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IoT 서비스 : 리서치 서브스크립션

IoT Services Research Subscription

발행정보: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문

    
    
    


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

개요

이 서비스에서는 IoT(사물인터넷) 시장을 통신 업계의 시점에서 검증합니다. IoT 분야에서 모바일 통신사업자, 커넥티비티·디스럽터, 기타 기업의 시장 기회를 평가합니다. 조사 결과는 벤더·통신사업자·최종사용자에 대한 인터뷰를 포함한 광범위한 조사에 기반하고 있습니다. 그리고 세계 83개국의 향후 10년간 IoT 시장 기회 전망을 분야별·용도별·매출 유형별·네트워크 기술별로 상세 예측하고 있습니다.

테마 :

  • 자동차 : 자동차 분야에서 IoT 기업의 시장 기회 - 통신사업자가 자동차 분야에서 5G의 기회를 어떻게 수익화하는가 등
  • IoT 플랫폼 : IoT 커넥티비티 및 디바이스 관리 플랫폼 분야에서 경쟁 구도의 분석.
  • 향후 성장 : IoT의 새로운 시장 기회 평가 - 전기자동차(EV) 충전, 위성 IoT, iSIM 등.

이 서비스에서 답변된 질문 :

  • 광역·무선 IoT 시장 규모는 어느 정도인가? 사업자가 대응 가능한 것은 어떤 것인가?
  • IoT 기업에게 향후 성장 기회가 있는 것은 어느 분야인가? 사업자는 이 분야에서 어떻게 제안을 발전시켜야 하는가?
  • IoT 시장의 커넥티비티 기업은 어디인가? 가장 성공하고 있는 기업은 어떤 전략을 채택하고 있는가?
  • IoT 커넥티비티 프로바이더는 어떻게 차별화를 도모하고 있는가? 또한 차별화는 얼마나 지속되는 것인가?
  • eSIM·iSIM 등의 신기술은 IoT 밸류체인에 어떤 영향을 미치는가? 사업자 및 벤더는 어떻게 대응해야 하는가?

Analysys Mason의 12개월간 리서치 서브스크립션에는 Analysys Mason의 전문가 및 디지털 컨텐츠에 대한 액세스가 포함됩니다. :

KSA 24.06.20

Overview

This programme examines the Internet of Things (IoT) market from the telecoms industry perspective. It assesses opportunities for mobile operators, connectivity disruptors and other players in IoT. Our findings are based on extensive research, involving interviews with vendors, operators and end users. We produce a detailed 10-year forecast on the IoT opportunity, covering 83 countries, split by sector, application, revenue type and network technology.

Themes:

  • Automotive. The opportunities for IoT players in the automotive segment, including how operators can monetise the 5G opportunity in automotive.
  • IoT platforms. Analysing the competitive landscape in the IoT connectivity and device management platform space.
  • Future growth. Assessing the emerging opportunities in IoT, such as electric vehicle (EV) charging, satellite IoT and iSIMs.

Questions answered:

  • What is the size of the wide-area, wireless IoT market, and what is addressable to operators?
  • Which sectors present future growth opportunities for IoT players? How should operators develop propositions in these sectors?
  • Who are the connectivity players in the IoT market? What strategies are the most successful players employing?
  • How are IoT connectivity providers differentiating themselves and how sustainable are these differentiators?
  • What impact will emerging technologies, such as eSIMs and iSIMs, have on the IoT value chain? How should operators and vendors respond?

An Analysys Mason 12-month research subscription includes access to our experts and digital content:

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