공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

세계의 마케팅 리소스 관리(MRM) 시장(2016-2020년)

Global Marketing Resource Management Market 2016-2020

리서치사 TechNavio (Infiniti Research Ltd.)
발행일 2016년 10월 상품 코드 379057
페이지 정보 영문 60 Pages
가격
US $ 2,500 ₩ 2,825,000 PDF (Single user license) help
1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 3,000 ₩ 3,390,000 PDF (5-user license) help
동일 사업장 내 5명까지 공유하여 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 4,000 ₩ 4,521,000 PDF (Enterprise license) help
동일 기업 내 모든 분들이 공유하여 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 6,000 ₩ 6,781,000 PDF (Global license) help
동일 기업 내 모든 분들이 공유하여 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다. 또한 해당 라이선스는 보고서 컨텐츠의 15% 이내로 외부용 문서에 인용 게재가 허용됩니다(예:프레스릴리스, 마케팅 자료, 백서 등).


세계의 마케팅 리소스 관리(MRM) 시장(2016-2020년) Global Marketing Resource Management Market 2016-2020
발행일 : 2016년 10월 페이지 정보 : 영문 60 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

마케팅 리소스 관리(MRM)란 MRM 프로세스에 따라 마케팅 활동을 효과적으로 전개하기 위한 소프트웨어입니다. MRM의 기본적 기능으로서 마케팅 활동 입안과 예산 책정, 자산관리, 프로젝트 관리, 컨텐츠 관리 등이 있습니다. 이러한 시스템은 사내 마케팅 부문과 제휴를 강화하는 기능도 하고 있습니다. 각 기업은 MRM을 활용하여 고객의 구매 기준과 시장 현황에 대해 잘 이해할 수 있습니다. 세계의 마케팅 리소스 관리(MRM) 시장은 2016-2020년간 12.19%의 연평균 성장률(CAGR)로 성장할 전망입니다.

세계의 마케팅 리소스 관리(MRM: Marketing Resource Management) 시장을 분석했으며, 제품 개요, 시장의 기본 구조, 시장 규모 동향(향후 5년간 예측), 용도별·지역별 동향, 시장 성장 촉진요인 및 억제요인과 영향력, 주요 기업 개요, 향후 시장 기회 등의 정보를 전해드립니다.

제1장 개요

  • 분석 결과 개요

제2장 분석 범위

  • 분석 개요
  • 벤더 선정
  • 최종사용자
  • 집계 오차
  • 참조 문헌

제3장 시장 분석 방법

  • 분석 방법
  • 경제지표

제4장 서론

  • 시장 동향 개요
  • 마케팅 리소스 관리(MRM)의 발전
  • 마케팅 리소스 관리(MRM)의 다섯가지 역량

제5장 마케팅 리소스 관리(MRM)의 기능

  • 마케팅 관련 보고 및 분석
  • 프로젝트 관리
  • 재무 관리
  • 역량 관리

제6장 시장 환경

  • 시장 개요
  • 세계의 MRM 시장

제7장 도입 방식별 시장 세분화

  • 세계의 MRM 소프트웨어 시장 : 도입 방식별

제8장 지역별 시장

  • 세계의 MRM 시장 : 지역별
  • 아메리카
  • 유럽, 중동 및 아프리카 국가(EMEA)
  • 아시아태평양 지역

제9장 구매 기준

제10장 시장 성장 촉진요인

  • 제품 발매를 위한 마케팅 이용 증가
  • 시장에 대한 반응/고객의 디지털 경험 개선 요구 확대
  • 디지털 자산 라이선스 관련 규제 준수사항 개선
  • 투자수익률(ROI) 개선 및 디지털 자산관리 수요 증가

제11장 성장 촉진요인의 영향력

제12장 시장이 해결해야 할 과제

  • 포괄적인 통합 전략 부재와 상호운용성 문제
  • 데이터 보안 및 프라이버시 관련 위험 증대

제13장 성장 촉진요인 및 과제의 영향력

제14장 시장 동향

  • 옴니채널 마케팅 확대
  • 위치정보 기반(LBS) 마케팅 등장
  • IT 자산의 수명주기를 가시화할 필요성

제15장 Five Forces 분석

제16장 벤더 환경

  • 경쟁 시나리오
  • 벤더 매트릭스

제17장 주요 벤더 분석

  • 주요 벤더의 제품
  • 주요 벤더 개요
  • 그 외 주목을 끄는 벤더

제18장 부록

  • 약어집

제19장 Technavio 소개

도표

LSH 16.11.16

About Marketing Resource Management

MRM software is a software that helps in managing marketing operations effectively based on MRM processes. The primary functions of MRM are marketing planning and budgeting, asset management, project management, and content management. These systems also help connect an organization's marketing departments. Organizations use MRM systems to understand the buying criteria of consumers and to market accordingly. The benefits of MRM software are shown in the following exhibit.

Technavio's analysts forecast the global marketing resource management market to grow at a CAGR of 12.19% during the period 2016-2020.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global marketing resource management market for 2016-2020. To calculate the market size, the report discusses the major drivers that are influencing market growth, the current challenges faced by vendors and the market, and the key emerging trends that are affecting the current and future market scenarios.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, Global Marketing Resource Management Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • BrandMaker
  • BrandSystems
  • IBM
  • Infor
  • Microsoft
  • SAP
  • SAS Institute
  • Teradata
  • Workfront

Other Prominent Vendors

  • Elateral
  • Adnovate
  • Adobe Systems
  • Capital ID
  • Censhare
  • Code Worldwide
  • Direxxis
  • MarcomCentral
  • Oracle
  • Saepio

Market driver

  • Growing need for improvement in market response and customer digital experience.
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Lack of comprehensive integration strategy and Interoperability issues.
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Emergence of location-based marketing.
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market segmentation
  • Vendor selection
  • End-users
  • Summation errors
  • Recommended reading

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights
  • MRM evolution
  • Five competency areas of MRM

PART 05: Applications of MRM

  • Marketing reporting and analytics
  • Project management
  • Financial management
  • Capacity management

PART 06: Market landscape

  • Market overview
  • Global MRM market

PART 07:

PART 08: Market segmentation by deployment

  • Global MRM software market by deployment 2015

PART 09: Geographical segmentation

  • Global MRM market by geography
  • Americas
  • EMEA
  • APAC

PART 10: Buying criteria

  • Buying criteria

PART 11: Market drivers

  • Increasing use of marketing for product launches
  • Growing need for improvement in market response and customer digital experience
  • Improved regulatory compliance on digital asset licenses
  • Surging demand for higher ROI and control of digital assets

PART 12: Impact of drivers

PART 13: Market challenges

  • Lack of comprehensive integration strategy and interoperability issues
  • Increases risks related to data security and privacy

PART 14: Impact of drivers and challenges

PART 15: Market trends

  • Increasing omnichannel marketing
  • Emergence of location-based marketing
  • Growing need for improved IT asset lifecycle visibility

PART 16: Five forces analysis

PART 17: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Vendor matrix

PART 18: Key vendor analysis

  • Key vendor offerings
  • Key vendor profiles
  • Other vendors

PART 19: Appendix

  • List of abbreviations

PART 20: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Major countries covered in market analysis
  • Exhibit 02: Benefits of MRM software
  • Exhibit 03: MRM evolution
  • Exhibit 04: Overview of global MRM market
  • Exhibit 05: Global MRM market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 06: Global MRM market by deployment 2015 (% share)
  • Exhibit 07: Comparison between cloud-based and on-premises MRM software
  • Exhibit 08: Global MRM market by geography 2015 (% share)
  • Exhibit 09: Global MRM software market by geography 2015-2020 ($billions)
  • Exhibit 10: Global MRM software in Americas 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 11: Number of smartphone users in Brazil 2013-2016 (millions)
  • Exhibit 12: Mobile internet users in Brazil by age group (years)
  • Exhibit 13: Global MRM software market in EMEA 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 14: Global MRM software market in APAC 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 15: Buying criteria for MRM software
  • Exhibit 16: Impact of drivers
  • Exhibit 17: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 18: Five forces analysis
  • Exhibit 19: Competitive differentiators for vendors
  • Exhibit 20: MRM software features provided by vendors
  • Exhibit 21: MRM software features provided by vendors (continued)
  • Exhibit 22: Geographical presence of MRM software vendors
  • Exhibit 23: Geographical presence of MRM software vendors (continued)
  • Exhibit 24: Customer base of MRM software enterprises
  • Exhibit 25: Customer base of MRM software enterprises(Continued)
  • Exhibit 26: Product offerings
  • Exhibit 27: BrandSystems: Products and their features
  • Exhibit 28: Other prominent vendors
Back to Top
전화 문의
F A Q