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기후 행동 계획에 의한 물류 업계의 탈탄소화 추진

Climate Action Plans Driving Logistics Decarbonization

리서치사 Guidehouse Insights (formerly Navigant Research)
발행일 2020년 12월 상품 코드 979683
페이지 정보 영문 21 Pages; 9 Tables, Charts & Figures
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기후 행동 계획에 의한 물류 업계의 탈탄소화 추진 Climate Action Plans Driving Logistics Decarbonization
발행일 : 2020년 12월 페이지 정보 : 영문 21 Pages; 9 Tables, Charts & Figures

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물류 업계에서도 각 기업이 야심적인 온실가스(GHG) 절감 계획을 내걸고, 보다 지속가능한 제품·서비스를 요구하는 소비자나 직원의 소리에 응답하려 하고 있습니다. 또한 다양한 기술 혁신의 혜택으로 수송에서 배출 제로 솔루션이 보다 실행 가능해지고 있습니다. 클라이언트로부터 탈탄소화 행동 추진을 요구하는 압력도 강해지고 있기 때문에 주요 공급업체에는 저탄소/배출 제로 기술의 전면적인 도입·활용이 요구되고 있으며, 만약 대응이 지연되면 철도 등의 배출 효율 높은 수송 수단에 고객을 뺏길 가능성도 있습니다.

세계 물류 업계의 탈탄소화 추진 상황에 대해 분석했으며, 업계의 변화를 촉진하고 있는 각종 요인, 각 기업이 선택할 수 있는 행동 옵션, 가장 실행 가능하고 최적인 배출 제로 기술, 노후화 플릿/인프라로부터의 배출량 절감 전망, 클라이언트의 탈탄소화 요구에 물류업체가 취해야 할 행동 등의 정보를 정리했습니다.

목차

서론

배경

제안

기후변화에 민감한 소비자·직원·투자가

  • 규제 제정에 앞서 각 기업은 목표를 설정하고 있다
  • 기후변화 대책으로서 도로 물류 업계의 탈탄소화 의욕은 뜨겁다

배출 제로 연료의 입안 시기 도래

  • 대부분의 플릿 이용 사례에 적절한 EV의 강력한 기술 혁신 전망
  • 연료전지 트럭 등장 전망
  • 기존 내연기관차(ICE)에서 배출 제로는 지극히 비효율
  • 바이오 LNG 세미 트럭 : 가능성은 크지만 과제도 크다
  • 배터리식 전기자동차(BEV) 보급 추세가 세미 트럭으로 파급될 가능성이 높다
  • 혁신적인 선행 사례 : 공동 생산 체제로의 문을 연다
    • 저부하 그린 대형 수송 수단 프로젝트
  • 노후화 플릿 : 배출 절감의 큰 가능성
  • 폐기물 처리 공정 : 배출 절감의 중요한 원천이 될 가능성
    • 맥도날드 식용유로부터 재생 디젤로
  • 철도 수송으로의 전환 : 즉시 현저한 절감이 실현
    • Volvo Cars
    • Biffa
  • 넷 접속과 자율주행에 의한 배출량 경감 실현

탈탄소화 활동의 실시·검증 시기 도래

  • 물류 운영 데이터의 가시성 개선
  • 공급망 내부에서의 저탄소 연료·원료 보급 동향
  • 전기화로의 준비
  • 점진적으로 생각하고, 선행 사례를 활용하고, 혁신 자금을 입수
  • 법인 고객의 승인을 얻는다
KSM 21.01.13

LIST OF CHARTS AND FIGURES

  • Climate Change Concern Increase of Select Countries
  • Energy and Industrial Process CO2 Emissions and Reduction Levers in World Energy Outlook 2020 Scenarios: 2015-2030
  • Readiness of Zero-Emissions EV Technology Stack
  • Readiness of Zero-Emissions FCV Technology Stack
  • Readiness of Zero-Emissions Bio-LNG Technology Stack
  • LIGHTS Project Vehicle Deployments Including Semi-Trucks and Forklifts
  • 2019 Volume-Weighted Average Carbon Intensity by Fuel Type for Liquid Fuels
  • Circular Economy Partnership
  • Carbon Intensity Values of Current Certified Pathways: 2020

Corporations are responding to consumer and employee demands for more sustainable products and services with ambitious targets for greenhouse gas (GHG) emissions reductions. At the same time, zero emissions solutions in transportation are becoming more viable: EVs powered by renewables are poised to take over urban delivery markets and passenger transport, and fuel cell and battery electric truck makers are preparing solutions for long-haul trucking. A variety of other zero-emissions, low carbon, and even negative-emissions solutions are also emerging.

As such, logistics suppliers should expect corporate clients to push strongly for decarbonization. Leading suppliers are expected to find innovative ways to deploy and use low carbon and zero-emissions technologies to meet these new client demands. Slower-to-act suppliers risk losing business to the innovative suppliers or to more emissions-efficient modes, such as rail.

This Guidehouse Insights report covers the corporate trend toward climate action planning and the many ways in which logistics suppliers can respond to client demands. The report includes an assessment of methods for switching to non-diesel fuels, an evaluation of the fuels and vehicles best positioned for the switch, and recommendations for identifying emissions-savings opportunities with legacy vehicles and infrastructure.

KEY QUESTIONS ADDRESSED:

  • Why are corporations adopting climate action plans?
  • What other non-road-decarbonization options do corporations have?
  • What technologies can produce zero emissions?
  • What zero-emissions technologies are most viable?
  • How can legacy vehicles and infrastructure emissions be reduced?
  • How can logistics providers best position themselves for client decarbonization demands?

WHO NEEDS THIS REPORT:

  • Commercial goods vehicle producers
  • Logistics fleet operators
  • Fuel producers
  • Fashion/apparel suppliers
  • Food distributors
  • Investor community

Table of Contents

Spark

Context

Recommendations

Consumers, Employees, and Investors Are Sensitive to Climate Change

  • Corporations Are Setting Targets Ahead of Regulations
  • As a Climate Action, Road Logistics Decarbonization Is Hot

It Is Time to Plan for Zero-Emissions Fuel

  • Expect Strong Technological Innovation for EVs in Most Fleet Use Cases
  • Fuel Cell Trucks Are Coming
  • Zero Emissions with Conventional ICEs Is Prohibitively Inefficient
  • Bio-LNG Semi-Truck Potential Is Significant, So Too Are the Challenges
  • Momentum for BEVs Is Likely to Spill Over to Semi-Trucks
  • Innovative Pilots Open the Door for Productive Collaborations
    • The Low Impact Green Heavy Transport Solutions Project
  • Legacy Fleet Has Significant Potential for Emissions Reductions
  • Waste Streams Can Be a Significant Source for Emissions Reductions
    • McDonald's Cooking Oil to Renewable Diesel
  • Switching to Rail Produces Immediate, Significant Reductions
    • Volvo Cars
    • Biffa
  • Connectivity and Drive Automation Enable Emissions Improvements

It Is Time to Implement and Track Decarbonization Activities

  • Increase Visibility of Logistics Operation Data
  • Scan for Low Carbon Fuels and Feedstocks Along the Supply Chain
  • Prepare to Electrify
  • Think Incrementally, Use Pilots, and Attract Innovation Funding
  • Get Corporate Client Buy-In
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