시장보고서
상품코드
1040884

유럽의 의류 B2C E-Commerce 시장(2021년)

Europe Clothing B2C E-Commerce Market 2021

발행일: | 리서치사: yStats.com GmbH & Co. KG | 페이지 정보: 영문 61 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

유럽의 의류 B2C E-Commerce 판매량은 2020년에 급증했고, 해마다 증가할 것으로 예측됩니다. 독일에서는 2021년 1분기 B2C E-Commerce 판매량이 의류 카테고리가 전년 동기 대비 가장 높은 성장률을 나타냈습니다. 우크라이나에서는 향후 몇 년간 의류 온라인 구입이 서서히 증가하여 2023년에는 B2C E-Commerce 판매량이 5억 달러 이상에 이를 것으로 예측됩니다. 그러나 영국에서는 텍스타일, 의류, 신발의 B2C E-Commerce 성장은 락다운에 의해 2021년에는 약 4분의 1로 축소될 것으로 예상됩니다.

유럽의 의류 B2C E-Commerce 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 개요, 시장 분석, 신흥 시장 등의 정보를 제공합니다.

목차

제1장 관리 개요

제2장 세계의 발전

  • COVID-19 기간 및 COVID-19 이후의 의류 B2C E-Commerce 시장 개요(2021년 10월)
  • COVID-19의 시장 기업에 대한 영향과 뉴스(2021년 10월)
  • 20개 주요 의류 E-Commerce 웹사이트 : 웹사이트별, 웹사이트 액세스(백만 단위), 평균 방문시간(분), 재방문률(%) 0 주요 5개국(%) : 웹사이트 트래픽별(2021년 8월)
  • 온라인 구입이 선호되는 주요 제품 카테고리, 소비자 비율(%)(2021년 3월)
  • 25-34세 쇼핑객이 온라인 해외 구매한 3개 주요 제품 카테고리, 소비자 비율(%)(2020년 12월)
  • 향후의 온라인 구입 주요 제품 카테고리(의류 포함), 소비자 비율(%)(2020년 10월)
  • 온라인 마켓플레이스에서 판매된 10개 주요 제품 카테고리, 마켓플레이스 수 및 월간 방문(백만 단위)(2021년 4월)
  • 세계의 패션 그룹 순상품 금액(백만 유로) 및 전년대비(%)(2019년, 2020년)
  • ASOS의 소매 총 판매량(백만 파운드) 및 전년대비(%)(2019년, 2020년)

제3장 유럽

  • 지역
    • '의류, 구두, 액세서리' 카테고리의 온라인 구입 : 국가별(독일, 영국, 루마니아 포함), 온라인 쇼핑객 비율, 개인 비율(2020년)
  • 선진 시장
    • 영국
      • 텍스타일, 의류, 신발의 B2C E-Commerce 판매량(백만 파운드), 전년대비(%)(2019-2025년)
      • 주요 패션 쇼핑 사이트, 소비자 비율(%)(2021년 2월)
      • 향후의 온라인 구입 주요 제품 카테고리(의류 포함), 소비자 비율(%)(2020년 10월)
      • 해외 구입한 3개 주요 제품 카테고리('의류/의류/신발/액세서리' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(%)(2021년 2월)
      • 가장 많이 방문한 패션 웹사이트 TOP 10, 소비자 비율(%)(2021년 2월)
      • 지난 3개월간 구입한 인기 주요 온라인 브랜드, 소비자 비율(%)(2020년 12월)
    • 독일
      • 패션 관련 제품 카테고리의 B2C E-Commerce 판매량(카테고리별)(백만 유로), 전년대비(%)(2020년 1분기 및 2021년 1분기)
      • '의류 및 구두'의 B2C E-Commerce 판매량(2019년, 2020년)
      • '의류, 구두, 액세서리' 온라인 쇼핑 주요 채널, 소비자 비율(%)(2021년 2월)
      • 향후의 온라인 구입 주요 제품 카테고리('의류'를 포함), 소비자 비율(%)(2020년 10월)
      • 해외 구입한 3개 주요 제품 카테고리('의류/어패럴' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(2021년 2월)
    • 프랑스
      • 향후의 온라인 구입 주요 제품 카테고리('의류' 포함), 소비자 비율(%)(2020년 10월)
      • 해외 구입한 3개 주요 제품 카테고리('의류/어패럴' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(%)(2021년 2월)
    • 스페인
      • 지난 3개월간 온라인 구입한 10개 주요 제품 카테고리('의류/구두/액세서리' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(%)(2020년)
      • COVID-19 기간에 구입한 주요 제품 카테고리, '패션', 온라인 쇼핑객 비율(%)(2020년 10월)
    • 이탈리아
      • ' 의류'의 B2C E-Commerce 판매량(2019년, 2020년)
    • 네덜란드
      • 제품 카테고리에 대한 온라인 지출('의류' 포함), 응답자 비율(%) : 실질액 및 예상액별(2021년 1분기 및 2026년)
    • 벨기에
      • 지난 3개월간 온라인 구입한 10개 주요 제품 카테고리('의류/구두/액세서리' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(%)(2020년)
    • 스웨덴
      • 온라인 구입한 주요 제품 카테고리('의류' 포함), 성인 비율(%)(2020년 12월)
    • 스위스
      • B2C E-Commerce의 '의류 및 구두' 판매량, 10억 스위스 프랑(2019년, 2020년)
      • 비식품 카테고리의 점유율('패션/구두' 포함), 총금액 비율(%)(2019년, 2020년)
    • 덴마크
      • 지난 1주간 구입한 주요 제품 카테고리('의류/구두/액세서리' 포함), 응답자 비율(%)(2019년, 2020년)
    • 오스트리아
      • 지난 28일간 온라인 구입한 10개 주요 제품 카테고리('의류' 포함), 응답자 비율(%)(2020년 12월)
  • 신흥 시장
    • 러시아
      • 구입한 10개 주요 제품 카테고리('의류/구두' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(%)(2019년, 2020년)
      • '의류/구두'의 B2C E-Commerce 판매량, 10억 루블(2020년 1월-2020년 12월)
      • 국내 B2C E-Commerce 판매량 내역(%)('의류/구두' 포함) : 제품 카테고리별(2020년)
      • 크로스보더 E-Commerce 수입 내역(%)('의류/구두' 포함) : 제품 카테고리별(2020년)
      • 해외 구입한 3개 주요 제품 카테고리('의류/어패럴' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(%)(2021년 2월)
    • 폴란드
      • 온라인 구입한 제품 카테고리('의류' 포함), 온라인 쇼핑객 비율(%)(2020년 11월)
    • 터키
      • '의류 제품'을 온라인 구입한 소비자 비율(%)(2020년)
      • 2021년 1월-3월간 온라인 구매한 제품 카테고리('의류/구두/액세서리' 포함), 개인 비율(%)(2021년 3월)
    • 우크라이나
      • 의류의 B2C E-Commerce 판매량(백만 달러) 및 점유율(소매 판매량 비율)(2016-2023년)
      • 10개 주요 의류 온라인 스토어, 방문(백만 단위)(2020년)
LSH 22.01.07

"Amazon, ASOS and eBay are the most commonly visited fashion websites in the United Kingdom, as of 2021", says new yStats.com report.

B2C E-Commerce apparel sales in Europe are projected to progressively accelerate over the years following a spike in 2020

A large percentage of Europe saw growth in apparel E-Commerce sales, especially notable after the COVID-19 Health crisis of 2020. In the United Kingdom, B2C textile, apparel and footwear E-Commerce growth is expected to reach nearly a quarter in 2021, due to the country's lockdowns. In Germany, B2C E-Commerce sales in the apparel category showed the highest year-over-year growth in the first quarter of 2021, leading other categories. Ukraine is also projected to see a gradual acceleration in online apparel purchases over the next few years, with B2C E-Commerce sales reaching more than half a billion U.S. dollars by 2023.

In most European countries, "Fashion and Apparel" was the main product segment for online shopping in 2020

When it came to online shopping in most European countries, consumer choices focused on the "fashion and apparel" sector. In the United Kingdom, according to an October 2020 survey, "clothing" ranked second in future online shopping preferences, as it did in Germany. In Spain, the clothing product segment led others. In Russia "clothing and shoes" was the dominant choice for cross-border online shopping, while domestic B2C e-commerce sales "clothing and shoes" was the second most important category in 2020.

Covered Regions:

Europe.

Companies Mentioned:

Adidas, Amazon, American Eagle, Apple, Asos, BoohooMan, Burberry, eBay, Elle, Farfetch, FashionValet, Fnac Darty, Gap,Global Fashion Group, H&M, Inditex, JCpenney, Liverpool, Macys, Marks and Spencer, Motherhood, Myntra, Namshi, Next, Nike, Noon Shopping, Nordstrom, Otto.de, PayPal, Pik, SHAFA, Shein, Statistica, Stockx, Uniqlo, Vinted, Zalando, Zalora, Zara, Zozo, Zooplus.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global Developments

  • Overview of Clothing B2C E-Commerce Market During & Post-COVID-19, October 2021
  • COVID-19's Impact on Market Players and News, October 2021
  • Top 20 Clothing E-Comm. Websites, by Website Rank*, incl. Website Visits, in millions, Average Visit Duration, in minutes, Bounce Rate, in %, and Top 5 Countries by Website Traffic, in %, August 2021
  • Top Product Categories That Are Preferred to Be Purchased Online More, in % of Consumers, March 2021
  • Top 3 Product Categories Purchased Online Cross-Border by Shoppers Aged 25 - 34, in % of Consumers, December 2020
  • Top Product Categories That Will Be Purchased Online in the Future, incl. "Apparel", in % of Consumers, October 2020
  • Top 10 Product Categories Sold by Online Marketplaces, Number of Marketplaces, and Visits Per Month, in millions, April 2021
  • Global Fashion Group Net Merchandise Value, in EUR million, and Year-on-Year Change, in %, 2019 & 2020
  • ASOS Total Retail Sales, in GBP million, and Year-on-Year Change, in %, 2019 & 2020

3. Europe

  • 3.1. Regional
    • Online Purchases in "Clothes, Shoes & Accessories" Category, by Countries, incl. Germany, UK, Romania, in % of Online Shoppers and in % of Individuals, 2020
  • 3.2. Advanced Markets
    • 3.2.1. UK
      • Textile, Clothing & Footwear B2C E-Commerce Sales Value, in GBP million, Year-On-Year Change, in %, 2019 - 2025f
      • Top Fashion Shopping Sites, in % of Consumers, February 2021
      • Top Product Categories That Will Be Purchased Online in the Future, incl. "Apparel", in % of Consumers, October 2020
      • Top 3 Product Categories Purchased Cross-Border, incl. "Clothing/Apparel, Footwear & Accessories", in % of Online Shoppers, February 2021
      • Top 10 Most Visited Fashion Websites, in % of Consumers, February 2021
      • Top Popular Online Brands Purchased From In the Past Three Months, in % of Consumers, December 2020
    • 3.2.2. Germany
      • B2C E-Commerce Sales of Fashion-Related Product Categories, by Category, in EUR million, and Y-o-Y Change, in %, Q1 2020 & Q1 2021
      • B2C E-Commerce Sales of "Clothing and Shoes", in EUR billion, 2019 & 2020
      • Top Channels for "Clothes, Shoes and Accessories" Online Shopping, in % of Consumers, February 2021
      • Top Product Categories That Will Be Purchased Online in the Future, incl. "Apparel", in % of Consumers, October 2020
      • Top 3 Product Categories Purchased Cross-Border, incl. "Clothing/Apparel", in % of Online Shoppers, February 2021
    • 3.2.3. France
      • Top Product Categories That Will Be Purchased Online in the Future, incl. "Apparel", in % of Consumers, October 2020
      • Top 3 Product Categories Purchased Cross-Border, incl. "Clothing/Apparel", in % of Online Shoppers, February 2021
    • 3.2.4. Spain
      • Top 10 Product Categories Purchased Online in the Last 3 Months, incl. "Clothing/Shoes & Accessories", in % of Online Shoppers, 2020
      • Top Product Categories Purchased During COVID-19, incl. "Fashion", in % of Online Shoppers, October 2020
    • 3.2.5. Italy
      • B2C E-Commerce Sales of "Apparel", in EUR billion, 2019 & 2020
    • 3.2.6. Netherlands
      • Online Spending on Product Categories, incl. "Clothing", by Actual and Expected, in % of Respondents, Q1 2021 & 2026f
    • 3.2.7. Belgium
      • Top 10 Product Categories Purchased Online in the Last 3 Months, incl. "Clothing/Shoes & Accessories", in % of Online Shoppers, 2020
    • 3.2.8. Sweden
      • Top Product Categories Purchased Online, incl. "Clothes", in % of Adults, December 2020
    • 3.2.9. Switzerland
      • B2C E-Commerce Sales of "Clothing and Shoes", in CHF billion, 2019 & 2020
      • Share of Non-Food Product Categories, incl. "Fashion/Shoes", in % of Total Value, 2019 & 2020
    • 3.2.10. Denmark
      • Top Product Categories Purchased in the Past Week, incl. "Clothes, Shoes & Accessories", in % of Respondents, 2019 & 2020
    • 3.2.11. Austria
      • Top 10 Product Categories Purchased Online in the Last 28 Days, incl. "Clothing", in % of Respondents, December 2020
  • 3.3. Emerging Markets
    • 3.3.1. Russia
      • Top 10 Product Categories Purchased, incl. "Clothing & Shoes", in % of Online Shoppers, 2019 & 2020
      • "Clothing & Shoes" B2C E-Commerce Sales, in RUB billion, January 2020 - December 2020
      • Breakdown of Domestic B2C E-Commerce Sales by Product Categories, incl. "Clothes and Shoes", in %, 2020
      • Breakdown of Cross-Border E-Commerce Imports by Product Categories, incl. "Clothing and Shoes", in %, 2020
      • Top 3 Product Categories Purchased Cross-Border, incl. "Clothing/Apparel", in % of Online Shoppers, February 2021
    • 3.3.2. Poland
      • Product Categories Purchased Online, incl. "Clothing", in % of Online Shoppers, November 2020
    • 3.3.3. Turkey
      • Share of Consumers Who Purchased "Clothing Products" Online, in %, 2020
      • Product Categories Purchased Online between January and March 2021, incl. "Clothes, Shoes & Accessories", in % of Individuals, March 2021
    • 3.3.4. Ukraine
      • Clothing B2C E-Commerce Sales, in USD million, and Share, in % of Retail Sales, 2016 - 2023f
      • Top 10 Clothing Online Stores, by Number of Visits, in millions, 2020 "
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제