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<2020> Global 전기자동차 시장 및 Battery 수급 전망(-2030년) - COVID 19 영향 반영

<2020> Global xEV market and Battery supply & demand outlook (~2030) - COVID 19

리서치사 SNE Research
발행일 2020년 04월 상품 코드 935824
페이지 정보 영문 또는 국문 - 218 Pages
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<2020> Global 전기자동차 시장 및 Battery 수급 전망(-2030년) - COVID 19 영향 반영 <2020> Global xEV market and Battery supply & demand outlook (~2030) - COVID 19
발행일 : 2020년 04월 페이지 정보 : 영문 또는 국문 - 218 Pages

코로나19의 세계적 대유행(팬데믹)으로 세계 경제 전체가 요동치고 있습니다.

‘우한폐렴’으로 알려진 코로나19는 세계 경제의 시간을 정지시켰습니다. 많은 업체들이 재택근무를 했던 대한민국부터 시작하여 전세계가 정부 차원에서 외출을 만류했습니다. 이 바람에 소비가 자연스럽게 정지되었으며, 이동수단의 사용 역시 눈에 띄게 감소되었습니다. 이외에도 및 자동차 공장들도 생산 차제를 중단하는 등 극단적인 조치가 이뤄졌습니다. 이에 우리나라 외에도 미국 등 주요 정부는 코로나19에 대한 긴급 자금 지원을 서두르고 있습니다.

SNE리서치는 이에 관한 시장 전망 변동을 새롭게 예측하기를 바라는 시장의 요구에 따라 본 보고서의 긴급 업데이트를 진행하였습니다. 3월 말 주요 자동차 제조사의 대응 방침을 바탕으로 유럽과 미국 등 코로나19의 유행이 심각한 주요 시장에서 약 3개월간 부품 공급망이 멈추고 이에 관한 복구 노력이 있을 것으로 예상했습니다. 공급 측면 외에 수요 측면에서도 시장 회복에 다소 시간이 걸릴 것으로 시나리오를 예상하여 시장 전망치를 조정하였습니다.

본 보고서는 기존 중장기 전망치에 앞서 밝힌 시나리오를 접목하여 시장 전망을 새로이 하였습니다. 또한 전기차용 이차전지의 대당 에너지양의 성장을 전체 평균으로만 지원했던 이전과는 달리, 주요 자동차 제조업체별 평균으로 지원하여 더 구체적인 이차전지 시장 규모 성장 자료를 제공하였습니다.

이차전지 및 전기차 업계 관계자, 리서치 증권 업계 그리고 학계 등의 관계자분들께 이 보고서가 도움이 되길 바랍니다. 더불어 코로나19가 빠르게 종식되길 바라며 건강에 유의하시기를 희망합니다.

제1장 COVID-19 영향 및 시나리오

  • COVID-19가 전기차에 미치는 영향

제2장 전기 승용차(BEV+PHEV) 중장기 시장 전망

  • 전기 승용차 시장 전망
  • 전기 승용차 Maker별 전망
  • Top Maker별 세부 전망
    • VW
    • Toyota
    • Renault-Nissan
    • TESLA
    • HKMC
    • GM
    • HONDA
    • PSA
    • Geely
    • FCA
    • Ford
    • Daimler
    • BMW

제3장 지역별 전기 승용차 시장 전망

  • 미국 전기차 시장 전망
  • 북미 전기차 시장 전망(미국 제외)
  • 유럽 전기차 시장 전망
  • 중국 전기차 시장 전망
  • 일본 전기차 시장 전망
  • 한국 전기차 시장 전망
  • 기타 전기차 시장 전망

제4장 전기 BUS 시장 전망

  • 전기 BUS 시장 전망
  • 전기 BUS 지역별 시장 전망

제5장 전기 TRUCK 시장 전망

  • 전기 TRUCK 시장 전망

제6장 LiB 시장 및 판가 전망

  • 전기차 평균 Battery 용량 전망
  • 전기차 Battery 판가 전망
  • 기차 Battery 시장 규모 전망

제7장 전기 자동차용 Battery 시장 전망

  • xEV Battery 수요 전망
  • xEV 승용차 배터리 수요 전망
  • xEV 상용차 배터리 수요 전망
  • xEV BUS 배터리 수요 전망
  • xEV TRUCK 배터리 수요 전망
  • xEV Maker별 배터리 수요 전망(PV)

제8장 xEV Maker별 배터리 수요 전망(PV)

  • Global OEM Maker별 배터리 수요 전망(PV)
  • China Maker별 배터리 수요 전망(PV)

제9장 LiB Maker별 공급 전망

  • 제조국가별 Battery 공급 전망
  • 생산지역별 Battery 공급 전망
  • 한국 Maker 전망
  • 일본 Maker 전망
  • 중국 Maker 전망
  • 유럽 및 기타 Maker 전망

제10장 장기 Battery 수급 전망

  • Global 중장기 수급 전망
  • 중국 중장기 수급 전망
  • Global(중국 제외) 중장기 수급 전망
  • 유럽 중장기 수급 전망
  • 북미 중장기 수급 전망

[별첨]

1. Global 자동차 규제 및 전기차 육성 정책

  • 주요 국가별 전기자동차 보급 목표
  • 주요도시의 내연기관 차량 퇴출 선언
  • 주요 국가별 자동차 규제 및 전기차 육성 정책
    • 미국 자동차 규제 및 업체 현황
    • 유럽 자동차 규제 및 업체 현황
    • 중국 자동차 규제 및 보조금 정책

2. 주요 자동차 Maker 전기차 판매 목표

3. 주요 자동차 Maker 동향

LSH 20.05.15

COVID-19, known as 'Wuhan Pneumonia', has stopped the time of the world economy. Starting with the Republic of Korea where many companies had to have their employees work from home, the entire world dissuaded the people from going out at the government level. Due to this cause, consumption naturally ceased, and the use of transportation means was also noticeably reduced. In addition to those, extreme measures were also taken, including the suspension of producing vehicles itself at automobile plants and the like. Accordingly, major governments, including the United States and other countries, as well as Korea, are rushing to provide emergency funding for COVID-19.

SNE Research conducted an urgent update to this report in response to the demand of the market to newly predict fluctuations of market outlook related to this. Based on the confrontational policies of major automakers as of March this year, it is expected that supply chains of parts will be stopped for 3 months in major markets, such as Europe and the US, where the pandemic of COVID-19 is serious, and that recovery efforts will be made on this. Even in the demand side, other than the supply one, the market outlook values had to be adjusted in anticipation of a scenario that it would take some time to restore the market.

This report updated the market outlook by combining the aforementioned scenario with the existing forecasted mid- & long-term values. In addition, unlike in the past case where the growth of the energy amount per unit of secondary batteries for EVs was supported only with the overall average, it provided more specific growth data on the secondary battery market size by supporting with the average for each major automobile manufacturer.

We hope this report will be helpful to those concerned in the secondary battery and EV industries, research and securities business circles, academia, etc. Furthermore, we also hope that COVID-19 will end soon and that you will take care of your health.

Table of Contents

1. Global Impacts of COVID-19 and Scenarios

  • 1.1. The Impact of COVID-19 on EV

2. Mid-to-Long Term Market Outlook for Electric PVs (BEV+PHEV)

  • 2.1. Market Outlook for Electric PVs
  • 2.2. Outlook by Electric PV Maker
  • 2.3. Detailed Outlook by Top Maker
    • VW, Toyota, Renault-Nissan, TESLA,HKMC,GM,HONDA
    • PSA, Geely, FCA, FORD, Daimler, BMW

3. Electric PV Market Outlook by Region

  • 3.1. Outlook for EV Market in USA
  • 3.2. Outlook for EV Market in North American (except USA)
  • 3.3. Outlook for EV Market in Europe
  • 3.4. Outlook for EV Market in China
  • 3.5. Outlook for EV Market in Japan
  • 3.6. Outlook for EV Market in Korea
  • 3.7. Outlook for Other EV Markets

4. Outlook for Electric BUS Market

  • 4.1. Outlook for Electric BUS Market
  • 4.2. Outlook for Electric BUS Market by Region

5. Outlook for Electric TRUCK Market

  • 5.1. Outlook for Electric TRUCK Market
  • 5.2. Outlook for Electric TRUCK Market by Region

6. Outlook for LiB Market and Selling Price---

  • 6.1. Outlook for Average Battery Capacity of EVs
  • 6.2. Outlook for Selling Price of EV Battery
  • 6.3. Outlook for Market Size of EV Battery

7. Outlook for Battery Market for EVs

  • 7.1. Demand Outlook for xEV Battery
  • 7.2. Demand Outlook for xEV PV Battery
  • 7.3. Demand Outlook for xEV CV Battery
  • 7.4. Demand Outlook for xEV BUS Battery
  • 7.5. Demand Outlook for xEV Truck Battery
  • 7.6. Outlook for Battery Demand by xEV Maker (PV)

8. Outlook for Battery Demand by Car Maker-

  • 8.1. Outlook for Battery Demand by Global OEM Maker (PV)
  • 8.2. Outlook for Battery Demand by Chinese Maker (PV)

9. Supply Outlook by LiB Maker

  • 9.1. Battery Supply Outlook by Country of Manufacture
  • 9.2. Battery Supply Outlook by Production Region
  • 9.3. Outlook for Korean Makers
  • 9.4. Outlook for Japanese Makers
  • 9.5. Outlook for Chinese Makers
  • 9.6. Outlook for European and other Makers

10. Mid-to-Long Term Outlook for Battery Supply and Demand

  • 10.1. Outlook for Global Mid-to-Long Term Supply and Demand
  • 10.2. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in China
  • 10.3. Outlook for Global Mid-to-Long Term Supply and Demand (except China)
  • 10.4. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in Europe
  • 10.5. Outlook for Mid-to-Long Term Supply and Demand in North America

Appendix

1. Global Automobile Regulation and EV Promotion Policy

  • 1.1. Supply Target of EVs by Leading Country
  • 1.2. Declaration of Exit of Internal-Combustion Vehicles in Major Cities
  • 1.3. Automobile Regulation and EV Promotion Policy by Leading Country
    • 1.3.1. Automobile Regulation and Business Status in USA
    • 1.3.2. Automobile Regulation and Business Status in Europe
    • 1.3.3. Automobile Regulation and Subsidy Policy in China

2. Sales Targets of Major Car Makers for EVs

3. Trend of Major Automobile Makers--

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