Global Information
회사소개 | 문의

가정 에너지 효율 장려책

Incentivizing Whole Home Energy Efficiency

리서치사 Parks Associates
발행일 2018년 09월 상품 코드 702278
페이지 정보 영문 87 Slides
가격
US $ 7,500 ₩ 8,523,000 PowerPoint File By E-mail (Corporate License - One Location)


가정 에너지 효율 장려책 Incentivizing Whole Home Energy Efficiency
발행일 : 2018년 09월 페이지 정보 : 영문 87 Slides

가정 에너지 효율(Home Energy Efficiency) 장려책에 대해 조사 분석했으며, 스마트 제품에 대한 수요의 가격 감응성과 에너지 프로바이더의 에너지 효율 프로그램 확대 기회에 대해 분석한 결과를 전해드립니다.

1. 에너지 부문

  • 과거 12개월간의 에너지 절약 활동
  • 에너지 절약 활동 단계
  • 가정 에너지 효율, 개인적 습관 효율
  • 에너지 효율이 뛰어난 집 소유의 중요성
  • 에너지 효율 부문
  • 에너지 효율 소비자 세분화 개요

2. 에너지 프로그램 숙지

  • 제공되는 에너지 프로그램 숙지
  • 제공되는 에너지 프로그램 숙지, 에너지 효율 소비자 부문별

3. HVAC 에너지 효율 장려책

  • HVAC 시스템 : 가장 중요한 구매 촉진요인
  • HVAC 장비 구매에 대한 장려책의 영향 이해
  • HVAC 시스템 : 초기 선택
  • HVAC 시스템 : 초기 선택, 에너지 부문별
  • HVAC 시스템 : 초기 선택, 인구통계별
  • HVAC 시스템 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향
  • HVAC 시스템 : 구매 결정에 대한 중요 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • HVAC 시스템 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향, 인구통계별
  • HVAC 장비 선택에 대한 장려책의 영향
  • HVAC 장비 선택에 대한 장려책의 영향
  • HVAC 장비 선택에 대한 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • HVAC 장비 선택에 대한 장려책의 영향, 인구통계별
  • HVAC 시스템 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향
  • HVAC 시스템 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향, 에너지 부문별
  • HVAC 시스템 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향, 지역별
  • HVAC 시스템 : 수요반응(DR) 프로그램에 관심이 없는 이유
  • HVAC 시스템 : 전력 프로바이더가 DR 서비스 장려책과 교환에 기능 조정을 실시할 가능성

4. 급탕기 에너지 효율 장려책

  • 급탕기 : 가장 중요한 구매 촉진요인
  • 급탕기 구매에 대한 장려책의 영향 이해
  • 급탕기 : 초기 선택
  • 급탕기 : 초기 선택, 에너지 부문별
  • 급탕기 : 초기 선택, 소득별
  • 급탕기 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향
  • 급탕기 : 구매 결정에 대한 중요 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • 급탕기 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향
  • 급탕기 : 응답자의 초기 선택에 대한 장려책의 영향
  • 급탕기 선택 부문에 대한 장려책의 영향
  • 급탕기 선택에 대한 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • 급탕기 : 응답자의 초기 선택에 대한 장려책의 영향, 연령별
  • 급탕기 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향
  • 급탕기 : 수요반응(DR) 프로그램에 관심이 없는 이유
  • 급탕기 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향, 에너지 부문별
  • 급탕기 : 전력 프로바이더가 DR 서비스 장려책과 교환에 기능 조정을 실시할 가능성

5. 풀용 펌프 에너지 효율 장려책

  • 풀용 펌프 : 가장 중요한 구매 촉진요인
  • 풀용 펌프 구매에 대한 장려책의 영향 이해
  • 풀용 펌프 : 초기 선택
  • 풀용 펌프 : 초기 선택, 에너지 부문별
  • 풀용 펌프 : 초기 선택, 집 사이즈별
  • 풀용 펌프 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향
  • 풀용 펌프 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • 풀용 펌프 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향
  • 풀용 펌프 : 응답자의 초기 선택에 대한 장려책의 영향
  • 풀용 펌프 선택 부문에 대한 장려책의 영향
  • 풀용 펌프 선택에 대한 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • 풀용 펌프 : 응답자의 초기 선택에 대한 장려책의 영향, 연령별
  • 풀용 펌프 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향
  • 풀용 펌프 : 수요반응(DR) 프로그램에 관심이 없는 이유
  • 풀용 펌프 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향, 에너지 부문별
  • 풀용 펌프 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향, 인구통계 요인별
  • 풀용 펌프 : 전력 프로바이더가 DR 서비스 장려책과 교환에 기능 조정을 실시할 가능성

6. 서모스탯 에너지 효율 장려책

  • 서모스탯 : 가장 중요한 구매 촉진요인
  • 서모스탯 구매에 대한 장려책의 영향 이해
  • 서모스탯 : 초기 선택
  • 서모스탯 : 초기 선택, 에너지 부문별
  • 서모스탯 : 초기 선택, 인구통계 및 주택요소별
  • 서모스탯 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향
  • 서모스탯 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • 서모스탯 : 구매 결정에 대한 장려책의 영향
  • 서모스탯 : 응답자의 초기 선택에 대한 장려책의 영향
  • 서모스탯 선택에 대한 장려책의 영향
  • 서모스탯 선택에 대한 장려책의 영향, 에너지 부문별
  • 서모스탯 : 응답자 선택에 대한 장려책의 영향, 인구통계별
  • 서모스탯 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향
  • 서모스탯 : 수요반응(DR) 프로그램에 관심이 없는 이유
  • 서모스탯 : 융자/리베이트에 관련된 수요반응(DR)의 영향, 에너지 부문별
  • 서모스탯 : 전력 프로바이더가 DR 서비스 장려책과 교환에 기능 조정을 실시할 가능성

7. 부록

LSH 18.10.05

Energy efficiency programs have the opportunity to accelerate adoption of energy efficient products, extending beyond smart thermostats to include many smart product categories. This research quantifies price sensitivity of demand for smart products and quantifies the opportunity for energy providers to expand energy efficiency programs.

ANALYST INSIGHT:

“This research quantifies free ridership and the influence of incentives on buying behaviors of product categories including HVAC equipment, water heaters, pool pumps, and smart thermostats. It examines the impact of combined EE/DR programs, and preferences for different incentive structures including instant or mail in rebates and financing.” - Tom Kerber, Director, IoT Strategy, Parks Associates.

Table of Contents

Energy Segments

  • Energy Saving Actions Taken Over the Past 12 Months (Q4/17)
  • Steps of Energy Saving Actions (2014 - 2017)
  • View on Home Energy Efficiency, Personal Habit Efficiency (Q4/17)
  • Importance of Having an Energy Efficient Home (Q4/17)
  • Parks Associates Energy Efficiency Segments
  • Energy Efficiency Consumer Segmentation Overview

Energy Program Familiarity

  • High Familiarity with Energy Programs Offered (2015 - 2017)
  • High Familiarity with Energy Programs by Energy Efficiency Consumer Segments (Q4/17)

HVAC Energy Efficiency Incentives

  • HVAC System: Most Important Purchase Drivers (Q4/17)
  • Understanding the impact of incentives on an HVAC equipment purchase
  • HVAC System: Initial Choice (Q4/17)
  • HVAC System: Initial Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • HVAC System: Initial Choice by Demographics (Q4/17)
  • HVAC System: Incentive Impact on Purchase Decision (Q4/17)
  • HVAC System: Significant Incentive Impact on Purchase Decision by Energy Segments (Q4/17)
  • HVAC System: Incentive Impact on Purchase Decision by Demographics (Q4/17)
  • Impact of Incentives on HVAC Equipment Choice (Q4/17)
  • Incentive Impact on HVAC Equip. Choice (Q4/17)
  • Impact of Incentives on HVAC Equipment Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • Impact of Incentives on HVAC Equipment Choice by Demographics (Q4/17)
  • HVAC System: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates (Q4/17)
  • HVAC System: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates by Energy Segments (Q4/17)
  • HVAC System: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates by Region (Q4/17)
  • HVAC System: Reasons for Not Being Interested in Demand Response Program (Q4/17)
  • HVAC System: Likelihood of Allowing Electricity Provider to Make Functional Adjustment in Exchange for DR Servicing Incentives (Q4/17)

Water Heater Energy Efficiency Incentives

  • Water Heater: Most Important Purchase Drivers (Q4/17)
  • Understanding the impact of incentives on an water heater purchase
  • Water Heater: Initial Choice (Q4/17)
  • Water Heater: Initial Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • Water Heater: Initial Choice by Income (Q4/17)
  • Water Heater: Incentive Impact on Purchase Decision (Q4/17)
  • Water Heater: Significant Incentive Impact on Purchase Decision by Energy Segments (Q4/17)
  • Water Heater: Incentive Impact on Purchase Decision (Q4/17)
  • Water Heater: Incentive Impact on Respondents' Initial Choice (Q4/17)
  • Impact of Incentives on Water Heater Choice Segments (Q4/17)
  • Impact of Incentives on Water Heater Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • Water Heater: Incentive Impact on Respondents' Initial Choice by Age (Q4/17)
  • Water Heater: Impact of DR Tied to Financing/Rebates (Q4/17)
  • Water Heater: Reasons for Not Being Interested in Demand Response Program (Q4/17)
  • Water Heater: Impact of DR Tied to Financing/Rebates by Energy Segments (Q4/17)
  • Water Heater: Likelihood of Allowing Electricity Provider to Make Functioning Adjustment in Exchange of DR Servicing Incentives (Q4/17)

Pool Pump Energy Efficiency Incentives

  • Pool Pump: Most Important Purchase Drivers (Q4/17)
  • Understanding the impact of incentives on a pool pump purchase
  • Pool Pump: Initial Choice (Q4/17)
  • Pool Pump: Initial Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • Pool Pump: Initial Choice by Home Size (Q4/17)
  • Pool Pump: Incentive Impact on Purchase Decision (Q4/17)
  • Pool Pump: Incentive Impact on Purchase Decision by Energy Segments (Q4/17)
  • Pool Pump: Incentive Impact on Purchase Decision (Q4/17)
  • Pool Pump: Incentive Impact on Respondents' Initial Choice (Q4/17)
  • Impact of Incentives on Pool Pump Choice Segments (Q4/17)
  • Impact of Incentives on Pool Pump Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • Pool Pump: Incentive Impact on Respondents' Initial Choice by Age (Q4/17)
  • Pool Pump: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates (Q4/17)
  • Pool Pump: Reasons for Not Interested in Demand Response Program (Q4/17)
  • Pool Pump: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates by Energy Segments (Q4/17)
  • Pool Pump: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates by Demographic Factors (Q4/17)
  • Pool Pump: Likelihood of Allowing Electricity Provider to Make Functioning Adjustment in Exchange of DR Servicing Incentives (Q4/17)

Thermostat Energy Efficiency Incentives

  • Thermostat: Most Important Purchase Drivers (Q4/17)
  • Understanding the impact of incentives on a thermostat purchase
  • Thermostat: Initial Choice (Q4/17)
  • Thermostat: Initial Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • Thermostat: Initial Choice by Demographics and Housing Factors (Q4/17)
  • Thermostat: Incentive Impact on Purchase Decision (Q4/17)
  • Thermostat: Incentive Impact on Purchase Decision by Energy Segments (Q4/17)
  • Thermostat: Incentive Impact on Purchase Decision (Q4/17)
  • Thermostat: Incentive Impact on Respondents' Initial Choice (Q4/17)
  • Impact of Incentives on Thermostat Choice (Q4/17)
  • Impact of Incentives on Thermostat Choice by Energy Segments (Q4/17)
  • Thermostat: Incentive Impact on Respondents' Choice by Demographics (Q4/17)
  • Thermostat: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates (Q4/17)
  • Thermostat: Reasons for Not Interested in Demand Response Program (Q4/17)
  • Thermostat: Impact of Demand Response Tied to Financing/Rebates by Energy Segments (Q4/17)
  • Thermostat: Likelihood of Allowing Electricity Provider to Make Functioning Adjustment in Exchange of DR Servicing Incentives (Q4/17)

Appendix

Back to Top
전화 문의
이용안내