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새로운 자동차 수익화 기회 : 승용차의 구독과 설치 기반 수익화

New Automotive Monetization Opportunities: Passenger Car Subscriptions and Installed Base Monetization

리서치사 ABI Research
발행일 2021년 01월 상품 코드 979795
페이지 정보 영문 15 Pages
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새로운 자동차 수익화 기회 : 승용차의 구독과 설치 기반 수익화 New Automotive Monetization Opportunities: Passenger Car Subscriptions and Installed Base Monetization
발행일 : 2021년 01월 페이지 정보 : 영문 15 Pages

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신차 판매 이외의 자동차 수익화 기회에 대해 조사 분석했으며, 새로운 구독 기반 차량 소유 모델의 주요 기능, 새로운 매출을 창출하는 전략 구축에 대한 체계적인 정보를 제공합니다.

게재 기업:

  • Audi
  • AutoTrader
  • HERE
  • Hyundai
  • Mercedes-Benz
  • NVIDIA
  • Otonomo
  • Telenav
  • Volvo
  • Wejo

목차

제1장 서론

제2장 새로운 차량 소유 모델

  • 구독 기반 소유 모델
  • 유연성
  • 구독 서비스 전개를 성공시키는 중요한 컴포넌트
  • OEM 구독 서비스

제3장 생애 수익화 기회

  • 차내 광고
  • OTA 업데이트
  • 하드웨어 모듈성
  • 애프터마켓 하드웨어 솔루션

제4장 결론

KSM 21.01.13

Actionable Benefits:

  • Identify automotive monetization opportunities outside of new vehicle sales.
  • Understand key features of emerging subscription-based vehicle ownership models.
  • Build new revenue-generating strategies in a challenging macroeconomic context.

Critical Questions Answered:

  • What are the key features of a vehicle subscription model?
  • How can automakers begin extracting value from the vehicles already on the road?
  • What support do OEMs need from their suppliers to being executing on these strategies?

Research Highlights:

  • Analysis of headwinds facing the automotive market, and expectations for new vehicle sales recovery.
  • Overview of the vehicle subscription business model and dynamics.
  • Breakdown of connected car lifetime monetization opportunities, including sensor data monetization and in-vehicle advertising.

Who Should Read This?

  • OEM strategy specialists responsible for CRM and connected vehicle lifecycle management.
  • Planners withing Tier 1 suppliers looking anticipate future OEM customer requirements.

Companies Mentioned:

  • Audi
  • AutoTrader
  • HERE
  • Hyundai
  • Mercedes-Benz
  • NVIDIA
  • Otonomo
  • Telenav
  • Volvo
  • Wejo

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. NEW VEHICLE OWNERSHIP MODELS

  • 2.1. Subscription-Based Owenrship Models
  • 2.2. Flexibility
  • 2.3. Key Components to the Successful Deployment of Subscription Services
  • 2.4. OEM Subscription Services

3. LIFETIME MONETIZATION OPPORTUNITIES

  • 3.2. In-Vehicle Advertising
  • 3.3. OTA Updates
  • 3.4. Hardware Modularity
  • 3.5. Aftermarket Hardware Solutions

4. CONCLUSIONS

  • 4.1. A Necessary Pivot
  • 4.2. An Entire Industry Effort
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