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디지털 사업자로의 고객 유출 최소화를 위한 MNO의 전략 : 베스트 프랙티스 분석

Best Practice Strategies to Minimise Losses to Digital Competitors

리서치사 Mobile Market Development Ltd
발행일 2018년 10월 상품 코드 736646
페이지 정보 영문 24 Pages
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디지털 사업자로의 고객 유출 최소화를 위한 MNO의 전략 : 베스트 프랙티스 분석 Best Practice Strategies to Minimise Losses to Digital Competitors
발행일 : 2018년 10월 페이지 정보 : 영문 24 Pages

모바일 사업자는 소셜 미디어와 기계학습, AI 등의 디지털 기술을 구사해 대량으로 보유한 고객 데이터·이용 데이터를 활용하는 디지털 사업자와의 경쟁 격화에 처해 있습니다. MNO는 이러한 디지털 사업자로의 고객 유출을 막기 위해 기존의 마케팅 및 고객 경험 전략 이상의 대책을 세울 필요가 있습니다. MNO는 디지털 사업자와 직접 대결하는 것이 아니라 디지털 사업자에게 수법을 배우고, 자신이 디지털 조직이 될 필요가 있습니다.

기존의 디지털 서비스 사례를 이용해 MNO 고객에게 매력을 지니고 있으며, MNO와의 계약 유지를 촉진하는 디지털 서비스 창출·도입의 베스트 프랙티스를 분석했습니다.

제1장 개요

제2장 서론

제3장 디지털 사업자의 성공 이유

  • 서론 : 경쟁 장소
  • 성공과 고객 유지에 대한 영향요인
  • 혁신
  • 세계적 규모
  • 고객 경험

제4장 디지털 사업자로의 고객 유출 최소화

  • MNO가 디지털 사업자로부터 배울 수 있는 방법
  • 혁신, 민첩성, 스케일
  • 편리성(상대적 이점, 호환성)
  • 맞춤화 및 퍼스널 서비스
  • 고객 경험
  • 마케팅 및 프로모션
  • 관리 스타일과 기업 문화
  • 고객 인식

제5장 사례 : MNO, 기타

  • 서론
  • TV, 비디오, 오디오 애그리게이션
  • 스마트 스피커 및 홈 : Deutsche Telekom Magenta
  • 운송 서비스 애그리게이션
  • 은행 및 금융 서비스 애그리게이션

제6장 결론

  • 서론
  • 디지털 기업화
  • 고객 유지
  • 서비스 애그리게이션
  • 결론

제7장 제안

부록

KSM 18.11.09

Mobile operators are facing increasing competition from digital organisations that are exploiting the availability of large quantities of customer and usage data by using social media and digital technologies such as machine learning and AI to the full. Unless MNOs can compete successfully, they risk losing customers to them.

To prevent losses of customers to these digital competitors, MNOs need to do more than deploy established and proven marketing and customer experience strategies and techniques. Instead, to compete directly with digital players, MNOs will have to learn to employ the same techniques to become digital organisations themselves.

Using examples of existing digital services and potential enhancements, this report looks at best practice in the creation and deployment of digital services that appeal to MNO customers and will encourage them to stay with their MNOs. It also reviews the continuing importance of excellent customer experience and effective marketing.

Companies: Alphabet, Google, Microsft, Apple, Amazon, Facebook, Tencent, Alibaba, Netflix, AT&T, Verizon, China Mobile, NTT, Deutsche Telekom, Softbank, Roku, HBO, YouTube, BBC, Now TV, Vodafone, Telefonica, Indosat OOredoo, Ola, Uber, Jugnoo, Grab, MaasGlobal, Whim, BankMobile, T-Mobile, ABM Amro, Tink, Spotify, iTunes, WhatsApp, DoCoMo, Turkcell, VEON. TIM, O2, Sandvine, Smartapps, Tigo, Finland,

Countries: global, UK, Germany, Italy, US, India, Indonesia,

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Why Digital Companies are Successful

  • 3.1 Introduction - Where Competition Lies
  • 3.2 The Factors that Ensure Success and Retention.
  • 3.3 Innovation
  • 3.4 Global Scale
  • 3.5 Customer Experience

4 Minimising Losses to Digital Competitors

  • 4.1 How MNOs can Learn from Digital Competitors
  • 4.2 Innovation, Agility and Scale.
  • 4.3 Convenience (Relative Advantage and Compatibility)
  • 4.4 Customising and Personal Services
  • 4.5 Customer Experience
  • 4.6 Marketing and Promotions
  • 4.7 Management Style and Corporate Culture
  • 4.8 Customer Perceptions

5 Examples - MNOs and Others

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 TV, Video & Audio Aggregation
  • 5.3 Smart Speaker & Home: Deutsche Telekom Magenta
  • 5.4 Transport Service Aggregation
  • 5.5 Banking and financial services aggregation

6 Conclusions

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Becoming a Digital Player
  • 6.3 Customer Retention
  • 6.4 Service Aggregation
  • 6.5 Overall Conclusion

7 Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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