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식품 캡슐화 시장 예측(-2030년) - 방법별, 코어 상별, 쉘 재료별, 기술별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석

Food Encapsulation Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Method, Core Phase, Shell Material, Technology, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면 세계 식품 캡슐화 시장은 2023년 133억 5,000만 달러로 예측 기간 동안 10.2%의 CAGR로 성장해 2030년에는 263억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

캡슐화는 살아있는 세포와 생물학적 활성 화합물의 식품 전달을 증가시키는 유용한 기술입니다. 캡슐의 보호 쉘은 내상과 환경 사이에 장벽을 제공하는 데 효과적인 식품 등급의 생분해성 성분을 사용하여 설계되어야 합니다.

2019년 Nutraingredients의 기사에 따르면 식품 산업에서 소비되는 비타민의 40% 이상이 캡슐화되어 있습니다. 비타민의 캡슐화는 비타민 분자를 안정된 껍질에 넣어 산화를 방지하고 영양소를 보존하고 제품이 오랫동안 열화되지 않도록 하기 위해 필요합니다.

시장 역학:

촉진요인:

캡슐의 소형화 및 생체 이용률 향상

IUUPAC에 따르면 나노 캡슐의 크기는 1100nm입니다. 이 나노 캡슐은 고 활성 생리 활성 물질을 포함하고 표적 분포를 보장하는 데 이상적인 크기입니다. 크기 1에서 00은 영양 보충제에 가장 적합합니다. 이 캡슐은 290-850mg의 활성 성분을 담을 수 있습니다. 분말 및 과립형 재료에 적합합니다. 미네랄, 수용성 및 지용성 비타민, 항산화제 등은 이 작은 캡슐 크기가 가장 적합합니다. 따라서 캡슐의 유용성과 생체이용률(생체 이용률)을 극대화하기 위해서는 캡슐의 크기를 줄여야 합니다.

억제요인:

고가의 기능성 식품

기능성 식품 성분의 개발과 상품화는 복잡하고 비용이 많이 들고 불확실합니다. 제품 개발의 성공 여부는 기술적 요인, 소비자 수요 및 규제 상황에 영향을 받습니다. 프로바이오틱스와 같은 새로운 기능성 성분을 만드는 데 사용되는 균주 연구 및 개발에는 많은 비용이 소요됩니다.

기회:

캡슐형 향료 및 착색제에 대한 수요 증가

캡슐화 기술을 통해 음료 및 식품 부문은 식품의 색상, 맛, 영양가를 유지하면서 보존성을 향상시킬 수 있습니다. 생리활성 화합물은 건강식품에 바람직하지 않은 맛과 색을 유발할 수 있기 때문에 색과 맛을 마스킹하기 위해 식품 캡슐화를 사용하는 경우가 증가하고 있습니다. 또한, 향료 식품에 대한 수요 증가는 향료 안정화 산업을 촉진하고 있습니다.

위협:

전통적인 보존 방법이 캡슐화 기술을 능가

식품 캡슐화는 비용이 많이 들기 때문에 음료 및 식품 산업의 중소기업 제조업체는 캡슐화 기술보다 전통적인 보존 방법을 선호합니다. 기능성 식품 분야에서 새로운 시장이 형성되고 있으며, 연구자들은 생산 비용을 낮추면서 이러한 요구에 부응하기 위해 노력하고 있습니다. 캡슐화에는 추가 비용이 발생하지만, 모든 제조업체가 경제적으로 수용하기 위해서는 이를 피해야 합니다. 여기에는 캡슐을 만들기 위한 재료뿐만 아니라 장비와 처리 조건도 포함됩니다. 또한 캡슐화에 적합한 핵심 재료의 수도 제한되어 있습니다.

예측 기간 동안 마이크로 캡슐화 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상:

마이크로 캡슐화 분야는 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다. 마이크로 캡슐화는 식품 내 성분의 품질을 향상시키기 위해 사용되며, 이 기술은 식품을 가공할 때나 외부 환경으로부터 핵심 성분을 다른 성분과의 상호 작용으로부터 보호하기 위해 사용되기 때문입니다.

영양 보충제 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상:

건강기능식품 시장은 의료비 증가와 생활습관병의 증가로 인해 예방적 건강관리로 패러다임이 전환되면서 지배 기간 동안 유리한 CAGR을 유지할 것으로 예상됩니다. 비타민, 미네랄, 오메가3, 효소와 같은 건강 보조 식품은 사람들의 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 인기가 높아지고 있습니다. 또한, 식품에서 섭취하기 어려운 성분을 보충제로 섭취하면 영양 보충제로서의 요구 사항을 충족시킬 수 있으며, 캡슐화는 제품의 맛, 색상, 보존성 및 영양을 유지하는 데 중요한 역할을합니다.

가장 높은 점유율을 보이는 지역:

북미는 하이드로콜로이드 및 에멀젼과 같은 쉘 재료가 매우 쉽게 구할 수 있고 많은 생산자가 존재하기 때문에 북미가 세계 식품 캡슐화 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 또한 이러한 발전은 가공 식품 사업의 기술 발전과 관련이 있습니다. 또한 이 지역에는 많은 기업이 존재하고 기능성 식품에 대한 소비자의 인식과 수요가 증가하고 있기 때문입니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

아시아태평양은 가공식품에 대한 수요 증가와 식음료 산업의 호황으로 인해 예측 기간 동안 놀라운 성장을 이루었습니다. 급속한 도시화로 인한 가처분 소득의 증가, 특히 중국, 인도 등 신흥 경제권에서 생활수준의 향상도 이 지역 성장의 원동력이 되고 있습니다. 그러나 급속한 도시화로 인해 간편식에 대한 선호도가 높아지면서 캡슐화 식품 성분의 채택이 가속화되고 있습니다.

주요 발전:

2023년 2월, 켈리는 유럽 유통망 통합을 위한 새로운 제휴를 발표했습니다. 켈리는 유럽 전역의 대리점 네트워크 통합에 대한 세부 사항을 발표했습니다. 이 회사는 유럽 지역의 특정 고객에게 켈리 제품을 판매하는 파트너로 Azelis와 Caldic을 선택했습니다.

2022년 11월, 카길은 Owensboro Grain Company의 인수를 발표했습니다. 카길과 오웬스보로 그레인 컴퍼니는 캐논 주 오웬스보로에 위치한 5대째 이어온 가족 소유의 콩 가공 시설 및 정제 공장입니다. 카길은 오늘 오웬스보로 그레인 컴퍼니(OGC)를 북미 농업 공급망 사업에 추가하는 정식 계약을 체결했다고 발표했습니다.

2022년 9월, BASF와 미국 소재 기술 스타트업 라이카본(LYCARBON, Inc.)은 라이카본의 독자적인 기술을 독점적으로 라이선스하고 상업화하기 위한 파트너십 계약을 체결했다고 발표했습니다.

2021년 5월, 켈리사는 호주 퀸즐랜드에 식품 기술 및 기술 혁신을 위한 전용 센터를 개발할 것이라고 발표했습니다.

2021년 4월, BASF SE는 Sandoz GmbH와 오스트리아 Kundl/Schaftenau Campus에 투자하기로 합의했습니다. 이번 협약으로 BASF SE는 효소 및 생명공학 제품 생산 기지를 더욱 발전시킬 수 있게 되었습니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제언
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 포함
  • 시장 동향(시장 촉진요인, 제약요인, 기회, 위협, 과제, 투자기회, 권고사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제언
  • 주요 공통 트렌드를 매핑한 경쟁 상황
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 맞춤형 서비스:

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  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스
    • 1차 조사 소스
    • 2차 조사 소스
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 기술 분석
  • 용도 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 식품 캡슐화 시장 : 방법별

  • 물리적
    • 무화
      • 스피닝 디스크
      • 원심 압출
      • 스프레이 냉각
      • 유동층 코팅
      • 분무 건조
    • 기타 물리적 방법
      • 전기 분무
      • 동결 건조
      • 팬 코팅
  • 화학
    • 중합
      • In Situ
      • 계면
      • 매트릭스
    • 증발-용매 확산
    • 리포솜
    • 나노 침강
    • 물리화학
    • 사이클로덱스트린
    • 초임계 유체 기술
    • 교호(LbL) 적층법 캡슐화
    • 졸 겔법
    • 공활성화
  • 물리화학적 방법
    • 코아세르베이션
  • 기타 방법
    • 유화
    • 분자 내포물
    • 미셀
    • 공결정화
    • 분무 건조
    • 압출

제6장 세계의 식품 캡슐화 시장 : 코어 상별

  • 비타민
    • 비타민 A
    • 비타민 E
    • 지용성
    • 비타민 D
    • 비타민 K
  • 수용성
    • 카르보히드라아제
    • 비타민 B 복합체
    • 프로테아제
    • 비타민 C
    • 효소와 미생물
      • 리파아제
      • 락타아제
      • 포스파타아제
      • 기타 효소
      • 트랜스퍼라제
      • 이소머라아제
    • 미네랄
      • 칼슘
      • 마그네슘
      • 아연
  • 감미료
  • 영양 지질
  • 유기산
    • 아세트산
    • 젖산
    • 구연산
    • 푸마르산
    • 아스코르빈산
    • 사과산
    • 프로피온산
    • 소르빈산
    • 기타 유기산
      • 숙신산
      • 부티르산
      • 글루콘산
  • 프로바이오틱스
    • 유산균
      • 락토바실러스 플란타룸
      • 락토바실러스 살리바리우스
      • 락토바실러스 불가리쿠스
      • 락토바실러스 람노서스
      • 락토바실러스 아시도필루스
      • 스트렙토코커스 써모필러스
      • 락토바실러스 카제이
      • 락토바실러스 스포로제네스
    • 항상성 토양 유기체
    • 효모
    • 세균
  • 프리바이오틱스
    • 이눌린
    • 올리고당
    • 폴리덱스트로스
    • 기타 프리바이오틱스
      • 프락토올리고당
      • 갈락토올리고당
      • 락티톨
      • 자일로올리고당
      • 락툴로스
      • 대두올리고당
      • 락토수크로스
  • 방부제
    • 항균제
    • 산화방지제
    • 기타 방부제
      • 킬레이트제
      • 효소 억제제
    • 천연
    • 인공
  • 아미노산과 펩타이드
  • 플레이버·에센스
    • 바닐라
    • 과일·견과류
    • 스파이스
    • 초콜릿·브라운
    • 유제품
    • 기타 플레이버
      • 어유
      • 육류 풍미
  • 기타 코어 상
    • 산, 염기 및 완충제
    • 에센셜 오일
    • 지방
    • 팽창제
    • 파이토케미컬

제7장 세계의 식품 캡슐화 시장 : 쉘 재료별

  • 탄수화물
  • 다당류
  • 복합재료
  • 폴리머
  • 하이드로콜로이드
  • 지질과 왁스
  • 멜트
  • 유화제
  • 단백질
  • 셀룰로오스

제8장 세계의 식품 캡슐화 시장 : 기술별

  • 하이브리드 캡슐화
  • 매크로 캡슐화
  • 마이크로 캡슐화
  • 나노 캡슐화
  • 기타 기술

제9장 세계의 식품 캡슐화 시장 : 용도별

  • 컬러 마스킹
  • 풍미 안정화
  • 산화
  • 정미 마스킹
  • 기타 용도

제10장 세계의 식품 캡슐화 시장 : 최종사용자별

  • 육류, 가금육, 해산물
  • 유제품
  • 동물 영양학
  • 음료
  • 제과
  • 냉동품
  • 식이보충제
  • 강화 식품
  • 베이커리 제품
  • 기능성 식품
  • 기타 최종사용자

제11장 세계의 식품 캡슐화 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 개요

  • Advanced Bionutrition Corp
  • Aveka
  • BASF SE
  • Blachem Inc
  • Cargill, Incorporated
  • Clextral
  • DSM
  • DuPont
  • Encpasys LLC
  • Firmenich SA
  • FrieslandCampina
  • Ingredion
  • International Flavors & Fragrances Inc. IFF
  • Kerry
  • Lycored
  • Sensient Technologies Corporation
  • Sphera Encapsulation
  • Symrise
  • Tastetech
  • Vitablend
ksm 23.08.07

According to Stratistics MRC, the Global Food Encapsulation Market is accounted for $13.35 billion in 2023 and is expected to reach $26.34 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.2% during the forecast period. Encapsulation is a useful technique for increasing the delivery of living cells and bioactive compounds into foods. The protective shell of encapsulates must be designed using food-grade, biodegradable ingredients that are effective at providing a barrier between the internal phase and its environment.

According to an article by Nutraingredients in 2019, over 40% of the vitamins consumed in the food industry are encapsulated. The encapsulation of vitamins is necessary to enclose vitamin molecules in a stable shell to prevent oxidation, preserve the nutrients, and avoid the products from deteriorating for a longer period.

Market Dynamics:

Driver:

Reducing capsule size and increasing bioavailability

Nanocapsules have a size range of 1100 nm, according to IUUPAC. These nanocapsules are the ideal size for containing highly active bioactives and ensuring targeted distribution. Sizes 1 through 00 are best suited for dietary supplements. These capsules can hold between 290 and 850 mg of the active ingredient. They are appropriate for powdered and granular materials. Minerals, water- and fat-soluble vitamins, and antioxidants work best in these small capsule sizes. As a result, in order to maximize the capsule's utility and bioavailability, its size must be reduced.

Restraint:

Expensive functional food products

The development and commercialization of functional food components are complex, costly, and uncertain. Product development success is influenced by technological factors, consumer demand, and legislative and regulatory contexts. Significant expenditure is necessary for the R&D of a strain to be employed in the creation of new functional components such as probiotics.

Opportunity:

Increasing demand for encapsulated flavors and colors

Using encapsulation techniques, the food and beverage sector can preserve the color, flavor, and nutritional value of food products while also improving their shelf life. Because bioactive compounds impart an unattractive taste or color to healthful foods, the use of food encapsulation for color and taste masking has increased. Furthermore, the growing demand for flavored food products propels the flavor stabilization industry.

Threat:

Traditional preservation methods surpass encapsulation techniques

Because food encapsulation can be costly, manufacturers of small and medium-sized enterprises in the food and beverage industry prefer traditional preservation procedures over encapsulation techniques. New markets are emerging in the functional food sector, and researchers are working to accommodate this need while lowering production costs. Encapsulation incurs additional costs, which must be avoided in order to enable all manufacturers to be economically acceptable. This includes not just the materials used to construct capsules but also the equipment and processing conditions. There are also a limited number of core materials suitable for encapsulation.

The microencapsulation segment is expected to be the largest during the forecast period:

The microencapsulation segment is expected to grow rapidly because microencapsulation is used to improve the quality of ingredients in food products, and this technology is used to protect the core ingredients from interacting with other ingredients while processing the food products and from the external environment.

The dietary supplements segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

Dietary Supplements segment projected to hold lucrative CAGR throughout the domination period as it is being driven in part by a paradigm shift toward preventive health management in the face of rising healthcare expenditures and an increased burden of lifestyle diseases. Dietary supplements such as vitamins, minerals, Omega 3, enzymes, and so on are becoming more popular as people become more health conscious. Additionally, ingredients that are difficult to obtain from food can be met through a supplement to meet dietary requirements, where encapsulation plays a significant role in maintaining the product's taste, color, preservation, and nutrition.

Region with largest share:

Because of the great availability of shell materials such as hydrocolloids and emulsions, as well as the existence of a large number of producers, North America has the largest share of the worldwide food encapsulation market. Furthermore, the development is associated with technological advancements in the processed food business. Additionally, because of the region's large number of players and expanding consumer awareness and demand for functional food products.

Region with highest CAGR:

The Asia-Pacific region has grown tremendously over the forecast period, owing to rising demand for processed foods and a thriving food and beverage industry. Rapid urbanization has increased disposable income, and rising living standards, particularly in emerging economies such as China and India, are also driving regional growth. However, the rapid rate of urbanization has also increased the preference for convenience foods, accelerating the adoption of encapsulated food ingredients.

Key players in the market

Some of the key players in Food Encapsulation market include Advanced Bionutrition Corp, Aveka, BASF SE, Blachem Inc, Cargill, Incorporated, Clextral, DSM, DuPont, Encpasys LLC, Firmenich SA, FrieslandCampina, Ingredion, International Flavors & Fragrances Inc. IFF, Kerry, Lycored, Sensient Technologies Corporation , Sphera Encapsulation, Symrise, Tastetech and Vitablend.

Key Developments:

In Feb 2023, Kerry announces new partnerships to consolidate distribution network in Europe. Kerry has announced details of the consolidation of its distributor network across Europe. The company has chosen Azelis and Caldic as distribution partners for Kerry products to selected customers in the European region.

In November 2022, Cargill announces acquisition of Owensboro Grain Company, Cargill and Owensboro Grain Company, a fifth-generation family-owned soybean processing facility and refinery located in Owensboro, Ky., today announced that they have entered into a definitive agreement where Cargill will add Owensboro Grain Company (OGC) to its North American agricultural supply chain business.

In September 2022, BASF and RiKarbon Inc., a U.S.-based technology start-up, announce the signing of a partnership contract to exclusively license and commercialize proprietary technology from RiKarbon.

In May 2021, Kerry has announced it will develop a purpose-built food technology and innovation center of excellence in Queensland, Australia.

In April 2021, BASF SE has agreed with Sandoz GmbH to invest at the Kundl/Schaftenau Campus in Austria. This agreement enables BASF SE to further develop its production footprint for enzymes and biotechnology products.

Methods Covered:

  • Physical
  • Chemical
  • Physico Chemical Method
  • Other Methods

Core Phases Covered:

  • Vitamins
  • Water-Soluble
  • Sweeteners
  • Nutritional Lipids
  • Organic Acids
  • Probiotics
  • Prebiotics
  • Preservatives
  • Colors
  • Amino Acids & Peptides
  • Flavors & Essence
  • Other Core Phases

Shell Materials Covered:

  • Carbohydrates
  • Polysaccharides
  • Composites
  • Polymers
  • Gum
  • Hydrocolloids
  • Lipids & Waxes
  • Melts
  • Emulsifiers
  • Proteins
  • Cellulose

Technologies Covered:

  • Hybrid Encapsulation
  • Macro Encapsulation
  • Micro Encapsulation
  • Nano Encapsulation
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Color Masking
  • Flavor Stabilization
  • Oxidation
  • Taste Masking
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Meat, Poultry and Seafoods
  • Dairy Products
  • Animal Nutrition
  • Beverages
  • Confectionery
  • Frozen Products
  • Dietary Supplements
  • Fortified Foods
  • Bakery Products
  • Function Food Products
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Food Encapsulation Market, By Method

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Physical
    • 5.2.1 Atomization
      • 5.2.1.1 Spinning Disk
      • 5.2.1.2 Centrifugal Extrusion
      • 5.2.1.3 Spray Chilling
      • 5.2.1.4 Fluidised-Bed Coating
      • 5.2.1.5 Spray Drying
    • 5.2.2 Other Physical Methods
      • 5.2.2.1 Electro-Spraying
      • 5.2.2.2 Freeze-Drying
      • 5.2.2.3 Pan Coating
  • 5.3 Chemical
    • 5.3.1 Polymerization
      • 5.3.1.1 In Situ
      • 5.3.1.2 Interfacial
      • 5.3.1.3 Matrix
    • 5.3.2 Evaporation-Solvent Diffusion
    • 5.3.3 Liposomes
    • 5.3.4 Nanoprecipitation
    • 5.3.5 Physico-Chemical
    • 5.3.6 Cyclodextrins
    • 5.3.7 Supercritical Fluid Technique
    • 5.3.8 Layer-by-Layer Encapsulation
    • 5.3.9 Sol-Gel Method
    • 5.3.10 Co-Acervation
  • 5.4 Physico Chemical Method
    • 5.4.1 Coacervation
  • 5.5 Other Methods
    • 5.5.1 Emulsification
    • 5.5.2 Molecular Inclusion
    • 5.5.3 Micelles
    • 5.5.4 Co-Crystallization
    • 5.5.5 Spray Drying
    • 5.5.6 Extrusion

6 Global Food Encapsulation Market, By Core Phase

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Vitamins
    • 6.2.1 Vitamin A
    • 6.2.2 Vitamin E
    • 6.2.3 Fat-Soluble
    • 6.2.4 Vitamin D
    • 6.2.5 Vitamin K
  • 6.3 Water-Soluble
    • 6.3.1 Carbohydrase
    • 6.3.2 Vitamin B Complex
    • 6.3.3 Protease
    • 6.3.4 Vitamin C
    • 6.3.5 Enzymes & Microorganisms
      • 6.3.5.1 Lipase
      • 6.3.5.2 Lactase
      • 6.3.5.3 Phosphatase
      • 6.3.5.4 Other Enzymes
      • 6.3.5.4.1 Transferase
      • 6.3.5.4.2 Isomerase
    • 6.3.6 Minerals
      • 6.3.6.1 Calcium
      • 6.3.6.2 Iron
      • 6.3.6.3 Magnesium
      • 6.3.6.4 Phosphorous
      • 6.3.6.5 Zinc
  • 6.4 Sweeteners
  • 6.5 Nutritional Lipids
  • 6.6 Organic Acids
    • 6.6.1 Acetic Acid
    • 6.6.2 Lactic Acid
    • 6.6.3 Citric Acid
    • 6.6.4 Fumaric Acid
    • 6.6.5 Ascorbic Acid
    • 6.6.6 Malic Acid
    • 6.6.7 Propionic Acid
    • 6.6.8 Sorbic Acid
    • 6.6.9 Other Organic Acids
      • 6.6.9.1 Succinic Acid
      • 6.6.9.2 Butyric Acid
      • 6.6.9.3 Gluconic Acid
  • 6.7 Probiotics
    • 6.7.1 Lactobacilli
      • 6.7.1.1 Lactobacillus Plantarum
      • 6.7.1.2 Lactobacillus Salivarius
      • 6.7.1.3 Lactobacillus Bulgaricus
      • 6.7.1.4 Lactobacillus Rhamnosus
      • 6.7.1.5 Lactobacillus Acidophilus
      • 6.7.1.6 Streptococcus Thermophilus
      • 6.7.1.7 Lactobacillus Casei
      • 6.7.1.8 Lactobacillus Sporogenes
    • 6.7.2 Homeostatic Soil Organisms
    • 6.7.3 Yeast
    • 6.7.4 Bacteria
  • 6.8 Prebiotics
    • 6.8.1 Inulin
    • 6.8.2 Oligosaccharides
    • 6.8.3 Polydextrose
    • 6.8.4 Other Prebiotics
      • 6.8.4.1 Fructooligosaccharide
      • 6.8.4.2 Galacto Oligosaccharide
      • 6.8.4.3 Lactitol
      • 6.8.4.4 Xylooligosaccharides
      • 6.8.4.5 Lactulose
      • 6.8.4.6 Soy Oligosaccharides
      • 6.8.4.7 Lactosucrose
  • 6.9 Preservatives
    • 6.9.1 Antimicrobials
    • 6.9.2 Antioxidants
    • 6.9.3 Other Preservatives
      • 6.9.3.1 Chelating Agents
      • 6.9.3.2 Enzyme Inhibitors
  • 6.10 Colors
    • 6.10.1 Natural
    • 6.10.2 Artificial
  • 6.11 Amino Acids & Peptides
  • 6.12 Flavors & Essence
    • 6.12.1 Vanilla
    • 6.12.2 Fruits & Nuts
    • 6.12.3 Spices
    • 6.12.4 Chocolate & Browns
    • 6.12.5 Dairy
    • 6.12.6 Other Flavors
      • 6.12.6.1 Fish Oil
      • 6.12.6.2 Meat Flavors
      • 6.12.6.3 Tea
  • 6.13 Other Core Phases
    • 6.13.1 Acids, Bases, and Buffers
    • 6.13.2 Essential Oils
    • 6.13.3 Fats
    • 6.13.4 Leavening Agents
    • 6.13.5 Phytochemicals
    • 6.13.6 Salts

7 Global Food Encapsulation Market, By Shell Material

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Carbohydrates
  • 7.3 Polysaccharides
  • 7.4 Composites
  • 7.5 Polymers
  • 7.6 Gum
  • 7.7 Hydrocolloids
  • 7.8 Lipids & Waxes
  • 7.9 Melts
  • 7.10 Emulsifiers
  • 7.11 Proteins
  • 7.12 Cellulose

8 Global Food Encapsulation Market, By Technology

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Hybrid Encapsulation
  • 8.3 Macro Encapsulation
  • 8.4 Micro Encapsulation
  • 8.5 Nano Encapsulation
  • 8.6 Other Technologies

9 Global Food Encapsulation Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Color Masking
  • 9.3 Flavor Stabilization
  • 9.4 Oxidation
  • 9.5 Taste Masking
  • 9.6 Other Applications

10 Global Food Encapsulation Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Meat, Poultry and Seafoods
  • 10.3 Dairy Products
  • 10.4 Animal Nutrition
  • 10.5 Beverages
  • 10.6 Confectionery
  • 10.7 Frozen Products
  • 10.8 Dietary Supplements
  • 10.9 Fortified Foods
  • 10.10 Bakery Products
  • 10.11 Function Food Products
  • 10.12 Other End Users

11 Global Food Encapsulation Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Advanced Bionutrition Corp
  • 13.2 Aveka
  • 13.3 BASF SE
  • 13.4 Blachem Inc
  • 13.5 Cargill, Incorporated
  • 13.6 Clextral
  • 13.7 DSM
  • 13.8 DuPont
  • 13.9 Encpasys LLC
  • 13.10 Firmenich SA
  • 13.11 FrieslandCampina
  • 13.12 Ingredion
  • 13.13 International Flavors & Fragrances Inc. IFF
  • 13.14 Kerry
  • 13.15 Lycored
  • 13.16 Sensient Technologies Corporation
  • 13.17 Sphera Encapsulation
  • 13.18 Symrise
  • 13.19 Tastetech
  • 13.20 Vitablend
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