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커넥티드카 : 이동통신사업자(MNO)의 시장 기회

The Connected Car: Opportunities for MNOs

리서치사 Mobile Market Development Ltd
발행일 2016년 12월 상품 코드 409944
페이지 정보 영문 51 Pages
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커넥티드카 : 이동통신사업자(MNO)의 시장 기회 The Connected Car: Opportunities for MNOs
발행일 : 2016년 12월 페이지 정보 : 영문 51 Pages

최신 무선통신 기술이 빠르게 개발·보급됨에 따라 커넥티드카와 자율주행차의 디지털 플랫폼·애플리케이션·서비스에 관련된 새로운 시장 기회가 생겨나고 있습니다. 각국의 중앙정부 및 자치체 또한 기술·시장 정비에 앞서 그것을 도입하고 주요 이동통신사업자(MNO)는 관련 분야에 투자하고 있습니다.

세계 커넥티드카(Connected Car) 시장에서 이동통신사업자가 향후 얻을 수 있는 시장 기회에 대해 분석했으며, 자동차용 무선통신 기술/인터넷 서비스 개요, 잠재적인 분야, 각국 정부의 규제 및 대처, 세계 주요 이동통신사업자(MNO)의 사업 전략 전개 상황, 향후 시장 동향 전망 등에 대해 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 서론

  • 분석 배경
  • 환율
  • 질문 및 응답 내용

제3장 정의

  • 서론
  • 접속 기능(커넥티비티)의 종류
    • 애프터마켓용 접속 옵션
    • 입베디드 옵션
    • 테더드 옵션
      • Apple CarPlay
      • Android Auto
      • MirrorLink
      • Samsung

제4장 구현 기술

  • 서론
  • 4G/5G
    • LTE-M
    • LTE-V
  • Narrow Band IoT(NB-IoT)
  • LTE eMBMS
  • GSMA Embedded SIM Specification
  • DSRC
  • In-Vehicle Wi-Fi Hotspots
  • In-Vehicle Wi-Fi Hotspots

제5장 애플리케이션과 서비스

  • 서론
  • 인포테인먼트
  • 안전성 및 보안 강화
  • 가정용 네트워크와의 통합
  • 데이터 교환 및 수집
    • 보험 서비스
  • 지능형 교통시스템(ITS)
    • 첨단 운전자 지원 시스템(ADAS)
    • 자율주행차
  • 교통 정체와 환경 대책
  • 운전자 대상 서비스
  • 클라우드 기반 모빌리티(Mobility-as-a-Service)

제6장 정부 규제와 추진책

  • 서론
  • 데이터 보호
  • EU 국가
    • 네덜란드
    • eCall(EU)
  • 영국

제7장 도입시 과제

  • 프라이버시 및 보안 문제
  • 운전 부주의
  • 제품 수명주기
  • 비지니스 모델
  • 교통 법규
  • 자금 부족
  • 표준화 부족
  • 무선 서비스의 Ubiquity

제8장 이동통신사업자(MNO)의 역할

  • AT&T
  • Deutsche Telekom
  • KDDI
  • T-Mobile USA
  • Telefonica
  • TeliaSonera
  • Verizon
  • Vodafone
    • DriveNow
    • Usage-based Insurance

제9장 주요 분석결과

부록 : 질문표

LSH 17.01.18

With fast mobile internet access and new wireless connectivity solutions being developed and adopted, many opportunities for digital platforms, applications and services are emerging in the connected and autonomous car markets.

The connected car can digitally connect and interact with its surroundings, enabling new applications such as advanced safety features, personalised driving and infotainment services. Uptake is driven by an increase in embedded connectivity in cars, as well as growth in always-connected devices, streaming media, and safety and security applications.

Governments, transport authorities and municipalities are supporting developments in connected cars alongside smart city applications. Connected cars can dynamically optimise journeys, increase safety and energy efficiency and help drivers to avoid danger and collisions.

That this market relies on connectivity means that the opportunities for mobile network operators can be substantial if key partnerships between vehicle OEMs, MNOs and technology companies can be established and nurtured.

Major MNOs such as AT&T and Vodafone have implemented strategies for investing in the connected car market, but all operators should be looking at the possibilities that this market provides.

This report looks at what the major players are doing in this area, and the opportunities that will be provided by developments in the connected car market.

It concludes with recommendations based on MNOs featured in this report that should be considered by any MNO wishing to establish its place in the connected car market.

Companies: Apple, Samsung, AT&T, Deutsche Telekom, KDDI, T-Mobile USA, Telefónica, TeliaSonera, Verizon, Vodafone, EE.

Countries: UK, US, EU, Singapore, Netherlands.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Currency and Conversions
  • 2.3. Further Questions and Feedback

3. Definitions

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Types of Connectivity
    • 3.2.1. Aftermarket Connection Options
    • 3.2.2. Embedded Options
    • 3.2.3. Tethered Options
      • 3.2.3.1. Apple CarPlay
      • 3.2.3.2. Android Auto
      • 3.2.3.3. MirrorLink
      • 3.2.3.4. Samsung

4. Enabling Technologies

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. 4G/5G
    • 4.2.1. LTE-M
    • 4.2.2. LTE-V
  • 4.3. Narrow Band IoT (NB-IoT)
  • 4.4. LTE eMBMS
  • 4.5. GSMA Embedded SIM Specification
  • 4.6. DSRC
  • 4.7. In-Vehicle Wi-Fi Hotspots
  • 4.8. Mesh Networks

5. Apps & Services

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Infotainment
  • 5.3. Enhancing Safety & Security
  • 5.4. Integration With Home Networks
  • 5.5. Data Exchange & Collection
    • 5.5.1. Insurance Services
  • 5.6. Intelligent Transport Systems (ITS)
    • 5.6.1. Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)
    • 5.6.2. Autonomous Vehicles
  • 5.7. Congestion and the Environment
  • 5.8. Driver Services
  • 5.9. Mobility-as-a-Service

6. Regulation & Official Initiatives

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Data Protection
  • 6.3. The EU
    • 6.3.1. The Netherlands
    • 6.3.2. eCall in the EU
  • 6.4. UK

7. Challenges to Adoption

  • 7.1. Privacy and Security Issues
  • 7.2. Driver Distraction
  • 7.3. Lifecycle of Products
  • 7.4. Business Models
  • 7.5. Traffic Law
  • 7.6. Lack of Resources
  • 7.7. Lack of Standardisation
  • 7.8. Ubiquity of Wireless Service

8. The Role of MNOs

  • 8.1. AT&T
  • 8.2. Deutsche Telekom
  • 8.3. KDDI
  • 8.4. T-Mobile USA
  • 8.5. Telefónica
  • 8.6. TeliaSonera
  • 8.7. Verizon
  • 8.8. Vodafone
    • 8.8.1. DriveNow
    • 8.8.2. Usage-based Insurance

9. Key Findings

  • 9.1. Conclusions
  • 9.2. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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