Global Information
회사소개 | 문의

스마트 TV vs. 스트리밍 미디어 플레이어 : 소비자 획득

Smart TV vs. Streaming Media Player: Winning Over Consumers

리서치사 Parks Associates
발행일 2018년 05월 상품 코드 599064
페이지 정보 영문 46 Pages
가격
US $ 3,500 ₩ 3,952,500 PDF by E-mail (Corporate License - One Location)


스마트 TV vs. 스트리밍 미디어 플레이어 : 소비자 획득 Smart TV vs. Streaming Media Player: Winning Over Consumers
발행일 : 2018년 05월 페이지 정보 : 영문 46 Pages

스마트 TV/스트리밍 미디어 플레이어 플랫폼에 대해 조사분석했으며, 도입, 이용, 기능, 파트너십, 주요 기업의 시장 전략에 대한 검증 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

제1장 리포트 요약

제2장 스트리밍 미디어 플레이어 vs. 스마트 TV : 소비자 인식

  • 스트리밍 미디어 플레이어 vs. 스마트 TV의 인식
  • 홈에서의 목적과 배치 : 소비자에 의한 스트리밍 미디어 플레이어와 스마트 TV의 사용 사례
  • 스트리밍 미디어 플레이어 : 브랜드 비교

제3장 도입 촉진 : 스트리밍 미디어 플레이어와 스마트 TV의 킬러 기능(Killer Features)

  • 4K 비디오와 HDR
  • 유니파이드 인터페이스
  • 음성 제어·음성 비서(Voice Assistants)
  • 스마트홈 컨트롤·내장 IoT 허브

제4장 주요 기업 : 시장·매출 전략

  • 대량 소비 시장 : Amazon, Roku
  • 생태계 속박(Ecosystem Lock-In) : Apple, Samsung
  • 하드웨어 중심 : Sony, NVIDIA
  • 플랫폼 재생 : Google, Vewd

제5장 시장 예측

  • 예측 방법과 전제조건
  • 스트리밍 미디어 플레이어의 예측
  • 스마트 TV의 예측
  • 스마트 TV vs. 스트리밍 미디어 플레이어 : 승자와 패자

제6장 부록

KSA 18.05.31

Smart TVs and streaming media players provide similar streaming functionality, effectively competing for primary use as a consumer's preferred interface to streamed content. However, each has unique strengths, features, and capabilities. This report examines and compares these platforms, including adoption, use, capabilities, partnerships, and market strategies of major players. The report assesses the outlook for each category and the factors for short- and long-term successes and provides forecasts for each platform.

image1

Table of Contents

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose of Report
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Research Approach/Sources

2.0 Streaming Media Players vs. Smart TVs: Consumer Perceptions

  • 2.1 Perceptions of Streaming Media Players vs. Smart TVs
  • 2.2 Purpose and Placement in the Home: Identifying Consumer Use Cases for Streaming Media Players and Smart TVs
  • 2.3 Streaming Media Players: Brand Comparison

3.0 Driving Adoption: Killer Features of Streaming Media Players and Smart TVs

  • 3.1 4K Video and HDR
  • 3.2 Unified Interfaces
  • 3.3 Voice Control and Voice Assistants
  • 3.4 Smart Home Control and Embedded IoT Hubs

4.0 Major Players: Market and Revenue Strategies

  • 4.1 Mass Market: Amazon and Roku
    • 4.1.1 Amazon Fire TV
    • 4.1.2 Roku
  • 4.2 Ecosystem Lock-In: Apple and Samsung
    • 4.2.1 Apple TV
    • 4.2.2 Samsung
  • 4.3 Hardware-Focused: Sony and NVIDIA
    • 4.3.1 Sony TV
    • 4.3.2 NVIDIA SHIELD
  • 4.4 Platform Play: Google and Vewd
    • 4.4.1 Google
    • 4.4.2 Vewd

5.0 Market Forecasts

  • 5.1 Forecast Methodology and Assumptions
  • 5.2 Forecast of Streaming Media Players, 2011-2022
  • 5.3 Forecast of Smart TVs, 2011-2022
  • 5.4 Smart TVs vs. Streaming Media Players: Winners and Losers

6.0 Appendix

  • 6.1 Index

Figures

  • Home Entertainment Product Ownership
  • Top Three CE Products by NPS
  • Reasons for Using Specified Connected In-Home Entertainment Product the Most
  • Consumer Perception of What Each Product is Best At
  • Most Commonly Used Connected Entertainment Product
  • Location of Entertainment Products in Home
  • Devices Connected to Smart TV
  • Ranking of Major Streaming Media Player Brands by Usability Factors
  • Top Purchase Considerations for Flat-Panel TV Buyers
  • Interest in Content Features on a Streaming Media Player
  • Important Features When Selecting Next Streaming Media Player or Smart TV
  • Important Voice Features When Selecting Next Streaming Media Player or Smart TV
  • Appeal of Control Methods for a Connected Entertainment Device
  • Most Important Category of Entertainment Integration
  • Preferred Smart Home Control Device
  • Market and Revenue Strategies of Major Players
  • Global Streaming Media Player Unit Sales Forecast
  • Streaming Media Player Unit Sales Forecast
  • Global Smart TV Unit Sales Forecast
  • Smart TV Unit Sales Forecast - By Geographic Region
Back to Top
전화 문의
이용안내