공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

<2021.1H> Global 전기 자동차 시장 및 Battery 수급 전망 (-2030년)

<2021.1H> Global xEV market and Battery supply & demand outlook (~2030)

리서치사 SNE Research
발행일 2021년 03월 상품 코드 1002629
페이지 정보 영문 또는 국문 - 200 Pages
가격
자세한 내용은 문의바랍니다.

주의 : 본 보고서는 디지털 저작권 관리 시스템(DRM) 장착 파일로 총 5대 PC에서만 이용이 가능합니다.


<2021.1H> Global 전기 자동차 시장 및 Battery 수급 전망 (-2030년) <2021.1H> Global xEV market and Battery supply & demand outlook (~2030)
발행일 : 2021년 03월 페이지 정보 : 영문 또는 국문 - 200 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

코로나19로 혼란스러웠던 1년이 지났습니다. 하지만 코로나19의 전세계적 유행은 멈추지 않았으며, 각종 산업 중 특히 자동차 업계가 받은 충격은 지대했습니다.

2020년 차량 판매 실적은 전년 대비 역성장하는 경우가 많았습니다. 코로나19가 장기화되자 차량 판매 증가를 기대하지 않은 자동차 제조사들은 예년 대비 적은 양의 자동차용 반도체를 주문했습니다. 하지만 자동차 수요는 제조사 예상을 크게 상회하였고, 이는 현재의 자동차용 반도체 수급문제의 원인이 됐습니다.

시간이 지나며 자동차 시장은 예전과 같은 시장 규모를 되찾겠지만 내연기관의 시장규모는 전과 같지 않을 전망입니다. 일론 머스크의 테슬라에 이어 독일 폭스바겐도 공격적인 전동화 정책을 취하기 시작했기 때문입니다. 두 업체는 각각 배터리데이, 파워데이 등의 행사를 통해 자사의 전동화 정책 및 기술방향을 발표한 바 있습니다.

현대기아차는 자사의 모듈형 플랫폼 ‘E-GMP’를 활용한 아이오닉5와 EV6를 발표하며 본격적인 전기차 시대 진입을 알렸습니다. 모두 코로나19에도 흔들림 없이 전동화 사업을 추진 중입니다.

이번에 새롭게 업데이트한 Global 전기자동차 시장 및 Battery 수급 전망 리포트는 향후 코로나19 종식 후 성장할 전기차 시장을 완성체 제조사별, 지역별로 나눠 세분화하였습니다. 또한 향후 발생할 이차전지 공급 다변화 및 수요공급을 분석하였습니다.

이차전지 및 전기차 업계 관계자 등 이 보고서를 보시는 관계자 분들에게 이 보고서가 도움이 되길 바라며, 코로나 19의 빠른 종식 및 시장 회복을 기원합니다.

[목차]

1. 자동차 시장 전망

2. 전기 승용차(BEV+PHEV) 중장기 시장 전망

  • 2.1 전기 승용차 시장 전망
  • 2.2 전기차 비중 전망
  • 2.3 전기 승용차 OEM별 전망
  • 2.4 Top OEM 별 판매 전망
    • - VW, Toyota, Renault-Nissan, TESLA, HKMC, GM, HONDA PSA, Geely, FCA, FORD, Daimler, BMW

3. 지역별 전기 승용차 시장 전망

  • 3.1 미국 전기차 시장 전망
  • 3.2 북미 전기차 시장 전망(미국 제외)
  • 3.3 유럽 전기차 시장 전망
  • 3.4 중국 전기차 시장 전망
  • 3.5 일본 전기차 시장 전망
  • 3.6 한국 전기차 시장 전망
  • 3.7 기타 전기차 시장 전망

4. 전기 BUS 시장 전망

  • 4.1 전기 BUS 시장 전망
  • 4.2 전기 BUS 지역별 시장 전망

5. 전기 TRUCK 시장 전망

  • 5.1 전기 TRUCK 시장 전망
  • 5.2 전기 TRUCK 지역별 시장 전망

6. LIB 시장 및 판가 전망

  • 6.1 전기차 평균 Battery 용량 전망
  • 6.2 전기차 Battery 판가 전망
  • 6.3 전기차 Battery 시장 규모 전망

7. 전기 자동차용 Battery 시장 전망

  • 7.1 xEV Battery 수요 전망
  • 7.2 xEV 승용차 배터리 수요 전망
  • 7.3 xEV 상용차 배터리 수요 전망
  • 7.4 xEV BUS 배터리 수요 전망
  • 7.5 xEV Truck 배터리 수요 전망
  • 7.6 지역별 배터리 수요 전망

8. 자동차 Maker별 Battery 수요 전망

  • 8.1 Global OEM Maker별 배터리 수요 전망(PV)
  • 8.2 China Maker별 배터리 수요 전망(PV)

9. LIB Maker별 공급 전망

  • 9.1 제조국가 별 Battery 공급 전망
  • 9.2 생산지역 별 Battery 공급 전망
  • 9.3 한국 Maker 전망
  • 9.4 일본 Maker 전망
  • 9.5 중국 Maker 전망
  • 9.6 유럽 Maker 전망
  • 9.7 미국 Maker 전망

10. 중장기 Battery 수급 전망

  • 10.1 Global 중장기 수급 전망
  • 10.2 중국 중장기 수급 전망
  • 10.3 Global(중국 제외) 중장기 수급 전망
  • 10.4 유럽 중장기 수급 전망
  • 10.5 북미 중장기 수급 전망

[별첨]

1. Global 자동차 규제 및 전기차 육성 정책

  • 1.1 주요 국가별 전기자동차 보급 목표
  • 1.2 주요도시의 내연기관 차량 퇴출 선언
  • 1.3 주요 국가별 자동차 규제 및 전기차 육성 정책
    • 1.3.1 미국 자동차 규제 및 업체 현황
    • 1.3.2 유럽 자동차 규제 및 업체 현황
    • 1.3.3 중국 자동차 규제 및 보조금 정책

2. 주요 자동차 Maker 전기차 판매 목표

3. 주요 자동차 Maker 동향

LSH 21.05.26

One year chaotic with COVID-19 has passed. Nevertheless, the worldwide epidemic of COVID-19 did not stop; thereby, the shock, especially received by the automobile industry among various industries, was very great.

In 2020, for the vehicle sales performance, there were many cases showing degrowth, compared to the previous year. As CORONA-19 became prolonged, automakers, not expecting an increase in car sales, started to order a smaller amount of automotive semiconductors, compared to the previous year. However, actual demand for automobiles greatly exceeded the expectations of car makers, which contributed to the current supply and demand problems on semiconductors for automobiles.

As time passes, the automobile market will recover the same market size as it used to be, but the market size of internal-combustion engines is expected not to be the same as before. It's because following after Elon Musk's Tesla, Volkswagen in Germany has also begun to adopt aggressive electrification policies. Both companies have ever announced their own electrification policies and technology directions through the events, like the "Battery Day" and the "Power Day", respectively.

Hyundai-Kia Motors also announced their full-scale entry into the electric vehicle (EV) era by releasing Ioniq 5 and EV6 ? which are using "E-GMP", their own modular platform. All are currently pursuing the electrification business without any agitations even in the COVID-19 situation.

In the report, the “Global xEV Market and Battery Supply & Demand Outlook”, which was newly updated this time, we subdivided the EV market, which will grow after the end of COVID-19 in the future, into manufacturers and regions for the finished cars. In addition, we conducted an analysis on the supply diversification and demand & supply ? which will occur in the future ? for secondary batteries.

We hope this report will be helpful to those who will read this report, including persons concerned in the secondary battery and EV industry, and the like, and wish that COVID-19 will rapidly end and that the market will be recovered.

Table of Contents

1. Outlook for Global Automobile Market

2. Mid-to-Long Term Market Outlook for Electric PVs (BEV+PHEV)

  • 2.1. Market Outlook for Electric PVs
  • 2.2. Outlook for Proportion of EV
  • 2.3. Outlook for Electric PVs by OEMs
  • 2.4. Sales Outlook by Top OEMs
    • VW, Toyota, Renault-Nissan, TESLA, HKMC,GM,HONDA, PSA, Geely, FCA, FORD, Daimler, BMW

3. Electric PV Market Outlook by Region

  • 3.1. Outlook for EV Market in USA
  • 3.2. Outlook for EV Market in North American (except USA)
  • 3.3. Outlook for EV Market in Europe
  • 3.4. Outlook for EV Market in China
  • 3.5. Outlook for EV Market in Japan
  • 3.6. Outlook for EV Market in Korea
  • 3.7. Outlook for Other EV Markets

4. Outlook for Electric BUS Market

  • 4.1. Outlook for Electric BUS Market
  • 4.2. Outlook for Electric BUS Market by Region

5. Outlook for Electric TRUCK Market

  • 5.1. Outlook for Electric TRUCK Market
  • 5.2. Outlook for Electric TRUCK Market by Region

6. Outlook for LIB Market and Selling Price

  • 6.1. Outlook for Average Battery Capacity of EVs
  • 6.2. Outlook for Selling Price of EV Battery
  • 6.3. Outlook for Market Size of EV Battery

7. Outlook for Battery Market for EVs

  • 7.1. Demand Outlook for xEV Battery
  • 7.2. Demand Outlook for Electric PV Battery
  • 7.3. Demand Outlook for Electric CV Battery
  • 7.4. Demand Outlook for Electric BUS Battery
  • 7.5. Demand Outlook for Electric Truck Battery
  • 7.6. Demand Outlook for xEV Battery by Region

8. Battery Demand Outlook by Car Maker

  • 8.1. Battery Demand Outlook by Global OEM Maker (PV)
  • 8.2. Battery Demand Outlook by Chinese Maker (PV)

9. Supply Outlook by LIB Maker

  • 9.1. Battery Supply Outlook by Country of Manufacture
  • 9.2. Battery Supply Outlook by Production Region
  • 9.3. Outlook for Korean Makers
  • 9.4. Outlook for Japanese Makers
  • 9.5. Outlook for Chinese Makers
  • 9.6. Outlook for European Makers
  • 9.7. Outlook for USA Makers

10. Mid-to-Long Term Outlook for Battery Supply and Demand

  • 10.1. Outlook for Global Mid-to-Long Term Supply and Demand
  • 10.2. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in China
  • 10.3. Outlook for Global Mid-to-Long Term Supply and Demand (except China)
  • 10.4. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in Europe
  • 10.5. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in North America

Appendix

1. Global Automobile Regulation and EV Promotion Policy

  • 1.1. Supply Target of EVs by Leading Country
  • 1.2. Declaration of Exit of Internal-Combustion Vehicles in Major Cities
  • 1.3. Automobile Regulation and EV Promotion Policy by Leading Country
    • 1.3.1. Automobile Regulation and Business Status in USA
    • 1.3.2. Automobile Regulation and Business Status in Europe
    • 1.3.3. Automobile Regulation and Subsidy Policy in China

2. Sales Targets of Major Car Makers for EVs

3. Trend of Major Automobile Makers

Back to Top
전화 문의
F A Q