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셀프서비스 BI 시장 : 성장, 동향 및 예측(2023-2028년)

Self-service BI Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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셀프 서비스 BI 시장은 예측 기간 중 15.5%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

셀프 서비스 BI는 데이터 과학 및 분석 기술이나 전문 지식 없이도 비즈니스 사용자나 운영자가 비즈니스 데이터에 접근하고 이를 조사하여 인사이트을 얻을 수 있게 해줍니다. 셀프서비스 BI 시장은 마케팅, 영업, 인사, 운영, 재무 등 많은 비즈니스 분야에서 눈에 띄게 확산되고 있으며, 그 이유는 철저한 경쟁사 분석과 비전문가도 쉽게 사용할 수 있기 때문인 것으로 알려져 있습니다.

주요 하이라이트

  • 셀프서비스 BI는 비분석적 배경을 가진 비즈니스 운영자가 인사이트과 데이터 분석을 할 수 있도록 지원합니다. 셀프서비스 BI는 사업장을 효율적인 데이터 기반 조직과 비즈니스로 전환할 수 있으므로 비즈니스 분야에서 수요가 증가하고 있습니다. 셀프서비스 BI 시장은 비즈니스 분석 프로세스를 분산시킬 수 있으므로 예측 기간 중 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 셀프서비스 BI 시장은 기술적 배경이 없는 고객이 비즈니스 데이터를 조사하고 분석하는 데 유리한 시장입니다. 셀프서비스 BI 시장은 정형 및 비정형 데이터 시장 확대와 함께 비즈니스 데이터 분석을 위한 전통적인 BI 툴에서 최신 BI 툴로의 전환으로 인해 빠르게 성장하고 있습니다.
  • 세계 셀프 서비스 BI 시장의 주요 동인은 심층적인 경쟁 데이터 분석의 생성 및 비즈니스 데이터 양 확대에 대한 수요 증가입니다. 또한 셀프 서비스 BI 시장의 성장을 가속하는 다른 요인으로는 변화하는 비즈니스, 분석 중심의 조직 개선, 정해진 시간 내에 비즈니스 요구 사항을 충족시키지 못하는 것 등이 있습니다.
  • 또한 셀프 서비스 BI 시스템 도입에는 많은 초기 자본 지출이 필요하며, 이는 시장 저해 요인으로 작용하고 있습니다.
  • COVID-19 팬데믹으로 인해 세계 기업들이 생존을 위한 목표와 계획을 실행하기 위해 BI와 애널리틱스를 활용하면서 셀프서비스 BI 시장이 확대되었고, IT/통신, 미디어/엔터테인먼트, 헬스케어, 이커머스, 소매, BFSI 등의 분야에서 재택근무가 확산되면서 셀프서비스 BI 시장 수요가 증가했습니다. 재택근무가 확산되면서 셀프서비스 BI 시장 수요가 증가했습니다.

셀프서비스 BI 시장 동향

셀프서비스 BI는 마케팅과 영업에서 중요한 역할을 합니다.

  • 오늘날 대량의 데이터를 사용할 수 있게 되면서 은행은 모든 고객에 대해 이전에는 상상할 수 없었던 정보를 수집할 수 있게 되었고, 고객의 니즈를 더 깊이 이해하고 이러한 니즈와 요구에 능동적으로 대응할 수 있게 되었습니다.
  • 또한 마케팅, 영업 등 은행 내 다양한 부서가 통합되어 더욱 긴밀하게 협력할 수 있게 됩니다. 은행은 모든 고객에게 상품을 제공하는 것이 아니라 BI와 영업 인력 자동화 툴을 결합하여 주택 신축, 소규모 회사 설립, 가족 출산 등 소비자의 현재 상황에 맞는 상품을 판매할 수 있게 되었습니다.
  • 최근 수년간 디지털화와 여러 기술 발전의 빠른 도입으로 인해 은행 부문은 빠르게 성장하고 있습니다. 비즈니스 인텔리전스 및 데이터 분석과 같은 기술과 툴의 출현은 은행이 모든 필수 표준을 채택하고 오늘날 현대 고객의 디지털 요구 사항을 충족시키면서 경쟁력을 유지하는 데 도움이 되고 있습니다. 이러한 솔루션은 금융 기관이 더 많은 정보에 입각한 재무 및 비즈니스 의사 결정을 내릴 수 있도록 돕습니다. 이는 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
  • 실제로 BI를 사용하는 금융 서비스 기업은 교차 판매 및 상향 판매 수익이 7% 증가한 것으로 보고되었으며, BI는 은행에 가장 수익성이 높은 고객층과 그들이 수행하는 은행 거래의 선택에 대한 최신 정보를 제공합니다. 은행은 이 정보를 활용해 고가치 고객을 확보하고, 적절한 상품을 판매하며, 최대 이익을 얻기 위해 어떤 상품에 투자할 것인지 선택할 수 있습니다.
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북미, 셀프서비스 BI 시장을 독점합니다.

  • 북미는 셀프 서비스 BI 시장에서 큰 비중을 차지하고 있으며, IBM Corporation, Oracle Corporation, Microsoft Corporation과 같은 주요 주요 기업들이 이 지역 시장 개척을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한 경쟁 증가, 기술적 R&D 활동의 활성화, 데이터 확산의 진화 등의 요인으로 인해 북미 시장 확대가 가속화되고 있습니다.
  • 미국과 캐나다의 생산, 판매, 진보를 위한 경영관리 분석의 기술적 진보와 혁신은 이 지역의 성장과 발전의 주요 요인이 되었습니다. 신흥 경제 국가들은 고도로 발전된 기술 및 과학적으로 진보된 서비스 분야를 보유하고 있으며, 이는 전체 생산량의 80%에 육박합니다.
  • 또한 미국의 대기업은 포춘 세계 500대 기업 중 5분의 1을 차지하며 세계에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 캐나다는 비즈니스 인텔리전스 시장에 유리한 주요 측면인 각 분야의 생산량과 효율성 향상을 경험하고 있습니다.
  • 또한 BI 툴의 효율성 향상, BI 시장의 클라우드 컴퓨팅 확산, 빅데이터 도입 확대에 따른 상황 변화 등 중요한 시장임을 알 수 있습니다.
  • 시스코시스템즈에 따르면 ERP 프로젝트의 약 50%가 데이터 통합의 부족으로 인해 실패하고 있으며, ERP 소프트웨어의 한계로 인해 세계에서 BI 툴의 개발이 촉진되고 있습니다. 또한 BI가 산업을 막론하고 새로운 분야로 진출하면서 이러한 확장은 계속되고 있으며, 향후 수년간 셀프 서비스 BI 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
  • 예를 들어 2022년 12월 모던 애널리틱스의 ThoughtSpot과 애널리틱스 엔지니어링의 dbt Labs는 모던 데이터 스택에 셀프 서비스 애널리틱스를 제공하기 위해 공식 파트너십을 체결했습니다. ThoughtSpot의 새로운 협력을 통해 모든 비즈니스 담당자가 검색을 통해 쉽게 이용할 수 있게 되어 분석 엔지니어링 업무의 가치를 획기적으로 향상시킬 수 있게 되었습니다.
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셀프 서비스 BI의 산업 개요

셀프 서비스 BI 시장은 경쟁이 치열하고 여러 대기업으로 구성되어 있습니다. 시장 점유율 측면에서 볼 때, 현재 소수의 주요 기업이 시장을 독점하고 있습니다. 시장 점유율이 압도적인 이들 대기업들은 해외 고객 기반 확대에 주력하고 있습니다. 이들은 시장 점유율을 확대하고 수익성을 높이기 위해 전략적 협업 구상를 활용하고 있습니다.

2022년 6월, 마케팅 및 광고용 클라우드 기반 워크플로우 자동화 및 비즈니스 인텔리전스 소프트웨어를 제공하는 베이시스 테크놀러지스(Basis Technologies)가 맞춤형 라이브 대시보드를 통해 캠페인 리포팅의 효율성을 높이는 데이터 시각화 솔루션 도입을 발표했습니다. 이 기능은 시간이 많이 소요되는 리포팅 업무를 효율화하고 디지털 광고 보고서 작성 및 배포에 필요한 반복적인 수작업을 최소화할 수 있습니다.

기타 혜택 :

기타 혜택
  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 업계의 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 강도
  • COVID-19가 시장에 미치는 영향
  • 시장 촉진요인
    • 비즈니스 데이터의 양적 확대
    • 경쟁 인사이트에 대한 요구의 증가
  • 시장 억제요인
    • 거액의 투자 비용
    • 데이터 거버넌스의 결여

제5장 시장 세분화

  • 유형별
    • 소프트웨어
    • 서비스
  • 애플리케이션별
    • 예측적 자산 보전
    • 부정행위와 보안 관리
    • 세일즈 & 마케팅 관리
    • 리스크·컴플라이언스 매니지먼트
    • 공급망 관리와 조달
    • 오퍼레이션 매니지먼트
    • 고객 관여과 분석
  • 도입 모델별
    • 온디맨드
    • 온프레미스
  • 최종사용자 산업별
    • 헬스케어
    • 제조업
    • BFSI
    • 소매·E-Commerce
    • 통신사업자
    • 미디어·엔터테인먼트
    • 운송·물류
    • 에너지·유틸리티
    • 정부·방위
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 남미
    • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • IBM
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute
    • Tableau Software
    • Qlik Technologies, Inc.
    • Microstrategy, Inc.
    • Tibco Software
    • ZOHO Corporation
    • Dataphine
    • Looker

제7장 투자 분석

제8장 시장의 미래

KSA 23.06.16

The self-service BI Market is expected to grow at a CAGR of 15.5% during the forecast period. Self-service Business Intelligence (BI) allows business users and operators to access business data and examine them to generate insights even if they do not have any data science and analytical skill and expertise. The Self-service BI market witnessed a noticeable adoption across numerous business fields such as marketing, sales, human resource, operations, and finance, attributed to thorough competitive analysis and comfort of application for non-technical staff.

Key Highlights

  • Self-Service BI aids business operators from non-analytical backgrounds to make insights and data analyses. The Self-service BI market is facing a growing demand for the business fields attributed to its capability to convert business establishments into efficient data-driven organizations or businesses. The Self-service BI market is projected to grow over the forecast period owing to its capacity to decentralize the business analytical process.
  • The Self-Service BI market serves as an advantage to non-technical business customers for studying and analyzing data insights by guiding down the business data. The self-service BI market is rapidly rising because of the shift from conventional BI tools for business data analysis to contemporary BI tools, along with the growing market of structured and unstructured data.
  • The principal drivers for the global self-service BI market are the rising demand for generating in-depth competitive data analysis and expanding the business data volume. Other factors that amplify and boost the growth of the global self-service BI market include persistent changing businesses, the need for an improved analytic-driven organization, and the inability to meet business requests within the stipulated time.
  • Furthermore, substantial initial capital expenditure is necessary to install self-service BI systems which act as a hindrance to the market.
  • During the Covid-19 pandemic, the self-service BI market rose as companies throughout the globe used BI and analytics to implement their goals and plans for survival. The expanding adoption of the work-from-home idea in areas such as IT and telecom, media and entertainment, healthcare, e-commerce, retail, and BFSI had increased demand for the self-service BI market.

Self-service BI Market Trends

Self-Service BI has a Dominant Role in Marketing and Sales

  • With the bulks of data available today, banks can collect formerly unimaginable information about every customer, giving them a better understanding of customers' wants and helping them to address these needs and wants proactively.
  • It also permits diverse departments within a bank, such as marketing, and sales, to work more closely as a single unit. Rather than pushing out products to all clients, banks can now merge BI and sales force automation tools to market products tailored to consumers' present situations, whether they're constructing new homes, opening small companies, or starting families.
  • As a result of digitalization and the fast adoption of several technological advancements in recent years, the banking sector is quickly expanding. The emergence of technology and tools such as business intelligence and data analytics has aided banks in adopting all essential standards and keeping competitive while serving today's modern customer's digital requirements. These solutions aid financial organizations in making more informed financial and operational decisions. This is further driving the market growth.
  • In fact, financial services companies using BI reported a 7 percent enhancement in cross-sell and up-sell incomes. BI also provides banks with up-to-date information on their most profitable clientele and the banking choices they make. Banks can use that info to hold high-value customers, market the correct products to them and select which products to invest in for the maximum return.
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North America Dominates the Self-service BI Market

  • The North American region has a significant share of the Self-Service BI market. Major key players like IBM Corporation, Oracle Corporation, and Microsoft Corporation are expected to boost market development in the region. In addition, factors such as increasing competition, intense R & D activities in technology, and an evolving trend of data proliferation are surging the market expansion in North America.
  • Technical advancement and innovation for business management analytics for their production, sales, and advances in the US and Canada are mainly responsible for this region's growth and development. The United States economy boasts of a highly-developed and technologically or scientifically advanced services area, which accounts for nearly 80% of its output.
  • Large US companies also play a vital role on a global scale, accounting for about one-fifth of the Fortune Global 500. Canada is experiencing increased output and efficacy in its sectors, which is a major aspect favoring its business intelligence market.
  • The vital markets are also being presented by prospects like the upgraded efficiency of BI tools, increasing acceptance of cloud computing in the BI market, and varying landscape due to augmented Big Data adoption.
  • As per Cisco Systems, near around 50% of ERP projects failed because of the lack of data integration. ERP software restrictions have encouraged the development of BI tools across the region. Further, this expansion will continue as BI enters new verticals across industries, which is further bolstering the self-service BI market's growth in the coming years.
  • For instance, in December 2022, ThoughSpot, the Modern Analytics company, and dbt Labs, an analytics engineering provider, established a formal partnership to deliver self-service analytics to the modern data stack. The new collaboration between dbt Labs and ThoughtSpot allows for an exponential rise in the value of analytics engineering work by making it easily available to every business person through search.
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Self-service BI Industry Overview

The Self-Service BI Market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent share of the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

In June 2022, Basis Technologies, a cloud-based workflow automation and business intelligence software provider for marketing and advertising, announced the introduction of a data visualization solution that streamlines campaign reporting through live customized dashboards. The feature streamlines time-consuming reporting operations and minimizes the number of repeated manual operations necessary to produce and deliver digital advertising reports.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 The Growing Volume of Business Data
    • 4.5.2 Augmented Need for In-Depth Competitive Insights
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Large Investment Costs
    • 4.6.2 Lack of Data Governance

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Predictive Asset Maintenance
    • 5.2.2 Fraud and Security Management
    • 5.2.3 Sales and Marketing Management
    • 5.2.4 Risk and Compliance Management
    • 5.2.5 Supply Chain Management and Procurement
    • 5.2.6 Operations Management
    • 5.2.7 Customer Engagement and Analysis
  • 5.3 By Deployment Model
    • 5.3.1 On-Demand
    • 5.3.2 On-Premises
  • 5.4 By End-User Industry
    • 5.4.1 Healthcare
    • 5.4.2 Manufacturing
    • 5.4.3 BFSI
    • 5.4.4 Retail and E-commerce
    • 5.4.5 Telecommunications
    • 5.4.6 Media and Entertainment
    • 5.4.7 Transportation and Logistics
    • 5.4.8 Energy and Utilities
    • 5.4.9 Government and Defense
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM
    • 6.1.2 Oracle Corporation
    • 6.1.3 Microsoft Corporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 SAS Institute
    • 6.1.6 Tableau Software
    • 6.1.7 Qlik Technologies, Inc.
    • 6.1.8 Microstrategy, Inc.
    • 6.1.9 Tibco Software
    • 6.1.10 ZOHO Corporation
    • 6.1.11 Dataphine
    • 6.1.12 Looker

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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