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게이밍 체어 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향 및 예측(2021-2026년)

Gaming Chair Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

리서치사 Mordor Intelligence Pvt Ltd
발행일 2021년 05월 상품 코드 1008421
페이지 정보 영문
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게이밍 체어 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향 및 예측(2021-2026년) Gaming Chair Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)
발행일 : 2021년 05월 페이지 정보 : 영문

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게이밍 체어는 비디오 게임 플레이어용으로 설계되고 있습니다.

이러한 의자에는 게임중에 게이머에게 쾌적함을 제공하기 위한 헤드 쿠션과 럼버 서포트가 부속되어 있습니다. 게이밍 체어는 프로 게이머나 하드코어 게이머에게 있어서 필수적입니다. 여기에는 다양한 사이즈, 색, 범위가 있습니다. 게이밍 체어는 매일 평균 6시간을 게임에 소비하는 게이머에게 있어서 중요합니다. 기술 진보, 고속 인터넷 접속 가용성, 효율적인 하드웨어 호환성, 새로운 게임 도입 등 많은 요인이 온라인 게임 성장으로 이어지고 있습니다.

PC 게임 인기 상승은 예측기간 중 게이밍 체어 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다. e-games 개발로 이어지는 소셜 미디어와 무료 비지니스 모델 인기 상승은 게이밍 체어 수요를 늘릴 가능성이 있습니다. 게임 시장은 보드게임에서 하이엔드 비디오 게임으로 발전하고, 게임의 상업화를 가져왔습니다. 게임은 오락의 프리미엄 형식이기 때문에 전자기기 인기 상승에 의해 사람들은 PC나 비디오 게임에 더욱 끌리게 되었습니다. 게임 카페 수가 증가하면 게이밍 체어 수요가 증가합니다. 기존 게이밍 체어를 사용하면 요통이나 손 통증을 일으킬 가능성이 있기 때문에 게이밍 체어 시장에서는 인간공학에 기반한 의자의 개발과 제조가 진행되고 있습니다. 인간공학에 기반한 게이밍 체어는 프로 게이머에게 구입을 촉진하는 풀사이즈 럼버 서포트를 제공합니다. 그로 인해 예측기간 중 게이밍 체어 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 이러한 의자는 게이머가 자세를 개선시킬 수 있게 하고, 보다 긴 기간 게임을 플레이할 수 있게 합니다. 이러한 게이밍 체어의 높은 비용은 시장 성장을 저해하고 있습니다. 건강과 피트니스에 관한 사람들의 관심 상승은 야외 게임으로 이동하는 것을 장려하고 있어 예측기간 중 게이밍 체어 시장 성장을 저해할 것으로 보입니다.

게이밍 체어(Gaming Chair) 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요와 함께 종류별, 최종사용자별, 지역별 동향 및 시장에 참여하는 기업 개요 등을 제공합니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트와 역학

  • 시장 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 기술 혁신·시장 동향
  • 업계의 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 정책
  • COVID-19의 시장에 대한 영향

제5장 시장 세분화

  • 종류별
    • 테이블 게이밍 체어
    • 하이브리드 게이밍 체어
    • 플랫폼 게이밍 체어
    • 기타
  • 최종사용자별
    • 주택
    • 상업
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 남미
    • 중동과 아프리카

제6장 경쟁 상황

  • 시장 집중 개요
  • 기업 개요
    • Ace Casual Furniture
    • Arozzi
    • Corsair
    • DxRacer USA
    • GT Omega Racing
    • AkRacing
    • Secretlab
    • Vertagear
    • Noblechairs
    • X Rocker

제7장 시장 전망

제8장 면책사항

KSM 21.06.18

A Gaming chair is designed for video game players. These chairs come with head cushion and lumbar support to provide comfort to the gamer while gaming. A gaming chair is essential for professional and hardcore gamers. These chairs come in a variety of sizes, colors, and range. Gaming chairs are important for gamers who spend an average of six hours on gaming every day. Numerous factors such as technological advancement, availability of high-speed internet connectivity, efficient hardware compatibility, and the introduction of new games has led to the growth of online gaming. The growing popularity of PC games is expected to increase the demand for gaming chairs during the forecast period. The increasing popularity of social media and free business models resulting in the development of e-games is likely to increase the demand for gaming chairs. The gaming market has progressed from board games to high-end video games resulting in the commercialization of games. The increasing popularity of electronic devices is making people get more attracted to PC and video games as gaming is a premium form of entertainment. The increasing number of game cafes is resulting in a growing demand for gaming chairs. The major trend in the gaming chair market is the development and manufacturing of ergonomic chairs as the use of conventional gaming chairs can cause pain in back muscles and hands. Ergonomic gaming chairs offer full-size lumbar support which encourages a professional gamer to purchase it. This is expected to enhance the demand for gaming chairs during the forecast period. These chairs enable the gamer to improve posture which allows them to play games for a longer period. The high cost of these gaming chairs is hampering the growth of the market. Increasing concerns of people regarding health and fitness are encouraging them to move to outdoor games, which is likely to hamper the growth of the gaming chair market during the forecast period.

As COVID-19 continues to spread globally, consumers are preparing for a level of disruption. Majority of the world has shifted to working from home, or remote learning, as offices and schools close to try to help curb the spread of COVID-19. With the increasing WFH trend, customers are looking for ways to transform home into a dream workspace, the chair they sit on every day becomes extremely important. The pandemic has put video game equipment in unusually high demand. The COVID-19 pandemic has been a great time for some start-ups in the market.

Key Market Trends

Table Gaming Chair Segment is Dominating the Market

The gaming chair market is segmented into table gaming chair, hybrid gaming chair, platform gaming chair, and others. The table gaming chair is dominating the market due to the increasing demand for high-end personal computers and the increasing trend of e-sports, which allow customers to compete with some of the best players in the world. The adoption of multimedia is increased and the rise of smart devices has increased over the past few years.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

By geography, the market is divided into North America, Europe, Asia Pacific, the Middle East and Africa, and South America. The Asia Pacific is anticipated to dominate the market in terms of growth rate due to the increasing popularity of internet games and growing demand for personal computers and smart devices such as mobile phones, tablets, and others. North America and Europe are projected to lead the gaming chair market due to modern technologies and purchasing power of people.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the gaming chair market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Reasons to Purchase this report:

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  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Drivers
  • 4.3 Restraints
  • 4.4 Opportunities
  • 4.5 Technological Innovations/Trends in the Market
  • 4.6 Industry Value Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
  • 4.8 Industry Policies
  • 4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Table Gaming Chair
    • 5.1.2 Hybrid Gaming Chair
    • 5.1.3 Platform Gaming Chair
    • 5.1.4 Other Chair Types
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Region
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Ace Casual Furniture
    • 6.2.2 Arozzi
    • 6.2.3 Corsair
    • 6.2.4 DxRacer USA
    • 6.2.5 GT Omega Racing
    • 6.2.6 AkRacing
    • 6.2.7 Secretlab
    • 6.2.8 Vertagear
    • 6.2.9 Noblechairs
    • 6.2.10 X Rocker

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

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