Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

모바일 통신 서비스

Mobile Services

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 294412
페이지 정보 영문 Subscription Program
가격
자세한 내용은 문의바랍니다.

모바일 통신 서비스 Mobile Services
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

Analysys Mason이 제공하는 본 연간정보 서비스 조사 프로그램을 활용하면 모바일 통신 서비스 시장의 비지니스 기회와 과제에 대한 이해를 심화하고, 경쟁사의 기선을 제압할 수 있습니다. 이 프로그램에서 제공되는 분석에는 통신사업자와 벤더 등 시장 관련 기업과 단체 사이에서 끊임없이 행해지고 있는 의견 교환과 Analysis Mason이 단독으로 실시하는 소비자를 대상으로 실시한 1차 조사 결과가 반영되어 있으며, 시장에 대한 예측과 견해에 명확한 근거를 제시하고 있습니다. Analysis Mason의 역할은 시장의 다양한 동향을 빨리 파악해서 클라이언트가 고객의 요구에 대응하고 매출을 유지·증가시킬 수 있도록 도움을 드리는 것입니다.

  • 본 서비스 개요
    • 선불식 휴대폰 전환 전략을 비롯해 4G 서비스 요금 설정까지 사업의 기축이 되는 모바일 통신 서비스에 대한 조사와 분석을 제공하는 정보센터로서의 기능을 합니다.
    • 고객 유지, 로밍, 가상 이동통신망 사업자(MVNO)의 전략 등 분석 테마가 확충되었습니다.
    • 음성, 메시징, 데이터(모바일 브로드밴드 포함) 등 각 서비스의 중요성, 고객의 지출 금액 변화를 추적 조사(및 계획 입안) 할 때의 입각점을 제공합니다.
  • 주요 테마
    • 모바일 데이터 서비스 요금 설정과 번들링 전략의 베스트 프랙티스
    • 고객 유지와 고객 이탈 감소를 위한 전략
    • 4G 서비스 요금 설정과 마케팅
    • 규제 정책이 로밍과 이동전화 접속료(MTR: Mobile Termination Rate)에 미치는 영향
    • 서브 브랜드 및 홀세일/가상 이동통신망 사업자(MVNO)의 비지니스 기회
    • 선불식 휴대폰 고객 기반의 발전
프로그램 성과물 : 모바일 통신 서비스
성과물 종류발행 횟수(12개월간)
보고서 : 예측, 정량적 모델링, 조사 보고서, 중요 토픽에 대한 상세한 분석4회
뷰 포인트 : 업계내 개별 문제에 초점을 맞춘 분석(베스트 프랙티스 사례 연구, 혁신적인 비지니스 모델, 각종 서비스 예측, 기술적 동향)5-7회
해설 : 충분한 정보를 근거로 한 업계 최신 동향에 대한 견해7-8회
추적조사 : 모바일 통신 서비스 시장의 각종 지표에 관한 분기별 조사 보고서
모바일 데이터 서비스 요금 추적 조사
4회
2회

LSH 14.06.02

OVERVIEW

This programme examines core mobile service strategies from monetising mobile data to consumer use cases for 5G. It addresses revenue generation, as well as customer satisfaction and churn reduction. It is driven by a wealth of primary research, which informs evidence-driven insights. The data set includes satisfaction metrics for over sixty mobile operators worldwide. Identification of best practice from around the world with a range of case study reports.

KEY THEMES

  • Tracking the go-to-market strategies for and adoption of 5G; assessing the main consumer mobile 5G use cases such as mobile gaming.
  • Understanding the drivers of mobile customer experience and assessing the impact of digital experience initiatives.
  • Best practice for monetising mobile data and value-added services (VASs).

RECENTLY PUBLISHED

Strategy reports: key issues

  • The impact of COVID-19 on 5G networks and services
  • 5G mobile launch strategies: case studies and analysis
  • Mobile-first video strategies for telecoms operators: case studies and analysis
  • Best practice loyalty programmes
  • MVNOs in developed Asia-Pacific: case studies and analysis

Forecasts, datasets and primary research

  • Mobile pricing benchmark 2Q 2020
  • Regional mobile services forecast reports 2019-2024
  • Connected Consumer: mobile customer experience 2019 [various reports covering operators in 24 countries]

COMING IN THE NEXT FEW MONTHS

Strategy reports: key issues

  • Consumer 5G use cases: opportunities in mobile gaming
  • Consumer 5G use cases: operator strategies for in-car entertainment
  • Digital experience case studies: what's working and why
  • Delivering organic ARPU growth: case studies

Forecasts, datasets and primary research

  • Mobile pricing benchmark 4Q 2020
  • Regional mobile services forecast reports 2020-2025
  • Connected Consumer: mobile customer experience 2020 [various reports covering operators in 24 countries]
Back to Top
전화 문의
F A Q