Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

스트리밍 오디오 디바이스 시장

Streaming Audio Devices

리서치사 Parks Associates
발행일 2016년 12월 상품 코드 388265
페이지 정보 영문 62 Slides
가격
US $ 6,500 ₩ 7,901,000 PowerPoint File By E-mail (Corporate License - One Location)


스트리밍 오디오 디바이스 시장 Streaming Audio Devices
발행일 : 2016년 12월 페이지 정보 : 영문 62 Slides

스트리밍 오디오 디바이스(Streaming Audio Devices) 소유 동향 및 향후 구입 의사에 대해 분석했으며, 모바일 디바이스 및 홈 엔터테인먼트 디바이스에서의 주간 오디오 소비 시간 조사, 커넥티드 오디오 디바이스 이용에 관련된 소비자의 온라인 음악 서비스 및 다운로드 지출, 온라인 음악 이용자 인구통계 등의 정보를 전해드립니다.

1. 조사 개요

2. 전회 조사

3. 산업 분석

4. 주요 조사 결과

5. 제안

6. 스트리밍 오디오 디바이스 도입 및 구입 행동

  • 홈 오디오 디바이스 소유
  • 지능형 퍼스널 어시스턴트 디바이스 소유
  • 무선 오디오 디바이스 이용
  • Bluetooth 스피커 vs. Wi-Fi 스피커
  • 오디오 디바이스 소유 : 음악 선호별
  • 홈 엔터테인먼트 디바이스 소유
  • 포터블 디바이스 소유
  • 홈 엔터테인먼트 디바이스 구입
  • 홈 오디오 디바이스 구입
  • 과거 12개월간 모바일 디바이스 구입
  • 하나 이상의 모델 또는 제품 브랜드 구입 검토
  • 홈 오디오 디바이스 : 다른 모델 구입을 검토하지 않는 이유

7. 오디오/음악 이용

  • 공통 CE 디바이스상 음악/오디오 스트리밍
  • 특정 플랫폼상 음악/오디오 스트리밍
  • 주간 오디오/음악 온라인 스트리밍 평균 시간
  • 주간 오디오/음악 온라인 스트리밍 평균 시간 : 특정 디바이스상 오디오/음악 스트리머
  • 오디오/음악 온라인 스트리밍 빈도 : 플랫폼별
  • 플랫폼상 오디오/음악 온라인 스트리밍 이용 : 연령별
  • 플랫폼상 오디오/음악 온라인 스트리밍 이용 : 커넥티드 홈 엔터테인먼트 디바이스
  • 월간 온라인 음악 지출
  • 월간 온라인 음악 지출 : 디바이스 분류별
  • 월간 온라인 음악 지출 : 오디오 디바이스 소유별
  • 월간 온라인 음악 지출 : 연령별
  • 오디오/음악 스트리밍용 지능형 퍼스널 어시스턴트의 이용 빈도
  • 음악 청취시 스마트 워치의 이용

8. 온라인 음악 가입

  • 온라인 음악 서비스에 대한 가입
  • Amazon 프라임 서비스
  • 온라인 음악 서비스에 대한 가입 : 오디오 디바이스 소유별

9. 자택 이외에서의 미디어 소비

  • 자택 이외에서의 미디어 소비 빈도
  • 자택 이외에서의 미디어 소비를 위해 선호하는 방법
  • 자택 이외에서의 미디어 스트리밍을 위해 이용하는 서비스
KSM 17.02.02

360 View Update: Streaming Audio Devices analyzes trends in streaming audio device ownership and future purchase intention. The research assesses audio consumption in terms of weekly hours of use on mobile devices and in-home entertainment devices. It contains an in-depth examination of consumer expenditure on online music services and downloads with relation to connected audio device usage. Finally, the research provides demographic analysis of online music users and those who rate music and audio consumption as a leading leisure activity.

image1

Table of Contents

About the Research

Previous Research

Industry Insight

Key Findings

Recommendations

Streaming Audio Device Adoption and Purchase Behavior

  • Home Audio Devices Ownership (2015 - 2016)
  • Intelligent Personal Assistant Device Ownership (2016)
  • Use of Wireless Audio Devices (2015 - 2016)
  • Bluetooth Speakers vs. Wi-Fi Speakers (2015 - 2016)
  • Ownership of Audio Devices, by Affinity for Music (Q3/16)
  • Home Entertainment Devices Ownership (2010 - 2016)
  • Portable Device Ownership (2011 - 2016)
  • Home Entertainment Device Purchases (2008 - 2016)
  • Home Audio Device Purchases (2014 - 2016)
  • Mobile Devices Purchased Within the Last 12 Months (2008 - 2016)
  • Consideration of Buying More Than One Model or Brand of Products (Q1/16)
  • Home Audio Device: Reasons for Not Considering Buying Other Models (Q1/16)

Audio/Music Usage

  • Music/Audio Streaming on Common CE Devices (Q3/16)
  • Music/Audio Streaming on Specified Platforms (Q3/16)
  • Average Hours Per Week Streaming Online Audio or Music (Q3/16)
  • Average Hours Per Week Streaming Online Audio or Music Among Streamers of Audio/Music on Specified Device (Q3/16)
  • Frequency of Streaming Online Audio or Music by Platform (Q3/16)
  • Use of Streaming Online Audio or Music on Platforms by Age (Q3/16)
  • Use of External Audio Devices to Stream Audio to Connected In-Home Entertainment Devices (Q3/16)
  • Use of External Audio Devices to Stream Audio to Connected In-Home Entertainment Devices (Q3/16)
  • Monthly Expenditure on Online Music (Q3/16)
  • Monthly Spending on Online Music by Device Category (Q3/16)
  • Monthly Spending on Online Music by Audio Device Ownership (Q3/16)
  • Monthly Spending on Online Music Services by Age (Q3/16)
  • Frequency of Use of Intelligent Personal Assistants for Streaming Music/Audio (Q3/16)
  • Use of Smart Watches for Listening to Music (Q2/16)

Online Music Subscription

  • Subscription to Online Music Services (Q3/16)
  • Amazon Prime Service (Q3/16)
  • Online Music Service Subscription by Audio Device Ownership (Q3/16)
  • Subscription to Online Music Services by Audio Device Ownership (Q3/16)

Out-of-Home Media Consumption

  • Frequency of Out-of-Home Media Consumption (Q3/16)
  • Preferred Method for Out-of-Home Media Consumption (Q3/16)
  • Preferred Method for Out-of-Home Media Consumption (Q3/16)
  • Services Used for Out-of-Home Media Streaming (Q3/16)
  • Services Used for Out-of-Home Media Streaming (Q3/16)
Back to Top
전화 문의
F A Q