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인공지능(AI)의 가정용 엔터테인먼트 기기에 대한 영향력

The Impact of AI on Consumer Entertainment

리서치사 Parks Associates
발행일 2018년 12월 상품 코드 702279
페이지 정보 영문 42 Pages
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인공지능(AI)의 가정용 엔터테인먼트 기기에 대한 영향력 The Impact of AI on Consumer Entertainment
발행일 : 2018년 12월 페이지 정보 : 영문 42 Pages

인공지능(AI) 및 기계학습(ML)은 다양한 기능을 실현시키는 강력한 툴로서, 가정용 엔터테인먼트(Consumer Entertainment) 기기의 모든 국면에 큰 영향력을 미치고 있습니다.

가정용 엔터테인먼트 기기(디지털 가전) 분야에서 AI의 이용 동향에 대해 분석했으며, AI가 초래하는 단기적·장기적 영향, 각 분야(사용자 체험, 서비스 제공, 컨텐츠 작성, 실용화/상업화)에서 AI의 향후 역할, 각 기업이 향후 취해야 할 전략 등에 대해 조사하여 전해드립니다.

제1장 분석 개요

  • 분석 목적
  • 본 보고서의 문제 의식
  • 분석 접근/정보원

제2장 가정용 엔터테인먼트 기기용 AI(인공지능)

  • 소비자 관여의 확대
  • 사업 프로세스·제품의 개량
  • 맞춤화에 대한 수요 증대
  • AI에 대한 소비자 태도

제3장 커넥티드 엔터테인먼트 기기의 공통 AI 기능

  • 특정형 AI
  • 기계학습(ML)
  • 자연언어처리(NLP)

제4장 AI 이용 사례와 사업 가치

  • 컨텐츠 전략
    • 프로젝트 예측과 시장 매출
    • 컨텐츠 제작
  • 서비스 전략
    • 서비스 제공
    • 마케팅·광고
  • 사용자 경험
    • 검색·발견
    • 몰입 경험(Immersive Experience)

제5장 AI 도입 전략

  • 사내 개발
  • 서드파티(사외) 벤더
  • AI 도입시 과제

제6장 분석 결과와 제안

제7장 부록

KSA 19.01.15

Artificial Intelligence (AI) and machine learning are powerful enabling technologies that can affect all aspects of consumer entertainment. This report will examine the new opportunities and service features that AI can unlock as well as the companies poised to take advantage. The report assesses the short- and long-term impact of AI on the entertainment industry and the future role of AI in user experience, service delivery, content creation, and monetization.

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Key Burning Questions Addressed by this Research
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. Artificial Intelligence in Consumer Entertainment

  • 2.1. Rising Consumer Engagement
  • 2.2. Improving Business Processes & Products
  • 2.3. Increasing Demand for Personalization
  • 2.4. Consumer Attitudes Toward AI

3.0. Common AI in Connected Entertainment

  • 3.1. Narrow AI
  • 3.2. Machine Learning
  • 3.3. Natural Language Processing

4.0. AI Use Cases and Business Value

  • 4.1. Content Strategy
    • 4.1.1. Project Forecasting & Revenue
    • 4.1.2. Content Production
  • 4.2 Service Strategy
    • 4.2.1 Service Delivery
    • 4.2.2. Marketing & Advertising
  • 4.3 User Experience
    • 4.3.1 Search & Discovery
    • 4.3.2 Immersive Experience

5.0. AI Deployment Strategies

  • 5.1. In House Development
  • 5.2. Third Party Vendor
  • 5.3. Challenges of AI Deployment

6.0. Implications and Recommendations

7.0. Appendix

  • 7.1. Glossary
  • 7.2. Index

List of Figures

  • Total Average Number of Connected Devices Owned Per BB HH (2010 - 2018)
  • Smart Speakers with Personal Assistant Ownership (2016 - 2018)
  • Sling TV's Personalized User Interface
  • Total Average Video Consumption by Platform (2015 - 2018)
  • Concerns about Personal Information Security (Q1/18)
  • Attitudes on Data Sharing (Q1/18)
  • Actions to Increase Confidence in Online Services (Q1/18)
  • Zorroa's Visual Asset Management Platform
  • Basic NLP System
  • Artificial Intelligence in the Connected Entertainment Value Chain
  • Important Features When Selecting Next Streaming Media Player or Smart TV
  • Challenges of AI Deployment
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