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IDC FutureScape : 세계의 소셜 및 체험형 솔루션 시장 예측(2019년)

IDC FutureScape: Worldwide Social and Experiential 2019 Predictions

리서치사 IDC
발행일 2018년 10월 상품 코드 574560
페이지 정보 영문 16 Pages
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IDC FutureScape : 세계의 소셜 및 체험형 솔루션 시장 예측(2019년) IDC FutureScape: Worldwide Social and Experiential 2019 Predictions
발행일 : 2018년 10월 페이지 정보 : 영문 16 Pages

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기술에 정통한 인력의 미래가 오고 있습니다. 이들은 상호연결되고 사회적이며, 협업적이고, 규모가 같습니다. 고객이나 직원의 기대에 따르지 못하고 고전하는 기업에게는 어려운 미래가 될 것입니다.

소셜 미디어 시장에 관한 주요 활성요인과 소셜 미디어 발전에 관련된 결과 등에 대해 전해드립니다.

1. IDC FutureScape의 견해

2. 주요 요약

3. IDC의 FutureScape의 예측

  • 외부 활성요인 요약
  • 예측 : 기술 구매자에 대한 영향
    • 예측 1 : 더 많은 연결된 고객과 직원 증가에 의해 2021년까지 기업의 75%는 고객의 관심을 끌기 위해 경쟁에서 경험 있는 기술을 채택해야 할 것
    • 예측 2 : 인플루언서에 대한 통제력을 강화하기 위해 2020년까지 주요 200개 브랜드는 선수나 유명인에 대한 스폰서십 15%를 종료하고, 인공지능(AI)이 낳는 인플루언서 페르소나를 선호할 전망
    • 예측 3 : 전체 소셜 및 메시징 대화의 70%가 챗봇이나 자연어 AI를 활용하기 때문에 2022년까지 직원은 보다 복잡한 업무를 확대시킬 전망
    • 예측 4 : 2020년까지 G2000 기업의 70%가 여러가지 소셜 플랫폼상의 소셜 커뮤니티 내에서의 마케팅에 주력하고 새로운 시장 기회를 촉진할 전망
    • 예측 5 : 보다 매력적이고 효과적인 고객 경험를 창출해야 할 필요성에 의해 브랜드는 2022년까지 소셜 계약이나 광고의 20%를 증강현실(AR)로 제작할 전망
    • 예측 6 : 2020년까지 고객 여정 활동의 70%는 음성 대응 IoT 단말기를 포함한 최저 3개의 인터넷 대응 단말기에서 교차될 전망
    • 예측 7 : 2021년까지 고객 프로그램의 25%는 보상으로 교환할 수 있는 보험료나 신용을 위한 개인 데이터를 교환할 전망
    • 예측 8 : 2023년 은행법에 대한 대응으로서 세계 은행과 금융기관의 25%가 블록체인을 기반으로 한 개인신용 인증으로서 소셜 행동을 사용한 개인 신용 지수를 발표할 전망
    • 예측 9 : 2019년 소셜 미디어에 의한 기업 실패의 80%는 불충분한 소셜 인원, 모니터링, 준비 부족에 의한 것이 될 전망
    • 예측 10 : 성숙한 소셜과 대화 분석은 G2000 기업의 40%에 대해 2023년까지 마케팅 지표를 핵심성과지표(KPI)에서 결과 기반 KBI로 전환시킬 전망

4. 기술 구매자에 대한 주요 제안

5. 외부 활성요인 : 상세

6. 참고자료

LSH

This IDC study presents our worldwide social media team of analysts' view of key drivers and outcomes relating to the evolution of social media."The tech-savvy workforce of the future is here. They are hyperconnected, social, collaborative, and they 'scale' their time with digital solutions. Businesses that struggle to meet their expectations, as both customers and employees, will find rough waters ahead," according to Wayne Kurtzman, research director, IDC's Social and Experiential Solutions research. "They expect that same 'one click to buy, one click for support, and one click to chat' experience whether they are buying for themselves or for work. Emerging technologies such as collaboration applications, artificial intelligence, and augmented reality are increasing their expectations even further. No company will be exempt from the need to meet the hyperconnected customer experience - or the employee's experience."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: Challenged by More Connected Customers and Employees, by 2021, 75% of Enterprises Will Be Forced to Adopt Experiential Technologies in the Battle to Compete for Customer Attention
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: To Create More Control over Influencers, by 2020, the Top 200 Brands Will Have Discontinued 15% of Their Sponsorships with Athletes and Celebrities in Favor of AI-Generated Influencer Personas
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2022, Employees Will "Scale" to More Complex Tasks as 70% of All Social and Messaging Inbound Conversations Leverage Chatbots and Natural Language AI
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2020, 70% of the G2000 Will Focus on Marketing Within Social Communities of Interest Across Multiple Social Platforms to Drive New Opportunities
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: The Need to Create a More Engaging and Effective Customer Experience Will Result in Brands Creating 20% of Their Social Engagements and Advertisements in AR by 2022
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2020, 70% of Customer Journey Activities Will Cross at Least Three Different Connected Devices, Including IoT Devices Using Voice Interactions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2021, 25% of Consumer Loyalty Programs Will Be Exchanging Personal Data for Premiums or Credits That Can Be Exchanged for Rewards
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: In 2023, in Response to Banking Legislation, 25% of Global Banking and Finance Will Launch a Personal Social Trust Index, Using Social Behaviors as a Blockchain-Based Personal Trust Certification
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: In 2019, 80% of Company Failures in Social Media Will Come from Inadequate Social Staffing, Monitoring, and Enterprise Preparation
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: Maturing Social and Conversation Analytics Will Drive 40% of G2000 Companies to Migrate Marketing Metrics from KPIs to Outcome-Based KBIs by 2023
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Next Chapter of DX - Technology-Driven Transformation Altering Business and Society
  • The Race to Innovate - Speed of Change, Delivery, and Operations Separates Thrivers and Survivors
  • Sense, Compute, Actuate - Turning Data into Value
  • Emerging Autonomy - Learning to Live with AI
  • Cyber Insecurity - Theft, Cyberattack, Negligence Create a Crisis of Digital Trust
  • Rising Customer Expectations - More Convenience, Customization, and Control
  • The Future of Work - Bridging the Digital Talent Gap

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