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IDC FutureScape : 세계의 유틸리티 시장 예측(2021년)

IDC FutureScape: Worldwide Utilities 2021 Predictions

리서치사 IDC
발행일 2020년 10월 상품 코드 968035
페이지 정보 영문 19 Pages
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IDC FutureScape : 세계의 유틸리티 시장 예측(2021년) IDC FutureScape: Worldwide Utilities 2021 Predictions
발행일 : 2020년 10월 페이지 정보 : 영문 19 Pages

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2021년 이후 세계의 유틸리티(Utilities) 시장에 관한 IDC의 10대 예측을 제공하고, 관련 성장 촉진요인, IT에 대한 영향 및 기술 바이어에 대한 어드바이스 등을 정리했습니다.

IDC 시장 예측도

주요 요약

IDC FutureScape의 예측

  • 외부 성장 촉진요인 개요
  • 예측 : 기술 바이어에 대한 영향
    • 예측 1 : 회복 페이스는 지역에 따라 다르지만 2024년까지 전기, 가스, 수도 기업 80%가 DX를 가속하고, 코어 비지니스를 재설계하여 지속가능한 비지니스 모델을 실장
      • 관련 성장 촉진요인
      • IT에 대한 영향
      • 비지니스에 대한 영향
      • 가이던스
    • 예측 2 : 2022년까지 유틸리티 소매업체 35%가 상품 비지니스와 비상품 비지니스를 조합한 통합 디지털 스토어 프런트를 전개하고, 온라인 비지니스를 40% 증가시킨다
    • 예측 3 : 2021년에는 유틸리티 60%가 리스크 있는 신용 증가를 검출하고, 대상으로 한 고객 참여 프로그램을 사용하기 위해 첨단 분석에 대한 투자를 늘리고, 채권 회수율을 30% 향상시킨다
    • 예측 4 : 2023년까지 분산형 에너지에서 주택 소비자의 역할이 증대하기 때문에 그리드 사업자 45%가 AI를 도입하고, 그리드 회복력과 유연성 있는 관리를 가능하게
    • 예측 5 : 2025년까지 유틸리티 50% 이상이 엣지, AI, ML 기술에 중점을 둔 자동화 오퍼레이션에 대한 지출을 늘리고, 예지보전과 처방적 보전 침투를 2배로
    • 예측 6 : 2022년까지 에너지 유틸리티 60%가 ETRM 기능을 재평가하고, 일중 및 전일 에너지 시장에서의 알고리즘 거래를 보다 유효하게 활용한다
    • 예측 7 : 2023년까지 유틸리티 75%가 IPA와 로우코드 플랫폼을 조합하고, 재무, 법무, 인사 프로세스를 변혁하고, 애플리케이션 딜리버리를 20배로 가속
    • 예측 8 : 하이브리드 워킹 모델 전개에서는 2021년에 전기, 가스, 수도 기업 40%가 건강 상태 감시와 개인 안전 강화를 우선하고, 직원 경험을 30% 향상시킨다
    • 예측 9 : 2026년까지 유틸리티 50%가 IT와 OT 보안을 통합하고, 데이터 거버넌스를 통합해 물리적 및 사이버적 침해를 경감하고, 전체적인 비지니스 위험을 보호하기 위한 종합적인 어프로치를 작성
    • 예측 10 : 2025년까지 에너지 유틸리티 35%가 클라우드 네이티브 기술에 기반한 디지털 플랫폼을 통해 비지니스의 적어도 30%를 추진하고, 고객과 인프라의 진화하는 요구를 충족

기술 바이어에 대한 어드바이스

외부 성장 촉진요인 : 상세

  • 혼란 가속 : 위기, 회복력, 기회
  • 전략적 혁신 : 미래 기업을 지금 형성
  • 보편화된 인텔리전스 : 데이터가 행동을 추진
  • 디지털 플랫폼 : 대규모 생태계
  • 고객 참여 재정의 : 안전, 안심, 지속가능한 디지털 경험
  • 업무 변혁 : 팀, 스킬, 리더십 재정의
  • 학습 조직 : 비대칭적 이점

참고 자료

  • 관련 조사
KSM 20.11.18

Around the world, 2020 was not an easy year for electricity, gas, and water companies. Declining energy consumption deriving from industrial and commercial slowdowns, deterioration of credit, commodities' price volatility, increasing competition, and lockdown in many countries impacted operations, not to mention an increase in extreme weather occurrences. Nevertheless, the industry has demonstrated good resilience and has not stopped its ongoing transformation journey. For the next five years, utilities will have to accelerate the reinvention of their core businesses while deploying new business models to get new revenue streams. In the next normal, hybrid working models, the shift from face-to-face to digital, and new business ecosystems will be the norm. Resilience is even more important in business and operating strategies. Leading utilities will not only adapt to shifting customer needs and market conditions, but also proactively shape the needs and the market to match their strengths, innovations, and business models.This IDC FutureScape provides the outlook of IDC Energy Insights' analyst team for the worldwide utility industry for 2021, as well as the planning horizon for the next five years."Along the road to the next normal, utilities' executives will have to continue balancing resiliency and reinvention, keeping their hands in the present and eyes on the future," said Roberta Bigliani, group vice president, IDC Industry Insights. "This also implies a different approach to business and tech ecosystems to deliver one integrated experience to customers."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: While recovery pace will vary across regions, by 2024 80% of electric, gas and water companies will have implemented sustainable business models by accelerating DX and rearchitecting the core business
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2022, 35% of utilities retailers will have deployed an integrated digital storefront combining commodity and non-commodity businesses, thus increasing the online business by 40%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: In 2021, 60% of utilities will grow investments in advanced analytics to detect increasing credit at risk and use targeted customer engagement programs, improving debt recovery rates by 30%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2023, because of the increasing role of residential consumers in distributed energy, 45% of grid operators will have deployed AI to enable resilient and flexible management of the grid
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2025, over 50% of utilities will increase spend in automating operations with an emphasis on edge, AI and ML technologies, thus doubling the penetration of predictive and prescriptive maintenance
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2022, 60% of energy utilities will have reassessed their ETRM capabilities and will better leverage algorithmic trading on intraday and day ahead energy markets
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2023, 75% of utilities will have combined IPA and low-code platforms to transform financial, legal and HR processes, accelerating applications delivery by 20 times
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: In deploying the hybrid working model, in 2021 40% of electricity, gas and water companies will prioritize wellbeing monitoring and enhanced personal safety thus improving employee experience by 30%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2026, 50% of utilities will integrate IT and OT security unifying data governance to mitigate physical and cyber breaches which will create a holistic approach to secure overall business risk
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2025, 35% of energy utilities will drive at least 30% of their business via digital platforms based on cloud native technologies, fulfilling the evolving needs of customers and infrastructures
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Accelerated Disruption - Crisis, Resilience, and Opportunity
  • Strategic Innovation - Shaping the Future Enterprise Today
  • Intelligence Everywhere - Data Drives Action
  • Digital Platform - Ecosystems at Scale
  • Customer Engagement Redefined - Safe, Secure, and Sustainable Digital Experience
  • Work Transformation - Redefining Teams, Skills, and Leadership
  • The Learning Organization - Asymmetrical Advantage

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