Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

세계의 원격 의료 및 원격 환자 모니터링 시장 : 사용자 경험

Telehealth & Remote Patient Monitoring: User Experience

리서치사 Parks Associates
발행일 2022년 09월 상품코드 1124578
페이지 정보 영문 84 Slides 배송안내 1-2일 (영업일 기준)
가격
US $ 12,000 ₩ 17,047,000 PowerPoint File (Corporate License - One Location)


세계의 원격 의료 및 원격 환자 모니터링 시장 : 사용자 경험 Telehealth & Remote Patient Monitoring: User Experience
발행일 : 2022년 09월 페이지 정보 : 영문 84 Slides

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 원격 의료 및 원격 환자 모니터링(Telehealth & Remote Patient Monitoring) 시장에 대해 조사했으며, 응답자 프로필/원격 의료 인지도와 이용도/원격 의료 서비스 채널 및 브랜드 시장 점유율 분석/촉진 요인과 장벽 등에 대한 정보를 제공 하고 있습니다.

목차

조사 기법과 정의

커넥티드 헬스 솔루션 모델 정의

주요 용어와 정의

이그제큐티브 요약

  • 원격 의료 서비스 이용(2019-2022년)
  • 치료를 요구하는 3가지 이유
  • 원격 의료에 대한 상위 3개의 장벽
  • 과거 12개월간 원격 진단/RPM에 대한 참가
  • 시험이 끝난 서비스에 대한 매력
  • 의사/의료 제공자를 선택할 가능성의 백분율
  • 과거 12개월간 원격 의료 서비스 채널의 이용
  • 원격 의료 서비스 채널 점유율 : 연령층별
  • 이용되고 있는 원격 의료 서비스 종류 : 연령층별
  • 우선 원격 의료 기기 플랫폼 : 연령층별

개요 및 응답자 프로필

  • 연령층
  • 가정 내 어린이
  • 응답자의 성별
  • 학력
  • 가구소득
  • 건강 상태의 비율
  • 건강 상태의 비율 : 유형별
  • 자기신고에 의한 체질량 지수
  • 원격 의료 방문 결제 수단

원격 의료의 인지도와 이용도

  • 원격 의료 서비스에 관한 인지도
  • 이용되는 원격 의료 서비스의 유형
  • 이용되는 원격 의료 서비스 종류 : 가정 내 어린이별
  • 이용되는 원격 의료 서비스 종류 : 연령층별
  • 이용되는 원격 의료 서비스 종류 : 보험 형태별
  • 원격 의료 서비스의 인지도 : 연령층별
  • 원격 의료 서비스의 인지도 : 보험 형태별

원격 환자 모니터링

  • 과거 12개월간 원격 진단/RPM에의 참가
  • 2021년 4월-평생 프로그램 참가
  • 과거 12개월간 원격 진단/RPM 프로그램에의 참가 상황 : 건강 상태별
  • 원격 진단/RPM 프로그램에의 참가 상황 : 연령별
  • 과거 12개월간 원격 진단/RPM 프로그램에의 참가 상황 : 가정 내 어린이별

원격 의료 서비스 채널

  • 원격 의료 서비스 채널
  • 이용되는 원격 의료 서비스의 수
  • 원격 의료 서비스 채널의 내역
  • 원격 의료 서비스 채널 : 연령층별
  • 원격 의료 서비스 채널 : 가정 내 어린이별
  • 원격 의료 서비스 채널 : 보험 형태별

브랜드 시장 점유율 분석

  • 전국 원격 의료 서비스 제공자의 점유율
  • 정신 건강 서비스 제공자의 점유율
  • 이용되는 전국 원격 의료 서비스 : 연령층별
  • 이용되는 전국 원격 의료 서비스 : 가정 내 어린이별
  • 주요 원격 의료 기업의 보험 구성

서비스 기능 수요

  • 디지털 헬스 서비스의 매력
  • 커넥티드 헬스가 의사/의료 제공자의 선택에 미치는 영향
  • 원격 의료 서비스의 품질에 대한 소비자의 인식
  • 원격 의료 서비스를 이용할 가능성
  • 원격 의료 사용자들 사이에서 원격 의료 서비스를 이용할 가능성
  • 원격 의료 서비스를 이용할 가능성 : 가정 내 어린이별
  • 원격 의료 서비스를 이용할 가능성 : 연령층별

원격 의료 촉진 요인과 장벽

  • 원격 의료 서비스를 통해 케어를 요구하는 이유
  • 원격 의료 서비스를 통해 케어를 요구하는 이유 : 연령별
  • 원격 의료 서비스를 통해 케어를 요구하는 이유 : 가정 내 어린이별
  • 원격 의료 서비스를 통해 처리된 문제
  • 중요도가 높은 원격 의료 서비스의 기능
  • 중요도가 높은 원격 의료 서비스의 기능 : 연령층별
  • 중요도가 높은 원격 의료 서비스의 기능 : 가정 내 어린이별
  • 원격 의료 이용에 대한 장벽
  • 원격 의료의 이용에 대한 장벽 : 연령층별

원격 의료 UX 설정

  • 추천되는 원격 의료 기기 플랫폼 : 2022년 vs.2021년
  • 추천 원격 의료 기기 플랫폼 : 원격 의료 사용자 vs. 비 사용자
  • 추천되는 원격 의료기기 플랫폼 : 연령층별
  • 추천 원격 의료 기기 플랫폼 : 가정 내 어린이별
  • 추천 원격 의료 기기 플랫폼 : 원격 의료 서비스 채널별

커넥티드 헬스 장비

  • 커넥티드 헬스 기기의 전체적인 도입
  • 소유하고 있는 커넥티드 헬스 기기의 수
  • 인터넷 가구마다 소유되고 있는 커넥티드 헬스 기기의 평균수
  • 커넥티드 헬스 제품의 도입과 이용
  • 커넥티드 헬스 제품의 도입
  • 커넥티드 헬스 제품의 도입 : 건강 상태별
  • 커넥티드 헬스 제품의 도입 : 가정 내 어린이별
  • 향후 6개월 이내에 커넥티드 헬스 기기의 높은 구입 의향
  • 커넥티드 헬스 기기의 높은 구입 의향 : 수입별

웨어러블

  • 가구주가 소유하는 웨어러블 브랜드
  • 가장 자주 이용되는 기기
  • 주요 웨어러블 브랜드 : 원격 의료 서비스 이용별
  • 향후 6개월 이내에 커넥티드 헬스 기기의 높은 구입 의향
  • 건강 관련 웨어러블 기능에 대한 지불 의사

만성 질환

  • 원격 의료 서비스 이용 : 건강 상태별
  • 우선 원격 의료 기기 플랫폼 : 개인의 건강 상태별
  • 원격 의료 서비스를 통해 처리된 문제 : 건강 상태별
  • 커넥티드 헬스 기기의 높은 구입 의향 : 건강 상태별

부록

LYJ 22.09.20

SYNOPSIS:

This study provides trending data on consumer familiarity, use, and demand for telehealth services and connected health devices. It evaluates user experience with telehealth services and investigates consumer appetite for virtual care as a standard offering, outside of crisis conditions.

ANALYST INSIGHT:

"Companies are increasingly offering not just primary care, but integrative care with the virtual experience at its core. This includes chronic condition management, mental health, dermatology, and specialist referrals and visits." - Kristen Hanich , Director, Research, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Defining Connected Health Solutions Models

Key Terms and Definitions

Executive Summary

  • Telehealth Service Usage: 2019 to 2022
  • Top 3 Reasons for Seeking Care
  • Top 3 Barriers to Telehealth
  • Remote Diagnostic/RPM Participation in Past 12 Months
  • Appeal of Tested Services
  • % More Likely to Select Doctor/Care Provider if They...
  • Telehealth Service Channel Use in Past 12 Months
  • Telehealth Service Channel Share by Age Groups
  • Types of Telehealth Services Used by Age Groups
  • Preferred Telehealth Device Platform by Age Groups

Overview & Respondent Profiles

  • Age Group
  • Children at Home
  • Respondent Gender
  • Educational Attainment
  • Household Income
  • Prevalence of Health Conditions
  • Prevalence of Health Conditions by Type
  • Self-Reported Body-Mass Index
  • Payment Method of Telehealth Visit

Familiarity and Use of Telehealth

  • Familiarity with Telehealth Service
  • Types of Telehealth Services Used
  • Types of Telehealth Services Used by Children at Home
  • Types of Telehealth Services Used by Age Groups
  • Types of Telehealth Services Used by Forms of Insurance
  • Familiarity with Telehealth Services by Age Groups
  • Familiarity with Telehealth Services by Forms of Insurance

Remote Patient Monitoring

  • Remote Diagnostics / RPM Participation in Last 12 Months
  • April 2021 - Lifetime Program Participation
  • Remote Diagnostics / RPM Program Participation in Past 12 Months by Health Condition
  • Remote Diagnostics / RPM Program Participation by Age
  • Remote Diagnostics / RPM Program Participation in the Past 12 Months by Children at Home

Telehealth Service Channels

  • Telehealth Service Channel
  • Number of Telehealth Services Used
  • Telehealth Service Channel Breakdown
  • Telehealth Service Channel by Age Groups
  • Telehealth Service Channel by Children at Home
  • Telehealth Service Channel by Forms of Insurance

Brand Market Share Analysis

  • National Telehealth Service Provider Share
  • Mental Health Service Provider Share
  • National Telehealth Service Used by Age Groups
  • National Telehealth Service Used by Children at Home
  • Insurance Makeup of Top Telehealth Companies

Demand for Service Features

  • Appeal of Digital Health Services
  • Impact of Connected Health Offerings on Choice of Doctor/Care Provider
  • Consumer Perception of Telehealth Service Quality
  • Likelihood of Using Telehealth Services
  • Likelihood of Using Telehealth Services Among Telehealth Users
  • Likelihood of Using Telehealth Services by Children at Home
  • Likelihood of Using Telehealth Services by Age Groups

Telehealth Drivers and Barriers

  • Reasons for Seeking Care via Telehealth Services
  • Reasons for Seeking Care via Telehealth Services by Age
  • Reasons for Seeking Care via Telehealth Services by Children at Home
  • Issue Treated via Telehealth Services
  • Highly Important Telehealth Service Features
  • High Important Telehealth Service Features by Age Groups
  • High Important Telehealth Service Features by Children at Home
  • Barriers to Telehealth Use
  • Barriers to Telehealth Use by Age Groups

Telehealth UX Preferences

  • Preferred Telehealth Device Platform: 2022 vs. 2021
  • Preferred Telehealth Device Platform: Telehealth Users vs. Non-Users
  • Preferred Telehealth Device Platform by Age Groups
  • Preferred Telehealth Device Platform by Children at Home
  • Preferred Telehealth Device Platform by Telehealth Service Channel

Connected Health Devices

  • Overall Adoption of Connected Health Devices
  • Number of Connected Health Devices Owned
  • Average Number of Connected Health Devices Owned Per Internet Household
  • Adoption & Use of Connected Health Products
  • Adoption of Connected Health Products
  • Adoption of Connected Health Products by Health Conditions
  • Adoption of Connected Health Products by Children at Home
  • High Intention to Purchase Connected Health Devices in Next 6 Months
  • High Intention to Purchase Connected Health Devices by Income

Wearables

  • Wearable Brand Owned by Head of Household
  • Most Frequently Used Device
  • Primary Wearables Brand by Telehealth Service Usage
  • High Intention to Purchase Connected Health Devices in Next 6 Months
  • Willingness to Pay for Health-Related Wearable Features

Chronic Conditions

  • Telehealth Service Use by Health Conditions
  • Preferred Telehealth Device Platform by Personal Health Conditions
  • Issue Treated via Telehealth Services by Health Conditions
  • High Intention to Purchase Connected Health Devices by Health Condition

Appendix

Back to Top
전화 문의
F A Q