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시장보고서
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서비스 제공업체의 미래 : 저비용 경쟁사에 대응하는 방법The Future of the Service Provider: How to Respond to Low-cost Challengers |
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"미국의 고정형 브로드밴드 시장은 브로드밴드 ARPU가 유럽 수준으로 떨어지면 400억 달러 이상 축소될 것입니다(비현실적인 제안이 아닙니다)."
고소득 국가 대부분의 사업자의 장기적인 네트워크 전략은 거의 정해져 있으며, 고정 네트워크는 파이버, 모바일은 4G/5G가 혼합되어 있습니다. 이러한 공통된 네트워크 전략은 서비스 제공업체들이 네트워크 커버리지나 품질로 경쟁하는 경우가 거의 없다는 것을 의미합니다(대부분의 네트워크가 비슷한 성능을 제공하기 때문입니다). 그보다는 다양한 유형의 서비스 제공에 초점을 맞추고 있으며, 장기적으로 어떤 것이 가장 성공적일지는 알 수 없습니다.
이러한 강조점 변화의 큰 계기가 된 것은 저가형 진입 기업의 등장, 특히 Iliad와 Digi, 그리고 많은 로컬 파이버 기업들이 등장했기 때문입니다.
본 보고서에서는 Iliad와 Digi와 같은 진입기업들의 모델을 조사하고, 다른 사업자들이 이에 대응할 수 있는 4가지 방법을 분석합니다.
"The US fixed broadband market would shrink by over USD40 billion if broadband ARPU fell to European levels (not an unrealistic proposition)."
The long-term network strategy for most operators in high-income countries is largely decided, with a mix of fibre for fixed networks and 4G/5G for mobile. This common network strategy means that service providers rarely compete on their network coverage or quality (because most networks offer similar performance). Far more emphasis is on the different types of offering, and it is unclear which will be most successful in the long term.
One significant catalyst to this change in emphasis is the rise of low-cost players, most obviously Iliad and Digi, as well as many local fibre players.
This report explores the model of players such as Iliad and Digi and analyses four possible ways in which other operators can respond to them.