공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

세계의 모바일 인앱 및 게임내 광고 시장 예측(2020년- 2024년)

Worldwide Mobile In-App and In-Game Advertising Forecast, 2020-2024

리서치사 IDC
발행일 2020년 12월 상품 코드 980250
페이지 정보 영문 46 Pages
가격
US $ 4,500 ₩ 5,220,000 PDF (Single User License)


세계의 모바일 인앱 및 게임내 광고 시장 예측(2020년- 2024년) Worldwide Mobile In-App and In-Game Advertising Forecast, 2020-2024
발행일 : 2020년 12월 페이지 정보 : 영문 46 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

IDC의 미디어·엔터테인먼트 담당 프로그램 VP인 KarstenWeide는 "게임내 및 인앱 광고는 유료 앱의 판매와 인앱 지출과 함께 여전히 중요한 추가 수입원이며, 경제 전체의 수배 속도로 계속 성장하고 있고 COVID-19의 대유행에도 불구하고 감속 징후는 거의 볼 수 없습니다."라고 말했습니다.

세계의 모바일 인앱 광고 및 게임내 광고 시장에 대해 조사했으며, 지출로부터의 개발자/퍼블리셔에 대한 지불을 지역별 및 광고 포맷별로 분류하여 예측하고, 기술 공급업체에 대한 제안, 주요 기업의 분석, 시장 동향 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

IDC 시장 예측도

개요

기술 공급업체에 대한 제안

시장 예측

  • 세계 시장
    • COVID-19 팬데믹의 모바일 앱·게임 에코시스템에 대한 영향
      • 하이퍼 캐주얼 모바일 게임은 동향을 유지
      • 주요 광고 네트워크와 주요 게임내 광고 포맷
      • 사용자 프라이버시에 관한 우려와 Apple의 IDFA 변경 가능성
      • 워터폴 방식으로부터 이탈
    • 추가 광고 기술
  • 북미
  • 서유럽
  • 일본을 포함한 아시아태평양
  • 기타 지역

시장 상황

  • 성장요인과 저해요인
    • 성장요인
      • COVID-19의 팬데믹
      • 5G 디바이스와 네트워크 기술
    • 저해요인
      • Apple의 IDFA 폐지
      • 모바일 앱 인스톨과 광고 사기
  • 주요 시장 동향
  • 전회 예측으로부터의 변경사항

시장 정의

조사 방법

관련 조사

KSA 21.01.15

This IDC study sizes and forecasts mobile in-app and in-game advertising and the payout to developers/publishers from that spending, broken down by region and by ad format. Mobile advertising revenue is also broken out by major type, format, and mobile operating system at a global level. Direct mobile game spending and the share of in-game ad revenue that is paid out to mobile game developers/publishers is additionally broken out by four geographic regions: North America, Western Europe, Asia/Pacific, and a combined the rest of the world (ROW) region.This forecast also sizes and forecasts spending on SSPs and DSPs supporting mobile display and video advertising: mobile display and video browser-based in-app advertising and mobile display and video in-app and in-game advertising."Mobile in-game and in-app advertising remains an important additional revenue stream on top of paid app sales and in-app spending, one that continues to grow at multiple times the speed of the overall economy, and it's showing few signs of slowing down despite the COVID-19 pandemic," said Karsten Weide, IDC's program VP of Media and Entertainment.

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

  • Worldwide
    • Mobile App and Game Ecosystem Effects of the COVID-19 Pandemic
      • Hyper-Casual Mobile Games Keep Trending
      • Leading Ad Networks and Major In-Game Ad Formats
      • User Privacy Concerns and Apple's Likely IDFA Changes
      • Don't Go Chasing Waterfalls
    • Additional Advertising Tech
  • North America
  • Western Europe
  • Asia/Pacific Including Japan
  • Rest of World

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • The COVID-19 Pandemic
      • 5G Devices and Network Tech
    • Inhibitors
      • Apple's Removal of IDFA
      • Mobile App Install and Ad Fraud
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

Related Research

Back to Top
전화 문의
F A Q