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세계의 모바일 3D 시장 : 3D 모바일 디바이스별(스마트폰, 노트북 PC, 태블릿, 안경), 컴포넌트별(이미지 센서, 3D 디스플레이), 용도별, 지역별(2017-2022년)

Mobile 3D Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

리서치사 Mordor Intelligence Pvt Ltd
발행일 2021년 01월 상품 코드 547041
페이지 정보 영문
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세계의 모바일 3D 시장 : 3D 모바일 디바이스별(스마트폰, 노트북 PC, 태블릿, 안경), 컴포넌트별(이미지 센서, 3D 디스플레이), 용도별, 지역별(2017-2022년) Mobile 3D Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)
발행일 : 2021년 01월 페이지 정보 : 영문

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세계의 모바일 3D 시장 규모는 2016년 2억 1,100만 달러로 평가되었으며, 2017-2022년간 55.8%의 연평균 성장률(CAGR)로 성장을 지속하여 47억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 휴대폰의 디스플레이 성능 향상, 디스플레이 크기 및 가격 최적화, 전용 안경이 불필요한 3D 컨텐츠 등이 시장 성장의 주요인입니다.

세계의 모바일 3D(Mobile 3D) 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요, 모바일 디바이스·컴포넌트·용도·지역별 시장 동향, 시장 규모 추이와 예측, 시장 성장 촉진요인 및 저해요인, 시장 기회와 과제, 시장 점유율, 경쟁 구도, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

  • 조사 성과
  • 시장 정의
  • 조사 전제조건

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 동향과 동향

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 스마트폰 이용 증가와 모바일 산업의 기술 진보
    • 전용 안경이 불필요한 3D 시청 컨텐츠
  • 시장 성장 저해요인
    • 3D 디바이스와 컨텐츠의 높은 비용
    • 고품질 3D 컨텐츠 제작 관련 과제
  • 시장 기회
  • 해결해야 할 과제
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 : Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급업체의 협상력
    • 신규 진출기업의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 기술 개요

  • 기술 개요
  • 현재 개발중인 기술

제6장 시장 세분화

제7장 세계의 모바일 3D 시장 : 3D 모바일 디바이스별

  • 스마트폰
  • 노트북
  • 태블릿
  • 안경
  • 기타(시계, E-Book Reader)

제8장 세계의 모바일 3D 시장 : 컴포넌트별

  • 이미지 센서
  • 3D 디스플레이

제9장 세계의 모바일 3D 시장 : 용도별

  • 애니메이션
  • 지도 및 내비게이션
  • 모바일 게임
  • 모바일 광고
  • 기타

제10장 세계의 모바일 3D 시장 : 지역별

  • 북미
  • 유럽
  • 아시아태평양
  • 중동 및 아프리카
  • 라틴아메리카

제11장 주요 벤더 개요

  • 3M
  • HTC Corporation
  • Sharp
  • Samsung Electronics
  • LG Electronics Inc.
  • Apple Inc.
  • Nvidia Corporation
  • Intel Corporation
  • Toshiba
  • Hitachi Ltd.
  • NTT DoCoMo
  • Imagination Technologies
  • Qualcomm Inc.
  • EON Reality

제12장 벤더의 시장 점유율

제13장 투자가 전망

  • 투자 시나리오
  • 최근의 인수합병(M&A)

제14장 세계의 모바일 3D 시장 전망

LSH 18.02.08

The mobile 3D market is expected to register a CAGR of 40.60%, over the forecast period (2021-2026).

  • Global smartphone and notebook usage have witnessed a rapid increase. The increase has been augmented by the broader adoption of internet services, improved speed, and focus on digitalization among the countries. 3D has been part of such innovation and has been helped by technological developments in processors, chips, and memory capacities.
  • The mobile 3D market is driven by improved display performance, computational power, optimization of size and price, and auto-stereoscopic technology, enabling users to view 3D displays without glasses, and availability of good quality 3D content.
  • However, the high cost of 3D devices and content, difficulties in creating 3D content due to poor brightness, more power consumption, and resolution penalty due to 3D displays may hinder the market growth.

Key Market Trends

Gaming Applications are Expected to Account for the Largest Share

  • The increased proliferation of video games and other video content on a 3D mainstream technology is driving the market. The rising demand for 3D video games is considered as a major trend.
  • The mobile gaming industry is expected to have the highest market share among all other sectors of gaming. According to mediakix, by 2021, mobile gaming (which includes tablets) is expected to account for over half (59%) of the entire gaming market.
  • Moreover, the revenue growth for the mobile gaming industry is expected to reach 736% in 2021 from 2012.
  • With the growth of the mobile gaming industry, 3D games may be in demand, owing to 3D-enabled devices and the games with user interface (UI) as 3D. Thus, the gaming application may hold the largest market for the mobile 3D market in a few years from now.

Asia-Pacific Expected to be the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific (APAC) has the highest growth rate in the mobile 3D market. The region has many giants in the smartphones market, like Vivo, Oppo, Lenovo, and Samsung.
  • China held the largest share in the market, followed by India. Growth in the APAC region is expected to continue, as 3D mobile products are mainly consumer-centric.
  • In the initial years of the product introduction, the market is supposed to be primarily for consumers with high purchasing power or professional purpose use consumer, who prefer the smartphone with updated features and specification.
  • However, after a few years, it is expected to be a mass customer product, where the prices can be brought down to affordable prices.

Competitive Landscape

The mobile 3D market is highly concentrated, as these products are in the initial stage of being brought in the commercial stream, the market for these products is highly localized in the regions with higher consumer purchasing power. The cost of the product is higher in the initial stages and the product is most likely to be used by professional users. Some of the key players in the market are 3M Company, HTC Corporation, Sharp Corporation, Samsung Electronics Co Ltd, LG Electronics Inc., and NVidia Corporation, among others.

  • March 2019 - NVIDIA announced that it is preparing to move its mobile (laptop) Kepler GPUs and 3D vision to legacy status, ending mainstream graphics driver support for these products.

Reasons to Purchase this report:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Rise in Smartphone Usage
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 High Cost of 3D Devices and Content
  • 4.6 Technology Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By 3D Enabled Mobile Devices
    • 5.1.1 Smartphones
    • 5.1.2 Notebooks
    • 5.1.3 Tablets
    • 5.1.4 Eyewear
    • 5.1.5 Other 3D Enabled Devices
  • 5.2 By Device Components
    • 5.2.1 Image Sensors
    • 5.2.2 3D Displays
  • 5.3 By 3D Applications
    • 5.3.1 Animations
    • 5.3.2 Maps and Navigation
    • 5.3.3 Mobile Gaming
    • 5.3.4 Mobile Advertisements
    • 5.3.5 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East & Africa
    • 5.4.5 LatinAmerica

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 The 3M Company
    • 6.1.2 HTC Corporation
    • 6.1.3 Sharp Corporation
    • 6.1.4 Samsung Electronics Co Ltd
    • 6.1.5 LG Electronics Inc.
    • 6.1.6 Apple Inc.
    • 6.1.7 NVidia Corporation
    • 6.1.8 Intel Corporation
    • 6.1.9 Hitachi Ltd
    • 6.1.10 Qualcomm Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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