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IDC의 디지털 전환(DX) 이용 사례 분류 방법(2020년) : 제조업의 브랜드 지향 밸류체인

IDC´s Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Brand-Oriented Value Chains in the Manufacturing Industry

리서치사 IDC
발행일 2020년 06월 상품 코드 947141
페이지 정보 영문 24 Pages
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IDC의 디지털 전환(DX) 이용 사례 분류 방법(2020년) : 제조업의 브랜드 지향 밸류체인 IDC´s Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Brand-Oriented Value Chains in the Manufacturing Industry
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 24 Pages

세계의 제조업 브랜드 지향 밸류체인의 디지털 전환(DX)에 대해 분석할 때에 IDC가 이용한 이용 사례 정의와 분류 방법에 대해 설명했습니다. 브랜드 지향 밸류체인(식품 및 음료, 건강 및 미용, 장난감, 스포츠 용품, 가정)이 DX에 의해 매력적인 소비자( 및 고객) 경험을 대규모로 창출한다는 것에 대해 설명했습니다.

IDC의 세계 디지털 전환(DX) 분류 방법

2020년 DX 분류법 변경사항

분류 개요

  • IDC DX 분류법 이해와 사용

정의

  • 브랜드 지향 밸류체인
  • 디지털 미션 : 대규모 사용자 경험 실현
    • 전략적 우선사항 : 디지털 공급망
      • 기능 기반 조달
      • 확장 계획
      • 물류 자동화
    • 전략적 우선사항 : 스마트 제조
      • 전략적 자산관리
      • 애자일 보충
      • 품질
    • 전략적 우선사항 : 옴니 경험 소비자/고객 관여
      • 대규모 소비자 커머스
      • 첨단 채널 관리
      • 옴니채널 트레이드 프로모션
    • 전략적 우선사항 : 혁신 가속
      • 혁신 플랫폼
      • 옴니 소스 혁신
      • 수명주기 분석

참고자료

  • 부록 : IDC의 DX 지출 가이드
  • 관련 조사
  • 요약
LSH 20.08.04

This IDC study describes how brand-oriented value chains (food and beverage, health and beauty, toys, sporting goods, and household) are on a mission to digitally transform to create engaging consumer (and customer) experiences at scale.Supply Chain Vice President Simon Ellis says, "Companies in these value chains generally understand what is involved in this digital journey, and that begins with a common definition of the mission, strategic priorities, and programs so that individual projects or use cases support the overall objectives."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2020

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Brand-Oriented Value Chains
  • Digital Mission: Engaging Consumer Experience at Scale
    • Strategic Priority: Digital Supply Chain
      • Digital Supply Chain Program: Capabilities-Based Procurement
      • Digital Supply Chain Program: Extended Planning
      • Digital Supply Chain Program: Logistics Automation
    • Strategic Priority: Smart Manufacturing
      • Smart Manufacturing Program: Strategic Asset Management
      • Smart Manufacturing Program: Agile Replenishment
      • Smart Manufacturing Program: Quality
    • Strategic Priority: Omni-Experience Consumer/Customer Engagement
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Consumer Commerce at Scale
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Advanced Channel Management
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Omni-Channel Trade Promotion
    • Strategic Priority: Innovation Acceleration
      • Innovation Acceleration Program: Innovation Platform
      • Innovation Acceleration Program: Omni-Source Innovation
      • Innovation Acceleration Program: Life-Cycle Analytics

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  • Appendix: IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis
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