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세계의 화물 운송 시장(2023-2030년)

Global Freight Forwarding Market 2023-2030

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 105 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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세계의 화물 운송 시장은 예측 기간 중 4.5%의 CAGR로 상당한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 국경을 넘는 해상 무역량 증가는 화물 운송 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 브랜드 에쿼티 재단(Brand Equity Foundation, BEF)에 따르면 세계 E-Commerce 무역 증가는 화물 운송 시장을 촉진하고 있으며, 전체 E-Commerce 시장은 2030년까지 3,500억 달러에 달하고, 2022년에는 21.5% 성장하여 748억 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

이 외에도 시간 관리의 효율성을 높여주는 화물 운송 서비스에 대한 수요 증가는 세계의 화물 운송 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 컨테이너 익스체인지 보고서에 따르면 컨테이너 익스체인지가 1,000명 이상의 물류 전문가를 대상으로 실시한 설문조사에 따르면 92.0%가 신규 파트너를 찾는데 3-4시간, 53.0%가 신규 파트너와 T&C를 논의하는 데 3-4시간 시간을 소비하고 있습니다. 온라인 마켓플레이스를 이용하는 포워더는 파트너 발굴에 5-10분밖에 소요되지 않으며, 신규 파트너 1개사당 170분을 절약하고 있습니다. 세계에서 니어쇼어링을 통한 제조 행위가 증가하고 있지만, 이는 무역 활동을 수용할 수 있는 준비가 되어 있지 않기 때문에 시장 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.

부문별 전망

해상운송은 세계 화물운송 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상

해양을 통한 무역의 확대는 이 시장 부문의 성장을 가속하는 중요한 요인으로, OECD에 따르면 세계 무역의 주요 운송 수단은 해상 운송이며, 무역품의 약 90.0%가 파도를 타고 운송됩니다. 해운은 전체 온실가스 배출량의 2.9%를 차지합니다. 세계 화물 수요 증가에 따라 해상 무역량은 2050년까지 3배 증가할 것으로 예상되며, 이는 해상 화물 운송 시장 수요를 견인하고 있습니다.

지역별 전망

북미, 세계 화물운송 시장에서 큰 비중을 차지

모든 지역 중 북미는 세계의 화물 운송 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역 시장은 주요 시장 기업의 존재와 신생 기업에 대한 자금 지원 증가로 인해 주도되고 있습니다. 예를 들어 2023년 2월 로스앤젤레스에 본사를 둔 화물 운송 산업을 위한 클라우드 기반 소프트웨어를 제공하는 GoFreight는 시리즈 A 펀딩 라운드를 통해 2,300만 달러의 자금을 조달했습니다. 이 자금은 회사의 인력과 제품 공급을 확대하는 데 사용될 예정입니다.

2023년 2월, GEODIS는 볼보 호주(Volvo Australia)와 파트너십을 맺고 호주 시장 최초의 완전 전기 트럭(FE)을 시범적으로 도입했습니다. 이 전략적 파트너십은 태양에너지와 에너지 효율적인 충전 시스템으로 구동되는 볼보의 FE 모델 트럭을 배치하는 것으로, 현지 시장에서 기존 화물 운송 서비스를 보완하는 지속 가능한 운송 솔루션으로 장기적으로 고객을 지원하기 위한 협력적 노력의 일환입니다. 장기적인 고객 지원을 위한 협력의 일환입니다.

목차

제1장 리포트 개요

  • 업계의 현황 분석과 성장 가능성 전망
  • 조사 방법과 툴
  • 시장 내역
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트의 인사이트와 현재의 시장 동향
    • 주요 조사 결과
    • 권장사항
    • 결론

제3장 경쟁 구도

  • 주요 기업 분석
  • DHL Global Forwarding
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • Kuehne+Nagel International AG
    • 회사 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • Nippon Express Co., Ltd.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 세계의 화물 운송 시장 : 고객 유형별
    • 기업간(B2B)
    • 기업 대 고객(B2C)
  • 세계의 화물 운송 시장 : 운송 형태별
    • 항공
    • 해상
    • 도로
    • 철도
  • 세계의 화물 운송 시장 : 용도별
    • 산업·제조
    • 소매
    • 헬스케어
    • 석유 및 가스
    • 식품 및 음료
    • 기타

제5장 지역 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계의 기타 지역

제6장 기업 개요

  • Bollore Logistics
  • C.H. Robinson
  • CEVA Logistics
  • Dachser Group SE & Co. KG
  • DB Schenker
  • DHL Global Forwarding
  • DSV Global Transports and Logistics
  • Expeditors International
  • FedEx Corp.
  • Hellmann Worldwide Logistics
  • Imerco A/S
  • Kuehne+Nagel International AG
  • MGF(Manitoulin Global Forwarding)
  • Nippon Express Co., Ltd.
  • Panalpina Welttransport Holding AG
  • Sinotrans India Private Limited
  • The Maersk Group
  • Uber Freight LLC
  • United Parcel Service Inc.
  • Walmart Group
KSA 23.07.27

Title: Global Freight Forwarding Market Size, Share & Trends Analysis Report by Customer Type (Business-to-Business (B2B) and Business-to-Customer (B2C)), by Mode of Transport (Air, Ocean, Rail, and Railway), and by Application (Industrial & Manufacturing, Retail, Healthcare, Oil and Gas, Food and Beverages, and Others) Forecast Period (2022-2030).

The global freight forwarding market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 4.5% during the forecast period. Growth in cross-border and sea trade volume is driving the growth of the freight forwarding market. The growing e-commerce trade across the globe has promoted the freight forwarding market. According to the Brand Equity Foundation (BEF), the overall e-commerce market is expected to reach $350 billion by 2030 and will experience 21.5% growth in 2022 and reach $74.8 billion.

Apart from this, the increased demand for freight forwarding services to bring efficiency in time management is further driving the growth of the global freight forwarding market. According to the Container Xchange Report, Container xChange survey of 1,000+ logistics professionals reveals that 92.0% spend 3-4 hours to source one new partner and 53.0% spend 3-4 hours discussing T&Cs with new partners; 93% spend 2-4 hours contacting depots for release + drop off references. Freight forwarders using online marketplaces spend only 5-10 minutes sourcing partners, saving 170 minutes per new partner compared to non-digital counterparts. The rise in incidences of nearshoring manufacturing actions across the globe, which is to conclude in the absence of acceptance of trade activities, is anticipated to restrain the market growth.

Segmental Outlook

The global freight forwarding market is segmented based on customer type, mode of transportation, and application. Based on customer type, the market is segmented into B2B and B2C. Based on mode of transportation, the market is segmented into air, ocean, rail, and road. Based on application, the market is sub-segmented into industrial & manufacturing, retail, healthcare, oil and gas, food and beverages, and other applications.

Ocean is Expected to Hold a Considerable Share in the Global Freight forwarding Market

The growing trade through the ocean is a key factor driving the growth of this market segment. According to the OECD, the main transport mode for global trade is ocean shipping: around 90.0% of traded goods are carried over the waves. Shipping represents 2.9% of total greenhouse emissions. As demand for global freight increases, maritime trade volumes are set to triple by 2050; thus, driving the demand for ocean freight forwarding market.

Regional Outlooks

The global freight forwarding market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, the Asia-Pacific region is anticipated to exhibit considerable growth in the global freight forwarding market. The growing e-commerce industry of the region is a key contributor to the regional market growth. Towards the regional market growth, in March 2023, Freight forwarder Europa Air & Sea is set to open a new office in Delhi as it continues its international expansion. The new office will be the forwarder's first move into the Indian subcontinent and is part of efforts to "grow its geographical footprint, bringing services closer to customers, and supporting local supply chain requirements".

North America to Hold a Considerable Share in the Global Freight Forwarding Market

Among all regions, North America is expected to hold a considerable share of the global freight forwarding market. The regional market is driven by the presence of key market players along with the growing funding for new startups. For instance, in February 2023, GoFreight, a Los Angeles-based provider of cloud-based software for the freight forwarding industry raised $23 million through a Series A funding round. The infusion of cash will go toward expanding the company's workforce and product offerings.

Market Players Outlook

The major companies serving the global freight forwarding market include: Kuehne+Nagel International AG, DB Schenker, Bollore Logistics, DHL Global Forwarding, and Nippon Express Co., Ltd. among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in May 2023, Aramex Corp. the Middle East's courier company, has signed an agreement with Abu Dhabi Ports Group to set up a joint venture to serve the freight forwarding industry. With this the NVOCC company will provide "tailored solutions to all freight forwarding industry players" and will serve their ocean-bound container cargo. This will aids in company to enhance and develop shipping connectivity across the GCC, Indian, and East and West African markets with a target of 10,000 containers in the short-term.

In February 2023, GEODIS has collaborated with Volvo Australia to pilot the first Fully Electric (FE) variant truck for freight forwarding within the Australian market. This strategic partnership will deploy Volvo's FE model trucks-powered by both solar energy and energy-efficient charging systems - as part of a concerted effort to support long-term customers with sustainable delivery solutions to complement existing freight forwarding services across the local market.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global freight forwarding market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. DHL Global Forwarding
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Kuehne + Nagel International AG
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Nippon Express Co., Ltd.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Freight Forwarding Market by Customer Type
    • 4.1.1. Business-to-Business (B2B)
    • 4.1.2. Business-to-Customer (B2C)
  • 4.2. Global Freight Forwarding Markey by Mode of Transport
    • 4.2.1. Air
    • 4.2.2. Ocean
    • 4.2.3. Road
    • 4.2.4. Rail
  • 4.3. Global Freight Forwarding Market by Application
    • 4.3.1. Industrial & Manufacturing
    • 4.3.2. Retail
    • 4.3.3. Healthcare
    • 4.3.4. Oil & Gas
    • 4.3.5. Food & Beverages
    • 4.3.6. Other

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Bollore Logistics
  • 6.2. C.H. Robinson
  • 6.3. CEVA Logistics
  • 6.4. Dachser Group SE & Co. KG
  • 6.5. DB Schenker
  • 6.6. DHL Global Forwarding
  • 6.7. DSV Global Transports and Logistics
  • 6.8. Expeditors International
  • 6.9. FedEx Corp.
  • 6.10. Hellmann Worldwide Logistics
  • 6.11. Imerco A/S
  • 6.12. Kuehne + Nagel International AG
  • 6.13. MGF (Manitoulin Global Forwarding)
  • 6.14. Nippon Express Co., Ltd.
  • 6.15. Panalpina Welttransport Holding AG
  • 6.16. Sinotrans India Private Limited
  • 6.17. The Maersk Group
  • 6.18. Uber Freight LLC
  • 6.19. United Parcel Service Inc.
  • 6.20. Walmart Group
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