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세계의 감정 감지 및 감정 인식 시장 예측(2023-2028년)

Emotion Detection and Recognition Market - Forecasts from 2023 to 2028

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 160 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)


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감정 감지 및 감정 인식 시장은 2021년 174억 8,000만 달러 규모에서 연평균 11.71% 성장하여 2028년에는 379억 3,800만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 감정 감지 및 감정 인식은 머신러닝 알고리즘, 인공지능 소프트웨어, 자연어 처리, 바이오 센서 시스템 등 다양한 컴퓨터 기술을 통합하여 얼굴, 제스처, 음성을 분석하여 인간의 감정을 감지하고 인식하는 과정을 말합니다. 얼굴의 움직임을 조사하고, 음성 변조를 분석하고, 신체 제스처를 식별하여 사용자의 감정 상태를 파악할 수 있으며, AI 기술의 발전으로 감정 감지 소프트웨어의 정확도가 상대적으로 향상되어 감정 인식 소프트웨어의 소비가 증가했습니다. 이 소프트웨어를 통해 기업은 사용자의 취향을 이해할 수 있습니다. 감정적 피드백을 받을 수 있기 때문에 기업은 제품을 강화할 수 있습니다. 따라서 감정 감지 및 감정 인식 시장은 예측 기간 동안 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.

온라인 마케팅 전략 증가로 감정 감지 및 감정 인식 시장 수요가 증가하고 있습니다.

Sprout Social Company가 발간한 보고서에 따르면, 약 93%의 기업이 소셜미디어 동영상 광고를 통해 신규 고객을 확보하고 고객 기반을 확장하고 있습니다. 이에 따라 광고 대행사 및 마케팅 회사들은 콘텐츠의 효과를 분석하고 소비자의 행동을 검증하여 향후 참고할 수 있도록 감정 감지 및 감정 인식 소프트웨어의 도입을 고려하고 있습니다. 감정 인식 소프트웨어의 도입은 광고의 다양한 구성요소를 철저히 조사하고 시청자의 감정과 연관시키는 데 도움이 될 수 있습니다. 따라서 디지털 마케팅의 발전은 감정 인식 및 감지 소프트웨어에 대한 수요를 촉진하고 있습니다.

감정 감지 소프트웨어 사용과 관련된 윤리적 문제는 감정 감지 및 감정 인식 시장의 확대를 제한할 수 있습니다.

감정 감지 및 감정 인식 시장의 도입에 따른 프라이버시 침해의 윤리적 문제는 여러 소비자들 사이에서 반발을 불러일으키고 있습니다. 미국 국립표준기술연구소의 조사에 따르면, 미국 성인의 얼굴 중 약 50%가 얼굴 인식 소프트웨어의 데이터베이스에 기록되어 있는 것으로 나타났습니다. 이에 따라 감정과 얼굴 인식 소프트웨어로 인한 사생활 침해에 대해 우려하는 고객이 증가하고 있습니다. 예를 들어, 워싱턴 주에서는 정부 기관에서 얼굴 인식 및 생체 인식 소프트웨어 사용을 금지하는 새로운 법안을 제출했습니다. 상장기업들이 부정적인 감정에 휩싸인 결과, 기업들은 감정 AI 사용을 자제하고 있습니다. 예를 들어, 마이크로소프트는 2022년 자사의 클라우드 기반 솔루션에서 감정 감지 소프트웨어 적용을 중단했습니다. 이에 따라 감정 감지 및 감정 인식 시장 개척이 제한될 수 있습니다.

감정 AI와 같은 감정 감지 소프트웨어를 학교나 교실에 도입하면 학급 분위기와 아이들의 감정 상태를 파악할 수 있게 됩니다.

예를 들어, Find Solutions AI는 홍콩의 한 학교와 협력하여 초등학생의 얼굴 근육의 움직임을 분석하여 초등학생의 부정적인 감정 변화와 긍정적인 감정 변화를 해석합니다. 이를 통해 교사와 학교 관계자들은 학생들의 집중력과 교육 효과에 대해 더 깊이 이해할 수 있습니다. 학교 커리큘럼이 복잡해지고 학생들 간의 경쟁 수준이 높아짐에 따라 정신적 문제와 자살 사건이 증가하고 있습니다. 예를 들어, 인도 국가범죄기록국은 2022년 학생 자살 사건이 전년도 기록에 비해 약 4.5% 증가했다고 밝혔습니다. 따라서 감정 감지 소프트웨어를 적용하면 교육 기관은 학생들의 미세한 움직임을 분석하고 감정과 심리적 웰빙을 분석할 수 있습니다. 따라서 교육 분야에서 좋은 정서적, 심리적 건강에 대한 요구가 높아짐에 따라 감정 감지 및 감정 인식 시장의 성장을 가속하고 있습니다.

북미는 감정 감지 및 감정 인식 시장에서 두드러진 점유율을 차지하고 있으며, 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다.

강력한 AI 기술 시장의 존재와 컴퓨터 소프트웨어의 급속한 발전은 북미 자동차 및 소매업을 포함한 다양한 산업에서 감정 감지 및 감정 인식 시장의 적용을 촉진하고 있습니다. 또한 구글, IBM, 마이크로소프트, 애플과 같은 북미의 주요 기술 기업들은 감정 AI를 포함한 모든 분야의 인공지능 소프트웨어의 새로운 개발을 혁신하기 위해 적극적으로 투자하고 있으며, 고객에게 더 나은 서비스를 제공하기 위해 제품 포트폴리오를 개선하기 위해 끊임없이 노력하고 있습니다. 노력하고 있습니다. 사용자 경험을 개선하기 위해 이들 기업은 대화형 챗봇과 감정 감지 솔루션에 인공지능 소프트웨어를 도입하고 있습니다. 또한 캐나다와 미국에서는 Wearehuman.io, Braiq, Nuralogix, Cynny, Mad Street Den과 같은 감정 인식 소프트웨어 제작을 전문으로 하는 새로운 AI 기술 스타트업이 등장하여 이 지역의 감정 감지 소프트웨어 개발에 기회를 제공합니다. 기회를 제공합니다. 따라서 감정 감지 및 감정 인식 시장은 예측 기간 동안 점진적으로 성장할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년 타임라인

제2장 조사 방법

  • 조사 데이터
  • 조사 디자인

제3장 주요 요약

  • 조사 하이라이트

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter의 Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 감정 감지 및 감정 인식 시장 : 유형별

  • 서론
  • 얼굴 인식
  • 제스처 인식
  • 음성 인식

제6장 감정 감지 및 감정 인식 시장 : 기술별

  • 서론
  • 바이오센서
  • 자연언어처리
  • 머신러닝

제7장 감정 감지 및 감정 인식 시장 : 용도별

  • 서론
  • 게임
  • 가상비서
  • 감시
  • 모집
  • 기타

제8장 감정 감지 및 감정 인식 시장 : 최종사용자별

  • 서론
  • 자동차
  • 가전
  • 정부
  • 헬스케어
  • 교육
  • 기타

제9장 감정 감지 및 감정 인식 시장 : 지역별

  • 서론
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 싱가포르
    • 인도네시아
    • 기타

제10장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 신규 기업과 시장 수익성
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 벤더 경쟁력 매트릭스

제11장 기업 개요

  • Affective
  • Apple Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Eyeris Technology Inc.
  • Noldus Information Technology BV
  • MorphCast
  • AritaWeb
  • audEERING GmbH
  • NVISO SA
  • Paravision
LSH 23.06.26

The emotion detection and recognition market is expected to grow at a CAGR of 11.71% from a market size of US$17.48 billion in 2021 to reach US$37.938 billion in 2028. Emotion detection and recognition refers to the process of integrating different computer technologies including machine learning algorithms, artificial intelligence software, natural language processing, and biosensor systems to detect and recognize human emotions by analyzing their face, gestures, and voice. It examines facial movements, analyzes voice modulation, and identifies body gestures to provide insight into the emotional state of the user. The technological advancements in AI technology have resulted in a relative increase in the accuracy of emotion detection software which is resulting in higher consumption of emotion recognition software. This software allows companies to understand the preferences of their users. The ability to receive emotional feedback can help companies to enhance their products. Therefore, it can be expected that the emotion detection and recognition market will witness significant growth over the forecast period.

The rise in online marketing strategies have resulted in a higher demand for the emotion detection and recognition market.

According to a report published by Sprout Social Company, approximately 93% of companies have expanded their customer base by gaining new customers through social media video advertisements. As a result, advertising agencies and marketing companies are considering the adoption of emotion detection and recognition software to analyze the effectiveness of their content and examine consumers' behavior for future reference. The employment of emotion recognition software could aid companies in thoroughly investigating the different components of their advertisements and correlating them with the emotions of the viewers. Therefore, the growth of digital marketing is driving the demand for emotion recognition and detection software.

The ethical issues associated with the use of emotion detection software could limit the expansion of the emotion detection and recognition market.

The ethical issues of privacy violation as a result of the implementation of the emotion detection and recognition market are causing a backlash among several consumers. Research conducted by the National Institute of Standards and Technology in the US revealed that approximately 50% of adult faces in the country have been recorded in the facial recognition software database. Consequentially, an increasing number of customers are concerned about the invasion of their private space by emotion and facial detection software. For instance, the state of Washington has introduced a new bill to prohibit the use of facial and biometric recognition software in its government departments and agencies. As a result of the negative sentiment among the public, companies have restrained the use of emotional AI. For example, Microsoft withdrew the application of emotion detection software from its cloud-based solutions in 2022. Therefore, this could potentially limit the development of the emotion detection and recognition market.

Key Developments

  • In July 2022, Lightbulb Ai, an emotional AI startup in India secured an additional investment of US$1.5 million to expand its datasets and strengthen its machine learning algorithms. This startup has four clients including a Columbian company and is planning on using the investment to expand its operations to cater to the international market.
  • In May 2021, Smart Eye, a Swedish company producing software services to track eye movements acquired Affectiva, a US company specializing in the production of emotion recognition software, for US$73.5 million to diversify their vehicle interior sensing capabilities.
  • In January 2021, Herta Security launched a new emotion detection software BioObserver by collaborating with its clients in the law execution department to analyze videos and identify emotions based on the micro-movements in the facial biometrics including orientation of the head and the direction of the gaze of a person.

The implementation of emotional AI and other emotion detection software in schools and classrooms provides an opportunity to examine the class atmosphere and the emotional state of the children.

For instance, Find Solutions AI has collaborated with schools in Hong Kong to interpret the negative and positive changes in the emotions of school children by analyzing their facial muscle movements. This can assist the teachers and school faculty to gain a better understanding of the student's concentration ability and the effectiveness of their teaching. The increasing complexity of school curriculum and high competition levels among students has resulted in an increase in the number of mental health issues and suicide incidents. For instance, the National Crime Records Bureau of India revealed that suicide incidents among students increased by approximately 4.5% in 2022 in comparison with its previous year's records. Therefore, the application of emotion detection software could enable educational institutions to analyze micro-movements in students to analyze their emotional and psychological well-being. Hence, the increasing requirement for good emotional and psychological health in the education sector propels the growth of the emotion detection and recognition market.

North America holds a prominent share of the emotion detection and recognition market and is expected to grow significantly over the forecasted period.

The presence of a strong AI technology market and the rapid advancements in computer software are stimulating the application of the emotion detection and recognition market across different industries including the automotive and retail sectors in North America. In addition, leading technology companies in North America like Google, IBM, Microsoft, and Apple are actively investing to innovate new developments in artificial intelligence software in all fields including emotional AI, and are constantly striving to improve their product portfolio to offer better services to their customers. In an attempt to improve the user experience, these companies have been implementing artificial intelligence software in conversational chatbots and emotion detection solutions. Further, the emergence of new AI-tech startups in Canada and the US specializing in the creation of emotion recognition software such as Wearehuman.io, Braiq, Nuralogix, Cynny, and Mad Street Den provides an opportunity for the development of emotion detection software in the region. Hence, it can be anticipated that the emotion detection and recognition market will gradually grow over the forecast period.

Market Segmentation

By Type

  • Facial Recognition
  • Gesture Recognition
  • Speech Recognition

By Technology

  • Biosensors
  • Natural Language Processing
  • Machine Learning

By Application

  • Gaming
  • Virtual Assistants
  • Surveillance
  • Recruitment
  • Others

By End-Users

  • Automotive
  • Consumer Electronics
  • Government
  • Healthcare
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • United Kingdom
    • Germany
    • France
    • Italy
    • Spain
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Others
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Singapore
    • Indonesia
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. EMOTION DETECTION AND RECOGNITION MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Facial Recognition
  • 5.3. Gesture Recognition
  • 5.4. Speech Recognition

6. EMOTION DETECTION AND RECOGNITION MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Biosensors
  • 6.3. Natural Language Processing
  • 6.4. Machine Learning

7. EMOTION DETECTION AND RECOGNITION MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Gaming
  • 7.3. Virtual Assistants
  • 7.4. Surveillance
  • 7.5. Recruitment
  • 7.6. Others

8. EMOTION DETECTION AND RECOGNITION MARKET BY END-USERS

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Automotive
  • 8.3. Consumer Electronics
  • 8.4. Government
  • 8.5. Healthcare
  • 8.6. Education
  • 8.7. Others

9. EMOTION DETECTION AND RECOGNITION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. Japan
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Australia
    • 9.6.6. Singapore
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Affective
  • 11.2. Apple Inc.
  • 11.3. Microsoft Corporation
  • 11.4. Eyeris Technology Inc.
  • 11.5. Noldus Information Technology BV
  • 11.6. MorphCast
  • 11.7. AritaWeb
  • 11.8. audEERING GmbH
  • 11.9. NVISO SA
  • 11.10. Paravision
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