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아동이 있는 가구 : 주요 기술 구입층

Households with Children: Dominant Tech Purchasers

리서치사 Parks Associates
발행일 2020년 06월 상품 코드 941799
페이지 정보 영문 92 Slides
가격
US $ 12,000 ₩ 13,412,000 PDF/Powerpoint (Corporate User - One location)


아동이 있는 가구 : 주요 기술 구입층 Households with Children: Dominant Tech Purchasers
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 92 Slides

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미국에서 가정에 아동이 있는 가구는 불과 30%이지만, 이러한 가구는 발언력과 전자기기·가정 서비스에 대한 지출 면에서 매우 큰 힘을 가지고 있습니다. 아동이 있는 가구는 기술의 사고 리더이며 시장의 인플루언서입니다.

미국의 주요 기술 구매층으로서 아동이 있는 가구에 대해 조사했으며, 그 소망과 태도, 현재 소유율, 구입 계획 및 COVID-19의 개인적·경제적인 영향 등에 대해 분석했습니다.

목차

답변된 주요 질문

조사 방법

2020년 1분기 조사 방법

COVID-19와 조사 타임라인

브로드밴드 가구의 정의

정의와 약어

Reading Parks Associates 차트

주요 요약

  • 아동이 있는 가구 : 지배적인 구매 그룹
  • 주요 조사 결과와 시장에 대한 영향

아동이 있는 브로드밴드 가구

  • 아동이 있는 가구의 시장 규모와 아동의 연령
  • 가구주의 아동 연령별 분포
  • 소득 내역 : 아동 인수별
  • 가구 소득 : 아동 연령별
  • 배우자/파트너의 존재 : 아동 연령별
  • 가구주의 교육 수준 : 아동 연령별
  • 아동이 있는/없는 가정의 기술 채용율
  • 아동이 있는/없는 가정의 소유 데이터

스마트홈 제품

  • 스마트홈 디바이스 소유
  • 주요 디바이스 소유 : 아동 연령별
  • 디바이스 소유 : 응답자 연령별
  • 주요 디바이스 소유 : 가구 소득별
  • 디바이스 소유 : 주택 사이즈별
  • 스마트홈 디바이스의 순추천고객지수(NPS) : 아동의 재택별

스마트홈 구입을 촉진하는 요인

  • 스마트홈 디바이스 구입에 영향을 미치는 이점
  • 스마트홈 디바이스 구입에 영향을 미치는 이점 : 아동의 재택별
  • 스마트홈 디바이스 구입 신뢰도 : 아동의 재택별
  • 스마트홈 디바이스 구입 프로세스
  • 스마트홈 디바이스 구입 프로세스 : 아동의 재택별
  • 스마트홈 디바이스를 구입할 높은 의향 : 연령별
  • 스마트홈 디바이스를 구입할 높은 의향 : 아동의 재택별

CE 및 엔터테인먼트 서비스

  • 가정용 비디오 서비스의 침투 : 아동 인수별
  • BB HH당 CE/컴퓨팅/모바일/스마트 스피커 디바이스 평균 소유수
  • 컴퓨팅/모바일 디바이스 소유 : 아동 인수별
  • 오디오/새로운 디바이스 소유 : 아동 인수별
  • 오디오/새로운 디바이스 소유 : 아동 연령별
  • 가전제품의 최근 구입과 구입 의사 : 아동 인수별
  • 가전제품 구입 의사 : 주요 요인별
  • 아동이 있는 가정에서 구입된 디바이스 Top 5
  • 구입할 의향인 디바이스 : 아동의 재택별
  • 소비자 태도 : 아동 인수별
  • 소비자 태도 : 아동 연령별

데이터 보안 제품, 서비스 및 우려

  • 채용한 주요 데이터 보안 서비스
  • 스마트홈 디바이스로의 부정 액세스의 영향을 받는 아동에 대한 우려
  • 보호자용 웹사이트/모바일 앱 사용 사례 : 아동 연령별
  • 부문의 지출 : 아동 인수별
  • 해킹 방지 디바이스를 구입하는 동향과 의욕
  • 데이터 보안 서비스 채용
  • 데이터 보안 서비스 채용 : 아동의 재택별

홈 보안 시스템

  • 홈 보안 시스템 소유
  • 홈 보안 시스템 소유 : 전문 서비스와 셀프 모니터 서비스
  • 전문 모니터링 서비스 가입
  • 주택 보안에 대한 우려
  • 보안 시스템 소유 : 연령별
  • 보안 시스템 소유 : 가구 소득별
  • 보안 시스템 소유 : 아동 연령별
  • 인터랙티브 보안 시스템 소유 : 아동의 재택별
  • 보안 시스템 구입 촉진요인 : 아동의 재택별
  • 보안 시스템 기능에 대한 높은 관심 : 아동의 재택별

보호자에 의한 디지털 툴 사용

  • 보호자용 웹사이트/모바일 앱 사용 사례
  • 보호자용 웹사이트/모바일 앱 사용 사례 Top 7 : 보호자 교육 수준별
  • 웹사이트/모바일 앱 사용 사례 Top 7 : 보호자 연령별
  • 보호자용 웹사이트/모바일 앱 사용 사례 Top 7 : 거주지역별

COVID-19의 영향

  • COVID-19의 전체적인 경제에 대한 영향
  • COVID-19의 고용 상황에 대한 영향
  • COVID-19에 의한 소비자 우려
  • 아동이 있는 가구에 대한 COVID-19의 영향
  • 적어도 1개의 가전제품을 구입할 의향
  • 주요 요인별 가전제품 구입 의향

부록

KSM 20.06.26

SYNOPSIS:

Only 30% of US households have children at home, but these households pack a punch in terms of opinion power and money spent on electronics and home services. Households with children are technology thought leaders and market influencers. They provide the viewing and product recommendations to the general population. This consumer research examines this key segment, their desires and attitudes, current ownership rates, and planned purchases, as well as the personal and economic impact of COVID-19.

ANALYST INSIGHT:

"Households with children are technology thought leaders and market influencers. They provide the viewing and recommending experiences for new products to other buyers. Their assessments, of specific brands and product types, guide the overall marketplace." - Jennifer Kent, Senior Director, Parks Associates.

Table of Contents

Key Questions Answered

Survey Methodology

Survey Methodology for Q1 2020

COVID-19 and Survey Timeline

Defining Heads of Broadband Households

Definitions and Abbreviations

Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Households with Children: A Dominant Buying Group
  • Key Findings and Market Impact

Broadband Households with Children at Home

  • Market Size of Households with Children and Age of Child (Q1/20)
  • Age Distribution For Heads of Households by Age of Children (Q4/19)
  • Income Breakdown by Number of Children (Q1/20)
  • Household Income by Age of Children (Q4/19)
  • Presence of Spouse/Partner by Age of Children (Q4/19)
  • Educational Level of Heads of Households by Age of Children (Q4/19)
  • Technology Adoption in Households with/without Children (4Q/19)
  • Ownership Data for Households with and without Children at Home

Smart Home Products

  • Smart Home Device Ownership (2014 - 2019)
  • Selected Device Ownership by Age of Children (Q4/19)
  • Device Ownership by Age of Respondents (Q4/19)
  • Selected Device Ownership by Household Income (Q4/19)
  • Device Ownership by Size of Residence (Q4/19)
  • Net Promoter Score (NPS) of Smart Home Devices by Children at Home (Q4/19)

Smart Home Purchase Drivers

  • Benefits Influencing Smart Home Device Purchases
  • Benefits Influencing Smart Home Device Purchases By Children at Home
  • Smart Home Device Purchase Confidence By Children at Home (Q4/19)
  • Purchase Process of Smart Home Device (Q4/19)
  • Smart Home Device Purchase Process by Children at Home (Q4/19)
  • High Intention to Purchase Smart Home Devices by Age (Q4/19)
  • High Intention to Purchase Smart Home Devices by Children at Home (Q4/19)

CE and Entertainment Services

  • Home Video Service Penetration by Numbers of Children (Q1/20)
  • Total Average Number of CE/Computing/Mobile/Smart Speaker Devices Owned Per BB HH (Q1/20)
  • Computing/Mobile Device Ownership by Number of Children (Q1/20)
  • Audio/Emerging Device Ownership by Number of Children (Q1/20)
  • Audio/Emerging Device Ownership by Age of Children (Q1/20)
  • Consumer Electronic Device Recent Purchases and Purchase Intention by Number of Children (Q1/20)
  • Consumer Electronic Product Purchase Intention by Key Factors (Q1/20)
  • Top 5 Most Devices Purchased in Year 2019 by # of Children at Home (Q1/20)
  • Devices Intended to Purchase by Children at Home (Q1/20)
  • Consumer Attitudes by Number of Children (Q1/20)
  • Consumer Attitudes by Age of Children (Q1/20)

Data Security Products, Services, and Concerns

  • Top Data Security Services Adopted According to Number of Children (Q4/19)
  • Concern about Children Being Impacted by Unauthorized Access to Smart Home Device (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Age of Children (Q4/19)
  • Spending Segments by Number of Children (Q4/19)
  • Preference and Willingness to Pay More for a Hack-proof Device Among Intenders (Q4/19)
  • Adoption of Data Security Services (Q4/19)
  • Adoption of Data Security Services by Children at Home (Q4/19)

Home Security Systems

  • Home Security System Ownership (2014 - 2019)
  • Home Security System Ownership: Professional vs. Self-Monitored Services (Q4/19)
  • Professional Monitoring Service Subscription (2014 - 2019)
  • Concern for Residential Security by Children at Home (Q4/19)
  • Security System Ownership by Age (Q4/19)
  • Security System Ownership by Household Income (Q4/19)
  • Security System Ownership by Age of Children (Q4/19)
  • Ownership of Interactive Security System by Children at Home (Q4/19)
  • Security System Purchase Drivers by Children at Home (Q4/19)
  • High Interest in Security System Features by Children at Home (Q4/19)

Use of Digital Tools by Parents

  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents (Q4/19)
  • Top 7 Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Education Level (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Education Level, Cont. (Q4/19)
  • Top 7 Use Cases of Websites/Mobile Apps by Parents' Age (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Age, Cont. (Q4/19)
  • Top 7 Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Area of Residence (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Area of Residence, Cont. (Q4/19)

Impact of COVID-19

  • Overall Economic Impact of COVID-19 (Late March 2020)
  • Impact of COVID-19 on Employment Status (Late March 2020)
  • Consumer Concerns Due to COVID-19 (Late March 2020)
  • Impact of COVID-19 on Households with Children (Q1/20)
  • Intention to Purchase At Least One Consumer Electronics Device
  • Consumer Electronic Product Purchase Intention by Key Factors (Q1/20)

Appendix

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