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스마트 리테일

Smart Retail

리서치사 ABI Research
발행정보 연간구독 상품 코드 487778
페이지 정보 영문
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스마트 리테일 Smart Retail
발행정보 : 페이지 정보 : 영문

ABI Research가 제공하는 본 연간구독서비스는 스마트 리테일 에코시스템의 전체적인 개요를 제공하며, 향후 이 분야에서 중요한 역할을 담당할 것으로 예측되는 차세대 기술과 벤더를 소개합니다. 스마트 리테일에 관련된 분야를 폭넓게 다룬 본 서비스에서는 고객 분석과 고객 참여, 모바일 광고, 재고 관리, 플필먼트와 배송, 직원의 업무 효율, 실내 측위 기술, 각종 판매 방법 등 시장 새로운 기술 발전과 클라우드의 영향 등에 대한 정보도 전해드립니다.

본 서비스의 목적은 기술 실용화에 임하고 있는 기업 등에 대해 소매 업계에 종사하고 있는 다양한 조직이 최신 기술과 예상되는 과제를 파악하고 새로운 수익 기회를 창출하며, 고객 경험을 개선하고, 점포에서의 고객 참여를 강화해 나가는데 있어서 도움이 되는 신뢰성 높은 정보를 제공하는 것에 있습니다.

업계 혁신 기업에게 받는 주요 질문

  • 전략적인 인스토어 리테일 기술 중 지금 도입할 필요가 있는 것은?
  • 어떻게 하면 차세대 소매 앱을 도입하여 고객과의 마찰을 해소하고 참여를 개선할 수 있는가?
  • 인스토어 고객 분석 기술, 브랜드 상호작용, 재고 관리의 미래상은?
  • 새로운 인스토어 기술을 기존 인프라에 통합할 때 채용해야 할 최선의 방법은?
  • 어떻게 하면 실내 측위 기술을 도입함으로써 생기는 새로운 비지니스 기회를 자사 점포에서 활용할 수 있는가?
  • 스마트 리테일의 새로운 시대가 찾아오는 가운데 점포에서 고객 프라이버시를 관리할 때 직면하는 과제는?
  • LED는 미래의 고객 참여를 실현하는 수단이 되는가?
  • 어떻게 하면 점포의 새로운 수익원을 창출하고 고객 참여를 강화할 수 있는가?
  • 점포에서의 이용을 검토해야 할 새로운 스마트 POS 솔루션과 모바일 솔루션은? 그것들은 어떠한 형태로 점포 실적 개선에 기여하는가?
  • 어떻게 하면 맞춤화된 고객 경험을 제공하면서 점포의 영업 경비를 절감하고 효율을 높여나갈 수 있는가?
  • 어떻게 하면 소비재 브랜드가 기존 소매 채널의 범위를 넘어서거나 점포내에서 기술을 활용할 수 있도록 할 수 있는가? 또 소매 기업과 제휴하여 점포에서의 고객과 브랜드 상호작용에 관한 새로운 식견을 얻음으로써 브랜드에 대한 판단에 영향을 미치거나 선전을 할 수 있는가?

본 서비스에서 다루는 영역

  • 전략적인 인스토어 리테일 신기술
  • 점포 면적, 고객수 등에 기초를 둔 스마트 리테일에 대한 정량적인 데이터
  • 차세대 소매 앱
  • 점포내 측위 기술, 광고를 위한 고객 분석, 브랜드 상호작용, 미래의 재고 관리
  • 점포에서의 동적 가격 설정과 차세대 POS/결제 솔루션
  • 소매 업계 배송업체에게 있어서 실내 측위 기술의 가능성
  • 소매 업계에서의 가시광선 통신
  • 소매 업계에서의 인공지능(AI)과 로보틱스
  • 소매 업계 공급망에 대응하는 차세대 RTLS/자산관리 기술
  • 소매 업계와 공공 부문 시장에서의 자동화 기술
  • 소매 업계에서 가상현실(VR)의 가능성
  • 소매 업계용 사물인터넷(IoT) 분석 기술과 인스토어 프로세스 자동화 기술
  • 판매후 고객 참여 기술
  • BLE 비콘을 이용한 광고 유통 네트워크
  • 스마트 리테일에서의 점포내 고객 프라이버시 관리
  • 전자상거래 매출 증가에 도움이 되는 인스토어 기술
  • 고객의 개인정보를 포함한 소매 웹 사이트의 디지털 보안

발행 예정 신간 보고서 사례(변경되는 경우도 있습니다.)

  • Using in-store technology to drive eCommerce sales
  • In-store Retail Analytics Companies
  • In-store Inventory Management
  • Next generation POS / payments solutions and how they improve the bottom line
  • Managing Next Gen Fulfillment, Delivery and Returns
  • Retail IoT-Analytics Based In-Store Process Automation
  • Automation Technologies in Retail and Public Sector Markets: Kiosks, Digital Signage, Vending, Robotics
  • Understanding In-store Dynamic Pricing: Technologies, Strategies and ROI Analysis

발행된 보고서 사례

LSH 18.04.03

ABI Research provides a holistic view of the Smart Retail ecosystem and strives to be the first to identify next-generation technologies and vendors shaping its future. Our extensive smart retail coverage examines new technological developments in the market, including customer analytics and engagement, mobile advertising, inventory management, fulfillment and delivery, employee efficiencies, indoor location technologies, point-of-sale methods, and the impact of the cloud. We aim to provide technology implementers with authoritative insight to help retail stakeholders identify new technologies and potential pain points so that they can then create new revenue opportunities, improve customer experiences, and drive in-store engagements.

TOP QUESTIONS WE RECEIVE FROM INDUSTRY INNOVATORS:

  • What are the strategic in-store retail technologies my company needs to have?
  • How can my company remove friction and improve customer engagements through next-generation retail apps?
  • What is the future of in-store customer analytics, brand interactions, and inventory management?
  • What is the best method to follow when integrating new in-store technology into my existing infrastructure?
  • How can my store capitalize on new opportunities by installing indoor location technologies?
  • What challenges will my company face when managing in-store customer privacy in the new age of smart retail?
  • Are LEDs the future of customer engagement?
  • How can my store create new revenue streams and increase customer engagement?
  • What new smart POS and mobile solutions should my store consider using, and how can they improve my store's bottom line?
  • How can my store reduce operating costs and increase efficiencies while providing a more personalized consumer experience?
  • How can CPG brands bypass traditional retail, put technology to work for them in-store, and work with retailers to gain new insights on in-store customer brand interactions to influence and advertise at point of brand decisions?

COVERAGE AREAS:

  • New and emerging strategic in-store retail technologies
  • Qualitative smart retail data based on store square footage, footfall, etc.
  • Next-generation retail apps
  • In-store location technology, advertising customer analytics, brand interactions, and inventory management of the future
  • In-store dynamic pricing and next-generation POS/payment solutions
  • Indoor location opportunities for carriers in retail
  • Visible light communications in retail
  • Artificial intelligence and robotics in retail
  • Next-generation RTLS/asset tracking technologies for the retail supply chain
  • Automation technologies in retail and public sector markets
  • The potential of VR in retail
  • Retail IoT analytics and in-store process automation
  • Post-sale engagement technologies
  • BLE beacon advertising networks
  • Managing in-store customer privacy in smart retail
  • How to rely on in-store technology to drive eCommerce sales
  • Digital security of retail websites, including customer PII
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