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미국의 청구서 지불 시장 : 금융기관은 지불인을 되찾을 수 있는가?

U.S. Bill Pay Market: Can Financial Institutions Win Back Payers?

리서치사 Mercator Advisory Group, Inc.
발행일 2021년 01월 상품 코드 984934
페이지 정보 영문 14 Pages, 6 Exhibits
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미국의 청구서 지불 시장 : 금융기관은 지불인을 되찾을 수 있는가? U.S. Bill Pay Market: Can Financial Institutions Win Back Payers?
발행일 : 2021년 01월 페이지 정보 : 영문 14 Pages, 6 Exhibits

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미국의 청구서 지불 시장 규모는 연간 4조 달러에 근접할 것으로 예측됩니다. 수표에 의한 지불은 카드 및 전자거래로 대체될 전망입니다.

미국의 청구서 지불(Bill Pay) 시장에 대해 조사했으며, 소비자가 청구서 지불에 현재 사용하고 있는 지불 방법과 채널 리뷰, COVID-19가 청구서 지불에 미치는 영향 및 청구서 지불에 사용되는 지불 방법과 소비자가 선호하는 지불 종류의 격차 등에 대해 분석했습니다.

본 조사의 하이라이트

  • 소비자가 청구서 지불에 현재 사용하고 있는 지불 방법과 채널 리뷰
  • 지폐, 카드, 기타 전자적 방법별 청구서 지불 활동 추정과 예측
  • COVID-19가 청구서 지불에 미치는 영향
  • 청구서 지불에 사용되는 지불 방법과 소비자가 선호하는 지불 종류의 격차에 관한 논의
  • 구독 기반 모델에서의 지불 방법
  • 프로세서에 의한 핀테크 청구서 지불 솔루션 프로바이더의 통합
KSM 21.02.04

"In this report, Mercator Advisory Group forecasts the U.S. bill pay market will edge closer to $4 Trillion in annual processed volume. Checks payments will give way to card and electronic transaction types."

Consumers' demands and expectations for bill pay created the shift towards digital interfaces and also an expectation around a choice of payments and greater transparency regarding payment status. Their expectations are often better met through biller solutions, not banking platforms. With improved technology for financial institutions, there is an opportunity to bring consumer bill payers back and provide enhanced convenience through a single, consolidated tool, as covered in a new report from Mercator Advisory Group titled U.S. Bill Pay Market: Can Financial Institutions Win Back Payers?

"More modern options for bank bill pay that include better notifications and payment choice will help to bring consumers back to financial institutions' bill pay platforms. Bill pay is a critical component to securing consumers' preferred financial institution status. But I don't expect that consumers will return to their financial institution to pay bills at same level experienced 10 to 15 years ago. Consumers have created the habit of paying directly with billers and the way that consumers establish services today, including the rise of the subscription model, supports more direct-to-biller activity," comments Sarah Grotta, Director, Debit and Alternative Products Advisory Service at Mercator Advisory Group and author of the report.

This report has 14 pages and 6 exhibits.

Companies mentioned in this report include: ACI, Early Warning, FIS, Fiserv, Mastercard, The Clearing House.

Highlights of the report include:

  • Review of the payment methods and channels that consumers are using today to pay bills
  • Estimates and forecast for bill pay activity by paper, card and other electronic methods
  • The impact of COVID-19 on bill pay
  • Discussion of the gap between payments used to pay bills and the payment types consumers prefer
  • Payment methods in the subscription based model
  • Consolidation of fintech bill pay solution providers by processors
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