Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

중국의 태블릿 시장 동향

Tablets Market Trends in China

리서치사 Asia Market Information & Development Co.
발행일 2021년 11월 상품 코드 974500
페이지 정보 영문 129 Pages
가격
US $ 3,000 ₩ 3,607,000 PDF (Single User License)
US $ 6,000 ₩ 7,215,000 PDF (Corporate User License)


중국의 태블릿 시장 동향 Tablets Market Trends in China
발행일 : 2021년 11월 페이지 정보 : 영문 129 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

중국에서 제조능력의 극적인 확대와 소비자 소비 증가는 중국의 사회와 경제를 변혁하고, 지난 20년간 시장은 빠른 속도로 성장하고 있습니다. 중국은 공산품 및 소비재의 세계 주요 생산국의 하나입니다. 세계의 다른 국가를 훨씬 앞지르는 중국은 상품이나 서비스 소비에 있어서 세계에서 가장 빠르게 성장하고 있는 시장입니다.

중국 경제는 20년 이상에 걸쳐서 산업 생산량, 수출입, 소비량, 설비투자의 지속적 증가에 의해 급성장을 유지하고 있습니다. 중국 정부는 산업을 규제하고, 세계 시장에서 경쟁력을 향상시키기 위해서 산업 통합을 장려하고 있어 중견·대기업간 급속한 통합이 예측됩니다.

중국은 생산과 유통 시장 확대의 혜택을 누려왔지만, 업계는 혁신과 연구·신제품 개발에 대한 투자 축소로 어려움을 겪고 있습니다. 대부분 국내 제조업체는 독자적인 브랜드 제품을 개발하기 위한 자율적인 지적재산과 재원이 부족합니다.

중국의 태블릿(Tablets) 시장에 대해 조사했으며, 소비자 소득 및 지출, 기술, 지역별 시장 동향, 과제와 문제, 유통 채널과 통신, 투자와 무역, 과거 실적, 2029년까지 장기 예측 등의 정보를 제공합니다.

목차

제1장 서론

  • 조사 범위와 조사 방법
  • 주요 요약

제2장 비지니스 환경

  • 경제 전망
  • 주요 경제지표
  • 산업 생산
  • 인구와 노동
  • 외국투자
  • 외국무역
  • 금융 및 세법
  • 은행 시스템과 규제
  • 외환
  • 세금, 관세
  • 시장 동향
  • 기술 개발
  • 시장 개척
  • 주요 산업의 발전
  • 지역 개발
  • 기업 개발
  • 노동 시장의 발전

제3장 태블릿 시장 동향

  • 태블릿 시장 동향
  • 현재 시장 분석
  • 시장 개발 동향
  • 시장 과제
  • 주요 생산업체
  • 중국의 소매 시장 동향
  • 소비자 소득 동향
  • 지역별 소비자 지출 동향
  • 북동
  • 남동
  • 중앙
  • 남서
  • 북서

제4장 마케팅 전략

  • 중국 시장 진출 개요
  • 중국의 유통 시스템
  • 유통 채널
  • 수송기관 및 화물 인프라
  • 통신
  • 중국의 시장 진출
  • 중국으로의 수출
  • 라이선스
  • 프랜차이즈
  • E-Commerce
  • 상사와 현지 대리점
  • 주재원 사무소 및 자회사
  • 합작투자
  • 외상독자기업
KSM 20.12.16

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade

III. TABLETS MARKET TRENDS

  • Tablets Sales and Forecasts
  • Chinese Retail Market Trends
  • Consumer Spending Trends by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central
  • Southwest
  • Northwest

LIST OF CHARTS

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade

III. TABLETS MARKET TRENDS

  • Tablets Sales and Forecasts
  • Chinese Retail Market Trends
  • Retail Sales by Type

This study focuses on China's Tablets market trends. In the two past decades, the market has been growing at a fast pace. The dramatic expansions of the manufacturing capabilities and rising consumer consumptions in China have transformed China's society and economy. China is one of the world's major producers for industrial and consumer products. Far outpacing other economies in the world, China is the world's fastest growing market for the consumptions of goods and services. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, imports & exports, consumer consumption and capital investment for over two decades. Rapid consolidation between medium and large players is anticipated since the Chinese government has been encouraging industry consolidation with an effort to regulate the industry and to improve competitiveness in the world market.

Although China has enjoyed the benefits of an expanding market for production and distribution, the industry is suffering from minimal innovation and investment in R&D and new product development. The sector's economies of scale have yet to be achieved. Most domestic manufacturers lack the autonomic intellectual property and financial resources to develop their own brand name products.

This new study focuses on market trends and forecasts with historical data (2010, 2015 and 2020) and long-term forecasts through 2025 and 2030 are presented.

The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases.

Asia Market Info & Dev Co. is one of the leading sources for up-to-date market information and research on the fastest-growing Chinese markets. We have published over 2,000 reports focusing on the Chinese markets, industry forecasts and company profiles. We provide hard-to-find market data and analyses. Our publications are intended to help international marketers identify business opportunities and promote their product sales in the Chinese markets.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Economic Outlook
  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor
  • Foreign Investment
  • Foreign Trade
  • Financial and Tax Regulations
  • Banking System and Regulations
  • Foreign Exchange
  • Taxes, Tariff and Custom Duties
  • Market Trends
  • Technology Development
  • Market Development
  • Major Industry Development
  • Regional Development
  • Enterprise Development
  • Labor Market Development

III. TABLETS MARKET TRENDS

  • Tablets Market Trends
  • Current Market Analyses
  • Market Development Trends
  • Market Challenges
  • Major Producers
  • Chinese Retail Market Trends
  • Consumer Income Trends
  • Consumer Spending Trends by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central
  • Southwest
  • Northwest

IV. MARKETING STRATEGIES

  • China Market Entry Overview
  • China's Distribution System
  • Distribution Channels
  • Transportation and Freight Infrastructure
  • Communications
  • China's Market Entry
  • Exporting to China
  • License
  • Franchising
  • E-Commerce
  • Trading Companies and Local Agents
  • Representative Offices and Subsidiaries
  • Joint Ventures
  • Wholly Foreign-Owned Enterprise
Back to Top
전화 문의
F A Q