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세계의 타르타르산 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향, 예측(2023-2028년)

Tartaric Acid Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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세계의 타르타르산(Tartaric Acid) 시장은 5% 이상의 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.

COVID-19는 다양한 산업에 영향을 주었으며 2020년 타르타르산 산업 성장에 영향을 주었습니다. 그러나 유행 이후 건설 활동 급증은 업계 전체 성장을 촉진했습니다.

주요 하이라이트

  • 장기적으로는 의약품 및 식품업계 마이크로캡슐화 채용이 진행되고 있어 의약품업계로부터 수요가 높아지고 있는 것이 시장 성장의 큰 요인입니다.
  • 식품 산업에서 합성 타르타르산 사용을 제한하는 정부 규제 증가는 시장 성장을 방해할 것으로 보입니다.
  • 틈새 응용 분야에서 타르타르산 채택은 앞으로 몇 년간 시장에 기회를 가져올 전망입니다.
  • 아시아태평양 지역은 타르타르산 시장을 독점하고 가장 높게 성장할 것으로 예상됩니다.

타르타르산 시장 동향

화장품 업계 수요 증가

  • 화장품 및 개인 케어 제품에는 바디 케어와 헤어 케어 등 다양한 제품이 있습니다. 샴푸, 헤어 컨디셔너, 바디 비누, 비누 등 스킨 케어 제품은 이 분야에서 큰 점유율을 차지합니다.
  • 타르타르산과 소금은 화장품 및 개인 케어 제품 pH 조절제로 사용됩니다. 스킨 케어 성분으로는 위험이 낮고 안전하게 사용할 수 있다고 생각됩니다. 또한 화장품 제조에 산화 방지제로 사용됩니다.
  • 개인 관리 분야는 최종 사용자, 산업에서 세 번째로 큰 소비 점유율을 차지합니다. 세계적으로 보면 이 분야는 완만한 성장률을 보입니다.
  • 남성용 그루밍 제품 시장은 남성 소비자들 사이 개인 건강과 외모 의식이 높아지고 있는 것이 성장 요인입니다. 이러한 배경 주요 기업은 남성을 위한 혁신적인 신제품을 출시하고 제품 라인업과 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 그 결과 경쟁사보다 우위를 차지할 수 있습니다.
  • 퍼스널 케어 협회인 코스메틱 유럽(Cosmetic Europe)에 따르면, 화장품 및 퍼스널 케어 산업은 적어도 연간 290억 유로(340억 달러)의 부가가치를 유럽 경제에 가져온다고 합니다. 독일은 유럽 가장 큰 화장품 시장 중 하나입니다. 2021년 독일 바디케어 및 화장품 업계는 거 7억 9,000만 유로(9억 2,000만 달러) 매출을 기록했습니다.
  • 아시아태평양 지역은 세계의 미용 및 개인 관리 시장 40% 이상을 차지합니다. 생산량은 매우 높은 수준에 이르기 때문에 미국, 캐나다, 오스트리아 등 선진국에 화장품이나 퍼스널 케어 제품을 수출하는 중심적인 거점이 됩니다.
  • 중국은 세계의 2위 화장품 시장으로 세계의 최대 화장품, 스킨케어 제품 시장으로 대두하고 있습니다. 메이크업, 스킨케어, 헤어케어, 개인위생 등 다양한 산업이 포함된 중국 화장품, 스킨케어 시장은 2021년부터 2022년까지 성장을 이루었습니다. 게다가 인구 지속적인 증가는 이 나라 화장품 수요를 촉진하는 요인입니다. 게다가 인구의 지속적인 증가는 이 국가의 화장품 수요를 촉진합니다.
  • 2022년 화장품 소매 판매액은 3,936억 위안(610억 달러)에 달했습니다. 중국의 두 번째, 세 번째 도시는 화장품 수요가 더욱 확대되고 있으며, 화장품 소매는 향후 수년간 성장세를 유지할 것으로 예상됩니다.
  • 타르타르산 시장은 위 모든 요인들로부터 성장할 것으로 보입니다.
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아시아태평양 지역이 시장을 독점할 전망입니다.

  • 타르타르산 시장은 아시아태평양 지역이 가장 큰 점유율을 차지합니다. 신흥국 시장 식음료 타르타르산 소비량은 가공식품과 음식품 수요 증가에 따라 확대될 것으로 예상됩니다.
  • 이 지역 타르타르산 수요는 중국과 인도와 같은 최대 소비국 존재로 인해 크게 성장하고 있습니다. 또한, 의약품 업계 타르타르산 용도가 급증하고 있는 것도 시장 성장을 촉진하는 중요 요인 중 하나입니다.
  • 인도는 세계의 의약품 분야 중요 위치를 차지합니다. 인도는 세계의 최대 제네릭 의약품 생산국입니다. 인도 의약품 산업은 각종 백신 세계의 수요 50% 이상, 미국 제네릭 의약품 40%, 영국 모든 의약품의 25%를 차지하고 있습니다.
  • 게다가 일본 의약품산업은 미국과 중국을 잇는 세계의 최대급 규모를 자랑하고 있습니다. 일본 의료용 의약품 총 생산액은 2021년 약 9조 2,000억엔(870억 달러)이 되어, 전년 약 9조 3,000억엔(880억 달러)으로부터 감소하고 있습니다.
  • 아시아태평양 지역은 세계의 화장품 약 40% 점유율을 포함하고 있으며, 신흥 국가 개인 케어 의식이 높아짐에 따라 성장하고 있으며, 화장품 및 퍼스널 케어 산업 가장 큰 시장이 됩니다. 인도 10대부터 중고년까지 화장품 소비가 증가하고 있으며, 주로 셀프케어 관심이 높아지고 있는 것이 요인입니다.
  • 화장품 및 퍼스널 케어 산업은 인도 가장 급성장하고 있는 소비재 시장 하나이며, 미국 기업의 시장 진출 가능성이 높습니다. 이 국가의 개인 케어와 화장품 부문은 강력하게 성장하여 소매점과 부티크 선반 면적을 늘렸습니다.
  • 인도는 화장품, 비누, 화장실, 에센셜 오일 수출액이 2022년 약 29억 달러 규모에 달할 전망이며, 전년도에 비해 크게 증가했습니다.
  • 이러한 모든 요인들은 이 지역 타르타르산 시장을 확대시킬 것으로 예상됩니다.
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타르타르산 산업 주요 요약

타르타르산 시장은 그 특성상 단편화되어 있습니다. 시장 주요 기업으로는 Distillerie Mazzari SpA, AUSTRALIAN TARTARIC PRODUCTS, Anhui Hailan Biotechnology, The Tartaric Chemicals Corporation, Industria Chimica Valenzana ICV SpA 등이 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월 애널리스트 서포트

목차

제1장 소개

  • 조사 전제 조건
  • 조사 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 촉진 요인
    • 아시아태평양 및 중남미 지역 와인 수요 확대
    • 의약품 및 식품업계 마이크로캡슐화 채용 증가
    • 제약 업계로부터 수요 증가
  • 억제 요인
    • 식품 업계 합성 타르타르산 사용 제한에 관한 정부 규제 강화
  • 산업 가치사슬, 분석
  • 포터의 5가지 경쟁요인 분석
    • 공급기업 협상력
    • 소비자 협상력
    • 신규 참가업체 위협
    • 대체품 위협
    • 경쟁 정도

제5장 시장 세분화

  • 종류
    • 천연 타르타르산
    • 합성 타르타르산
  • 용도
    • 방부제, 첨가제
    • 완하제
    • 중간체
    • 기타 용도
  • 최종 사용자, 산업
    • 음식
    • 의약품
    • 화장품
    • 건설업
    • 기타 최종 사용자, 산업
  • 지역
    • 아시아태평양 지역
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 그 외 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 기타 중동과 아프리카

제6장 경쟁 상황

  • M&A, 조인트 벤처, 협업, 계약 등
  • 시장 점유율(%)/랭킹 분석
  • 주요 기업이 채용한 전략
  • 기업 프로필
    • ATP Group
    • Anhui Hailan Bio-technology Co., ltd
    • AUSTRALIAN TARTARIC PRODUCTS
    • Changmao Biochemical Engineering Company Limited
    • Dastech International Inc.
    • Derivados Vinicos SA
    • Distillerie Mazzari SpA
    • Giovanni Randi SpA
    • Industria Chimica Valenzana ICV SpA
    • Ningbo Jinzhan Biotechnology Co.,Ltd.
    • Omkar Speciality Chemicals Ltd
    • Tarac Technologies
    • Tartaros Gonzalo Castello
    • The Tartaric Chemicals Corporation
    • Vinicas

제7장 시장 기회 및 장래 동향

  • 타르타르산 틈새 응용 채용
  • 기타 비즈니스 기회
NJH 23.06.05

The market for tartaric acid is projected to register a CAGR of more than 5% during the forecast period.

COVID-19 impacted various industries, affecting the tartaric acid industry growth in 2020. However, the surging construction activities post-pandemic propelled the overall industry growth.

Key Highlights

  • Over the long term, the significant factors driving the studied market growth are increased microencapsulation adoption across pharmaceuticals and food industries and rising demand from the pharmaceutical industry.
  • Increasing government regulations for restricting synthetic tartaric acid use in the food industry will likely hinder the market growth.
  • Adopting tartaric acid in niche applications will likely create opportunities for the market in the coming years.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the tartaric acid market and will likely witness the highest CAGR during the forecast period.

Tartaric Acid Market Trends

Increasing Demand from the Cosmetics Industry

  • Cosmetics and personal care products include a variety of body care, as well as hair care products. Shampoos, hair conditioners, body washes, soaps, and other skincare products, occupy a significant share of the segment.
  • Tartaric acid and its salts are used as pH adjusters in cosmetics and personal care products. It is considered a low-risk and safe-to-use ingredient for skincare. It is also used as an antioxidant in the production of cosmetics.
  • The personal care segment accounts for the third-largest consumption share in end-user industries. Globally, this segment is growing at a moderate rate.
  • An increasing consciousness catalyzed the male grooming products market growth among male consumers of personal wellness and appearance. Owing to this factor, key players are focusing on launching new and innovative products for men to increase their product offerings and customer base. It may give them an edge over their competitors.
  • According to Cosmetic Europe, the personal care association, the cosmetics and personal care industry brings at least EUR 29 billion (USD 34 billion) in added value to the European economy annually. Germany is one of the biggest cosmetics markets in Europe. In 2021, the German body care and cosmetics industry generated almost EUR 790 million (USD 920 million) in revenue.
  • The Asia-Pacific region accounts for over 40% of the global beauty and personal care marketplace. The production reached very high levels, thus becoming a central hub for exporting cosmetics and personal care products to developed nations, such as the United States, Canada, and Austria.
  • China is the world's second-largest cosmetics market and emerging as the largest market in cosmetics and skin care products globally. The Chinese cosmetics and skin care market, which includes various industries such as makeup, skincare, hair care, and personal hygiene, experienced growth in 2021-2022. Furthermore, the continuous population growth is another factor fueling the demand for cosmetics products in the country. It, in turn, is augmenting the growth of the market studied.
  • In 2022, the retail sales value of cosmetic products reached CNY 393.6 billion (USD 61 billion). As the demand for cosmetic products expands further in second-and third-tier cities of China, cosmetics retail is expected to maintain its growth momentum in the coming years.
  • The tartaric acid market will likely grow during the forecast period due to all the factors above.
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Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific region accounted for the largest share of the tartaric acid market. Tartaric acid consumption in foods and beverages in developing markets is expected to grow, along with the increasing demand for processed food and beverages.
  • The demand for tartaric acid in the region is growing significantly due to the presence of the largest consuming countries, such as China and India. The surging application of tartaric acid in the pharmaceutical industry is also one of the key factors driving the market growth.
  • India holds a significant position in the global pharmaceuticals sector. India is the largest producer of generic drugs in the world. The Indian pharmaceutical industry caters to more than 50% of the global demand for various vaccines, 40% of generic medicine in the United States, and 25% of all medicines in the United Kingdom.
  • Furthermore, the pharmaceutical industry in Japan is one of the largest in the world, surpassed only by the United States and China. The total production value of medical drugs in Japan amounted to approximately JPY 9.2 trillion (USD 87 billion) in 2021, a decrease from around JPY 9.3 trillion (USD 88 billion) in the previous year.
  • The Asia-Pacific region includes a share of nearly 40% in the global cosmetics and growing with the increase in the awareness of personal care in the emerging economies, making it the largest market in the cosmetics and personal care industries. Cosmetics consumption is increasing among Indian teens and middle-aged people, primarily driven by an increasing focus on self-care.
  • The cosmetics and personal care industry is one of India's fastest-growing consumer product markets, with a strong market entry potential for US companies. The country's personal care and cosmetics sector grew strongly, increasing shelf space in retail stores and boutiques.
  • In India, the export value of cosmetics, soap, toiletries, and essential oils amounted to nearly USD 2.9 billion in 2022. It was a significant increase compared to the previous fiscal year.
  • All these factors are expected to increase the market for tartaric acid in the region during the forecast period.
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Tartaric Acid Industry Overview

The tartaric acid market is fragmented in nature. Some of the major players in the market include Distillerie Mazzari S.p.A, AUSTRALIAN TARTARIC PRODUCTS, Anhui Hailan Biotechnology Co. Ltd, The Tartaric Chemicals Corporation, and Industria Chimica Valenzana I.C.V. SpA, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand for Wine in the Asia-Pacific and Latin American Regions
    • 4.1.2 Increased Adoption of Microencapsulation across Pharmaceuticals and Food Industries
    • 4.1.3 Rising Demand from the Pharmaceutical Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Government Regulations for Restricted Use of Synthetic Tartaric Acid in the Food Industry
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Natural Tartaric Acid
    • 5.1.2 Synthetic Tartaric Acid
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Preservative and Additive
    • 5.2.2 Laxative
    • 5.2.3 Intermediate
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceutical
    • 5.3.3 Cosmetics
    • 5.3.4 Construction
    • 5.3.5 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ATP Group
    • 6.4.2 Anhui Hailan Bio-technology Co., ltd
    • 6.4.3 AUSTRALIAN TARTARIC PRODUCTS
    • 6.4.4 Changmao Biochemical Engineering Company Limited
    • 6.4.5 Dastech International Inc.
    • 6.4.6 Derivados Vinicos S.A.
    • 6.4.7 Distillerie Mazzari S.p.A
    • 6.4.8 Giovanni Randi SpA
    • 6.4.9 Industria Chimica Valenzana I.C.V. SpA
    • 6.4.10 Ningbo Jinzhan Biotechnology Co.,Ltd.
    • 6.4.11 Omkar Speciality Chemicals Ltd
    • 6.4.12 Tarac Technologies
    • 6.4.13 Tartaros Gonzalo Castello
    • 6.4.14 The Tartaric Chemicals Corporation
    • 6.4.15 Vinicas

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Adoption of Tartaric Acid in Niche Application
  • 7.2 Other Opportunities
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