시장보고서
상품코드
1319891

세계의 혈액 배양 검사 시장 조사 보고서 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향, 예측(2023-2030년)

Global Blood Culture Test Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

발행일: | 리서치사: Value Market Research | 페이지 정보: 영문 230 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

혈액 배양 검사 시장의 세계 수요는 2023년-2030년간 9.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2022년 55억 4,000만 달러에서 2030년에는 약 111억 3,000만 달러에 도달할 것으로 추정됩니다.

혈액 배양 검사는 환자의 혈류에 박테리아, 곰팡이 및 기타 미생물(병원균)의 존재를 감지하는 데 사용되는 의료 진단 절차입니다. 이 검사는 생명을 위협할 수 있는 심각한 혈류 감염 및 패혈증 진단에 매우 중요합니다.

시장 역학 :

효과적인 치료를 위해서는 적시에 정확한 진단이 필수적이기 때문에 세계적으로 패혈증과 혈류 감염의 발생률이 증가하고 있는 것이 중요한 촉진제 역할을 하고 있습니다. 의료 기관이 감염 예방에 중점을 두고 있는 것도 감염을 조기에 발견하고 적절한 조치를 취하기 위해 혈액 배양 검사에 대한 수요를 증가시키는 데 기여하고 있습니다. 자동화 시스템, 연속 모니터링 등 혈액배양 기술의 기술적 발전으로 병원균 검출의 민감도와 속도가 향상되어 환자 치료 결과가 개선되고 있습니다. 또한, 면역 기능이 저하된 환자 증가와 항균제 내성 퇴치를 위한 항균제 관리의 중요성이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 개발도상국의 의료 지출 및 인프라 구축 증가, 감염 조기 진단의 중요성을 강조하는 신흥국의 전염병의 영향도 혈액 배양 검사 수요에 기여하고 있습니다.

조사 보고서는 Portre's Five Forces 모델, 시장 매력도 분석, 밸류체인 분석을 다루고 있습니다. 이러한 도구는 업계의 구조를 명확하게 파악하고 세계 수준에서 경쟁의 매력을 평가하는 데 도움이 됩니다. 또한 이러한 도구는 세계의 혈액 배양 검사 시장에서 각 부문을 종합적으로 평가할 수 있습니다. 혈액 배양 검사 산업의 성장과 동향은 이 조사에 대한 전체적인 접근 방식을 제공합니다.

지역별 분석 :

이 섹션에서는 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카의 혈액 배양 검사 시장의 현재 및 미래 수요를 강조하는 지역 전망을 다룹니다. 또한, 모든 주요 지역의 개별 용도 부문 수요, 추정 및 예측에 초점을 맞추고 있습니다.

맞춤형 요구사항이 있는 경우, 당사로 연락 부탁드립니다. 당사의 조사 팀은 고객의 요구에 따라 맞춤형 보고서를 제공할 수 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 주요 요약

  • 시장 하이라이트
  • 세계 시장 현황

제3장 혈액 배양 검사 - 산업 분석

  • 서론 : 시장 역학
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 업계 동향
  • Porter의 Five Forces 분석
  • 시장의 매력 분석

제4장 밸류체인 분석

  • 밸류체인 분석
  • 원재료 분석
    • 원재료 리스트
    • 원재료 제조업체 리스트
    • 주요 원재료 가격 동향
  • 잠재적 바이어 리스트
  • 마케팅 채널
    • 직접 마케팅
    • 간접 마케팅
    • 마케팅 채널 발전 동향

제5장 세계의 혈액 배양 검사 시장 분석 : 방법별

  • 방법별 개요
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 방법별 분석
  • 기존/수동
  • 자동화

제6장 세계의 혈액 배양 검사 시장 분석 : 제품별

  • 제품별 개요
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 제품별 분석
  • 소모품(혈액 배양 배지, 어세이 키트 및 시약, 혈액 배양 액세서리)
  • 기기(자동 혈액 배양 시스템, 지원 검사기기)
  • 소프트웨어 및 서비스

제7장 세계의 혈액 배양 검사 시장 분석 : 기술별

  • 기술별 개요
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 기술별 분석
  • 배양 기반 기술
  • 분자 기술
  • 마이크로어레이
  • PCR (Polymerase Chain Reaction)
  • PNA-FISH (Peptide Nucleic Acid - Fluroscent in Situ Hybridization)
  • 프로테오믹스 기술

제8장 세계의 혈액 배양 검사 시장 분석 : 용도별

  • 용도별 개요
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 용도별 분석
  • 균혈증
  • 진균증
  • 마이코막테리아 탐지

제9장 세계의 혈액 배양 검사 시장 분석 : 최종사용자별

  • 최종사용자별 개요
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 최종사용자별 분석
  • 병원 실험실
  • 참조 실험실
  • 학술연구기관
  • 기타 연구소

제10장 세계의 혈액 배양 검사 시장 분석 : 지역별

  • 지역별 전망
  • 서론
  • 북미의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 북미 : 부문별
    • 북미 : 국가별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 유럽 : 부문별
    • 유럽 : 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 아시아태평양 : 부문별
    • 아시아태평양 : 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 라틴아메리카 : 부문별
    • 라틴아메리카 : 국가별
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 페루
    • 칠레
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 중동 및 아프리카 : 부문별
    • 중동 및 아프리카 : 국가별
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이스라엘
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 혈액 배양 검사 기업의 경쟁 구도

  • 혈액 배양 검사 시장 경쟁
  • 제휴/협력/합의
  • 인수합병(M&A)
  • 신제품 발매
  • 기타 개발

제12장 기업 개요

  • 기업 점유율 분석
  • 시장 집중도
  • Becton
  • Dickinson and Company(US)
  • bioMerieux SA(France)
  • Thermo Fisher Scientific Inc.(US)
  • Luminex Corporation(US)
  • Danaher Corporation(US)
  • Bruker Corporation(US)
  • IRIDICA(a subsidiary of Abbott Laboratories)(US)
  • Roche Diagnostics(Switzerland)
  • T2 Biosystems Inc.(US)
  • Anaerobe Systems Inc.(US)
  • OpGen Inc.(US)
  • Meditech Technologies India Private Limited(India)
  • Carl Zeiss AG(Germany)
  • Nikon Corporation(Japan)
  • BINDER GmbH(Germany)
  • Biobase Biotech(Jinan) Co. Ltd.(China)

참고 - 기업 프로파일링에서 재무 세부 정보 및 최근 개발 현황은 이용 가능 여부에 따라 달라지거나 비공개 회사의 경우 다루지 않을 수 있습니다.

LSH 23.08.25

The global demand for Blood Culture Test Market is presumed to reach the market size of nearly USD 11.13 BN by 2030 from USD 5.54 BN in 2022 with a CAGR of 9.1% under the study period 2023 - 2030.

A blood culture test is a medical diagnostic procedure which is used to detect the presence of bacteria, fungi, or other microorganisms (pathogens) in a patient's bloodstream. The test is crucial in diagnosing bloodstream infections or sepsis, a severe and potentially life-threatening condition.

MARKET DYNAMICS:

The growing incidence of sepsis and bloodstream infections worldwide is a significant driver, as timely and accurate diagnosis is crucial for effective treatment. Healthcare facilities' increasing focus on infection control measures also contributes to the demand for blood culture tests to identify infections early and implement appropriate measures. Technological advancements in blood culture technology, including automated systems and continuous monitoring, have improved the sensitivity and speed of pathogen detection, enhancing patient outcomes. Additionally, the rising number of patients with compromised immune systems and the importance of antimicrobial stewardship to combat antimicrobial resistance fuel the market's growth. Furthermore, increasing healthcare spending and infrastructure development in developing countries and the impact of the COVID-19 pandemic, which emphasizes the importance of early infection diagnosis, also contribute to the demand for blood culture tests.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of blood culture test. The growth and trends of blood culture test industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the blood culture test market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Method

  • Conventional/Manual Methods
  • Automated Methods

By Product

  • Consumables (Blood Culture Media, Assay Kits & Reagents, Blood Culture Accessories)
  • Instruments (Automated Blood Culture Systems, Supporting Laboratory Equipment)
  • Software And Services

By Technology

  • Culture-Based Technology
  • Molecular Technologies
  • Microarrays
  • Pcr (Polymerase Chain Reaction)
  • Pna-Fish (Peptide Nucleic Acid - Fluroscent In Situ Hybridization)
  • Proteomics Technology

By Application

  • Bacteremia
  • Fungemia
  • Mycobacterial Detection

By End User

  • Hospital Laboratories
  • Reference Laboratories
  • Academic Research Laboratories
  • Other Laboratories

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Blood Culture Test market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Blood Culture Test market include Becton, Dickinson and Company (US), bioMerieux SA (France), and Thermo Fisher Scientific Inc. (US), Luminex Corporation (US), Danaher Corporation (US), Bruker Corporation (US), IRIDICA (a subsidiary of Abbott Laboratories) (US), Roche Diagnostics (Switzerland), T2 Biosystems, Inc. (US), Anaerobe Systems, Inc. (US), OpGen, Inc. (US), Meditech Technologies India Private Limited (India), Carl Zeiss AG (Germany), Nikon Corporation (Japan), BINDER GmbH (Germany), Biobase Biotech (Jinan) Co. Ltd. (China). This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . BLOOD CULTURE TEST - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Method
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Technology
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By End User
    • 3.7.6 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL BLOOD CULTURE TEST MARKET ANALYSIS BY METHOD

  • 5.1 Overview by Method
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Method
  • 5.4 Conventional/Manual Methods Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Automated Methods Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL BLOOD CULTURE TEST MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 6.1 Overview by Product
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product
  • 6.4 Consumables (Blood Culture Media, Assay Kits & Reagents, Blood Culture Accessories) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Instruments (Automated Blood Culture Systems, Supporting Laboratory Equipment) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Software And Services Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL BLOOD CULTURE TEST MARKET ANALYSIS BY TECHNOLOGY

  • 7.1 Overview by Technology
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Technology
  • 7.4 Culture-Based Technology Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Molecular Technologies Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Microarrays Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 PCR (Polymerase Chain Reaction) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.8 PNA-FISH (Peptide Nucleic Acid - Fluroscent in Situ Hybridization) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.9 Proteomics Technology Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL BLOOD CULTURE TEST MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 8.1 Overview by Application
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by Application
  • 8.4 Bacteremia Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Fungemia Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.6 Mycobacterial Detection Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL BLOOD CULTURE TEST MARKET ANALYSIS BY END USER

  • 9.1 Overview by End User
  • 9.2 Historical and Forecast Data
  • 9.3 Analysis by End User
  • 9.4 Hospital Laboratories Historic and Forecast Sales by Regions
  • 9.5 Reference Laboratories Historic and Forecast Sales by Regions
  • 9.6 Academic Research Laboratories Historic and Forecast Sales by Regions
  • 9.7 Other Laboratories Historic and Forecast Sales by Regions

10 . GLOBAL BLOOD CULTURE TEST MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Regional Outlook
  • 10.2. Introduction
  • 10.3. North America Sales Analysis
    • 10.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 10.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 10.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 10.3.4. United State Sales Analysis
    • 10.3.5. Canada Sales Analysis
    • 10.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 10.4. Europe Sales Analysis
    • 10.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 10.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 10.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 10.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 10.4.5. France Sales Analysis
    • 10.4.6. Germany Sales Analysis
    • 10.4.7. Italy Sales Analysis
    • 10.4.8. Russia Sales Analysis
    • 10.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 10.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 10.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 10.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 10.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 10.5.4. China Sales Analysis
    • 10.5.5. India Sales Analysis
    • 10.5.6. Japan Sales Analysis
    • 10.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 10.5.8. Australia Sales Analysis
    • 10.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 10.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 10.6. Latin America Sales Analysis
    • 10.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 10.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 10.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 10.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 10.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 10.6.6. Peru Sales Analysis
    • 10.6.7. Chile Sales Analysis
    • 10.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 10.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 10.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 10.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 10.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 10.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 10.7.5. UAE Sales Analysis
    • 10.7.6. Israel Sales Analysis
    • 10.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 10.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

11 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE BLOOD CULTURE TEST COMPANIES

  • 11.1. Blood Culture Test Market Competition
  • 11.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 11.3. Merger And Acquisitions
  • 11.4. New Product Launch
  • 11.5. Other Developments

12 . COMPANY PROFILES OF BLOOD CULTURE TEST INDUSTRY

  • 12.1. Company Share Analysis
  • 12.2. Market Concentration Rate
  • 12.3. Becton
    • 12.3.1. Company Overview
    • 12.3.2. Company Revenue
    • 12.3.3. Products
    • 12.3.4. Recent Developments
  • 12.4. Dickinson and Company (US)
    • 12.4.1. Company Overview
    • 12.4.2. Company Revenue
    • 12.4.3. Products
    • 12.4.4. Recent Developments
  • 12.5. bioMerieux SA (France)
    • 12.5.1. Company Overview
    • 12.5.2. Company Revenue
    • 12.5.3. Products
    • 12.5.4. Recent Developments
  • 12.6. Thermo Fisher Scientific Inc. (US)
    • 12.6.1. Company Overview
    • 12.6.2. Company Revenue
    • 12.6.3. Products
    • 12.6.4. Recent Developments
  • 12.7. Luminex Corporation (US)
    • 12.7.1. Company Overview
    • 12.7.2. Company Revenue
    • 12.7.3. Products
    • 12.7.4. Recent Developments
  • 12.8. Danaher Corporation (US)
    • 12.8.1. Company Overview
    • 12.8.2. Company Revenue
    • 12.8.3. Products
    • 12.8.4. Recent Developments
  • 12.9. Bruker Corporation (US)
    • 12.9.1. Company Overview
    • 12.9.2. Company Revenue
    • 12.9.3. Products
    • 12.9.4. Recent Developments
  • 12.10. IRIDICA (a subsidiary of Abbott Laboratories) (US)
    • 12.10.1. Company Overview
    • 12.10.2. Company Revenue
    • 12.10.3. Products
    • 12.10.4. Recent Developments
  • 12.11. Roche Diagnostics (Switzerland)
    • 12.11.1. Company Overview
    • 12.11.2. Company Revenue
    • 12.11.3. Products
    • 12.11.4. Recent Developments
  • 12.12. T2 Biosystems Inc. (US)
    • 12.12.1. Company Overview
    • 12.12.2. Company Revenue
    • 12.12.3. Products
    • 12.12.4. Recent Developments
  • 12.13. Anaerobe Systems Inc. (US)
    • 12.13.1. Company Overview
    • 12.13.2. Company Revenue
    • 12.13.3. Products
    • 12.13.4. Recent Developments
  • 12.14. OpGen Inc. (US)
    • 12.14.1. Company Overview
    • 12.14.2. Company Revenue
    • 12.14.3. Products
    • 12.14.4. Recent Developments
  • 12.15. Meditech Technologies India Private Limited (India)
    • 12.15.1. Company Overview
    • 12.15.2. Company Revenue
    • 12.15.3. Products
    • 12.15.4. Recent Developments
  • 12.16. Carl Zeiss AG (Germany)
    • 12.16.1. Company Overview
    • 12.16.2. Company Revenue
    • 12.16.3. Products
    • 12.16.4. Recent Developments
  • 12.17. Nikon Corporation (Japan)
    • 12.17.1. Company Overview
    • 12.17.2. Company Revenue
    • 12.17.3. Products
    • 12.17.4. Recent Developments
  • 12.18. BINDER GmbH (Germany)
    • 12.18.1. Company Overview
    • 12.18.2. Company Revenue
    • 12.18.3. Products
    • 12.18.4. Recent Developments
  • 12.19. Biobase Biotech (Jinan) Co. Ltd. (China)
    • 12.19.1. Company Overview
    • 12.19.2. Company Revenue
    • 12.19.3. Products
    • 12.19.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies

비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제