Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

세계의 유틸리티 스마트 고객 오퍼레이션 시장 : 분기 보고서(2020년 4-6월)

Utilities Smart Customer Operations Quarterly Update: April-June 2020

리서치사 IDC
발행일 2020년 07월 상품 코드 952433
페이지 정보 영문 13 Pages
가격
US $ 4,500 ₩ 5,029,000 PDF (Single User License)


세계의 유틸리티 스마트 고객 오퍼레이션 시장 : 분기 보고서(2020년 4-6월) Utilities Smart Customer Operations Quarterly Update: April-June 2020
발행일 : 2020년 07월 페이지 정보 : 영문 13 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

유틸리티 스마트 고객 오퍼레이션 시장은 코로나19(Covid-19) 팬데믹에 의해 큰 영향을 받고 있으, 에너지 공급을 담당하는 유틸리티 사업자는 고객 디지털 경험을 개선해하고, 검침에서부터 빌링까지 프로세스를 자동화하며, 서비스가 필요로 하는 비용을 절감하기 위한 대처를 앞으로도 지속해 나갈 전망입니다.

세계의 유틸리티 스마트 고객 오퍼레이션(Utilities Smart Customer Operations) 시장에 대한 분기보고서이며, 시장별 동향, 기술 공급업체에 대한 제안 등의 정보를 전해드립니다.

주요 요약

시장의 새로운 동향과 역학

  • 상황 개요
    • 사업 환경 : 2020년 2분기
    • 수요와 가격
      • 석유 가격
    • 전기세
  • 고객 케어와 빌링 : 2020년 2분기
  • 고객 참여 : 2020년 2분기
  • 스마트 미터링 : 2020년 2분기
  • 주요 eMobility 협정 : 2020년 2분기
  • 스마트 시티 이니셔티브 및 발전 : 2020년 2분기

공급업체와 서비스 프로바이더에 대한 제안

참고자료

  • 관련 조사
  • 요지
LSH 20.09.03

This IDC Market Perspective analyzes worldwide smart customer operations in the energy sector and outlines customer care and billing; customer engagement, smart metering, digital transformation, and emobility developments; and smart city initiatives and developments in 2Q20."While the coronavirus pandemic represents a watershed moment on how companies go about their businesses, energy suppliers will continue and likely accelerate their efforts toward improving their customers' digital experience, automating meter-to-cash processes, and reducing their cost to serve," said Phevos Skalidis, research manager, IDC Energy Insights in Europe.

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Situation Overview
    • Business Environment, 2Q20
    • Demand and Prices
      • Oil Prices
    • Electricity Prices
  • Customer Care and Billing, 2Q20
    • Bidgely Launches CARE for Utility Customer Service Centers
    • Ferranti, Solgari Combine Dynamics 365 Utilities Solutions
    • Octopus intel to Power Origin Customer Experience
  • Customer Engagement, 2Q20
    • VertexOne Acquires WaterSmart
    • E.ON Forms New Subsidiary Focusing on Service Excellence for U.K. Customers
    • DEWA Launches "Smart Living" Water Management Initiative
  • Smart Metering, 2Q20
    • Guatemala Utility Implements ToU Rates With Landis+Gyr
    • Estonia's Elering Launches Cross-Border Metering Innovation Contest
    • Iskraemeco Wins Major Slovenian Smart Metering Contract
    • The U.K. Pilots New SMETS 2 Smart Meter for Business Consumers
    • Itron, EDMI to Launch SMETS2 Gas Meter for the U.K. Market
    • ENGIE, Doxee Improve the Customer Experience with New Digital Services
    • Enel Selects Cisco as Global Technology Partner
    • E.ON Selects Wipro for Grid and Digital Transformation
    • SAS, Microsoft Partner to Further Shape the Future of Analytics, AI
  • Major eMobility Agreements, 2Q20
    • Enel Adds Bird's eScooter Service to EV App
    • Switzerland Unveils First EV Charging Sites on A2 Motorway
    • EV Taxi Service and Charging Network Launched in Zimbabwe
    • New Enel, Volvo Partnership to Accelerate eMobility in Italy
    • Enel X Triples Portfolio of Public EV Charging Stations
    • U.K. Government Invests $91.3 Million in EVs
    • Siemens Wins Electric Buses Charging Deal in Germany
  • Smart City Initiatives and Developments, 2Q20
    • Dutch State Agency Confirms $1.1 Billion Energy-Efficiency Fund
    • ENGIE to Ensure Free Heating to 11,000 French Households
    • New York Program to Install 500,000 Smart LED Streetlights

Advice for the SUPPLIERS AND SERVICES PROVIDERS

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top
전화 문의
F A Q