공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

중국의 실내장식품 시장

Interior Decorative Products Markets in China

리서치사 Asia Market Information & Development Co.
발행일 2021년 01월 상품 코드 980354
페이지 정보 영문 215 Pages
가격
US $ 4,000 ₩ 4,472,000 PDF (Single User License)
US $ 8,000 ₩ 8,945,000 PDF (Corporate User License)


중국의 실내장식품 시장 Interior Decorative Products Markets in China
발행일 : 2021년 01월 페이지 정보 : 영문 215 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

중국에서 실내장식품의 수요는 과거 10년간 급성장하고 있으며, 향후 10년간 생산과 수요 양측의 지속적 성장이 전망됩니다. 중국 경제는 20년 이상 광공업 생산, 수출입, 소비자 소비, 설비 투자의 지속적 증가에 의해 자극되며 급성장을 유지하고 있습니다.

중국의 실내장식품 시장에 대해 조사했으며, 경제 동향, 투자환경, 업계의 발전, 수요와 공급, 생산능력, 업계의 구조, 마케팅 채널, 주요 참여 기업, 시장의 장기 예측 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

  • 조사 범위와 조사 방법
  • 개요

제2장 비지니스 환경

  • 경제 전망
  • 주요 경제지표
  • 산업 생산
  • 인구와 노동
  • 외국 투자
  • 외국 무역
  • 금융 및 세법
  • 은행 시스템과 규제
  • 외환
  • 세금, 관세

제3장 업계의 평가

  • 실내장식품 산업 구조
  • 시장 규모
  • 시장 성장요인
  • 주요 생산 시설 장소
  • 주요 생산업체의 시장 점유율
  • 인건비
  • 잠재적 참여업체
  • 기술개발

제4장 생산과 수요

  • 개요
  • 생산과 수요
  • 페인트
  • 커튼
  • 바닥
  • 램프·랜턴
  • 천장
  • 주방 캐비닛
  • 가격 동향

제5장 시장별 소비량

  • 시장 전망의 개요
  • 시장의 수요 비지니스 성장요인
  • 중국의 소매 시장 동향
  • 연령층별 인구 동향
  • 소비자 소득 동향
  • 소비자 지출 동향
  • 지역별 실내장식 제품의 수요
  • 북동
  • 남동
  • 남서
  • 북서

제6장 시장 전략

  • 중국의 유통 시스템
  • 중국의 유통 시스템
  • 실내장식품 유통 채널
  • 운송기관 및 화물 인프라
  • 통신
  • 시장 진입 채널
  • 중국으로의 수출
  • 수출 시장 개요
  • 중국의 무역관행
  • 무역 기업
  • 중국에서의 수입 제한
  • 테크놀러지 라이선싱
  • 테크놀러지 라이선싱의 개요
  • 지적재산 보호
  • 합병사업
  • 합병사업의 개요
  • 장단점
  • 완전 소유 기업
  • 외국 완전 소유 기업의 개요
  • 장단점
  • 기타 시장 진입 채널
  • 영업소의 설치
  • 무역 박람회 참가에 의한 중국에 대한 판매
  • 중국 기업과의 연락
  • 광고
  • 시장 진입 전략
  • 차이의 이해
  • 비지니스 관행의 차이
  • 규제와 제한에 관한 지식
  • 정부와의 거래

제7장 주요 기업의 개요

  • 실내장식품 제조업체 개요
  • 유통업체
  • 무역 기업
  • 조사기관 및 협회
  • 주요 최종사용자
KSA 21.01.15

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary
  • Interior Decorative Products Supply and Demand Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade
  • Key Commodity Exports from China
  • China's Exports to its Leading Trade Partners
  • Key Commodity Imports into China
  • China's Imports from Its Leading Trade Partners

III. INTERIOR DECORATIVE PRODUCTS INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Major Producer Facility Locations
  • Market Share of Key Producers

IV. INTERIOR DECORATIVE PRODUCTS PRODUCTION AND DEMAND

  • Total Interior Decorative Products Sales and Demand
  • Interior Decorative Products Sales and Demand
  • Paints
  • Curtains
  • Floors
  • Lamps and Lanterns
  • Wall
  • Ceiling
  • Kitchen Cabinets

V. INTERIOR DECORATIVE PRODUCTS CONSUMPTION BY MARKET

  • Total Interior Decorative Products Consumption by Market
  • Chinese Retail Market Trends
  • Population Trends by Age Group
  • Consumer Income Trends
  • Consumer Spending Trends
  • Interior Decorative Products Demand by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Southwest
  • Northwest

LIST OF CHARTS

  • Interior Decorative Products Supply and Demand Summary
  • China's GDP and Industrial Output
  • Population Trends
  • Industrial Output by Ownership
  • Foreign Investments and Loans

China's demand for Interior Decorative Products has grown at a fast pace in the past decade. In the next decade, both production and demand will continue to grow. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, import & export, consumer consumption and capital investment for over two decades. This new study examines China's economic trends, investment environment, industry development, supply and demand, industry capacity, industry structure, marketing channels and major industry participants. Historical data (2010, 2015 and 2020) and long-term forecasts through 2025 and 2030 are presented. Major producers in China are profiled.

The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases. Interviews are conducted with Chinese industry experts, university professors, and producers in China. Economic models and quantitative methods are applied in this report to project market demand and industry trends. Metric system is used and values are presented in either Yuan (RMB, current price) and/or US dollars.

Our market research reports provide hard-to-find market data and analyses. Today, China has the largest market in the world. Tremendous fast-growing markets for imports and business opportunities for companies around the world. If you want to expand your business or sell your products in China, our research reports provide the insights and projections into Chinese markets necessary for you to do so.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Economic Outlook
  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor
  • Foreign Investment
  • Foreign Trade
  • Financial and Tax Regulations
  • Banking System and Regulations
  • Foreign Exchange
  • Taxes, Tariff and Custom Duties

III. INTERIOR DECORATIVE PRODUCTS INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Interior Decorative Products Industry Structure
  • Market Size
  • Market Growth Drivers
  • Major Producer Facility Locations
  • Market Share of Key Producers
  • Labor Costs
  • Potential Entrants
  • Technology Development

IV. INTERIOR DECORATIVE PRODUCTS PRODUCTION AND DEMAND

  • Overview
  • Interior Decorative Products Production and Demand
  • Paints
  • Curtains
  • Floors
  • Lamps and Lanterns
  • Wall
  • Ceiling
  • Kitchen Cabinets
  • Pricing Trends

V. INTERIOR DECORATIVE PRODUCTS CONSUMPTION BY MARKET

  • Interior Decorative Products Markets Outlook Overview
  • Interior Decorative Products Market Demand Business Drivers
  • Chinese Retail Market Trends
  • Population Trends by Age Group
  • Consumer Income Trends
  • Consumer Spending Trends
  • Interior Decorative Products Demand by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Southwest
  • Northwest

VI. MARKETING STRATEGIES

  • Distribution System in China
  • China's Distribution System
  • Interior Decorative Products Distribution Channels
  • Transportation and Freight Infrastructure
  • Communications
  • Market Entry Channels
  • Exporting to China
  • Export Market Overview
  • Chinese Trading Practice
  • Trading Companies
  • Import Restrictions in China
  • Technology Licensing
  • Technology Licensing Overview
  • Intellectual Property Protection
  • Joint Venture
  • Joint Venture Overview
  • Advantages and Disadvantages
  • Wholly Owned Enterprises
  • Foreign Wholly Owned Enterprises Overview
  • Advantages and Disadvantages
  • Other Market Entry Channels
  • Setting up Sales Offices
  • Selling to China through Attending Trade Fairs
  • Contacting Chinese Companies
  • Advertising
  • Market Entry Strategies
  • Understanding Differences
  • Business Practice Differences
  • Knowledge of Regulations and Restrictions
  • Dealing with Governments

VII. INTERIOR DECORATIVE PRODUCTS PRODUCER DIRECTORY

  • Interior Decorative Products Producer Profiles
  • Distributors
  • Trading Companies
  • Research Institutions and Associations
  • Major End-Users
Back to Top
전화 문의
F A Q