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IDC FutureScape : 세계의 소셜 및 체험형 솔루션 시장 예측(2019년)

IDC FutureScape: Worldwide Social and Experiential 2019 Predictions

리서치사 IDC
발행일 2018년 10월 상품 코드 574560
페이지 정보 영문 16 Pages
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IDC FutureScape : 세계의 소셜 및 체험형 솔루션 시장 예측(2019년) IDC FutureScape: Worldwide Social and Experiential 2019 Predictions
발행일 : 2018년 10월 페이지 정보 : 영문 16 Pages

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우리는 현재 고객 경험과 소셜 경험의 교착점에 있습니다. 빠르게 가속하는 몇몇 기술이 기업에 대해 사회적 행동뿐만 아니라 소셜의 행동을 요구하는 새로운 기회와 복잡성을 생성하고 있습니다.

소셜미디어의 진화에 관련된 주요 촉진요인과 결과의 분석 등을 정리하여 전해드립니다.

1. IDC FutureScape의 견해

2. 개요

3. IDC FutureScape의 예측

  • 외적 촉진요인 요약
  • 예측 : 기술 바이어에 대한 영향
    • 예측 1 : 2019년까지 세계인의 90%는 브랜드 관련 지원을 찾기 위해 소셜 채널을 시작점으로 가지며, 소셜 지원을 주류화시킨다.
    • 예측 2 : 사전 판매에서 지원에 이르기까지 세계인의 90%는 2020년까지 AI 및 기계학습에 의한 고객 지원봇을 모른채 이용한다.
    • 예측 3 : 2020년까지 B2B, B2C 시장 모두 전 마케팅 예산의 10%는 온라인 인플루언서를 통해 브랜드 인지도 향상에 소비된다.
    • 예측 4 : 2019년까지 5개 이상 주요 소셜 플랫폼은 리얼 월드 커넥션을 활용하는 소셜 VR 네트워킹 앱(Facebook Spaces등)을 제공하며, 현재 진행중인 고객 대응 분야에서의 VR 도입을 가속화시킨다.
    • 예측 5 : 모바일 AR 솔루션의 확대에 의해 기업의 25%는 2020년까지 AR에 의한 소셜 지원의 시험 또는 운영을 개시한다.
    • 예측 6 : 대형 브랜드는 유력 디지털 광고 기업 및 주류 마케팅 스탭, 툴과 직접 계약함에 따라 대리점에 대한 기존 지출은 2021년까지 50% 격감한다.
    • 예측 7 : 2020년 B2C 거래의 20%(세계 전체에서 4000억 달러 규모)는 메시징 및 소셜 플랫폼에 의한 것이다.
    • 예측 8 : 소셜미디어 메트릭스가 생각처럼 진행되지 않으며, 2019년까지 기업의 70%는 통합 소셜미디어의 행동적·결과적 메트릭스를 CRM 및 마케팅 자동화 툴에 사용하며 타깃형 마케팅을 창출한다.
    • 예측 9 : 2019년까지 기업의 50%는 로고 및 제품의 "시각적 언급"을 관찰하기 위한 자동 소셜미디어를 보유하, 그 언급에 가치를 부여한다.
    • 예측 10 : 2019년까지 인플루언서 마케팅의 성장 및 오가닉 소셜미디어의 장벽은 기업의 20%에 대해 재능 획득 및 인플루언서 마케팅 분야에서의 소셜 탤런트 관리 활용을 촉진한다.

4. 기술 바이어에 대한 주요 제안

5. 외적 촉진요인 : 상세 내역

6. 참고 자료

KSA 17.11.30

This IDC study presents our worldwide social media team of analysts' view of key drivers and outcomes relating to the evolution of social media."The tech-savvy workforce of the future is here. They are hyperconnected, social, collaborative, and they 'scale' their time with digital solutions. Businesses that struggle to meet their expectations, as both customers and employees, will find rough waters ahead," according to Wayne Kurtzman, research director, IDC's Social and Experiential Solutions research. "They expect that same 'one click to buy, one click for support, and one click to chat' experience whether they are buying for themselves or for work. Emerging technologies such as collaboration applications, artificial intelligence, and augmented reality are increasing their expectations even further. No company will be exempt from the need to meet the hyperconnected customer experience - or the employee's experience."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: Challenged by More Connected Customers and Employees, by 2021, 75% of Enterprises Will Be Forced to Adopt Experiential Technologies in the Battle to Compete for Customer Attention
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: To Create More Control over Influencers, by 2020, the Top 200 Brands Will Have Discontinued 15% of Their Sponsorships with Athletes and Celebrities in Favor of AI-Generated Influencer Personas
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2022, Employees Will "Scale" to More Complex Tasks as 70% of All Social and Messaging Inbound Conversations Leverage Chatbots and Natural Language AI
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2020, 70% of the G2000 Will Focus on Marketing Within Social Communities of Interest Across Multiple Social Platforms to Drive New Opportunities
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: The Need to Create a More Engaging and Effective Customer Experience Will Result in Brands Creating 20% of Their Social Engagements and Advertisements in AR by 2022
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2020, 70% of Customer Journey Activities Will Cross at Least Three Different Connected Devices, Including IoT Devices Using Voice Interactions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2021, 25% of Consumer Loyalty Programs Will Be Exchanging Personal Data for Premiums or Credits That Can Be Exchanged for Rewards
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: In 2023, in Response to Banking Legislation, 25% of Global Banking and Finance Will Launch a Personal Social Trust Index, Using Social Behaviors as a Blockchain-Based Personal Trust Certification
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: In 2019, 80% of Company Failures in Social Media Will Come from Inadequate Social Staffing, Monitoring, and Enterprise Preparation
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: Maturing Social and Conversation Analytics Will Drive 40% of G2000 Companies to Migrate Marketing Metrics from KPIs to Outcome-Based KBIs by 2023
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Next Chapter of DX - Technology-Driven Transformation Altering Business and Society
  • The Race to Innovate - Speed of Change, Delivery, and Operations Separates Thrivers and Survivors
  • Sense, Compute, Actuate - Turning Data into Value
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  • Cyber Insecurity - Theft, Cyberattack, Negligence Create a Crisis of Digital Trust
  • Rising Customer Expectations - More Convenience, Customization, and Control
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