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세계의 베티버 오일 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향, 예측(2023-2028)

Vetiver Oil Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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세계의 베티버 오일(Vetiver Oil) 시장은 7% 이상의 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.

COVID-19 시대에 시장은 부정적인 영향을 받았습니다. 스파와 화장품 부문은 베티버 오일 주요 소비자 중 하나입니다. 유행을 고려하여 스파 및 기타 웰빙 센터는 COVID-19 발생을 억제하기 위해 봉쇄돼 있는 동안 일시적으로 폐쇄되었습니다. 폐쇄 후에도 사람들은 안전을 보장하기 위해 이러한 서비스를 자주 사용하지 않았으며 베티버 오일 수요에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 그러나 이 시기에 개인용 및 가정용 세제 수요가 증가했고, 베티버 오일은 항균성을 위해 사용되어 조사 시장 수요를 자극했습니다.

주요 하이라이트

  • 단기적으로 스파 및 릴렉제이션 분야 향료 수요 증가와 식음료 분야 베티버 오일 수요 확대가 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 반면 제품 고비용과 COVID-19 발생으로 인한 원치 않는 상황이 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
  • 의료 산업 베티버 오일 용도, 확대는 시장 성장을 위한 다양한 유리한 기회를 제공할 것으로 기대됩니다.
  • 용도별로는 퍼스널 케어나 화장품 증가, 아로마 테라피 동향 등으로부터 스파& 릴렉제이션 분야가 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양 지역은 중국과 인도와 같은 국가들이 가장 많이 소비하며 시장을 독점하고 있습니다.

베티버 오일 시장 동향

스파 및 릴렉제이션 분야 수요 확대

  • 베티버 오일은 베티버 뿌리를 수증기 증류하여 추출되는 에센셜 오일입니다. 베티바는 인도, 아이티, 인도네시아에 서식하는 식물입니다.
  • 바쁘고 바쁜 일정에 따른 소비자 라이프 스타일 변화로 인해 스트레스 해소를 위한 요법이 요구되고 스파와 휴식 수요가 높아져 베티버 오일 수요도 증가했습니다.
  • 베티버 오일은 진정 작용과 안정화 작용이 있으며 스파와 향수, 오일, 룸 쿨러, 방향제, 비누 등 향료로 널리 사용됩니다. 스파 산업 시장 규모는 2021년 약 950억 달러에 이를 전망이며, 2030년 1,850억 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 2021년 미국 총 스파 수는 21,510건으로 전년 21,560건에 비해 약간 감소했습니다.
  • 아로마 테라피는 두 번째로 큰 하위 부문로 떠오르고, 개인 관리와 화장품은 스파와 휴식 하 가장 큰 하위 부문로 떠오를 것으로 예상됩니다.
  • Cosmetics Europe에 따르면 유럽 화장품 및 퍼스널 케어 시장은 세계의 최대 화장품 시장으로 2021년 소매 판매 가격으로 약 850억 달러 규모에 달할 전망이며, 되어 있습니다. 미국 화장품, 향수, 욕용제 연간 평균 지출액은 소비자 1인당 약 180달러 규모에 달할 전망입니다.
  • 브라질 개인 위생, 향수, 화장품(HPPC) 분야는 2021년 14억 달러에 이르렀으며 2020년 대비 16.2% 증가했습니다. 2021년 수출 총액은 7억 달러를 차지합니다.
  • 따라서 위 요인은 향후 몇 년간 시장에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
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아시아태평양 지역이 시장을 독점할 전망입니다.

  • 아시아태평양 지역은 베티버 오일 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 인도, 중국, 일본 등 국가는 향료, 화장품, 의약품 등 최종 사용자, 산업 급속한 발전으로 베티버 오일 수요가 증가했습니다.
  • 베티버 오일은 이 지역 쿠시롭, 아이스크림, 요구르트, 밀크 쉐이크 조제에 사용되는 향료로 식품에 널리 사용되고 있기 때문에 베티버 오일 수요는 증가할 것으로 예측됩니다.
  • 또한, 피부 질환 치료, 임신선 예방, 중추 신경계 강화, 스트레스, 불면증, 긴장 등 증상 극복을 목적으로 한 의료 업계 베티버 오일 수요가 증가함에 따라이 지역 베티버 오일 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 게다가, 베티버 오일 기분 좋은 향기와 항균, 살균 작용으로부터 베티바 오일을 배합한 자가제 클리너나 스프레이를 선택하는 소비자도 이 지역 베티바 오일 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.
  • 중국은 화장품 주요 소비국 중 하나이며 이 나라 화장품 분야 베티버 오일 소비를 증가시키고 있습니다. 2022년 중국 도매, 소매 기업 화장품 소매 매출은 약 550억 달러에 이른다.
  • 추계에 의하면 태국 미용, 퍼스널 케어 시장 수익은 2023년 말까지 57억 6,000만 달러 규모에 달할 것으로 예상됩니다. 2021년 태국 프레스티지 화장품과 향수 시장 규모는 약 3억 4천만 달러 규모에 달할 전망이며,
  • 화장품 업계 사업을 전개하는 플레이어는 미용, 화장품을 확대하기 위해 제품 포트폴리오 확충에 주력하고 있습니다. 예를 들어 2021년 10월, Sephora China는 51개 브랜드 240개 이상 새로운 미용 제품을 출시했으며, 7개 C 뷰티 브랜드 새로움과 5개 해외 틈새 브랜드의 국내 데뷔를 드러냈습니다.
  • 아시아태평양 지역 사업을 전개하는 주요 기업으로는 -Aromatic Herbals Private Limited, Green Essence Extraction Private Limited, UniKode SA 등이 있습니다.
  • 따라서 위 요인은 향후 몇 년간 시장에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
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베티버 오일 산업 주요 요약

베티버 오일 시장은 매우 세분화되어 있으며 상위 기업이 차지하는 시장 점유율은 거의 없습니다. 시장 주요 기업으로는 Aromatic Herbals Private Limited, UniKode SA, Albert Vieille, Fleurchem, Inc, Imperial Extracts 등이 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월 애널리스트 서포트

목차

제1장 소개

  • 조사 전제 조건
  • 조사 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 촉진 요인
    • 맛과 향수 수요 확대
    • 식음료 분야 수요 증가
  • 억제 요인
    • 높은 제품 비용
    • COVID-19 발생 불리한 상황
  • 산업 가치사슬, 분석
  • 포터의 5가지 경쟁요인 분석
    • 공급기업 협상력
    • 소비자 협상력
    • 신규 참가업체 위협
    • 대체품 위협
    • 경쟁 정도

제5장 시장 세분화(금액 기준)

  • 제품명
    • 유기농
    • 컨벤셔널
  • 신청
    • 의료용
    • 음식
    • 스파& 릴렉제이션
      • 퍼스널 케어& 코스메틱
      • 마사지 오일
      • 아로마테라피
      • 향수
    • 청소&홈
  • 지역별
    • 아시아태평양 지역
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 그외 남미 지역
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 기타 중동과 아프리카

제6장 경쟁 상황

  • M&A, 조인트 벤처, 협업, 계약 등
  • 시장 점유율(%)**/랭킹 분석
  • 주요 기업이 채용한 전략
  • 기업 프로필
    • Albert Vieille
    • Amphora Aromatics Ltd
    • Aromatic Herbals Private Limited
    • BERJE INC
    • Ernesto Ventos, SA
    • Fleurchem, Inc
    • FRAGER ESSENTIAL OIL SA
    • Kanta Enterprises Private Limited
    • PerfumersWorld
    • PLANT THERAPY ESSENTIAL OILS
    • Robertet
    • Ultra International BV
    • UniKode SA

제7장 시장 기회 및 향후 동향

  • 의료 분야 응용 확대
  • 기타 비즈니스 기회
NJH 23.06.05

The Vetiver Oil Market is projected to register a CAGR of over 7% during the forecast period.

The market was negatively impacted during the time of COVID-19. The spa and cosmetics sector is one of the major consumers of vetiver oil. Considering the pandemic, the spas and other wellness centers were temporarily closed during the lockdown to curb the COVID-19 outbreak. Even after the lockdown, people did not frequently opt for such services to remain safe, negatively impacting the demand for vetiver oil. However, the demand for personal and home cleaning products increased during this period, where vetiver oil is used because of its antimicrobial nature, stimulating the demand for the studied market.

Key Highlights

  • Over the short term, the increasing demand for flavors and fragrances in the spa and relaxation segment and the growing demand for vetiver oil from the food and beverage sector are expected to drive the market's growth.
  • On the flip side, the high cost of the products and unfavorable conditions arising due to the COVID-19 outbreak is expected to hinder the market's growth.
  • The growing application of vetiver oil in the medical industry is expected to offer various lucrative opportunities for market growth.
  • By application, the spa and relaxation segment is expected to dominate the market owing to the increase in personal care and cosmetics products and the growing trend of aromatherapy.
  • The Asia-Pacific region dominated the global market with the largest consumption from countries like China and India.

Vetiver Oil Market Trends

Increasing Demand from Spa and Relaxation Segment

  • Vetiver oil is an essential oil extracted by steam distillation of vetiver roots. The vetiver plant is found in India, Haiti, and Indonesia.
  • The changing lifestyle of consumers due to busy and hectic schedules created major requirements for stress-relieving therapies, thereby increasing the demand for spa and relaxation and, consequently, the demand for vetiver oil.
  • Vetiver oil includes a soothing and stabilizing scent owing to which it is widely used in spas and for making fragrances for body perfumes, oils, room coolers, fresheners, and soap. The global market size of the spa industry is expected to grow from around USD 95 billion in 2021 to over USD 185 billion by 2030. In 2021, the total number of spas in the United States was 21,510, a slight decrease from the previous year's value of 21,560.
  • Aromatherapy is projected to emerge as the second-largest sub-segment, and personal care and cosmetics are forecasted to emerge as the largest sub-segment under spa and relaxation during the forecast period.
  • According to Cosmetics Europe, the European cosmetics and personal care market is the world's largest cosmetic product market, valued at approximately USD 85 billion at a retail sales price in 2021. The average annual expenditure on cosmetics, perfume, and bath preparation products amounted to approximately USD 180 per consumer unit in the United States.
  • The Brazilian Personal Hygiene, Perfumery, and Cosmetics (HPPC) sector reached USD 1.4 billion in 2021, with an increase of 16.2% over 2020. In 2021, the total value of exports accounted for USD 700 million.
  • Therefore, the above factors are expected to impact the market in the coming years significantly.
Vetiver Oil Market - IMG1

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market for vetiver oil during the forecast period. In countries like India, China, and Japan, due to the rapid development in end-user industries like fragrances, cosmetics, and pharmaceuticals, the demand for vetiver oil increased in the region.
  • Vetiver oil is broadly used in food and beverage as a flavoring agent in khus syrups, ice creams, yogurts, and preparing milkshakes in the region, owing to the demand for vetiver oil is projected to increase during the forecast period.
  • Additionally, the growing demand for vetiver oil in the medical industry for treating skin diseases, preventing stretch marks, strengthening the central nervous system, and overcoming conditions like stress, insomnia, and tension is expected to propel the vetiver oil market in the region.
  • Furthermore, consumers even opt for homemade cleaners and sprays infused with vetiver oil owing to its pleasant scent and antibacterial and antimicrobial properties, which are projected to drive the region's vetiver oil market.
  • China is one of the major consumers of cosmetics, which increases the consumption of vetiver oil from the cosmetics segment of the country. In 2022, wholesale and retail companies' retail sales of cosmetics in China totaled about USD 55 billion.
  • According to estimates, revenue in Thailand's beauty and personal care market is expected to reach USD 5.76 billion by the end of 2023. In 2021, Thailand's prestige cosmetic and fragrance market value amounted to around USD 340 million.
  • The players operating in the cosmetics industry are focusing on expanding their product portfolio to expand their beauty and cosmetics. For instance, in October 2021, Sephora China released more than 240 new beauty products from 51 brands, revealing the newness of 7 C-beauty brands and the domestic debut of five overseas niche brands.
  • Some major companies operating in the Asia-Pacific region are - Aromatic Herbals Private Limited, Green Essence Extraction Private Limited, and UniKode S.A.
  • Therefore, the above factors are expected to impact the market in the coming years significantly.
Vetiver Oil Market - IMG2

Vetiver Oil Industry Overview

The vetiver oil market is highly fragmented, with top players accounting for a marginal market share. Major companies in the market include Aromatic Herbals Private Limited, UniKode S.A., Albert Vieille, Fleurchem, Inc, and Imperial Extracts, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rising Demand of Flavor and Fragrances
    • 4.1.2 Increasing Demand in Food and Beverage Sector
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High Product Cost
    • 4.2.2 Unfavorable Conditions Arising Due to COVID-19 Outbreak
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market in Value)

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Organic
    • 5.1.2 Conventional
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Medical
    • 5.2.2 Food and Beverage
    • 5.2.3 Spa and Relaxation
      • 5.2.3.1 Personal Care and Cosmetics
      • 5.2.3.2 Massage Oil
      • 5.2.3.3 Aromatherapy
      • 5.2.3.4 Fragrances
    • 5.2.4 Cleaning and Home
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/ Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Albert Vieille
    • 6.4.2 Amphora Aromatics Ltd
    • 6.4.3 Aromatic Herbals Private Limited
    • 6.4.4 BERJE INC
    • 6.4.5 Ernesto Ventos, S.A.
    • 6.4.6 Fleurchem, Inc
    • 6.4.7 FRAGER ESSENTIAL OIL S.A.
    • 6.4.8 Kanta Enterprises Private Limited
    • 6.4.9 PerfumersWorld
    • 6.4.10 PLANT THERAPY ESSENTIAL OILS
    • 6.4.11 Robertet
    • 6.4.12 Ultra International B.V.
    • 6.4.13 UniKode S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Application in Medical Industry
  • 7.2 Other Opportunities
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