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해상 위성 통신 시장 : 동향 및 예측(2024-2034년)

Maritime Satellite Communications Market: Trends and Forecasts 2024-2034

발행일: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문 12 Slides | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    



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"해상 산업의 저비용 위성 연결 및 디지털화는 어업, 여객, 레저 등 지금까지 미개척이었던 분야에서 위성 통신의 채용을 촉진하고 있습니다."

본 보고서에서는 해상 위성 통신 시장을 조사했으며, 2024년부터 2034년까지 가동 유닛 수, 통신 용량 수요, 수익, 출하수, 기기 수익, ARPU, 서비스 수익을 산업·주파수대별로 예측했습니다. 또한 위성 통신 사업자와 서비스 통합업체를 위해 경쟁이 치열한 시장 환경을 어떻게 극복해야 하는지에 대한 전략적 제안도 제시합니다.

보고 범위 :

  • 용도별 해상 위성 통신 시장의 상세한 성장 예측 : 상선, 해양, 어업, 레저, 여객선
  • 다궤도 및 하이브리드 접속 아키텍처의 분석 : 단말·안테나·위성 용량에 있어서의 기술의 진전
  • 주요 기업, 신규 진출기업, 전략적 파트너십 개요 : 위성운영회사와 서비스 제공업체의 통합을 포함
  • 서비스·기기 수익 예측, 산업 및 지역별 ARPU 동향, 통신 용량 가격의 변화에 관한 분석
  • 북미, 유럽, 아시아, 중동, 아프리카 및 주요 해역(AOR, IOR, POR)에서 위성 통신의 도입 상황과 수요 동향에 관한 인사이트

보고서 구분

지역 해상

변수

  • 가동 중 단위(ISU)
  • 용량 수요
  • 용량 수익
  • 서비스 수익
  • 장비 수익
  • ARPU

산업별

  • 어업
  • 여객
  • 상선
  • 해양
  • 레저

주파수 대역

  • 고정 위성 서비스(FSS) : C 밴드, Ku 밴드, Ka 밴드
  • 이동 위성 서비스(MSS) : 광대역, 좁은 밴드
  • 정지궤도(GEO) HTS C 밴드, Ku 밴드, Ka 밴드
  • 비정지궤도(Non-GEO) HTS

지리적 지역

  • 북극권
  • 아시아
  • 대서양
  • 유럽
  • 인도양
  • 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
  • 북미
  • 태평양

이 보고서에서 답변되는 주요 질문 :

  • 이 보고서에서 다루는 6가지 시장 변수는 예측 기간 동안 얼마나 성장할 것인가?
  • 기존 위성 사업자와 서비스 제공업체는 신규 참가자의 경쟁 압력을 어떻게 완화할 수 있는가?
  • GEO와 비GEO의 서비스간 경쟁은 어떻게 진화하고 업종별로 어떤 차이가 생기는가?
  • 어떤 용도·지역·기술이 향후 해상 시장에서의 위성 통신 수요와 수익 성장을 견인할 것인가?

본 보고서에 언급된 기업

  • Hapag-Llyod
  • Inmarsat
  • Intellian
  • KVH
  • Marlink
  • Mitsui OSK Lines
  • Navarino
  • Pacific Basin
  • SES
  • Solstad
  • Solvang
  • Simon Mokster Shipping
  • Speedcast and
  • Starlink
KTH 25.10.22

"Low-cost satellite connectivity and digitalisation in the maritime industry is driving the adoption of satellite communications in previously untapped areas such as the fishing, passenger and leisure verticals."

This report analyses the maritime satellite communications (satcom) market. It provides forecasts for the period between 2024 and 2034 for in-service units, capacity demand and revenue, shipments, equipment revenue, ARPU and service revenue for different verticals and frequency bands.

The report also offers strategic recommendations for satellite operators and service integrators on how to navigate the competitive landscape across the maritime satcom market.

Report coverage

  • Detailed projections for the evolution of the maritime satcom market across merchant shipping, offshore, fishing, leisure and passenger shipping vessel applications
  • Analysis of multi-orbit and hybrid connectivity architectures for the maritime satcom market, alongside advancements in terminals, antennas and satellite capacity
  • Overview of the main market players, new entrants and strategic partnerships in the maritime satcom industry, including operator-service provider consolidation
  • Analysis of service and equipment revenue forecasts, ARPU trends by vertical and region, and discussion of the evolution of capacity pricing
  • Insights into satcom adoption and demand across major maritime regions including NAM, EU, Asia, MEA and oceanic routes (AOR, IOR, POR)

Report segmentation

DomainMaritime

Variables:

  • In-service units (ISUs)
  • Capacity demand
  • Capacity revenue
  • Service revenue
  • Equipment revenue
  • Average revenue per unit (ARPU)

Verticals:

  • Fishing
  • Passenger
  • Merchant
  • Offshore
  • Leisure

Frequency bands:

  • Fixed satellite services (FSS): C-, Ku-, Ka-band
  • Mobile satellite services (MSS): broadband, narrowband
  • Geostationary Earth orbit (GEO) HTS C-, Ku-, Ka-band
  • Non-GEO HTS

Geographical regions:

  • Arctic (ARC)
  • Asia (ASIA)
  • Atlantic Ocean (AOR)
  • Europe (EU)
  • Indian Ocean (IOR)
  • Latin America (LAM)
  • Middle East and Africa (MEA)
  • North America (NAM)
  • Pacific Ocean (POR)

Questions answered:

  • How much growth will each of the six satcom market variables discussed in this report experience during the forecast period?
  • What can incumbent satellite operators and service providers do to alleviate the competitive pressures presented by new entrants?
  • How will competition between GEO and non-GEO services evolve, and how will this differ by vertical?
  • Which applications, regions and technologies will provide increasing demand and revenue growth for satcom players in the maritime market?

Who should buy this report:

  • Maritime satcom service providers
  • Satellite operators
  • Commercial maritime end users (for example, merchant shipping, cruise lines, offshore platform operators, fishing companies and leisure craft owners)
  • Maritime terminal and equipment manufacturers
  • Hardware integrators
  • Investors and financial institutions

Companies mentioned in this report:

  • Hapag-Llyod
  • Inmarsat
  • Intellian
  • KVH
  • Marlink
  • Mitsui OSK Lines
  • Navarino
  • Pacific Basin
  • SES
  • Solstad
  • Solvang
  • Simon Mokster Shipping
  • Speedcast and
  • Starlink.
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