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참치 및 조류 오메가 3 성분 시장 : 성장, 동향 및 예측(2023-2028년)

Tuna and Algae Omega-3 Ingredient Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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참치 및 조류 오메가 3 성분 시장은 향후 5년간 14.03%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

어유가 주원료인 오메가 3 지방산의 건강상의 이점이 인식되면서 참치 오메가 3 성분에 대한 수요를 주도하고 있습니다. 참치 어유 오메가 3 시장은 중국, 일본, 스페인, 이탈리아에서 새로운 세계 원료 핫스팟으로 부상하고 있습니다. 세계에서 양식 부문이 급증하고 있으며, 이는 전체 어유 오메가 3 산업의 성장에 더욱 박차를 가할 것으로 예상됩니다. 해양관리협의회에 따르면 2021년과 2022년 MSC 인증을 받은 어획량과 MSC 인증을 받은 참치 어업의 수는 지속적으로 증가했으며, 2022년 9월 초 19개 참치 어업이 MSC 인증을 받아 총 91개가 되었습니다고 합니다.

그 결과, MSC 인증 참치 어획량은 2021년 9월 198만2000톤에서 2022년 9월 246만톤으로 24% 증가했습니다. 세계 상업용 참치 어획량의 50%가 MSC 인증을 받아 시장을 더욱 활성화할 것으로 보입니다. 조류 오메가 3 성분은 어유와 비슷한 효과를 내며, 냄새와 맛이 없기 때문에 유아식 강화 식품에서 조류 오메가 3에 대한 수요가 증가함에 따라 전체 시장 성장을 가속하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 또한 세계 다양한 연령대에서 강화 식품에 대한 수요가 급증하면서 참치 및 오메가 3 성분 시장을 주도하고 있습니다.

참치·조류 오메가 3 성분 시장 동향

오메가 3 보충제 제품에 대한 소비자 지출 증가

아시아태평양, 라틴아메리카, 아프리카 등의 지역에서 소비자의 건강 의식과 건강한 라이프스타일에 대한 관심이 높아지면서 EPA, DHA 등의 성분에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 흡연 인구 비율 증가, 심장 관련 합병증 발생 및 기타 건강 관련 문제는 특히 신흥 경제 국가에서 참치 및 조류 오메가 3 성분을 포함한 오메가 3 성분의 성장에 박차를 가하고 있습니다. 제조업체와 공급업체들은 다양한 지역에서 오메가 3 공급망에 적극적으로 참여하고 있습니다. 또한 오메가 3가 강화된 식단과 관련된 건강상의 이점에 대한 정보가 점차적으로 확산될 수 있도록 전략적 노력을 기울이고 있으며, 이는 개발도상국에서의 오메가 3 성분 판매에 큰 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

Tuna and Algae Omega-3 Ingredient Market-IMG1

아시아태평양이 세계 최대 시장으로 부상

스포츠 영양에 대한 수요 증가와 개인 맞춤형 영양에 대한 기회가 증가함에 따라 오메가 3 성분은 아시아태평양에서 유망한 시장으로 부상하고 있습니다. 또한 중국, 일본 등의 국가에서는 고령화와 이에 따른 일반 인구 증가로 뇌 건강 유지에 도움이 되는 보충제에 대한 수요가 증가하고 있으며, 많은 주요 기업들이 오메가 3 보충제의 새로운 기술 개발에 투자하고 있습니다. 높은 출산율과 최근 중국의 한 자녀 정책 폐지로 인해 유아식 산업은 더욱 활성화될 것으로 예상되며, Pathway International과 같은 많은 기업들이 주요 원료 제조업체와 전략적 제휴를 맺고 생산 수준과 제품 라인을 확장하고 있습니다.

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참치·조류 오메가 3 성분 산업 개요

세계 참치 및 조류 오메가 3 성분 시장은 매우 세분화되어 있으며, BASF, Neptune Wellness Solutions Inc. Wellness Solutions Inc. 및 Cellana Inc.와 같은 주요 업체들은 생산 능력과 각 지역의 소비자 기반을 늘리기 위해 파트너십 및 합작 투자에 주력하고 있습니다. 또한 기업들은 효율성을 높이기 위한 기술 투자뿐만 아니라 다양한 연구 및 개발 활동에도 집중하고 있습니다.

기타 혜택 :

기타 혜택
  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 본 조사의 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 촉진요인
  • 시장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 시장 세분화

  • 종류
    • 조류 유형
      • 농축 유형
      • 고농축
      • 중노축
      • 저농축
    • 참치 유형
      • 생참치 기름
      • 정제 참치 기름
  • 용도
    • 식품 및 음료
      • 유아용 조제분유
      • 강화 식품·음료
    • 식이보충제
    • 의약품
    • 동물 영양
    • 임상 영양
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 기타 북미 지역
    • 유럽
      • 스페인
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 기타 아시아태평양
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미 지역
    • 중동 및 아프리카
      • 남아프리카공화국
      • 아랍에미리트
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 가장 많이 채택되고 있는 전략
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 개요
    • Archer Daniels Midland Company
    • Koninklijke DSM NV
    • Corbion NV
    • Lonza
    • Bioprocess Algae LLC
    • Neptune Wellness Solutions Inc.
    • Polaris SA
    • BASF SE
    • Source-Omega LLC
    • AlgaeCytes

제7장 시장 기회 및 향후 전망

제8장 면책사항

KSA 23.06.16

The tuna and algae omega-3 ingredient market is projected to grow at a CAGR of 14.03% in the next five years.

The perceived health benefits of omega-3 fatty acids, for which fish oil is the primary extraction source, drives the demand for tuna omega-3 ingredients. The tuna fish oil omega-3 market has witnessed emerging global raw material hotspots in China, Japan, Spain, and Italy. There has been a surge in the aquaculture sector around the world, and this boost is expected to provide further impetus to the overall growth of the fish oil omega-3 industry. According to the Marine Stewardship Council, the quantity of MSC-certified catch and the number of MSC-certified tuna fisheries continued to increase in 2021 and 2022. Nineteen tuna fisheries received MSC accreditation at the beginning of September 2022, bringing the total to 91.

This resulted in a 24% rise in the amount of MSC-certified tuna catch, from 1,982,000 tonnes in September 2021 to 2,460,000 in September 2022. Nearly 50% of the commercial tuna catch worldwide has MSC certification, boosting the market further. Algae omega-3 ingredients play a key role in driving the overall market growth due to the growing demand for algae omega-3 in infant food fortification, as it provides benefits similar to fish oil and has no off-odor or taste. Additionally, the surge in demand for fortified foods among various age groups across the globe is driving the tuna and omega-3 ingredients market.

Tuna and Algae Omega-3 Ingredient Market Trends

Increasing Consumer Expenditure on Omega-3 Supplements Products

Growing consumer health awareness and concerns toward a healthy lifestyle, majorly in regions like Asia-Pacific, Latin America, and Africa, are leading to an increased demand for ingredients such as EPA and DHA. Moreover, the increase in the percentage of the smoking population, incidences of heart-related complications, and other health-related issues across the world are fueling the growth of omega-3 ingredients, including tuna and algae omega-3 ingredients, especially in developing economies. Manufacturers and suppliers are actively involved in the supply chain of omega-3 in various regions. They are also making strategic efforts to ensure a gradual flow of information regarding the health benefits associated with omega-3 enriched diets, which has largely and positively affected the sales of omega-3 ingredients in developing regions.

Tuna and Algae Omega-3 Ingredient Market - IMG1

Asia-Pacific Emerges as the Largest Market Globally

Driven by the growing demand for sports nutrition and the increase in opportunities for personalized nutrition, omega-3 ingredients hold a promising future market in Asia-Pacific. Moreover, the increasing aging population in the countries such as China and Japan, with a proportionate rise in the general population, is emerging as one of the key factors leading to the demand for brain health supplements, which, in turn, has led many key players to invest on their research and development activities regarding new innovations in omega-3 supplements. The high birth rate and the recent abolition of the one-child policy in China are slated to boost the infant food industry. Many players, such as Pathway International, are strategically partnering with key ingredient manufacturers to expand the production level or product line.

Tuna and Algae Omega-3 Ingredient Market - IMG2

Tuna and Algae Omega-3 Ingredient Industry Overview

The global tuna and algae omega-3 ingredient market is highly fragmented. BASF, Neptune Wellness Solutions Inc., and Omega Protein Corporation are the most active companies in the global tuna and algae omega-3 ingredients market. Key players, like Neptune Wellness Solutions Inc. and Cellana Inc., are focusing on partnerships and joint ventures to increase their production capabilities and consumer base across various regions. Moreover, players are focusing on investing in technology to increase efficiency as well as various research and development activities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Algae Type
      • 5.1.1.1 Concentration type
      • 5.1.1.1.1 High Concentration
      • 5.1.1.1.2 Medium Concentration
      • 5.1.1.1.3 Low Concentration
    • 5.1.2 Tuna Type
      • 5.1.2.1 Crude Tuna Oil
      • 5.1.2.2 Refined Tuna Oil
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverage
      • 5.2.1.1 Infant Formula
      • 5.2.1.2 Fortified Food and Beverages
    • 5.2.2 Dietary Supplements
    • 5.2.3 Pharmaceutical
    • 5.2.4 Animal Nutrition
    • 5.2.5 Clinical Nutrition
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.2 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.3 Corbion NV
    • 6.3.4 Lonza
    • 6.3.5 Bioprocess Algae LLC
    • 6.3.6 Neptune Wellness Solutions Inc.
    • 6.3.7 Polaris SA
    • 6.3.8 BASF SE
    • 6.3.9 Source-Omega LLC
    • 6.3.10 AlgaeCytes

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

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