시장보고서
상품코드
1378759

장질환 검사 시장 : 세계 산업 동향, 점유율, 규모, 성장, 기회 및 예측(2023-2028년)

Enteric Disease Testing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

개요

세계 장질환 검사 시장 규모는 2022년 40억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2028년까지 시장 규모가 50억 달러에 달하고, 2022년부터 2028년까지 3.8%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상했습니다.

장질환은 바이러스, 박테리아, 기생충과 같은 미생물이 입을 통해 체내로 유입되어 발생합니다. 이러한 병원균은 오염된 음식이나 물, 또는 동물이나 감염된 사람의 배설물에 접촉하여 감염될 수 있습니다. 장질환의 일반적인 증상은 복부 경련, 구토, 메스꺼움, 식욕부진으로 체내 수분과 필수 영양소를 잃게 됩니다. 최근 몇 년동안 진단 기술의 발전으로 장질환 검사에 혁명을 일으켜 증상이 있는 사람의 발견율이 크게 향상되었습니다.

부적절한 배수 및 위생 시설, 안전하지 않은 식수, 비위생적인 생활 환경은 장질환의 위험을 크게 증가시킵니다. 이는 최근 몇 년동안 의료 관광이 크게 증가한 것과 함께 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 이와 함께 조기 진단의 이점에 대한 개인의 인식이 높아지면서 또 다른 주요 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이 외에도 세계보건기구(WHO)와 유엔아동기금(UNICEF)과 같은 여러 국제기구는 장질환 검사를 장려하기 위해 각국에서 인식 개선 프로그램을 실시하고 건강 관리 캠프를 설치하고 있습니다. 또한, 여러 주요 기업들이 새로운 검사 기술의 상용화에 주력하고 있으며, 이는 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 인간 코로나 바이러스 사례는 장질환과 관련이 있기 때문에 여러 의료 기관이 장질환과 코로나 바이러스 질환(코로나19)의 상호 관계를 찾기 위한 연구를 진행하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문들

  • 세계 장질환 검사 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년동안 어떻게 성장할 것인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 코로나19가 세계 장질환 검사 시장에 미친 영향은?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 기법별 시장 분석은?
  • 질병 유형별 시장 분석은?
  • 최종 사용자별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 장질환 검사 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계의 경쟁 정도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 산업 동향

제5장 세계의 장질환 검사 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 시약 및 소모품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기기
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 분석 : 기술별

  • 분자진단
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 면역진단
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 질환 유형별

  • 세균성 장질환
    • 시장 동향
    • 주요 유형
      • C. Difficile
      • 캄필로박터증
      • 콜레라
      • 대장균
      • H. Pylori
      • 살모네라균증
      • 이질
    • 시장 예측
  • 바이러스성 장질환
    • 시장 동향
    • 주요 유형
      • 로타바이러스
      • 노로바이러스
      • 기타
    • 시장 예측
  • 기생성 장질환
    • 시장 동향
    • 주요 유형
      • 아메바증
      • 크립토스포리디움증
      • 지아디아증
    • 시장 예측

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 병원 진단실험실
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 독립계 진단실험실
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 학술연구기관
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 캐나다
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 아시아태평양
    • 중국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 일본
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 인도
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 한국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 호주
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 인도네시아
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 기타
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 유럽
    • 독일
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 프랑스
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 영국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 이탈리아
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 스페인
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 러시아
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 기타
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 라틴아메리카
    • 브라질
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 멕시코
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 기타
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 분석 : 국가별
    • 시장 예측

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • BD(Becton, Dickinson and Company)
    • Bio-Rad Laboratories Inc.
    • Biomerica Inc.
    • Biomerieux SA
    • Cepheid Inc.(Danaher Corporation)
    • Coris BioConcept
    • DiaSorin
    • Meridian Bioscience Inc.
    • Quest Diagnostics
LSH 23.11.20

Abstract

The global enteric disease testing market size reached US$ 4.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.8% during 2022-2028.

Enteric diseases are caused by the entering of microorganisms, such as viruses, bacteria and parasites, in the body through the mouth. These pathogens can be acquired through contaminated food and water or by encountering feces of an animal or infected person. The common symptoms of enteric diseases are abdominal cramps, vomiting, nausea and anorexia that can lead to loss of fluids and essential nutrients from the body. In recent years, advancements in diagnostic technologies have revolutionized enteric disease testing and significantly increased the detection rates in symptomatic individuals.

The improper drainage and sanitation systems, unsafe drinking water and unhygienic living conditions can significantly increase the risk of enteric diseases. This, along with a substantial rise in medical tourism in recent years, represents one of the key factors impelling the market growth. Besides this, the increasing awareness among individuals about the benefits of early diagnosis is acting as another major growth-inducing factor. Apart from this, several international agencies, such as the World Health Organization (WHO) and the United Nations Children's Fund (UNICEF), are conducting awareness programs and setting up healthcare camps in different countries to promote the testing of enteric diseases. Moreover, several key players are focusing on the commercialization of novel testing technologies, which is contributing to the market growth. Furthermore, as human coronaviruses cases are associated with enteric diseases, several healthcare institutes are conducting studies to find interrelation between enteric disease and the coronavirus disease (COVID-19).

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global enteric disease testing market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, technique, disease type and end user.

Breakup by Product Type:

Reagents and Consumables

Equipment

Breakup by Technique:

Molecular Diagnostics

Immunodiagnostics

Breakup by Disease Type:

Bacterial Enteric Disease

C. Difficile

Campylobacteriosis

Cholera

E. Coli

H. Pylori

Salmonellosis

Shigellosis

Viral Enteric Disease

Rotavirus

Norovirus

Others

Parasitic Enteric Disease

Amebiasis

Cryptosporidiosis

Giardiasis

Breakup by End User:

Hospital Diagnostic Laboratories

Independent Diagnostic Laboratories

Academic and Research Institutes

Others

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Abbott Laboratories, BD (Becton, Dickinson and Company), Bio-Rad Laboratories Inc., Biomerica Inc., Biomerieux SA, Cepheid Inc. (Danaher Corporation), Coris BioConcept, DiaSorin, Meridian Bioscience Inc. and Quest Diagnostics.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global enteric disease testing market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global enteric disease testing market?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the technique?
  • What is the breakup of the market based on the disease type?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global enteric disease testing market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Enteric Disease Testing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Reagents and Consumables
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Equipment
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technique

  • 7.1 Molecular Diagnostics
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Immunodiagnostics
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Disease Type

  • 8.1 Bacterial Enteric Disease
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Major Types
      • 8.1.2.1 C. Difficile
      • 8.1.2.2 Campylobacteriosis
      • 8.1.2.3 Cholera
      • 8.1.2.4 E. Coli
      • 8.1.2.5 H. Pylori
      • 8.1.2.6 Salmonellosis
      • 8.1.2.7 Shigellosis
    • 8.1.3 Market Forecast
  • 8.2 Viral Enteric Disease
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Major Types
      • 8.2.2.1 Rotavirus
      • 8.2.2.2 Norovirus
      • 8.2.2.3 Others
    • 8.2.3 Market Forecast
  • 8.3 Parasitic Enteric Disease
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Major Types
      • 8.3.2.1 Amebiasis
      • 8.3.2.2 Cryptosporidiosis
      • 8.3.2.3 Giardiasis
    • 8.3.3 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Hospital Diagnostic Laboratories
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Independent Diagnostic Laboratories
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Academic and Research Institutes
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Abbott Laboratories
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 BD (Becton, Dickinson and Company)
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Bio-Rad Laboratories Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Biomerica Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Biomerieux SA
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Cepheid Inc. (Danaher Corporation)
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Coris BioConcept
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 DiaSorin
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Meridian Bioscience Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Quest Diagnostics
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제