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데이터 이용으로부터 데이터 수익화로의 이동 : 아시아태평양의 은행이 데이터로부터 새로운 가치를 창출하는 방법

From Using Data Better to Data Monetization: How Asia/Pacific Banks Are Generating New Value from Data

리서치사 IDC
발행일 2018년 07월 상품 코드 660278
페이지 정보 영문 12 Pages
가격
US $ 4,500 ₩ 5,145,000 PDF by E-mail (Single User License)


데이터 이용으로부터 데이터 수익화로의 이동 : 아시아태평양의 은행이 데이터로부터 새로운 가치를 창출하는 방법 From Using Data Better to Data Monetization: How Asia/Pacific Banks Are Generating New Value from Data
발행일 : 2018년 07월 페이지 정보 : 영문 12 Pages

오픈 뱅킹에 의해 발생하는 많은 기회에 초점을 맞추고, 데이터로부터 새로운 가치를 창출하는 몇몇 모델에 대해 검증한 정보를 정리하여 전해드립니다.

이그제큐티브 스냅숏

상황 개요

  • 내부적으로 데이터·애널리틱스를 효과적으로 이용
  • 데이터 취득 : '보다 풍부한' 데이터에 대한 데이터 확대
  • 데이터 제공 : 자산으로서의 실시간 데이터
  • 판매는 외부화
  • 강화 데이터와 인사이트를 판매
  • 인사이트와 서비스 플랫폼을 구축
  • Fintech와의 공동 기술 혁신/제휴

기술 바이어 대상 제안

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
KSA 18.07.19

This IDC Financial Insights report discusses how Open Banking is giving rise to many opportunities in realizing more value from data - from realizing value internally to generating value externally. In this report, we look at several models of generating new value from data. Michael Araneta, AVP for IDC Financial Insights Asia/Pacific states, "The team leading the initiative to generate new value from data or to monetize data should look at their initiative not just as a theoretical exercise but as an actual build-a-business endeavor. It therefore entails decisions on who will benefit from data, the terms and rates of exchange of value, pricing models, distribution models - much like how a business creates the business.""Data-fueled intelligence is permeating all aspects of business of the financial industry. Inevitably, the banks will see data as an asset and will have to consider who owns and controls the data. As banks search for ways to generate new value from their data, several new principles on data utilization may drive or hinder value generation, depending on how they are interpreted. Ultimately, the banks where data is widely accepted as an asset will drive the way to get the maximum returns on the data," adds Anuj Agrawal, senior research manager, IDC Financial Insights Asia/Pacific.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • 1. Using Data and Analytics Better, Internally
  • 2. Acquiring Data: Data Augmentation for "Richer" Data
  • 3. Providing Data: Real-Time Data as an Asset
  • 4. Producing but Externalizing Distribution
  • 5. Distributing Enhanced Data and Insights
  • 6. Building Platforms of Insights and Services
  • 7. Co-Innovating and Partnering with Fintechs

Advice for the Technology Buyer

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  • Synopsis
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