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세계의 라스트마일배송 시장(2023-2030년)

Global Last Mile Delivery Market 2023-2030

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 115 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 라스트마일 배송 시장은 예측 기간 중 CAGR 8.5%로 성장할 것으로 예상됩니다. 모바일 컴퓨팅 기기의 보급, 무역의 세계화, 다양한 E-Commerce 공급업체 증가는 세계 라스트마일배송 시장의 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 아시아개발은행(ADB)에 따르면 아시아 도시들은 빠르게 성장하고 있으며, 2028년까지 11억 명이 더 이 지역 도시에 거주할 것으로 예상됩니다. 또한 2030년까지 아시아 인구의 55.0% 이상이 도시에 거주하게 될 것입니다. 급속한 도시화는 소비재에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상되며, 이러한 수요 증가는 기업이 온라인 채널을 통해 다른 국가로 진출할 수 있는 기회를 제공함으로써 라스트마일 배송 시장을 촉진할 것으로 보입니다.

라스트마일 서비스는 물류 시장에서 매우 중요한 역할을 하고 있으며, E-Commerce 기업은 자체 공급망 네트워크를 통해 또는 UPS, FedEx Corp.를 통해 고객에게 제품을 배송하고 있습니다. FedEx는 프랑스, 영국, 호주, 호주, 브라질, 이탈리아, 캐나다, 멕시코, 폴란드, 인도, 중국, 남아프리카공화국 등 미국을 제외한 많은 국가에서 국내 픽업 및 배송 서비스를 제공하고 있으며, UPS는 미국내 배송 서비스를 제공합니다. 제공합니다. 이 회사는 또한 다양한 배송 옵션의 유연성을 제공합니다.

대규모 시장 점유율을 확보하기 위해 주요 업체들은 파트너십, 협업 등 다양한 성장 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어 아마존은 보스턴, LA, 시애틀과 같은 밀집된 도시로 아마존 허브 딜리버리(Amazon Hub Delivery) 프로그램을 확장하기 위해 소기업과의 제휴를 모색하고 있습니다. 이 전략의 목표는 다른 택배업체에 대한 의존도를 낮추고 아마존의 서비스를 차별화하는 데 있습니다.

부문별 전망

오토바이는 세계의 라스트마일 배송 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상

오토바이는 차종별로 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 세계 도시내 배달 서비스를 제공하는 Borzo는 6,000명의 배달 라이더를 대상으로 배달시 EV 스쿠터의 채택과 인식에 대한 설문조사를 실시했습니다. "그 결과, 라스트마일 배송을 위해 EV를 선택하는 경향이 뚜렷한 것으로 나타났습니다. 아직 EV를 도입하지 않은 라이더들도 70.0% 이상이 향후 배송 업무에 EV를 사용할 의향이 있다고 답했습니다. 라스트마일 배송을 위한 EV 스쿠터 채택이 증가함에 따라 이 시장 부문의 성장이 예상됩니다.

지역별 전망

아시아태평양, 세계의 라스트마일 배송 시장에서 괄목할 만한 성장세를 보일 것으로 예상

아시아태평양은 세계의 라스트마일 배송 시장에서 상당한 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 라스트마일 배송에 대한 수요 증가가 이 지역 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 급속한 도시화와 인구 증가를 겪고 있는 인도와 같은 신흥 국가들은 효율적이고 지속 가능한 라스트마일 운송 솔루션을 제공하는 데 큰 도전에 직면해 있습니다. 전기자동차(EV)는 유망한 대안으로 부상하고 있으며, 특히 인도 EV 파이의 28.0% 이상을 차지하는 전기 세발자전거는 인도의 라스트마일 운송 부문에 변화를 가져오고 있습니다. 라스트마일 배송 서비스를 강화하기 위해 물류 애그리게이터 기업 Shiprocket과 양해각서를 체결했습니다. 이러한 신흥 국가 시장 개척은 이 지역 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다.

또한 2021년 7월, FedEx는 인도 구르가온에 기반을 둔 물류 및 공급망 스타트업 델리버리(Delhivery)에 미화 1억 달러를 투자했습니다. 이 투자의 일환으로 FedEx Express India와 Delhivery는 양사의 강점을 활용한 장기적인 상업적 계약을 체결할 예정입니다.

목차

제1장 리포트 개요

  • 업계의 현황 분석과 성장 가능성 전망
  • 조사 방법과 툴
  • 시장 내역
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트의 인사이트와 현재의 시장 동향
    • 주요 조사 결과
    • 권장사항
    • 결론

제3장 경쟁 구도

  • 주요 기업 분석
  • A.P. Moller Maersk AS
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • FedEx Corp.
    • 회사 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • Gait Ltd.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 세계의 라스트마일 배송 시장 : 서비스 유형별
    • 기업간(B2B)
    • 기업 대 소비자(B2B)
    • 고객 대 고객(C2C)
  • 세계의 라스트마일 배송 시장 : 차종별
    • 오토바이
    • 소형 상용차(LCV)
    • 대형 상용차(HCV)
    • 드론
  • 세계의 라스트마일 배송 시장 : 용도별
    • E-Commerce
    • 소매·FMCG
    • 헬스케어
    • 우편·소포
    • 기타

제5장 지역 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계의 기타 지역

제6장 기업 개요

  • A.P. Moller Maersk AS
  • Aramex International LLC
  • Australia Post
  • Belgian Post Group(Boost)
  • Blue Dart Express Ltd.
  • C.H. Robinson Worldwide Inc.
  • CEVA Logistics AG
  • CJ Logistics Corp.
  • Deutsche Post AG
  • DSV Panalpina AS
  • Ecom Express Pvt. Ltd.
  • FedEx Corp.
  • Gati Ltd.
  • GSI Logistics Pvt. Ltd.
  • Kuehne Nagel International AG
  • SF Express Co., Ltd.
  • Singapore Post Ltd.(SingPost)
  • United Parcel Service Inc.
  • XPO Logistics Inc.
KSA 23.07.27

Title: Global Last Mile Delivery Market Size, Share & Trends Analysis Report Market by Service Type (Business-To-Business (B2B), Business-To-Consumer (B2B), and Customer-To-Customer (C2C)), by Vehicle Type (Motorcycle, Light Commercial Vehicle (LCV), Heavy Commercial Vehicle (HCV), and Drones), and by Application (E-Commerce, Retail and FMCG, Healthcare, Mail and Packages, and Others) Forecast Period (2023-2030).

The global last mile delivery market is anticipated to grow at a CAGR of 8.5% during the forecast period. The growing penetration of mobile computing devices, trade globalization, along with the increase in number of different e-commers vendors is a key factor driving the growth of the global last mile delivery market. According to the Asian Development Bank, Asian cities are growing rapidly, another 1.1 billion people is expected to live in the region's cities by 2028. Additionally, by 2030, more than 55.0% of the population of Asia will be urban. Rapid urbanization is anticipated to propel the consumer goods demand and this growing demand offers the opportunity for businesses to expand their activities in other countries through online channels, thereby encouraging the last mile delivery market.

Last mile services play a very important role in logistics market. The e-commerce companies distribute their products to the customers by their network of supply chain or by taking the support of outsourcing companies such as UPS, FedEx Corp., and BlueDart Express. These companies are using several initiatives to attract a large number of e-commerce companies. FedEx Corp. offers domestic pickup-and-delivery services in many non-US countries, including France, UK, Australia, Brazil, Italy, Canada, Mexico, Poland, India, China, and South Africa. The company further offers flexibility in pickup and delivery options.

To grab a massive market share key players are adopting different growth strategies such as partnership and collaboration. For instance, Amazon is exploring partnerships with small businesses to deliver packages with intent to expand Amazon Hub Delivery program to dense cities like Boston, LA, and Seattle. Strategy aims to decrease dependency on other delivery companies and differentiate Amazon's services.

Segmental Outlook

The global last mile delivery market is segmented based on service type, vehicle type and application. Based on service type, the market is segmented into B2B, B2B, and C2C. Based on vehicle type, the market is segmented into motorcycle, LCV, HCV, and drones. Based on application, the market is sub-segmented into E-Commerce, retail & FMCG, healthcare, mail & packages, and other.

Motorcycle is Expected to Hold a Considerable Share in the Global Last Mile Delivery Market

Motorcycle is expected to hold a considerable share based on vehicle type. Borzo, a global intra-city delivery service, surveyed 6,000 delivery riders regarding the adoption and perception of EV scooters for performing deliveries. "The results indicate a significant shift towards embracing EVs as the preferred choice for last mile deliveries." Even among those who have not yet adopted EVs, over 70.0% expressed readiness to use an EV in the future for delivery operations. The growing adoption of EV scooter for last mile delivery is anticipated to drive the growth of this market segment.

Regional Outlooks

The global last mile delivery market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, North America to hold a considerable share in the global last mile delivery market.

The Asia-Pacific Region is Anticipated to Exhibit a Considerable Growth in the Global Last Mile Delivery Market

The Asia-Pacific region is anticipated to exhibit a considerable growth in the global last mile delivery market. The growing demand for last mile deliver has driven the growth of this regional market. Emerging economies such as India, with its rapid urbanization and increasing population faces significant challenges in providing efficient and sustainable last-mile transportation solutions. Electric vehicles (EVs) have emerged as a promising alternative, and among them, electric three-wheelers, which occupy more than 28.0% of space in the EV pie of India, are transforming India's last-mile transportation sector. In March 2023, India Post, India's postal service provider, signed a memorandum of understanding (MoU) with Shiprocket, a logistics aggregator company, to enhance its last-mile delivery services for various e-commerce products. Such developments are further contributing towards the regional market growth.

Market Players Outlook

The major companies serving the global last mile delivery market include: Amazon, Inc., Alibaba Group Holding Ltd., eBay Inc., and FedEx, among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in June 2023, a same-day delivery service DODO announced its expansion into the German market. It's a move that reinforces the permanence of same-day last mile delivery. To support players across industries, DODO has built its own software and delivery ecosystem in years of development work, which it also offers as a white-label solution for direct integration into its own IT structure.

Further, in July 2021, FedEx invested $100 million into the Indian Gurgaon-based logistics and supply chain startup Delhivery. As a part of the investment, FedEx Express India and Delhivery will be entering into a long-term commercial agreement leveraging both parties' strengths.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global last mile delivery market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. A.P. Moller Maersk AS
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. FedEx Corp.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Gait Ltd.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Last Mile Delivery Market by Service Type
    • 4.1.1. Business-To-Business (B2B)
    • 4.1.2. Business-To-Consumer (B2B)
    • 4.1.3. Customer-To-Customer (C2C)
  • 4.2. Global Last Mile Delivery Markey by Vehicle Type
    • 4.2.1. Motorcycle
    • 4.2.2. Light Commercial Vehicle (LCV)
    • 4.2.3. High Commercial Vehicle (HCV)
    • 4.2.4. Drones
  • 4.3. Global Last Mile Delivery Market by Application
    • 4.3.1. E-Commerce
    • 4.3.2. Retail & FMCG
    • 4.3.3. Healthcare
    • 4.3.4. Mail & Packages
    • 4.3.5. Other

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. A.P. Moller Maersk AS
  • 6.2. Aramex International LLC
  • 6.3. Australia Post
  • 6.4. Belgian Post Group (Boost)
  • 6.5. Blue Dart Express Ltd.
  • 6.6. C.H. Robinson Worldwide Inc.
  • 6.7. CEVA Logistics AG
  • 6.8. CJ Logistics Corp.
  • 6.9. Deutsche Post AG
  • 6.10. DSV Panalpina AS
  • 6.11. Ecom Express Pvt. Ltd.
  • 6.12. FedEx Corp.
  • 6.13. Gati Ltd.
  • 6.14. GSI Logistics Pvt. Ltd.
  • 6.15. Kuehne Nagel International AG
  • 6.16. SF Express Co., Ltd.
  • 6.17. Singapore Post Ltd. (SingPost)
  • 6.18. United Parcel Service Inc.
  • 6.19. XPO Logistics Inc.
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