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통신사업자의 성장 전략 : 사례 연구 및 분석(제7권)

Telecoms Operator Growth Strategies: Case Studies and Analysis (Volume VII)

발행일: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문 44 Slides | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    



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"AI에 대한 대규모 투자는 사실 사업자들이 다른 좋은 대안이 거의 없다는 것을 보여주는 것일 수도 있습니다."

본 보고서에서는 전 세계 12개 통신사업자의 성장 구상을 분석하였습니다. 핵심 소비자, 비즈니스, 미디어, 미디어, '기타'의 4가지 서비스 분야를 기준으로 각 사업자의 전략을 평가했습니다.

또한 수익 증대를 위한 다양한 접근 방식을 비교 검토하는 전략팀에 대한 시사점도 모색하고 있습니다.

이 보고서가 답하는 질문

  • 통신사들은 어떤 분야에서 수익 확대를 노리고 있을까?
  • 통신사업자들이 추진하고 있는 수익 확대 시책의 동향.
  • 이러한 노력의 배경이 되는 원동력은 무엇인가?

사례 연구에 포함된 통신사

  • Airtel
  • AT&T
  • Aussie Broadband
  • eir
  • KT
  • NTT
  • Orange
    (소비자 서비스 중심)
  • Rogers
  • SIMBA
  • VEON
  • Vodafone Oman
  • Waoo

LSH 25.09.03

"Large investments in AI may actually be a sign that an operator has few other good options."

This report analyses the growth initiatives of 12 telecoms operators worldwide. We assess each operator's strategy based on four service areas: core consumer, business, media and 'other'.

The report also explores the implications for strategy teams that are comparing various approaches to increasing revenue.

Questions answered in this report:

  • In which areas are telecoms operators looking for revenue growth?
  • What are the trends in the types of revenue growth initiatives that operators are pursuing?
  • What are the drivers behind these initiatives?

Operators included as case studies:

  • Airtel
  • AT&T
  • Aussie Broadband
  • eir
  • KT
  • NTT
  • Orange
    (with a focus on consumer services)
  • Rogers
  • SIMBA
  • VEON
  • Vodafone Oman
  • Waoo
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