시장보고서
상품코드
1273519

세계의 음성 애널리틱스 시장 : 성장, 동향, COVID-19의 영향, 예측(2023-2028년)

Voice Analytics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 음성 애널리틱스(Voice Analytics) 시장은 15%의 CAGR로 성장할 전망입니다.

음성 애널리틱스는 기업이 데이터를 활용하여 말과 단어를 분석할 수 있게 해주는 분석의 한 분야입니다. 음성 애널리틱스는 특히 감정 분석을 통해 소매업과 같은 조직이 제품과 서비스 사용자 추세를 실시간으로 파악하는 데 도움이 되기 때문에 급성장하는 기술 중 하나로 간주됩니다.

주요 하이라이트

  • 인터넷과 이를 지원하는 다양한 기술적 응용 프로그램이 확대됨에 따라 기업이 중요 전망을 얻기 위해 엄청난 양 데이터를 평가하는 것이 점점 더 어려워지고 있습니다. 데이터로부터 비즈니스 전망을 얻기 위해 기업은 수년 동안 많은 분석 접근법과 도구를 개발해 왔습니다.
  • 음성 애널리틱스의 가장 광범위한 용도는 콜센터 직원과 발신자 간 구조화 및 비구조화 상호 작용을 활용하여 관련 정보를 제공하는 것입니다. 그외에도 생체음향학, 정신건강, 은행, 금융시장 등 다양한 용도로 이용됩니다.
  • 게다가, 음성 애널리틱스은 말한 내용을 분석하는 것만으로 어떻게 말했는지를 분석하지 않는 음성 애널리틱스과는 달리, 음절 피치, 템포, 톤, 리듬 등 발성 특징 음성 패턴을 분석해 이렇게 하면 음성 메모를 모니터링하는 데 사용할 수 있습니다. 예를 들어 고객 케어 장면 음성 애널리틱스은 모독적인 단어, 부정확한 단어, 피치를 감지할 수 있으며, 이러한 이상이 감지되면 알고리즘이 통화를 감독자에게 라우팅될 전망입니다.
  • 건강 관리 분야와 마찬가지로, 음성 애널리틱스은 우울증 및 기타 영적 문제가 있는 환자를 모니터링하는 데 사용됩니다. 예를 들어 세계보건기구(WHO)에 따르면 2021년 세계적으로 2억 8,000만 명 이상 사람들이 우울증에 걸린다고 합니다. 이러한 이유로 많은 공급업체가 의료 산업 성장 기회를 수용하기 위해 음성 애널리틱스 시장에 투자하고 있습니다.
  • 또한 2022년 4월 Instreamatic은 신속한 고객 커뮤니케이션과 실시간 감정 분석을 위한 음성 AI 플랫폼"Speaky"를 발표했습니다. 이를 통해 고객은 새로운 다대일 커뮤니케이션 솔루션을 통해 모든 물리적 또는 디지털 브랜드 터치 포인트 간결한 음성 메시지를 남기고 브랜드 및 콘텐츠 제작자에게 빠르고 쉽게 자신을 전달할 수 있습니다.
  • 이러한 사례에 따라 업계를 불문하고 많은 기업들이 사용자를 이해하기 위해 녹음 데이터 소셜 미디어 데이터 기타 신디케이트 데이터 등 데이터 소스를 활용한 음성 애널리틱스 도입을 검토하고 있습니다. . 또한 마케팅, CRM, 판매 지원 등 통합 솔루션이 필요한 복잡한 IT 구조를 다루는 기업은 온프레미스 솔루션이 호환성 문제를 줄이기 위해 요구되는 경향이 있지만 클라우드 솔루션 확장성 그리고 유연성이 추가되면 클라우드 배포 성장도 촉진됩니다.
  • 유행시에는 영업 및 마케팅 음성 애널리틱스 수요가 고객 서비스를 향상시키고 시장 성장을 촉진합니다. 신기술 채용과 기업 온라인화에 의해 기업은 커뮤니케이션 분석 솔루션 도입을 진행하고 있습니다. 이러한 추세는 계속해서 음성 애널리틱스 이용이 증가하여 이전 구매 리뷰 및 피드백을 기반으로 적절한 고객을 타겟팅하는 데 도움이 됩니다.

음성 애널리틱스 시장 동향

시장 성장을 견인하는 애플리케이션

  • IT와 같은 업계를 불문하고 기업은 최첨단 컨택 센터를 활용하고 행동 예측 음성 애널리틱스(BPVA)과 같은 분석 솔루션을 통해 어떤 구직자가 성공할 가능성이 높은지 예측할 수 있습니다. BPVA 기술은 음성 애널리틱스, AI, 신호 처리, 심리학을 결합한 혁신을 통해 행동과 성격 특징 패턴을 특성화할 가능성을 활용하고 전망을 얻을 수 있으며 완전히 새로운 데이터 소스를 제공하기 위해 음성 요소에 따라 다르게 제공됩니다.
  • 또한 최근 동향 파킨슨병으로 진단받은 사람은 대부분 경우 음성이나 목소리에 장애가 있기 때문에 환자는 파킨슨병을 감지하기 위해 음성 애널리틱스를 적용하는 것으로 나타났습니다. 파킨슨병으로 진단받은 많은 사람들은 음성이나 목소리에 장애가 있기 때문에 음성 샘플을 분석하여 파킨슨병을 앓고 있는지 확인하는 솔루션입니다. 예를 들어 코지타 주식회사는 소셜 신호 처리 플랫폼을 사용하여 저렴하고 확장 가능한 음성 애널리틱스 솔루션을 개발했습니다.
  • 게다가 금융업계와 마찬가지로 분석가와 기관투자자를 포함한 많은 시장 진출 기업이 금융사기 검출에 실패하고 있기 때문에 이러한 금융사기를 적시에 보고할 수 있는 솔루션을 요구하는 조직이 증가세로 있어 언어적, 언어적 단서와 비언어적 단서를 분석할 수 있는 음성 애널리틱스 능력이 음성 애널리틱스 시장 성장을 견인하고 있습니다.
Voice Analytics Market-IMG1

북미가 주요 시장 점유율을 차지할 전망입니다.

  • 북미는 디지털 마케팅 지출 증가, 미국 중앙정보국(CIA) 기술 지출 증가, 이 지역 정신질환 치료 관심 증가 등 요인으로 음성 애널리틱스 주요 점유율을 차지하고 있습니다.
  • CIA와 같은 기관은 테러리스트와 외국 스파이 활동을 추적하는 데 도움이 될 것 같은 아이디어에 적극적으로 기금을 제공합니다. 이에 따라 이러한 사례는 기존 음성 애널리틱스 솔루션을 적극적으로 혁신하는 실리콘 밸리 스타트업 기업에게 혁신적이고 매력적인 솔루션을 개발할 기회를 줍니다. 미국에 본사를 둔 스타트업 VoiceBase는 통화 음성 데이터를 분석했으며, AI 예측 분석을 통해 통화를 분류하여 사용자 의도를 판단하는 음성 애널리틱스 플랫폼을 제공합니다. 또한 기계 학습 기능을 사용하여 미래 행동을 예측합니다.
  • 미국 국립정신위생연구소(NIH)에 따르면 성인 약 5명 중 1명이 정신 질환을 앓고 있으며, 그 정도는 경도 중등도, 중증까지 다양하며, 많은 질환는 환자 행동 패턴을 결론을 내리는 적절한 분석 테스트가 수행되지 않았습니다.
  • 이러한 정신질환의만연에 의해 음성분석기술은 중요 역할을 담당하고 있으며, 대화 음성데이터를 분석하여 질병검출 정확성을 높여 이러한 질병 검출을 지원하고 있습니다.
  • 또한 AI와 기계 학습 기술 도입을 위한 각국 정부 투자 확대가 감정 분석을 할 수 있는 음성 응답 기술 시장을 더욱 발전시키고 있습니다. 예를 들어 산 마테오 카운티 징세 사무소는 고급 대화형 음성 응답 시스템을 채택하여 전화를 걸어온 사람들이 고정 자산세를 보다 효율적으로 확인하고 더 많은 비용을 지불할 수 있다고 합니다.
Voice Analytics Market-IMG2

음성 애널리틱스 업계 주요 요약

멀티채널 환경 음성 중요성, 리스크 관리, 컴플라이언스 중심, 경쟁 시장 정보 등이 음성 애널리틱스 시장 수요 확대에 기여하고 있습니다. 수요에 맞서 시장 점유율을 얻기 위해 업계 벤더는 첨단 알고리즘과 기술을 이용한 협업 및 제품 혁신을 추진하고 있습니다.

2022년 10월에 개최된 GITEX Global 2022 대화 AI 및 자동화 제공업체인 Uniphore는 커뮤니케이션 및 협업 개선 및 간소화를 위한 솔루션을 제공하는 세계의 제공업체인 Avaya와 전략 제휴를 실시하여 통합 대화 AI와 커뮤니케이션 플랫폼을 중동 아프리카(MEA) 지역 전체 사용자에게 도입했습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월 애널리스트 서포트

목차

제1장 소개

  • 조사 성과
  • 조사 전제 조건
  • 조사 대상 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 주요 요약
  • 시장 촉진 요인
  • 시장 억제 요인
  • 밸류체인 분석
  • 포터의 5가지 경쟁요인 분석
    • 신규 참가업체 위협
    • 구매자/소비자 협상력
    • 공급기업 협상력
    • 대체품 위협
    • 경쟁 기업 간 적대 관계 강도
  • COVID-19 업계에 영향 평가

제5장 시장 세분화

  • 컴포넌트
    • 솔루션
    • 서비스
  • 배포
    • 클라우드
    • 온프레미스
  • 조직 규모
    • 중견, 중소기업
    • 대기업
  • 신청
    • 건강 모니터링
    • 센티멘트 분석
    • 판매 및 마케팅
    • 리스크와 사기 검출
    • 통화 모니터링
  • 최종 사용자, 업계별
    • 소매& 전자상거래
    • 텔레콤&IT
    • BFSI
    • 헬스케어
    • 정부, 방위
    • 기타 최종 사용자, 업계별
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양 지역
      • 인도
      • 중국
      • 일본
      • 기타 아시아태평양 지역
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 라틴아메리카 지역
    • 중동, 아프리카 지역
      • 아랍에미리트 연방
      • 사우디아라비아
      • 기타 중동과 아프리카

제6장 경쟁 상황

  • 기업 프로필
    • ThoughtSpot, Inc.
    • Verint Systems
    • VoiceBase, Inc.
    • Avaya
    • VoiceSense Ltd
    • Uniphore
    • Talkdesk
    • audEERING GmbH
    • RankMiner, Inc.
    • SESTEK
    • Beyond Verbal
    • Invoca, Inc.

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 장래 동향

NJH 23.06.05

The Voice Analytics Market is expected to register a CAGR of 15% over the forecast period. Voice analytics is one such branch of analytics that enables organizations to leverage data to analyze spoken words. It is regarded as one of the fastest-growing technologies due to its sentiment analyses, among other things, which amidst the conversation, help organizations such as retail to understand users' inclination towards a product or service in real-time.

Key Highlights

  • With the expansion of the internet and the different technical applications that support it, it is becoming increasingly difficult for companies to evaluate the massive volume of data in order to gain some significant insight. Many analytical approaches and tools have been developed throughout the years by organizations to examine and get business insights from data.
  • The most extensively used use of voice analytics is in call centers, where it delivers relevant information by leveraging both structured and unstructured interactions between employees and callers. Other probable applications include bioacoustics, mental healthcare, banking and finance markets, and so on.
  • Furthermore, unlike speech analytics, which just analyzes what is spoken but not how it is spoken, voice analytics might be used to monitor audio voice notes by analyzing audio patterns for vocal features such as syllable pitch, tempo, tone, and rhythm. For example, in a customer care situation, voice analytics would be able to detect profanity, incorrect language, and pitch, and the algorithm would route the call to a supervisor if such anomalies were detected.
  • As with the healthcare sector, voice analytics is used to monitor patients with depression and another mental health issues. For instance, According to the World Health Organization, in 2021, more than 280 million people worldwide will suffer from depression. This is attracting many vendors to invest in the voice analytics market to cater to the growing opportunity in the healthcare industry.
  • Furthermore, in April 2022, Instreamatic introduced Speaky, the voice AI platform for quick customer communication and real-time sentiment analysis. With the help of this, customers can rapidly and easily communicate themselves to brands or content creators by leaving brief audio messages at any physical or digital brand touchpoint with the new many-to-one communication solution.
  • Owing to these instances, many organizations across industries are considering deploying voice analytics leveraging data sources such as recorded data, social media data, and other syndicate data to understand its users. Also, there's been a trend with the demand for an on-premise solution as companies deal with complex IT structures that require integrated solutions such as marketing, CRM, and sales support, among others which allows them to mitigate compatibility issues, however with the added scalability and flexibility of cloud solutions would leverage the growth of cloud deployments.
  • During the pandemic, the demand for voice analytics in sales and marketing improved customer service drives the market growth. The adoption of new technologies and the transition of enterprises to the online mode stimulates companies to implement communication analytics solutions. The trend continues, the voice analysis usage increased and further helped to target the right customers based on their reviews and feedback about their previous purchases.

Voice Analytics Market Trends

Applications driving the growth of the market

  • Organizations across industries such as IT are leveraging their cutting-edge contact centers with analytical solutions such as Behavioral Predictive Voice Analytics (BPVA) that enable it to predict which potential job candidates are very likely to succeed. The BPVA technology relies on the vocal elements to provide a completely new data source from which insights can be gleaned, leveraging its potential to characterize behavioral and personality trait patterns through the innovation of combining voice analytics, AI, signal processing, and psychology.
  • Also, recent trends have shown the application of voice analytics to detect Parkinson's disease in patients, as with most cases, people diagnosed with Parkinson's disease have speech or voice disorders. By analyzing the voice samples of the people, the solution would confirm whether or not the person suffers from the disease. For instance, Cogita Corporation, using its Social Signal Processing platform, developed an inexpensive, scalable voice analytics solution that is able to access cues from individuals' natural speech to provide non-invasive monitoring for psychological issues.
  • Furthermore, as with the financial industry, with many market participants, including analysts, and institutional investors failing in the detection of financial frauds, there's been growing trends with organizations looking for solutions that can timely report such financial frauds, with the ability of voice analytics to analyze verbal-linguistic cues and non-verbal cues drive the growth of the Voice Analytics Market.
Voice Analytics Market - IMG1

North America to Hold Major Market Share

  • North America holds a major share of voice analytics owing to factors such as the increase in digital marketing spending, Central Intelligence Agency's increased technology spending, and increased focus on treating mental illness in the region, among others.
  • Agencies, like the CIA, are actively funding ideas that might help track terrorists and foreign spy activity. Thereby such an instance opens the opportunity for Silicon Valley startups that are actively innovating the existing voice analytics solutions to develop innovative and attractive solutions. VoiceBase, a startup based in the United States, provides a voice analytics platform that analyses vocal data from calls and categorizes calls using AI predictive analytics and determines the user's intent. Additionally, it also predicts future behavior using its machine learning capabilities.
  • According to the National Institute of Mental Health(NIH), in the United States, nearly 1 in 5 adults suffer from mental illness with varying degrees of severity ranging from mild to moderate to severe, with many illnesses having no proper analytics tests that conclude the behavioral patterns among patients.
  • Owing to such prevalence of mental illnesses, voice analytics technologies are playing an important role, aiding in the detection of these diseases by increasing the sophistication and accuracy of the illness detection by analyzing the vocal data of the conversation.
  • Also, the growing investment by governments for the adoption of AI and machine learning technologies is further developing the market for interactive voice response technology that is able to perform sentiment analyses. For instance, San Mateo County's tax collector's office has adopted an advanced interactive voice response system that will allow callers to more efficiently review and pay their property taxes more.
Voice Analytics Market - IMG2

Voice Analytics Industry Overview

The importance of voice in a multichannel environment, risk management, a focus on compliance, and competitive market intelligence have all contributed to a growth in demand for the speech analytics market. To counter demand and gain market share, industry vendors are working on collaborations and product innovations that use advanced algorithms and technologies.

In October 2022, GITEX Global Uniphore, a provider of Conversational AI and Automation, at GITEX Global 2022, formed a strategic collaboration with Avaya, a global provider of solutions to improve and simplify communications and collaboration, to introduce its integrated Conversational AI and communications platform to users throughout the Middle East and African (MEA) region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assesment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Component
    • 5.1.1 Solution
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-premise
  • 5.3 Organization Size
    • 5.3.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 5.3.2 Large Enterprises
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 Health Monitoring
    • 5.4.2 Sentiment Analysis
    • 5.4.3 Sales & Marketing
    • 5.4.4 Risk & Fraud Detection
    • 5.4.5 Call monitoring
  • 5.5 End-user Vertical
    • 5.5.1 Retail & E-commerce
    • 5.5.2 Telecom & IT
    • 5.5.3 BFSI
    • 5.5.4 Healthcare
    • 5.5.5 Government & Defence
    • 5.5.6 Other End-user Verticals
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 United States
      • 5.6.1.2 Canada
    • 5.6.2 Europe
      • 5.6.2.1 Germany
      • 5.6.2.2 United Kingdom
      • 5.6.2.3 France
      • 5.6.2.4 Rest of Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
      • 5.6.3.1 India
      • 5.6.3.2 China
      • 5.6.3.3 Japan
      • 5.6.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.4 Latin America
      • 5.6.4.1 Brazil
      • 5.6.4.2 Argentina
      • 5.6.4.3 Rest of Latin America
    • 5.6.5 Middle East and Africa
      • 5.6.5.1 United Arab Emirates
      • 5.6.5.2 Saudi Arabia
      • 5.6.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ThoughtSpot, Inc.
    • 6.1.2 Verint Systems
    • 6.1.3 VoiceBase, Inc.
    • 6.1.4 Avaya
    • 6.1.5 VoiceSense Ltd
    • 6.1.6 Uniphore
    • 6.1.7 Talkdesk
    • 6.1.8 audEERING GmbH
    • 6.1.9 RankMiner, Inc.
    • 6.1.10 SESTEK
    • 6.1.11 Beyond Verbal
    • 6.1.12 Invoca, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제