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세계의 구연산 나트륨 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향, 예측(2023-2028년)

Sodium Citrate Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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구연산 나트륨(Sodium Citrate) 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3% 이상의 건전한 수치로 추이하며 성장할 것으로 예상됩니다.

COVID-19는 2020년 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 팬데믹의 시나리오로 인해 세계 여러 나라가 바이러스 확산을 억제하기 위해 봉쇄되었습니다. 그러나 이 상황은 2021년에 회복되어 예측 기간 동안 조사된 시장 성장에 기여했습니다.

주요 하이라이트

  • 시장 성장의 주요 요인은 음식과 음료 소비 증가입니다.
  • 장기 사용과 관련된 건강 문제는 시장 성장을 방해 할 가능성이 높습니다.
  • 의료 산업 수요 증가도 향후 수년간 시장 성장을 뒷받침할 것으로 보입니다.
  • 아시아태평양은 시장을 독점하고 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 추이할 것으로 예상됩니다.

구연산 나트륨 시장 동향

시장을 독점하는 식음료 부문

  • 구연산 나트륨은 주로 음식의 맛을 내거나 보존하기 위한 식품 첨가물로 사용됩니다. 특정 유형의 클럽 소다에서는 구연산 나트륨이 향료로 사용됩니다.
  • 또한 구연산 나트륨은 많은 즉석 음료, 젤라틴 믹스, 아이스크림, 가공 치즈, 과자 등의 향료로 사용됩니다. 또한 구연산 나트륨은 수성 및 무수 형태로 모두 사용됩니다.
  • 또한 구연산 나트륨은 완충제로 구연산과 결합하여 많은 식음료 응용 분야에서 pH를 유지합니다. 유아용 제품, 메이크업, 목욕 제품, 염색약 및 염모제, 스킨 케어 제품을 포함한 다양한 화장품에 사용됩니다.
  • 2022년 전 세계 화장품 시장은 전년 대비 16% 이상 성장했습니다. 2021년 기준, 프랑스 화장품 회사 로레알은 약 350억 달러의 매출을 올린 세계 최고의 뷰티 제조업체입니다.
  • 구연산 나트륨은 구연산의 천연 나트륨 염입니다. 구연산의 신맛을 유지하며 신맛을 내는 소금 맛 첨가제 및 식품 방부제로 사용됩니다. 주로 무알코올 음료, 특히 레몬 라임 청량음료에 사용됩니다. 또한 산도를 조절하고 안정제 역할을 하는 데 사용됩니다.
  • 식음료 산업은 특히 아시아태평양 및 걸프협력회의(주로 UAE)에서 수익성이 높습니다. UAE에서는 식음료 제품에 대한 수요가 빠르게 증가하고 있으며, 이러한 추세는 향후 몇 년 동안 지속될 것으로 예상됩니다.
  • 두바이 경제관광부에 따르면 두바이에는 13,000개의 식음료 매장이 있습니다. UAE의 식음료 무역은 꾸준히 증가하여 2021년 첫 9개월 동안 200억 달러에 달했습니다.
  • 이러한 요인들로부터 구연산 나트륨 시장은 예측 기간 동안 세계적으로 성장할 것으로 예상됩니다.
Sodium Citrate Market-IMG1

시장을 지배할 아시아태평양 시장

  • 아시아태평양 지역은 중국 및 인도와 같은 국가의 식음료, 의료 및 개인 관리 산업의 수요 증가로 인해 시장을 지배 할 것으로 예상됩니다.
  • 중국은 식음료의 세계 최대 수입국입니다. 2022년 12월 중국에서는 약 1,380만 톤의 청량음료가 생산되었으며, 이는 전년 동기 대비 4.6% 증가한 수치입니다.
  • 제약 산업에서는 pH를 조절하고 알칼리화 및 완충제, 유화제, 격리제, 이뇨제 및 거담제로 사용할 수 있습니다. 또한 혈액 응고를 위한 항응고제 역할도 합니다.
  • 중국은 전 세계에서 두 번째로 큰 제약 시장입니다. 중국의 제약 산업은 중국이 세계무역기구에 가입하면서 급속한 발전을 경험했습니다. 2021년 현재 중국은 미국에 이어 전 세계 제약 시장의 12%를 점유하고 있으며, 전 세계 총 매출의 40%를 책임지고 있습니다.
  • 2021년 중국은 3,800만 톤 이상의 수산화나트륨을 생산했으며, 일본이 416만 톤, 한국이 223만 톤으로 그 뒤를 이었습니다.
  • 산업 정보 기술부에 따르면 2022년 1월부터 4 월까지 주요 음료 회사는 5790만 톤의 음료를 생산했으며 이는 2021년 같은 기간보다 1 % 증가한 수치입니다.
  • 현재 인도의 개인 케어 제품 보급률은 선진국 및 기타 신흥 경제 국가에 비해 상대적으로 낮습니다. 그러나 경제환경의 개선과 인도 국민의 구매력의 향상에 의해, 이 나라에서 퍼스널 케어 제품 보급이 진행될 것으로 예상됩니다.
  • 이러한 요인으로 인해 아시아태평양의 구연산 나트륨 시장은 예측 기간 동안 안정적으로 성장할 것으로 예상됩니다.
Sodium Citrate Market-IMG2

구연산 나트륨 산업 개요

구연산 나트륨 시장은 부분적으로 통합된 특성을 가지고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Pan Chem Corporation, Jungbunzlauer Suisse AG, Cargill, Incorporated, ADM, ATPGroup 등이 있습니다.

추가 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사의 전제 조건
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 촉진 요인
    • 음식품의 소비 확대
    • 의료 산업로부터 수요 증가
  • 억제 요인
    • 장기간 사용에 따른 건강 문제
    • 기타 제약사항
  • 산업 가치 사슬 분석
  • Porter’s Five Forces
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁의 정도
  • 가격 동향 분석
  • 무역 분석

제5장 시장 세분화

  • 등급
    • 식품
    • 의약품
    • 산업용
  • 신청
    • 음식품용
    • 의약품
    • 화장품
    • 비누·세제
    • 기타 용도
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미 지역
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동·아프리카

제6장 경쟁 상황

  • M&A, 합작 회사, 협업, 계약 등
  • 시장 점유율 분석
  • 주요 기업이 채택한 전략
  • 기업 개요
    • ADM
    • ATPGroup
    • Cargill, Incorporated
    • COFCO
    • FBC Industries
    • Foodchem International Corporation
    • FUSO CHEMICAL CO., LTD.
    • Gadot Biochemical Industries LTD.
    • HUANGSHI XINGHUA BIOCHEMICAL CO.LTD.
    • HUNAN DONGTING CITRIC ACID CHEMICALS CO., LTD.
    • Jungbunzlauer Suisse AG
    • Juxian Hongde Citric Acid Co., Ltd
    • Lianyungang Mupro Food
    • natural biological group
    • Pan Chem Corporation
    • SA Citrique Belge NV
    • Tate&Lyle

제7장 시장 기회 및 향후 동향

LYJ 23.06.05

The global sodium citrate market is estimated to register healthy growth, at an estimated CAGR of over 3%, over the forecast period.

COVID-19 negatively impacted the market in 2020. Several countries worldwide went into lockdown to curb the virus spreading due to the pandemic scenarios. However, the condition recovered in 2021, benefiting the market growth studied over the forecast period.

Key Highlights

  • The primary factor driving the studied market's growth is the growing consumption of packed food & beverages.
  • Health issues associated with long-term usage will likely hinder the market's growth.
  • Increasing demand from the medical industry is also likely to augment the market growth in the coming years.
  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Sodium Citrate Market Trends

Food and Beverages Segment to Dominate the Market

  • Sodium citrate is primarily used as a food additive to flavor or preserve food. In certain types of club soda, sodium citrate is used as a flavoring agent.
  • In addition, sodium citrate is used as a flavoring agent in many ready-to-drink beverages, gelatin mix, ice creams, processed cheese, and sweets, among many others. Moreover, sodium citrate is used in both hydrous & anhydrous forms.
  • Furthermore, sodium citrate is combined with citric acid as a buffering agent to maintain pH in many food & beverage applications. It is used in various cosmetic products, including baby products, make-up, bath products, hair dyes and colors, and skin care products.
  • In 2022, the global cosmetics market experienced growth of over 16% in comparison to the previous year. As of 2021, the French cosmetics company L'Oreal was the leading beauty manufacturer in the world, generating revenues of about USD 35 billion.
  • Sodium Citrate is the natural sodium salt of citric acid. It retains citric acid's sour taste and is used as a sour salt flavor additive and food preservative. It is majorly used in non-alcoholic beverages, specifically lemon-lime soft drinks. It is also used to control acidity and acts as a stabilizer.
  • According to the estimates by Statista, the non-alcoholic drinks market amounts to USD 1.48 tons in 2023 and is expected to grow annually by 4.65% by 2027.
  • The food & beverage industry is lucrative, especially in Asia-Pacific and GCC (primarily in UAE). The demand for food & beverage products is increasing rapidly in the UAE, which is anticipated to continue in the next few years.
  • According to the Dubai Department of Economy and Tourism, Dubai includes 13,000 food and beverage outlets. The UAE's Food and beverage trade increased steadily, reaching USD 20 billion in the first nine months of 2021.
  • Owing to all these factors, the market for sodium citrate will likely grow worldwide during the forecast period.
Sodium Citrate Market - IMG1

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market owing to the increasing demand from the food & beverage, medical, and personal care industries in the countries such as China and India.
  • China is the world's largest importer of both food and beverages. In December 2022, approximately 13.8 million metric tons of soft drinks were produced in China, indicating a 4.6% increase compared to the same period of the previous year.
  • In the pharmaceutical industry, it controls pH and can be used as an alkalizing and buffering agent, emulsifier, sequestering agent, diuretic and expectorant. Also, it acts as an anticoagulant for blood withdrawal.
  • China is the second-largest market for pharmaceuticals globally. China's pharmaceutical industry experienced rapid progress when the country entered the World Trade Organization. As of 2021, China holds 12% of the global pharmaceutical market, following the United States, responsible for 40% of the total revenue worldwide.
  • In 2021, China produced over 38 million metric tons of sodium hydroxide, followed by Japan with 4.16 million metric tons and South Korea with 2.23 million metric tons.
  • According to the Ministry of Industry and Information Technology, in January-April 2022, major beverage firms produced 57.9 million tons of beverages, up 1% from the same period in 2021.
  • Presently, the penetration of personal care products in India is comparatively lower than in developed or other developing economies. However, improving the economic environment and increasing purchasing power of the Indian population is expected to increase the personal care products adoption in the country.
  • Due to all such factors, the sodium citrate market in the Asia-Pacific region is expected to grow steadily during the forecast period.
Sodium Citrate Market - IMG2

Sodium Citrate Industry Overview

The sodium citrate market is partially consolidated in nature. Some of the major players in the market include Pan Chem Corporation, Jungbunzlauer Suisse AG, Cargill, Incorporated, ADM, and ATPGroup, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Consumption of Packed Food & Beverages
    • 4.1.2 Increasing Demand from the Medical Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Health Issues Associated with Long-term Usage
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Price Trend Analysis
  • 4.6 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Grade
    • 5.1.1 Food
    • 5.1.2 Pharmaceutical
    • 5.1.3 Industrial
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Soaps and Detergents
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis**
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 ATPGroup
    • 6.4.3 Cargill, Incorporated
    • 6.4.4 COFCO
    • 6.4.5 FBC Industries
    • 6.4.6 Foodchem International Corporation
    • 6.4.7 FUSO CHEMICAL CO., LTD.
    • 6.4.8 Gadot Biochemical Industries LTD.
    • 6.4.9 HUANGSHI XINGHUA BIOCHEMICAL CO.LTD.
    • 6.4.10 HUNAN DONGTING CITRIC ACID CHEMICALS CO., LTD.
    • 6.4.11 Jungbunzlauer Suisse AG
    • 6.4.12 Juxian Hongde Citric Acid Co., Ltd
    • 6.4.13 Lianyungang Mupro Food
    • 6.4.14 natural biological group
    • 6.4.15 Pan Chem Corporation
    • 6.4.16 S.A. Citrique Belge N.V.
    • 6.4.17 Tate & Lyle

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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