast, 2018-2022: Growth Tied to Innovation Initiatives

리서치사 IDC
발행일 2018년 07월 상품 코드 344492
페이지 정보 영문 13 Pages
가격
US $ 4,500 ₩ 5,113,000 PDF by E-mail (Single user license)


세계의 고객관계관리(CRM) 애플리케이션 소프트웨어 시장 예측 Worldwide CRM Applications Software Forecast, 2018-2022: Growth Tied to Innovation Initiatives
발행일 : 2018년 07월 페이지 정보 : 영문 13 Pages

이 페이지에 게재되어 있는 내용은 최신판과 약간 차이가 있을 수 있으므로 영문목차를 함께 참조하여 주시기 바랍니다. 기타 자세한 사항은 문의 바랍니다.

CRM 애플리케이션은 현재 고객 이니셔티브(customer initiative)의 중심적 과제입니다. 고객 중심형 서비스와 디지털 전환이 고객 대응 분야의 기술 개량·개발을 촉진하고 있습니다. 한편, 고객은 자유재량권과 구매력을 가지고 벤더측과 같은 입장에서 서비스를 취사선택할 수 있게 되었습니다. 서비스의 상품화가 진행되고 있는 상태에서는 기술 개량뿐만 아니라 투명성·반응성 높은 고객 대응 기능이 새로운 서비스 차별화의 원천이 될 전망입니다.

세계의 고객관계관리(CRM) 애플리케이션 소프트웨어 시장을 분석했으며, 최신 시장 구도 및 특징적인 경향, 시장 촉진·억제요인, 시장 동향 전망(향후 5년간), 부문별(마케팅 자동화, 판매 자동화, 고객 서비스, 컨택센터) 상세 동향 등에 대해 조사·추산하여 전해드립니다.

1. IDC의 시장 동향 예측(도표)

2. 개요

3. 기술 공급업체 대상 제안

4. 시장 예측

5. 시장 배경

  • 시장 촉진·저해요인
    • 촉진요인
      • 경기동향
      • SaaS형 CRM
      • 교차 채널 통합(Cross-Channel Integration)
    • 저해요인
      • 빈번한 서비스 릴리스에 대한 고객측의 대응 능력
  • 시장의 주요 동향
  • 전회 예측 결과로부터의 변경 사항

6. 시장 정의

7. 조사 방법

  • 과거 시장 데이터와 환율
  • 향후 시장 데이터·환율 예측

8. 관련 조사

KSA 16.08.24

This IDC study provides an updated market sizing for the worldwide CRM applications software market based on completed revenue modeling and a revised forecast for the market over a 10-year period, with a 5-year forecast (2018-2022). "Customer experience (CX) and digital transformation (DX) remain the watchwords for end-user organization's go-to-market initiatives," said Mary Wardley, program VP, Customer Care and CRM. "CRM applications as a category provide the engagement platform that enables CX. However, organizations need to extend this foundation with integrations to other core systems and with access for all employees to achieve the promise of CX through DX."

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • 3rd Platform
      • Innovation Accelerators
      • Continued Reliance on Digital Channels with Enhanced "Humanlike Capabilities"
      • SaaS-Based CRM
    • Inhibitors
      • Comprehensive Internal View/Go to Market Based on Customer Centricity
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

  • Historical and Forecast Market Values and Exchange Rates

Related Research

Back to Top
전화 문의
이용안내