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IDC FutureScape : 세계의 커넥티드카 시장 예측(2019년)

IDC FutureScape: Worldwide Connected Vehicle 2019 Predictions

리서치사 IDC
발행일 2018년 10월 상품 코드 383631
페이지 정보 영문 21 Pages
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IDC FutureScape : 세계의 커넥티드카 시장 예측(2019년) IDC FutureScape: Worldwide Connected Vehicle 2019 Predictions
발행일 : 2018년 10월 페이지 정보 : 영문 21 Pages

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2018년 디지털 전환의 자동차 산업 및 매출 구조에 대한 영향이 확대되었습니다. Uber 및 Lyft 등 MaaS(클라우드형 모빌리티) 프로바이더의 성장 및 자율주행 자동차의 시작 등의 변화가 기술 바이어에 대해 이해, 채택할 필요가 있는 서비스 및 기술의 범위를 확대할 것을 요구하고 있습니다.

세계 커넥티드카(Connected Vehicle) 시장의 향후 60개월간 10가지 중요 동향 등을 정리하여 전해드립니다.

IDC FutureScape의 견해

개요

IDC FutureScape의 예측

  • 외적 촉진요인의 요약
  • 예측 : 기술 바이어에 대한 영향
    • 예측 1 : 2024년까지 주요 도시의 라이드셰어링 플랫폼을 통한 승차의 10%는 자율주행차에 의해 제공된다.
    • 예측 2 : 2020년까지 레벨 4-5의 자율성 플릿을 운영하는 자동차 제조업체는 안전한 자동차 운영과 일관된 레벨의 승무원 만족도 확보를 위해 1시간당 50MB의 셀룰러 데이터가 필요하다.
    • 예측 3 : 2023년까지 대형 교통기관의 35%는 교통 네트워크 기업과 통합하여 승객 서비스의 확대와 교통 에이전시의 비효율성, 서비스 갭의 감소를 목표로 한다.
    • 예측 4 : 레벨 4의 자율성을 가능하게 하기 위해 필요한 추가 하드웨어의 평균 비용은 2020년의 1대당 12만 달러에서 2023년에는 1대당 8000달러로 하락한다.
    • 예측 5 : 2022년까지 도시 세대의 5%가 자동차 소유 수를 최저 1대로 줄이며, MaaS 및 공공교통기관의 이용으로 전환한다.
    • 예측 6 : 운전자 지원 기능 및 클라우드 플랫폼에 의한 워크로드 데이터 공유에 의해 데이터 관리와 전략의 수익화를 실장한 OEM의 20%가 2023년까지 시장 점유율을 확대한다.
    • 예측 7 : 2021년까지 Tier 1 공급업체의 60%가 전체 밸류체인을 통해 실시간 데이터를 활용하여 OEM과의 협업에 의한 신제품 개발에 주력하며, 시장화 시간을 35% 축소한다.
    • 예측 8 : 2024년까지 자율성 플릿 소유자의 20%가 자동차의 디지털 트윈을 매출 구조와 네트워크화하며, 도시에서의 안전한 운영을 확보하면서 퀄리티 비용의 5% 절감 달성한다.
    • 예측 9 : 직접·간접적 자동차 소유 비용의 증가에 의해 2022년까지 도시에서의 자동차 매출이 감소한다.
    • 예측 10 : 2021년까지 주요 도시의 20%가 자율주행차의 지원을 개시하며, 라이브 AV 파일럿의 증가 및 교통 고속화, 도로 안전의 개선으로 연결된다.

기술 바이어 대상 주요 제안

외적 촉진요인 : 상세 내역

참고 자료

KSA 18.11.14

This IDC study provides our top 10 predictions for the worldwide connected vehicle market for 2019. These predictions reflect IDC's vision for the 10 most important trends in this market over the next 60 months (through 2024). Technology buyers across automotive manufacturers, tiered suppliers, mobile network operators, and fleet owners should use this IDC FutureScape to help inform their purchasing decisions over the next three to five years.According to Matt Arcaro, research manager, Next Generation Automotive research, "In 2018, we saw an acceleration of the impacts of digital transformation on the automotive industry and ecosystem. Changes such as growth of mobility-as-a-service (MaaS) providers like Uber and Lyft and the preproduction testing of automated vehicles are forcing technology buyers to broaden the scope of services and technology they need to understand and adopt. This frequency of change will only accelerate, and ecosystem participants unwilling or unable to adapt may be disrupted."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2024, 10% of All Rides Completed via Ride-Sharing Platforms in Major Cities Will Be Provided by Automated Vehicles
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2020, Vehicle Manufacturers Operating Levels 4 and 5 Autonomy Fleets Will Require 50MB of Cellular Data per Hour for Safe Vehicle Operation and to Ensure a Consistent Level of Rider Satisfaction
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2023, 35% of Large Transit Authorities Will Have Integrated with Transportation Network Companies to Improve and Expand Passenger Services and to Reduce Transit Agency Inefficiencies and Service Gaps
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: The Average Cost of the Additional Hardware Required to Enable Level 4 Autonomy Will Drop from $12,000 per Vehicle in 2020 to $8,000 per Vehicle in 2023
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2022, 5% of Urban Households Worldwide Will Have Reduced Car Ownership by at Least One Vehicle, Replacing Dedicated Vehicle Usage with Mobility-as-a-Service and Public Transport Options
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: Because of Increases in Driver Assistance and Workload Data Sharing via Cloud Platforms, 20% of OEMs Implementing Data Management and Monetization Strategies Will Increase Their Market Share by 2023
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2021, 60% of Tier 1 Suppliers Will Leverage Real-Time Data Across the Value Chain and Will Have Increased Their Focus on New Product Collaboration with OEMs to Reduce Time to Market by 35%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2024, 20% of Global Autonomous Fleet Owners Will Network Vehicle Digital Twins into Their Ecosystems to Ensure Safe City and Town Operation While Achieving a 5% Cost-of-Quality Reduction
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: Because of Rising Direct and Indirect Vehicle Ownership Costs, by 2022, Personal Urban Miles Driven Will Have Contracted by 15% and Urban Car Sales Will Have Fallen
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2021, 20% of Major Cities Will Have Begun Implementations to Support Automated Vehicles, Leading to Increased Live AV Pilots, Faster Transit Innovations, and Improved Road Safety
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

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